GTApimpfoolife Skrivet 20 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 Hot Fuzz Handlar om en alldeles för seriös snut i London som är för duktig i sin roll och slutligen hamnar ute på landet i landets snällaste by. Nicholas Angel, snubben det handlar om, tror han har kommit till helvetet. Men det är tydligen mer bottslighet i staden än vem som helst kunnat tro. Det är något visst med actionhumor när vi får fäölja snutar. När Mel Gibson käkar hundkex eller musiken till Beverly Hills Cop. Det är helt enkelt stor humor. Denna film är precis likadan. Man kan inte hålla sig för skratt i vissa stunder trots att skämten är så jävla lama, vem som helst känner ju till brittisk humor. Handlingen är allmänt lustig och bra, skådespelarna som vi får följa som mest, radarparet då alltså, gör att perfekt jobb, och det roligare är att ju längre in i filmen man kommer desto bättre blir den. Nej, såna här filmer går alltid hem, trots att vissa mord var lite väl vidriga. Ett Morden i Midsomer fast med en skön gnutta humor ungefär. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 21 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2007 Hot Fuzz Handlar om en alldeles för seriös snut i London som är för duktig i sin roll och slutligen hamnar ute på landet i landets snällaste by. Nicholas Angel, snubben det handlar om, tror han har kommit till helvetet. Men det är tydligen mer bottslighet i staden än vem som helst kunnat tro. Det är något visst med actionhumor när vi får fäölja snutar. När Mel Gibson käkar hundkex eller musiken till Beverly Hills Cop. Det är helt enkelt stor humor. Denna film är precis likadan. Man kan inte hålla sig för skratt i vissa stunder trots att skämten är så jävla lama, vem som helst känner ju till brittisk humor. Handlingen är allmänt lustig och bra, skådespelarna som vi får följa som mest, radarparet då alltså, gör att perfekt jobb, och det roligare är att ju längre in i filmen man kommer desto bättre blir den. Nej, såna här filmer går alltid hem, trots att vissa mord var lite väl vidriga. Ett Morden i Midsomer fast med en skön gnutta humor ungefär. 8/10 Jag tycker filmen var lite smårolig, men verkligen inte värd 8/10. Slutet var faktsikt jävligt oväntat, för ovanlighetens skull. Morden var det roligaste i hela filmen ju, så härligt överdrivna. Skönast var ju helt klart kyrktornet! Ibland blev det lite för mycket och jag tyckte att vissa skämt var lite väl dryga. 6/10 Visst, rolig var den, men det var fortfarande ingen jättebra film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Blades Of Glory "Konståkarna Michaels och MacElroy är svurna fiender som efter att ha hamnat i slagsmål blir fråntagna sina medaljer och avstängda från sporten på livstid. Tre och ett halvt år senare kämpar de för sin comeback. Allt de behöver göra är att gräva ned stridsyxan och bilda det första manliga konståkningsparet i världen." Rätt så roligt film, älskar Will Ferrells sätt att vara i sina filmer och denna var inget undantag, alltid sexskämt. Även Jon Heder (Napoleon Dynamite) var rolig i filmen med sitt barnsliga betende. Förutsägbar film (såklart) men skön och enkel humor. X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 26 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2007 Jag tycker filmen var lite smårolig, men verkligen inte värd 8/10. Slutet var faktsikt jävligt oväntat, för ovanlighetens skull. Morden var det roligaste i hela filmen ju, så härligt överdrivna. Skönast var ju helt klart kyrktornet! Ibland blev det lite för mycket och jag tyckte att vissa skämt var lite väl dryga. 6/10 Visst, rolig var den, men det var fortfarande ingen jättebra film. Ja. Eller när han får en ett kyrktorn från en modellstad i käften. Ruskigt otrevligt. Kanske som du säger lite höga betyg, men med tanke på att jag älskar just brittisk crime med klassisk snutactionfilmhumor så fick den det höga betyget. Pirates of the Caribbean: At World's End Trilogin är komplett med en film mycket mycket bättre än tvåan. Piraterna samlar sig från världens alla hörn inför den sista striden och en kamp för friheten. Som sagt var så var denna film ack så mycket bättre i tvåan. Handlingen var mer intensiv och humorn är tillbaka. Ettan är tyvärr oslagbar men denna film har ändå höjt sig en klass. Varför? Johnny Depp visar till 100 % varför han passar så väl in i sin roll som Jack Sparrow. Singaporianen Sao Feng är bara för ball, skådespelet är snudd på fantastiskt. Barbossa är tillbaka vilket gör att piratkänslan nu är i liv igen, tycker tvåan tappade en hel del just för att Barbossa saknades. Sedan är slutstriden bara otrolig, pirataction i en virvelvind i havet med bläcfiksar, krabbor, oväder, dånande musik och lianflygande Johnny Depp är verkligen mäktigt. Lite väl påkostat kanske, och man skulle nog skippat det här med Jack Sparrow såg sig själv lite då och då, dåligt gjort och extremt tråkigt. 8/10 Igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 26 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2007 Hot Fuzz 7/10 helt ok, men lite torr humor, men på samma gång e den rolig och action packad. Pirates Of The Caribbean 3: 7/10, oväntat och tråkigt slut, slutade nästan som att en 4:e ska komma snart, igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 26 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2007 Fjorton Suger Tog mig en vecka att se klart den, brukar hålla mig borta från den här typen av ungdomsfilmer, dom gör mig oftas förbannad, kassa skådespelare, visst...allvarlig handling/ämne, men dom förvalta den inte speciellt bra, samma sak med "säg att du älskar mig". X X X X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 26 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2007 (redigerad) Såg Cool Runnings igår. Första gången på...massor med år. Kort och gott: Jamacia's första Bob-team bildas, och försöker komma med i OS. Rolig film som, enligt mig, håller hela filmen ut. 8/10. Sanka får veta vad en bob är. Redigerad 26 maj, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2007 Såg The Departed nyss. Oerhört bra film. Men slutet resulterade i ett för mig. Det var lite alla dödade alla i slutet och ja, det var oväntat men lite för oväntat. I stort sett dog alla huvudkaraktärerna. Men visst, den var väldigt bra. Full pott av mig. 10/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2007 Dude, where's my car? Den är svindålig, men jag kan inte låta bli att tycka om den. Två glassar av tre möjliga. X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 26 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2007 (redigerad) Dude, where's my car? Den är svindålig, men jag kan inte låta bli att tycka om den. Två glassar av tre möjliga. X En annan film, The Dukes Of Hazzard, är lite i samma genre men den tyckte jag iaf var jävligt rolig när jag såg den. Vet inte om det var just det tillfället (fanns vissa omständigheter) eller om det faktist är bra humor? Redigerad 26 maj, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 26 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2007 En annan film, The Dukes Of Hazzard, är lite i samma genre men den tyckte jag iaf var jävligt rolig när jag såg den. Vet inte om det var just det tillfället (fanns vissa omständigheter) eller om det faktist är bra humor? Kan inget annat än att hålla med om det tipset, störtskön rulle, rolig/sjuk/barnslig humor. Johnny Knoxville är grym i den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 26 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2007 Johnny Knoxville är grym i den. Och Jessica Simpson. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 26 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2007 Och Jessica Simpson. Nja, grym är hon väl inte. Mera åt det sexiga hållet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 27 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2007 Nocturno Culto's The Misanthrope. En film av en av de två bandmedlemmarna i bandet Darkthrone. Jävligt skum film, men en del dokumentärelement... eller mer som en insikt i deras liv. Rekommenderas om du är ett fan vad Darkthrone, är du inte det så är nog inte det här din grej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 27 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2007 (redigerad) Mera åt det sexiga hållet. Det kanske var det jag syftade på. ------------------------------------------------ För att tillföra tråden något: Såg 300 igår, hade tänkt vänta på bio, men den kommer aldrig hit till skitstället där jag bor. Filmen var ungefär det jag hade väntat mig. Grymma specialeffekter, ännu grymmare stridsscener. Vacker, på något sätt.. 7.8/10 Redigerad 27 maj, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 27 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2007 Såg Scary Movie 3 igår. Bästa Scary Movie-filmen som gjorts. 5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2007 Spiderman III Peter Parker i ännu ett visuellt spektakel utan djup. No thanks.. no thanks 3/10 Blades Of Glory Hyfsad skön komedi i Zoolander-anda. Helt okej film för tråkiga fredagar. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 27 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2007 (redigerad) Kan inget annat än att hålla med om det tipset, störtskön rulle, rolig/sjuk/barnslig humor. Johnny Knoxville är grym i den. Yep. Den första The Dudes of Hazzard var en riktigt höjdare. Tvåan var inget annat än en stor besvikelse. Dom hade bytt ut nästan alla skådespelarna b.la. Johnny Knoxville, Seann William Scott och Jessica Simpson mot helt lama skådespelare. Redigerad 27 maj, 2007 av Lajnux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 27 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2007 Såg Red Eye på Canal+ innan idag. Jävligt bra och spännande thriller. 5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2007 Såg Red Eye på Canal+ innan idag. Jävligt bra och spännande thriller. 5/5 Snälla, säg att det inte är den med en tjej på ett flygplan och sen har dom typ en rocket launcher i vattnet? Målande beskrivning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts