The Dude Skrivet 4 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2007 Handlar om? Director: Juan Carlos Fresnadillo Writers: Rowan Joffe (screenplay) and Juan Carlos Fresnadillo (screenplay) ... more Release Date: 7 September 2007 (Sweden) more Genre: Horror / Sci-Fi / Thriller more Tagline: It All Begins Again more Plot Outline: Six months after the rage virus was inflicted on the population of the British Isles, the US Army helps to secure a small area of London for the survivors to repopulate and start again. But not everything goes to plan. more Plot Keywords: Decapitation / Survival Horror / Rage / Infection / Horror more User Comments: A solid, complete zombie film. more http://imdb.com/title/tt0463854/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Madhick Skrivet 4 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2007 Såg pirates of the caribbean i lördags.. den var inte bra men inte lika bra som ettan.. tvåan tyckte jag va sämst av filmerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2007 Director: Tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 4 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2007 The Departed Självklart ska man fastna på alla hyper som dyker upp på alla möjliga filmer. En kompis sa till mig att denna film var Scorsese bästa, efter att ha sätt den så har han en viss poäng, men vafan, neeeeej. Skådespelare som Matt Damon och Jack Nicholson lovar redan innan att detta är en grym jävla film, och när man själv ser dom i filmen så får amn en härlig känsla, en känsla för själva karaktärerna i sig, och man njuter efter varje liten ball dialog som kommer. Handlingen är inte så mycket att klaga på, 2 och en halvtimme och man missar aldrig något, snarare kan dte lbi lite väl utdraget ibland. Fantastiskt skådespel, grym handling, underbara kommentarer och en hejdundrande action. 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 28 Weeks Later Herregud vilken fantastisk film, bra mycket bättre än 28 Dagar senare. Inte en sekund av denna film var dålig, ren spänning rakt genom. Denna är lätt bland de bästa filmerna från 2007. Betyg: av 5 Denna poster är så jävla snygg också. [ ] Ironi [ ] Blind [X] Annorlunda smak Rätt? Bara en köttig slaskfilm! Människor blir infekterade med nått virus blir sura och börjar äta varandra... Inte ens värd att betygsätta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Såg Blood Diamond idag. Har haft den på datorn ett bra tag, men har aldrig tagit mig tid att se den. Filmen utspelar sig under inbördeskriget i Sierra Leone 1999. Filmen handlar mest om Solomon Vandy's (Djimon Hounsou) & Danny Archer's (Leonardo DiCaprio) kamp för att hitta en rosa diamant som Vandy grävt ned vid en diamantgruva. Filmen innehöll allt, men handlingen kändes lite... sådär . Snyggt filmat, med underbara miljöer. Filmen blev nominerad till fem Oscar, bl.a. för Hounsou's och DiCaprio's skådespelarinsatser. Vann dock ingen. 8/10 får det bli. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 The Bridge. Golden Gate bron, stället där de flesta begår självmord i hela världen. En person hoppar från bron varannan vecka. Detta är en dokumentär som handlar om några av de som hoppade och en som överlevde. Mycket intressant och bra. 8/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 7 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2007 (redigerad) Nu är det slut på allt femraderslallande om 8/10-filmer och så vidare, här ska ni få höra på rejäl besvikelse. Uncle Sam (1997) Filmen handlar om en psykotisk soldat (Sam, dårå) som blir nedskjuten av friendly fire under Kuwaitkriget och skeppas hem till sin familj som hatar honom. Hans systerson fullkomligt avgudar honom och armén och allt som har med det att göra, trots att hans mor och Sams fru inte gillar att tala om det. Halva filmen är ungefär såhär, daltande fram och tillbaka. Ända till fjärde juli-firandet. Då, jävlar i min lilla låda, då så dyker det upp en haltande Isaac Hayes-lookalike (vänta -- det ÄR Isaac Hayes! Stackars jävel!) och en blind, brännskadad och synsk pojke i en rullstol! Sam lever sörru, och han har dragit på sig en Uncle Sam-kostym dagen till ära och har en plastig köttyxa till sitt förfogande. Det har tagit mig år, ÅÅÅR, att hitta den här filmen sen jag såg den på fyran (!!!) någon gång 2000 i mina splatterfilmsälskande dagar. Jag trodde att jag skulle få uppleva en dos härlig nostalgi när jag dubbelklickade på .avi-filen som äntligen hade hamnat i eMule-mappen. Hur i helvete gick då det här till...?! Jag tänker inte spoilervarna, intressantare än sådär blir det inte!! Den här filmen är riktigt jävla värdelös, en orgie i inte blod eller skräck men i stereotyper och nittiotal, konstiga kameravinklar, dito ljudeffekter och förutsägbarhet. Klart den elake jäveln som gör punkrock utav amerikanska nationalsången och knuffar undan alla i säckhoppningen får smaka på Sams blad, och den oskyldige polisen som bara vill vara hjälte får (nu tyckte dom nog att dom var riktigt fyndiga) en flagga rätt igenom bröstkorgen. Vilda grabbar som pinkar fritt ute på kyrkogården och eldar amerikanska flaggan (nu smäller det!) - ja, vad tror du själv? Och HUR OFTA EXPLODERAR DET LIKT HANDGRANATER NÄR KANONKULOR TAR I TRÄ?!!! I Uncle Sam säger jag dig - hela filmen är som ett parallellt universum av extrem dålighet. Jag pausade halvvägs in i filmen, kände mig uppgiven, skitnödig, skamsen, och grundlurad, ändå sade en röst i mitt huvud att jag skulle titta färdigt, snart skulle dom ju döda varann ändå. Jag skämdes ärligt talat när jag fortsatte titta, tänk om någon - en vän eller familjemedlem - skulle ha gått förbi och sett vad jag tittade på och sagt 'Det där ser ju spännande/bra/roligt ut,' och jag hade fått dom att se denna ... förstelnade räksalladspya. Det slog mig; hur kunde Isaac - gode Isaac - ställa upp på det här? Och PJ Soles från Halloween? Vad fan har hänt med alla som var med? Dom kan ju fasiken inte slå på filmen och säga till bekanta 'att den här rullen var jag med i!' Inte ens kolla för skojs skull, fylla i med lite nervösa skratt där det kniper och tycka att den är så dålig att den är bra. Må de brinna i helvetet, hur svängiga saxofonsolon och memorabla Chef-repliker Hayes har sluppit ur sig - efter det här kan jag bara se ned på honom. Jag skulle kunna fortsätta i veckor, och det gör nog inget om jag spoilar för jag garanterar er att ni aldrig kommer att se filmen, den är i stort sett omöjlig att ens orka få tag på och att lägga ut pengar på en Region 1-import vore mer vansinne än att karva ollonet med bokpapper, vilket förresten ungefär VARJE replik i den här filmen känns som, men poängen verkar ha framförts: Sky likt rödbetor - jag säger det igen; Uncle Sam är vär-de-lös. Sågningen till ära har jag komponerat en bild som förmedlar alla känslor jag kan tänkas ha för den här filmen: Utdrag ur Pico - Filmstyckare, volym 1 Redigerad 7 juni, 2007 av Pico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2007 *text* Glöm inte när Sam flyger in i huset att man ser kedjan hur enkelt som helst också, och när han slår i huset så blir det märken av kedjan i väggen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 7 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2007 Glöm inte när Sam flyger in i huset att man ser kedjan hur enkelt som helst också, och när han slår i huset så blir det märken av kedjan i väggen. Att sitta och märka misstag i den här filmen går inte, den ÄR ett misstag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2007 Att sitta och märka misstag i den här filmen går inte, den ÄR ett misstag. Du talar sanning min vän. Den är som en äldre version av Spiderman 3. Slöseri på pengar och tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 7 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2007 Text Jisses, den gamla rullen hade jag nästintill glömt, kom ihåg att jag såg den på TV1000 när den var ny, när man läste om den tyckte man det lät som värsta splatterfilmen men jag vart lika besviken som du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 8 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2007 The Bridge. Golden Gate bron, stället där de flesta begår självmord i hela världen. En person hoppar från bron varannan vecka. Detta är en dokumentär som handlar om några av de som hoppade och en som överlevde. Mycket intressant och bra. 8/10. Såg den nyss. Väldigt, väldigt gripande dokumentär. Sorglig var den verkligen. Jag hoppas att personerna som gjorde det har det bättre nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 8 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2007 (redigerad) Såg The Departed nyss. Köpte den original, och det är ovanligt. Köper nästan aldrig filmer. Tänkte när den har fått Oscars och jag hade pengar över så... slog jag till. Jag är inte besviken, men jag hade förväntat mig mer av filmen faktiskt. Alla här lär väl redan ha sett den, men ändå. Filmen handlar om en maffiaboss (Costello, spelas av Jack Nicholson), som skickar en medarbetare (Sullivan, spelas av Matt Damon) till polishögskolan för att få tillgång till polisinformation. Samtidigt så går en annan polis ut från polishögskolan (Costigan, spelas av Leonardo DiCaprio). Han går ut med höga betyg och blir infiltratör och polisens kontakt i maffian. Filmen blir härligt "double-crossing" och handlar om hur dessa människors liv korsar varandra. Jack Nicholson briljerar verkligen i denna film! Filmen är bra, riktigt bra, inte frågan om det. Det jag blev besviken på var tempot. Filmen är 2h 20 min, de hade gärna fått korta ner den till 1h 50 min. Kändes dryyyyg i vissa stunder. Jag måste se "krångliga" filmer minst 2 gånger för att förstå allting fullt ut, t.ex. så förstod jag inte mycket av Once Upon A Time In America första gången jag såg den, efter andra gången konstaderade jag att det är en av mina favoritfilmer. Så jag ska se om The Departed någon gång.. Martin Scorses visar än en gång att han är kung på att göra maffiafilmer. The Departed nominerades till fem Oscar, och vann fyra (Bästa Film, Bästa Regi, Bästa tidigare publicerat Manus och Bästa Klippning). Martin Scorsese fick äntligen sin välförtjänta Oscar. Var ju nästan skamligt att han inte fick någon Oscar för varken Taxi Driver, Goodfellas eller Tjuren Från Bronx. 7.5/10, kanske högre efter en omtitt. Redigerad 8 juni, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 8 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2007 Såg nyss Bridge to Terabithia. Filmen handlar om Jesse och Leslie som båda är runt 12-14 år gamla. När Leslie kommer ny till klassen blir hon genast lite utanför. Eftersom att Jesse är lite i samma sits så blir de snart kompisar. För att slippa undan de problem de har i skolan och hemma så skapar de tillsammans fantasivärlden Terabithia där de själva kan göra lite vad de vill. En underbart varm film som fångade mitt intresse från början till slut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 9 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2007 Hade inget att göra igår kväll så jag satte på Walk The Line...Väldigt bra film om Johnny Cash liv... Sevärd!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 9 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2007 Old School Klassisk "Frat Pack" helt klart, klassiska skådespelare som kör sin grej till något riktigt kul och riktigt förutsägbart. Det beror helt klart på vad för inställning man har innan man ska se en sån här film. Vill man se en riktigt skön komedi utan dess like, och skratta ner sig, då ska man absolut inte se denna. Vill man se sitt typiska Frat Pack-gäng göra sin grej med sin klockrena humor, då ska man allt se denna film. Vince Vaughn spelar en roll som man är van att se honom i, hans grej att konstant babbla sig ur situationer och annat är visserligen störtkul, men rätt långtråkigt efter ett tag. Will Ferrell är Will Ferrell, han är sjuk i huvudet och det får man ju helt enkelt bara leva med. Det är ju så man känner igen dem, och det är ju precis så man får se dem i filmen också. Handlingen är också rätt typisk, ganska enkel men inte så värst rolig. Skämten är rätt tama och det är svårt att se en viss humor i rätt deppiga situationer, till exempel skilsmässor och begravningar. Men trots att Will Ferrell är lika sjuk som han alltid är och att vissa scener är helt fantastiska, så är denna ännu en klassisk Frat Pack-film. 6/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 9 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2007 (redigerad) Sunshine En film jag verkligen har längtat efter, gillar såna här katastoffilmer. Till en början var den okej, men sedan började handlingen mer och mer bli rörigare och man fick aldrig någon klar uppfattning vad som händer. Men filmen skiter sig rejält när en från besättningen på Icarus I dyker upp och slaktar sönder allt på Icarus II . Men det kanske blir bättre efter ha sett den en andra gång. Betyg: http://www.gtasajten.com/uploads/emoticons/default_biggrin.png' alt=':D'> http://www.gtasajten.com/uploads/emoticons/default_wub.png' alt=':wub:'> av 5 Redigerad 9 juni, 2007 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2007 Accepted (2006) Kort sammanfattning: En kille har blivit nekad från flera College-skolor, så han och några kompisar skapar ett eget college, bara för att lura killens pappa. Detta blir ett stort misstag, då en av hans kompisar ska göra den fejkade hemsidan, och lägger dit en knapp som heter "One click from College".. 3/5 eller 7/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 11 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2007 Såg Pirates of the Carribean 3 igår. Den var väl rätt ok, men gillar tvåan mer. Slutet sög Nåja, man måste se den om man sett de andra två. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts