Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

SHOOTER

Shooter-Trailer_899311_0.jpg

Betyg: 10/10

Kommentarer: En riktigt bra action rulle. En av dem bästa jag har sett på länge. Om du gillade The Italian Job, The Departed, Four Brothers och Three Kings så kommer du verkligen gilla den här filmen!.

Plot Outline: A marksman (Wahlberg) living in exile is coaxed back into action after learning of a plot to kill the president. Ultimately double-crossed and framed for the attempt, he goes on the run to track the real killer and find out who exactly set him up, and why.

Du skojar? En hemsk sörja av amerikansk, patriotisk idiotaction. Blä. Usch och blä. Förutsägbar och dum. Blä.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har sett hans senaste, Death Proof, och kan yttra sig om den?

Jag såg den någon dag efter den hade premiär. Vi får ju se en lite längre version här i Sverige eftersom Grindhouse delades upp här. Gillar man hans tidigare filmer gillar man väl den här också, mycket Tarantino-stil i den, men ibland lite för babligt mellan de kvinnliga huvudpersonerna om jag ska vara ärlig. Och musiken är kung som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg den någon dag efter den hade premiär. Vi får ju se en lite längre version här i Sverige eftersom Grindhouse delades upp här. Gillar man hans tidigare filmer gillar man väl den här också, mycket Tarantino-stil i den, men ibland lite för babligt mellan de kvinnliga huvudpersonerna om jag ska vara ärlig. Och musiken är kung som vanligt.

Så du menar att de amerikanska versionerna är nerklippta för att de visas tillsammans? Vad störande i så fall. Hoppas DVD:n innehåller hela skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Zodiac

18050225_105_150_899897_0.jpg

Igår var jag och såg Zodiac på bio. Filmen är verklighetsbaserad film om en seriemördare som härjade runtom Kalifornien i slutet av 60-talet.

Filmen var lång, 2h 37min-lång, vilket gjorde så att den blev rätt seg emellanåt. Allt som allt var den ändå rätt bra och trots att den, som sagt, blev lite seg ibland så tycker jag att den lyckades hålla spänningen uppe filmen igenom. 7/10

Ne le dis à personne

ne-le-dis-a-personne_899897_1.jpg

Filmen fångade mitt intresse under trailer-visningarna innan ovanstående film. Såg den nyligen fast måste tyvärr säga att den inte alls var så bra som trodde. Filmen handlar om en man (Alexandre) vars fru blir mördad, åtta år senare får han ett mail som antyder att hon fortfarande lever och självklart blir Alex besatt av tanken. Tyvärr försöker några sätta dit honom för ett mord han inte har begått och han måste fly undan polisen.

Även om filmen inte helt levde upp till mina förväntningar så var den ändå hyffsad, fast inte mer. 5.5/10

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I helgen såg jag 4 filmer.

House of D

En väldigt skön rulle med bra skådespelare. Handlar om hur en pojke i 70-talets NY tar sig fram i livet. Robin Williams är underbar som den Utvecklingsstörde Pappass.

Harry Potter and The Goblet of fire

Såg den för andra gången igår, och ja den var fortfarande lika bra. Lätt den bästa av Harry Potter filmerna.

Dock så måste jag säga att boken var snäppet bättre.

The Benchwarmes

Skitrolig film! Jon Heder är helt freaking awsome!

The Fast and The Furious

Usch. Led igenom hela filmen bara för att min bror ville så gärna se den....................

Och BTW 4:ans jävla nyhetsavbrott i mitten av filmen är så jävla onödigt!

Redigerad av den0m
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Underbara Älskade

Handlar om en familj som ska iväg på ett födelsdagskalas men på vägen så krockar dom i ett träd och Mamman och den yngsta sonen dör.

Pappan (Michael Nyqvist) och sonen (Anastasios Soulis) glider i från varandra mer och mer, Pappan börjar dricka och kombinera starka mediciner, sonen stänger in sin sorg.

Men över sommaren så åker dom till sitt landställe där dom hela tiden blir påminda över det som hänt och vill men kan inte prata med varandra om det. Jonas (sonen) träffar en tjej på ön som blir hans stöd, medans Lars (pappan) kämpar med sina problem.

En av dom bättre svenska filmer jag sett på länge, rätt så "gripande", men hade en förmåga att vara lite små seg i mitten, kändes som dom trampa i lera ett tag

:blink:-_- -_- X X

-------------------------------------------

Offside

Handlar dom det anrika fotbollslaget Stenfors BK som en gång i tiden spelade i allsvenskan men riskerar att åka ur Division 6 nu, om dom skulle åka ner så läggs även laget ner, och sponsorerna börjar satsa mer på det betydligt mer framgångsrika damlaget.

Hoppet tänds när kommunens starka man (och även lagets mittfältare) åker till Liverpool för att sälja av papperbruksmaskiner, på en bar där träffar han Duncan Miller som var en Liverpools bästa spelare under 80-talet, han övertalar Duncan att följa med till Stenfors och börja spela för laget, men det går inte riktigt som dom tänkt sig, Duncan är nu för tiden alkoholist och inte den topspelaren han var en gång i tiden.

Stabila skådespelarinsatser och rätt rolig film överlag, Jonas Karlsson spelar den arbetslösa tränaren och spelaren som är för snäll, samtidigt kämpar han med problem hemma. Torkel Petersson spelar raggaren och den "hårda" spelaren, skön karaktär, speciellt när han ska snacka engelska, han ska vifta bort en skata "we have problems with skates är"

Överlag en medelmåttig svensk komedi.

(:!!!:) (:!!!:) (:!!!:) X X

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla har olika smaker -_-. Jag gillar Action. Vad gillar du? :blink:

Jag gillar lite skräckaktiga filmer med klurig story så man verkligen måste hänga med till 100%, det ska gärna ge en en tankeställare när man har sett klart den också. "Hur kunde det bli så?" "Hur gick det till egentligen?" Så man nästan måste se den igen för att försöka räta ut sina frågetecken till utropstecken.

Därför tänker jag i samma vända recensera The Abandoned som var en film som är precis tvärt emot vad jag gillar.

Det kommer en del spoilers i min text, men det gör inget om ni läser den, för då hjälper jag er bara till att slippa slösa 94 minuter av erat liv.

Man får följa en tjej som är född i Ryssland men bortadopterad till Amerika, hon ber någon släktforskare eller något att ta reda på saker om hennes riktiga familj. Han verkar inte få reda på mycket eftersom deras uppgifter nästan verkar vara som bortspolade, men han lyckas få fram deras namn (Har jag för mig) och var de bodde. Hon smiter iväg till Ryssland och träffar släktforskaren och tar emot sina uppgifter och börjar bege sig iväg, det visar sig vara svårt att få lift dit ut då ingen vill dit. Men en enda främling erbjuder sig att skjutsa dit henne.

När de kommer fram är det givetvis jättemörkt, för det ska det vara i skräckfilmer, chauffören säger att han ska kolla så att allt är säkert och ränner iväg.

Givetvis försvinner chauffören helt spårlöst (Men vem hade trott något annat?) och tjejen blir helt själv ute på en ö, mitt i natten.

Det som är bra är att de är framme vid huset.

Hon beger sig in och letar omkring inne i huset när hon till sin fasa får se

sig själv stå framför henne, fast död och skitblöt. Det är hennes dubbelgångare,

självklart blir hon jätterädd och springer utav bara fan, det är mörkt, det är skog överallt och ut från ingenstans kommer det en stor å eller flod eller något som den stackars flickan ramlar ner i.

Ja just det, jag glömde nämna att hon inte kan simma.

Hon vaknar upp lite senare, inne i huset som hon sprang ifrån, någon har räddat henne. Vid brasan som är tänd sitter en kille, det visar sig vara

hennes tvillingbrorsa och de är tydligen separerade vid födseln. Och att bron som tjejen kom till ön över egentligen inte finns! Samtidigt som lastbilen hon kom dit på stått övergiven i flera år!

Nu ska de två ta reda på vad som försigår i det där huset. Rysligt spännande. *Gäspar*

Nåväl, i stora drag är det det här som händer i filmen,

killen och tjejen får se sina dubbelgångare tillsammans och upptäcker att allt som händer med dubbelgångarna händer med dem själva. Om de drar av ett skott på sin dubbelgångaren så får de själva en kula i sig. Det gör det hela tydligen mycket svårare att ta död på dubbelgångarna.

Tjejen kysser sin dubbelgångare. Killen ramlar ner i ett stort svart hål, helt oväntat dyker han upp igen lite senare! "I did not see that one comming!"

Tjejen försöker rymma från ön, det är då hon träffar killen efter att han försvunnit. Han säger att man inte kan rymma på huset, och titt på fan, när de vandrat ett tag så står huset där.

Lite senare är de helt plötsligt på 60-talet igen, de får se hur deras farsa dödade deras morsa och hur han försökte döda dem när de var barn, killen blir uppäten av svin, tjejen drunknar.

Hela filmen är så otroligt förutsägbar, när killen

ramlar ner i håler och tjejen springer iväg efter något (Tror det var en ficklampa) så vände jag mig till min kompis och sa: "Hålet kommer vara borta när hon är tillbaka." Tro fan att golvet var nylagt igen när hon var tillbaka.

Likadant i slutet när hon kör lastbilen (Hon är ju tillbaka på 60-talet, bilen är ny då) och ska köra över bron: "Bron kommer försvinna, hon drunknar." Strax efter kör hon rakt ut i vattnet och drunknar.

Min polare blev tjurig och sa "Om man har sett en film tidigare så avslöjar man fan inte allting." Saken är den att jag inte sett filmen tidigare, men det var verkligen så förutsägbart allting.

Samtidigt som 50% av scenerna var så mörka så man inte såg vad som hände gjorde ju inte filmen bättre.

Kan för mitt liv inte förstå att den fått så högt betyg på IMDB, det är den enligt mig inte värd. Högst 3/10, men inte mer.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sett två filmer under gårdagen.

Heat: Väldigt bra film i mitt tycke. Någonting alldeles speciellt. Rekommenderas starkt.

44 minutes the north hollywood shootout: En film om det bankrån som slutade med att 12 poliser och 8 civila blev skadade. Även denna rekommenderas starkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sett två filmer under gårdagen.

Heat: Väldigt bra film i mitt tycke. Någonting alldeles speciellt. Rekommenderas starkt.

44 minutes the north hollywood shootout: En film om det bankrån som slutade med att 12 poliser och 8 civila blev skadade. Även denna rekommenderas starkt.

Såg den andra.

44 Minutes: The North Hollywood Shoot-Out

Den 28e februari 1997. Larmet går hos polisen. Vittnen har sett maskerade män gå in på Bank of America i norra Hollywood. När rånarna kommer ut igen väntar 50 poliser på dem. Deras lätta handeldvapen har ingen effekt mot dessa galningar i full krigsmundering och beväpnade med ryska AK 47 som smattrar genom bilar, byggnader och människor.

Blodbadet varade i 44 minuter. Los Angeles polisen kommer för alltid att minnas denna skräckens dag och sörja sina skadade kollegor och de kommer alltid att hylla de kvinnor och män vars extrema mod och viljestyrka gjorde det möjligt att besegra galningarna.

Baserad på en sann händelse.

Även S.W.A.T (film) öppningsscen var baserad på detta, men då filmen absolut inte handlade om detta så är det fel att jämföra dom här två filmerna som många gör.

Början är seg och inte så bra, men när det kommer till basen av filmen som är dom 44 minuterna så börjar det bli bättre och man har lyckats skapa en mer eller mindre exakt kopia som film av det som inträffade i verkligheten.

Visst, den är spännande och ett sådant hjältemod som alla hade måste man minnas.

Om man gillar snutfilmer med mycket pang-pang skulle jag kunna rekommendera denna film, dock att man har det i tanken att detta har hänt på riktigt.

Verklighetsbaserade filmer brukar ofta överreagera och sätta dit detaljer som inte fanns på riktigt, men här har dom undgått detta och på så sätt fått en bättre film utav det.

Betyg 3.7/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor