Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Dark Horse

Dansk film, handlar om en ordblind man i 20-årsåldern vid namn Daniel, som har hamnat utanför systemet. Han har inget bankkonto, ingen fast adress, och har, enligt staten, tjänat 40 kronor (danska kronor, antar jag) under fyra år. Han försörjer sig på att måla stora, amorösa grafittimålningar åt sina kunders hjärtevänner.

...och så träffade han Francesca.

Gillade denna film, och för att citera Helena von Zweigbergk: "Detta är en så kallad... independent-film". Skönt att se något annorlunda. Filmen flyter på i samma tempo, och skådespelarna känns trovärdiga. Slutet lämnar dock mycket åt fantasin, men detta är inte nödvändigtvis negativt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lonely Hearts Killers

Verklighetsbaserat film om två av dom värsta seriemördarna i USA under 40-talet, mördarna spelas av Selma Hayek och Jared Leto, dom söker upp änkor via kontakannonser som Raymond (Leto) förför med sin charm, sen när dom fått pengarna så mördar dom sina offer.

Poliserna Elmer C. Robinson och Charles Hildebrandt (John Travolta och James Gandolfini) är dom dock på spåren hela tiden.

När jag läste om den här filmen så lät det som en riktigt höjdare, jag är iof svag för Thrillers som utspelar sig under 40-50-talets USA typ som L.A Confidential. Men vart lite besviken på den här, trots att filmen är rätt kort (1:45) så känns den seg, händer inte så mycket i den, men bra skådespelarinsatser och snyggt gjord.

:unsure::) :) X X

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

300

Jag tyckte filmen var rätt dålig tbh.

Jag tycker inte storyn var speciellt bra. Det som hände var att

dem pratade lite, sen slogs, pratade lite, slogs. :S

Men allt var snyggt gjort. Stridsscenerna. :)

2.5/5. Om man har tråkigt en söndag så kan man se filmen.. :unsure:

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Supernova

Okej katastoffilm till en början iaf. Specialeffekterna var skrattretande usla vid vissa tillfällen.

Slutet var hemskt uselt,

De kommer på att det var felberäknad uträkning av en fysiker och det skulle inte ske en sk supernova av solen. När de helt plötsligt kom på felet så började alla solstormar/plasmaklot/whatever avta helt plötsligt utan någon vidare förklaring. Och för att inte glömma gräddet på moset började det självklart regna över hela jorden så alla bränder slocknade efter de områdena som blev drabbade. HAPPY ENDING!!

Betyg: :):nuke: av 5 - En väldigt svag tvåa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alpha Dog

Berättelsen om Johnny Truelove och hans gäng som via ett snedsteg blir inblandade i ett tragiskt brott, och de känslomässiga och moraliska bieffekter som samtliga inblandade tvingas stå ut med. Filmen är ett drama baserat på verkliga händelser ur Jesse James Hollywoods liv, en knarklangare som blev en av världens yngsta någonsin att hamna på FBIs ”most wanted list”.

Yay! En så'n här bra film har jag inte sett på länge.

Detta var helt min smak, då jag dels gillar verklighetsbaserade filmer och kriminalitet (i filmer).

Tog ett litet tag att komma in i storyn, men när man väl var inne var man helt fast.

Justin Timberlake är oerhört bra som skådespelare, nästan för bra :)

Hur som helst så tyckte jag om den riktigt mycket och den var inte så förutsägbar enligt mig, därför

jag trodde verkligen inte att killen skulle bli dödad. Vad jag trodde var att mobilen skulle ringa och han skulle "call off" mordet, men där var han och sköt honom.

Pojken agerade för lugnt för att just bli dödad dock, sänkte kvalitén lite, men antagligen var han i djup chock.

BTW så var specialeffekterna fruktansvärda och då menar jag fruktansvärt dåliga :/

Men filmen, den var bra.

4.7/5

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Pathfinder idag, skitfilm. Handligen sög. Handlade i stora drag om att vikingar kom och dödade alla i hans (hans= huvudrollen, son till en viking men han hade växt upp bland inidaner.) by, och sedan skulle han hämnas men när dem tog han till fånga så skulle han visa vägen till en annan by som han varnat och redan flytt.

Alla vikingar dog till slut för att han "lurade dem" hela tiden..

1/5.. Inte bra alls.. :wub:

..... Höll på vikingarna hela filmen. :)

Kommer imorgon med min åsikt om Die Hard 4. :wub:

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Last Standing Hippie

Det är en dokumentärfilm om hippies från 60-70 talet som flyttade till Goa i Indien och om dagens hippies.

De visar hur de levde när de först flyttade dit och idag. De berättar också om kulturen i Goa.

Rätt bra dokumentär med mycket fakta, dock är det lite kort, runt 40-45 minuter.

6.5/10

Redigerad av Roxxy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shaun of The Dead

Betyg: <_<:) :) :) / 5

Genré: Komdi, romans och horror

Story: Shaun bor i England och leder ett misslyckat looser-liv tillsammans med sin omöjligt ännu större looser till bäste vän. En dag invarderas England av zombies. Nu måste Shaun rädda sin mamma, döda sin styvpappa, rädda sitt ex, köra till hans favoritpub, ta en öl och vänta tills this whole thing blows over.

Utvärdering: Hoho, Britter vet verkligen hur man kan smutskasta amerikanska zombierullar. Jävligt bra på sina ställen med en bra blandning av torr, brittisk humor och splatter. Me likes!

Qoute: Ed: Alright... are there any out there though?

Shaun: [looking out the door mail slot, he sees an empty street] I don't see any. Maybe it's not as bad as all that.

Shaun: [turns his head and sees a pack of zombies] Oh, no, wait, there they are.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

aee fan.. har sett ännu en skitfilm.. <_<

Die Hard 4.

I början så var det bra, men efter typ halva filmen så blev för amerikansk. Allt blev förutsägbart, man känner att man sett allt förut, och varken "the bad guys" eller "hjälten" (John McClane) skule dö av alla kärnvapen i världen. Det blir lite humor av det. :P

Så, tyvärr ger jag dem bara 2 "yippie-kay-yay MF'er" av 5 möjliga. :lol:

En film som alla bör se? ... Ja, det är ju trots allt en Die Hard-film. :lol:

Edit... hmm sov på saken och tycker att den ska få 3/5.. :lol:

Edit2: ångrade mig.. Den får 2.5/5... :lol:

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blood Diamond

I inbördeskrigets kaotiska Sierra Leone under 90-talet får vi möta Danny Archer, en sydafrikansk legosoldat och fiskaren Solomon Vandy. Båda är afrikaner men deras bakgrund är så olika de kan vara, tills ödet för dem samman i en gemensam jakt på en sällsynt rosa diamant som kan förändra deras liv. Under en fängelsevistelse får Archer reda på att Solomon - som har tagits från sin familj och tvingats jobba på diamantfältet – har hittat och gömt den ovanliga råstenen. Till sin hjälp har han Maddy Bowen, en amerikansk journalist vars idealism fått sig en törn av bekantskapen med Archer. De två männen beger sig ut på en jakt genom ogästvänliga territorier, en resa som kan rädda Solomons familj och ge Archer den andra chans han trodde han aldrig skulle få.

Detta var ännu en gång en fantastisk film. Jag tror aldrig jag sett finare miljöer i en annan film.

Jag brukar inte gilla sådana här, och då brukar jag nästan aldrig kolla på dom, men jag tänkte att jag kunde ge denna en chans. Ångrar ingenting. I början när man kolla att filmen var 2:23 blev man lite kritisk, men tiden flög förbi.

En av mina två favoritskådespelare (Colin Farell; Leonardo Di Caprio) medverkade och Di Caprio gjorde det fantastiskt, han var helt klart bäst under hela filmen, han fick även en oscarsnominering för den huvudrollen om jag inte minns fel.

Slutet kunde väl vara lite bättre trots allt, men det är inget jag tjurar över, väldigt känslosamt slut btw.

Betyg: 4.8/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1408

En av dom bättre skräckfilmer jag sett på länge, detta är riktig skräck, knappt något blod i filmen...detta är bara skrämmande.

Handlar om Mike Enslin (John Cusack), en författare som skriver om hemsökta platser och för sista kapitlet i sin bok om hemsökta hotel besöker han Hotell Dolphin i New York där rum 1408 sägs vara hemsökt.

Trots att han blir varnad av hotelldirektören (Samuel L. Jacksons) så checkar han in på 1408, men det tar inte lång tid innan han inser att rummet är hemsökt av något, och han kämpar mot klockan som tickar ner för ingen har klarat sig längre än en timme i rummet.

Detta är som sagt en skräckfilm för hjärnan, gäller att tänka till ibland, filmen är psykologiskt påfrestande och Mikael Håfström fångar den klaustrofobiska känslan grymt bra.

^_^:( :( :lol: X

Länk till kommentar
Dela på andra sidor