SiXxe Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 Såg A clockwork orange för några veckor sedan. Satan vilken bra film. Kameraarbetet är verkligen fantastiskt. 5/5 Den är bra men jävligt sjuk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 12 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2007 Såg nyss klart Spider-Man 3. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka, tror jag räknar den som sämst i serien. Såg den dock med kass kvalitet, får se om den senare. Kändes.. seg . 5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 13 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2007 Just Visiting (2001) Mycket rolig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 13 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2007 Såg Walk The Line, grymt bra. Hett tips! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 13 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2007 AI (Artifical Inteligence) Är nog 4:e gången jag ser den. Så bra! 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2007 The Wall. Finns inte mycket att säga, otroligt skön film! Sen att jag gillar Pink Floyd väldigt mycket också är inget minus. Länk till favoritscenen (Se hela). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 14 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2007 Såg på Wallander: Mörkret igår. Lika bra som de andra Wallander-filmerna. 4/5 Såg även på Fat Albert innan på Canal +. Den var lite smårolig, men ingen höjdare precis. 2/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2007 (redigerad) The Ex (PM för streamlänk) Betyg: /5 Story: Tom Reilly (Zach Braff) och hans fru Sofia (Amanda Peet) har precis fött ett barn men då Tom för femtioelfte gången blir avskedad tackar han ja till Sofias pappas jobberbjudande på hans reklamfirma. Toms överordnande på denna något bisarra reklamfirma blir den rullstolsburne Chip Sanders (Jason Bateman) som en gång i tiden hade en .. relation med henne. Till en början verkar Chip göra allt för att Tom ska känna sig som hemma men visar sig vara en ulv i fårakläder som inte verkar ha kunnat släppa Sofia ännu. Utlåtande: Jodå, mysig film som höll hela vägen ut. Inget utöver det vanliga, inget brilliant men helt klart en bra film. Man måste ju bara älska Zach Braff? http://i.imdb.com/Photos/Ss/0458364/4.jpg Redigerad 14 maj, 2007 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 15 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2007 Spider-Man 3. Bättre än vad jag förväntade mig. Hade bara räknat med cool action, men filmen hade fan humor. Eller så var det för att jag ryktes med i min polares skratt. Han lyckades på något sätt hitta något roligt i alla scener. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 15 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2007 Såg Serenity igår kväll. Filmen är skriven av samma personer som ligger bakom Buffy. Svårt att säga vad jag tyckte om den, då man inte riktigt kan säga vad den handlar om. Men handlingen kretsar kring ett gäng 'rymdpirater' som åker runt i rymden. Med sig har dom en liten spinkig tjej och hennes bror och det visar sig att denna tjej är lite speciell. Hon kan läsa tankar och ibland får hon något ryck och blir ungefär som Buffy i den serien. Filmen innehåller lite smårolig dialog på sina ställen och har lite intressanta karaktärer. Och ja...jag kan inte riktigt säga vad filmen handlar om. Den börjar på ett lustigt sätt, sedan ändras storyn och man undrar varför och sedan ska den sluta på ett storslaget sätt men det känns bara fel. 5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 Jisatsu Saakuru (Engelsk titel: Suicide Club) Öppningscenen är fängslande. På en perrong i Tokyo, Japan, är ett tåg inkommande och rösten i högtalarna säger att man bör för säkerhets skull stå bakom markeringarna. En glädjande musik spelas i bakgrunden och 54 skolflickor ställer sig framför kanten, hand i hand, och räknar "Ett och två..." och hoppar sedan ner, framför tåget. Kroppsdelar och blod sprutar. Lite senare begår två stycken sjuksköterskor självmord genom att hoppa ut genom fönstret ifrån sjukhuset. Där finner man en väska som innehåller skinnbitatar i samma storlek som är ihopsydda till en lång remsa. Och där börjar jakten på det som senare visar sig vara Suicide Club. Detta är en mästerlig film med brutala scener på folk som tar livet av sig. 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 16 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2007 Kommer inte riktigt helt ihåg vad skiten hette men.. Liknande Andos & andrew. (Nicolas cage och samuel jackson) Älskade filmen. Stog det var action med glöm det. Bara väldigt underhållande. Funderar nästan på köpa den. Ja. Så bra var den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 17 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2007 Såg på den äldsta "Motorsågsmassakern" igår. Bra film, mycket bättre än dom nya. Man hoppade t.o.m till lite ibland 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Night of the Living Dead Har bara sett början tidigare när jag var liten. Eftersom Dawn of the Dead (1978) är en av mina favoritfilmer var jag tvungen att se denna. Tyvärr kunde jag bara få tag på den färglagda versionen. Orginalet är i svart/vitt, så det kändes lite knepigt. Det var inte precis så att man blev rädd när man såg filmen, men det hade jag inte förväntat mig heller. Gillade den sköna känslan i filmen, som är lite svåt att förklara. Bra slut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 18 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2007 Såg "Golden Eye" igår. Vad ska man säga, Bond är Bond 4/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 19 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2007 Mitt nick till trots så såg jag Spiderman 3 först idag Aja, jag tyckte den började lite segt men kom upp sig efter en stund. Den var även lite väl långdragen vissa stunder. Den sista striden när Spiderman och Harry slåss tillsammans mot Sandman och Venom var helt makalös Det faktum att Venom faktiskt var med är ännu ett stort plus Jag ger filmen /10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 20 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 Såg på Crouching Tiger, Hidden Dragon (Wo hu cang long) igår. Grymt bra, älskar specialeffekterna. 9/10 Ett minus bara för att huvudpersonen, Li Mu Bai, såg cp ut... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 20 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 Night of the Living Dead Har bara sett början tidigare när jag var liten. Eftersom Dawn of the Dead (1978) är en av mina favoritfilmer var jag tvungen att se denna. Tyvärr kunde jag bara få tag på den färglagda versionen. Orginalet är i svart/vitt, så det kändes lite knepigt. Det var inte precis så att man blev rädd när man såg filmen, men det hade jag inte förväntat mig heller. Gillade den sköna känslan i filmen, som är lite svåt att förklara. Bra slut.Den svartvita filmen som är totalt mycket grymt bättre än 90-remaken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 20 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 Såg The Prestige igår. Kort recension: Den mystiska berättelsen som utspelas i London i slutet av 1800-talet, handlar om två magiker vars intensiva rivalitet blir en livslång kamp fylld av besatthet, svek och svartsjuka med dödliga konsekvenser. Från det första mötet mellan två unga lovande magiker, har Robert Angier och Alfred Borden alltid varit konkurrenter. Det som började som en vänskaplig konkurrens utvecklas till en bitter rivalitet, de blir fiender för livet och konsekvensen blir att de riskerar livet på alla de känner. Början av filmen var oerhört tråkig och jag höll nästan på att somna, då jag försökte koncentrera på riktigt och jag måste säga att detta var en fantastisk film till slut. Trollkarlar och illusionister (stavning?) i högsta grad på sent 1800-tal blev galant och den fantastiska miljön som hela tiden visas är även den oerhört bra. Att de 20-30 första minuterna var tråkiga var som helt borta för mig. Fantastiska skådespelare som Hugh Jackman och Scarlett Johanson gjorde det knappast sämre. Och så till det bästa i filmen, slutet. Jag säger så här att, oavsett vem man är så är detta 100 % säkert att det är omöjligt att lista ut hur det slutar. Bland det bästa sluten jag någonsin sett faktiskt. Rekomenderar denna film starkt trots den sega början. 5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 20 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 Den svartvita filmen som är totalt mycket grymt bättre än 90-remaken. Det var orginalfilmen, fast de har kladdat på färg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts