Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Jag tog mig tid att titta på Clerks och Clerks 2 igår.

Ettan var bra, men inte så bra, den fick mig att skratta, men inte så värst bra. Skådespeleriet var halvtaskigt och ordet "Fuck" användes otroligt mycket (Vilket är ett plus). En svartvit film ifrån 1994 som är annorlunda.

2/5

Tvåan var bättre än ettan, faktist riktigt bra. Speciellt då den, till skillnad ifrån ettan, har en handling som följer igenom filmen, ett antal nya karaktärer och bättre humor. Men tyvärr måste man (Nästan) ha sett den första filmen för att förstå början och slutet i den här filmen.

4/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Déjà Vu

Federala agenten Doug Carlin kallas in för att säkra bevis efter en fruktansvärd explosion ombord på en New Orleans-färja. Istället blir han förd till ett topphemligt labb där det finns övervakningsutrustning med vars hjälp man kan se tillbaka i tiden. Men kan denna högteknologiska utrustning verkligen hjälpa Carlin att ändra det förflutna?

Vad ska man säga? Wow!

Det är så många frågor som väcks efter filmens slut. Kan man göra så? Hur gick det där till? Varför hände det? Och när en film lämnar en med bara frågor så blir man lite.. skeptisk, är det rätt ord?

Hur som helst är den bra och helt min smak. Denzel Washington gör en bra roll och nu börjar man undra, precis som jag sa, kan detta på något sätt vara möjligt på riktigt :mellow:

Njae, men slutet var bra och jag gillade ett citat från filmen, mycket liknande det som jag har i min signatur.

You think you know what's coming? You don't have a clue.

Betyg 4.2/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beck - Den japanska shungamålningen

För det första! Det enda ni verkar vilja ha från beckfilmerna är spänning och dramatik och så fort inte det finns så är det dåligt. Nej nej, detta var en bra beckfilm, inte en av de bästa, men absolut inte dålig som de flesta anser.

Bara för att den inte är lika spännande som det andra ska den vara dålig direkt. Dåligt resonemang ni har IMO.

Lite för mycket tyska dock, men det sänkte knappast kvalitén på filmen.

Betyg 3.3/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg The Prestige igår. Skippar sammanfattningen av filmen då det redan finns minst en som förklarar rätt bra om ni söker på "prestige" i den här tråden.

Hursomhelst, mina förväntningar innan filmen var skyhöga då jag bara hade hört bra om den och filmen gjorde mig knappast besviken. Det här är verkligen en av de bästa filmerna jag har sett på länge. Utan tvekan 5/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Hills Have Eyes II.

Riktigt creepy ibland. Mycket gore. Bra film. Ibland var karaktärerna lite för korkade - som de brukar vara i skräckfilmer, men annars var det bra skit.

hills2_899009_0.jpg

Handlar om några stackars soldater som ska leta efter några forskare som försvann i bergen. De muterade människorna som bor i bergen gillar inte människor (bara som mat), och uppför sig därför väldigt brutalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ettan var bra, men inte så bra, den fick mig att skratta, men inte så värst bra. Skådespeleriet var halvtaskigt och ordet "Fuck" användes otroligt mycket (Vilket är ett plus). En svartvit film ifrån 1994 som är annorlunda.

Ettan är ju typ världens bästa film.

Hur kan du undgå att det är filmens "omogenhet" som GÖR filmen?! FUCK!

Förresten hade Clerks haft grymma Oscar-skådespelare hade det förstört charmen något då det är meningen att vara en billig jävla budgetfilm.

Såg Wall Street igår. Har velat se den ett jävla tag och jag som alltid varit intresserad av aktier och som kan tänka mig en framtida karriär inom detta fann filmen väldigt intressant. Jag gillar hur filmen emphasizes that allt tar slut någon gång, som Bud Fox's lilla sträcka som gick superbt.

Orkar inte göra en ingående recension, varför skulle man liksom, men..En av 80-talets bättre filmer (Om den är gjord på 90-talet så får jag väl skämmas lite).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är inte sen senaste film jag sett, men jag känner för att lägga in några rader när jag ändå sitter och daltar runt på Flashbacks forum för ockultism och ufon. (Jaja. >_< )

Filmen i fråga heter The Mothman Prophecies och handlar om en journalist, självaste Richard Gere i högform, som hamnar någon vidrig skitstad som heter Point Pleasant (vitsigt) där skumma fenomen inträffat på sistone. Och hör på det här; innan hans fru trillade av pinn ritade hon av den figur som folk ser!

John (Gere dvs.) träffar förr eller senare på en polis och tillsammans börjar de snoka omkring och får reda på mer om den mystiske mothman!

Den här filmen är så jävla spännande och äcklig, inte äcklig på hinkvis-med-blod-viset utan på ett helt annat plan. Jag saknar ord för hur skickligt allt är utfört, det är inget mästerverk som kommer att minnas för all framtid men har man två timmar att slå ihjäl en sen kväll kan man snurra igång Mothman Prophecies och skrämmas halft från vettet. Jag satt bokstavligt talat med ena munhalvan på snedd knäpptyst hela filmen igenom. Det är Final Destination på nedåttjack, det är baserat på en verklig historia och det är back to basics, rätta takter med andra ord. Filmens upplösning är

ett underbart antiklimax!

Kanske är det bara sent och kanske jag överdriver en smula men se den här filmen, den är det bästa inom skräckväg jag sett sedan Night of the Living Dead på ettan när jag var 11.

"What do you look like?"

"It depends on who is looking."

9.5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SHOOTER

Shooter-Trailer_899311_0.jpg

Betyg: 10/10

Kommentarer: En riktigt bra action rulle. En av dem bästa jag har sett på länge. Om du gillade The Italian Job, The Departed, Four Brothers och Three Kings så kommer du verkligen gilla den här filmen!.

Plot Outline: A marksman (Wahlberg) living in exile is coaxed back into action after learning of a plot to kill the president. Ultimately double-crossed and framed for the attempt, he goes on the run to track the real killer and find out who exactly set him up, and why.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SHOOTER

http://www.imdb.com/title/tt0822854/

Kommentarer: En riktigt bra action rulle. En av dem bästa jag har sett på länge. Om du gillade The Italian Job, The Departed, Four Brothers och Three Kings så kommer du verkligen gilla den här filmen!.

Plot Outline: A marksman (Wahlberg) living in exile is coaxed back into action after learning of a plot to kill the president. Ultimately double-crossed and framed for the attempt, he goes on the run to track the real killer and find out who exactly set him up, and why.

Att du inte nämner Rambo First Blood, konceptet är väldigt likt.

Bra film men vissa saker fick jag inte att stämma...

hur kunde Swagger gå fri sen trots att han faktiskt hade dödat typ 50 FBI-agenter? Visst, de kom på att skotten mot biskopen var en set-up, men iallafall!

Jag ger den 7,5 / 10

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SHOOTER

Shooter-Trailer_899311_0.jpg

Har försökt se den 3 gånger men bara somnat efter ~~30min för att den varit tråkig. Kanske ska ta mig igenom den ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nyss Clerks igen. Fyfan vilken grym rulle, förstår inte var den där personen som sa att den är dålig får sin grund ifrån?

Randall gör ju filmen med sin persona(första gången jag använder det ordet, hehe). Så sköna kommentarer och den där "I Eat Cock" bubblan är ett fantastiskt påhitt som jag ska utnyttja och pass it off as my own idea.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor