Madhick Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 Spiderman II Vill se III och Hot Fuzz. Shaun of the Dead var skön så jag måste ju se Hot Fuzz också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 The Hitcher, tror jag den hette Den var bra. Min kompis sa att det även fanns en gammal version av filmen, någon som vet om det är sant? 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Såg Sophie Scholl - De sista dagarna på tyskan. Den handlar om tre studenter som sprider anti-nazistiska flygblad på ett universitet. Filmen är baserad på verkliga händelser. En ganska... gripande film. Synd bara att vår lärare berättade vad som hände i slutet innan vi hade sett klart den. Smarthead, she is. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Såg Sophie Scholl - De sista dagarna på tyskan. Den handlar om tre studenter som sprider anti-nazistiska flygblad på ett universitet. Filmen är baserad på verkliga händelser. En ganska... gripande film. Synd bara att vår lärare berättade vad som hände i slutet innan vi hade sett klart den. Smarthead, she is. 7/10 Vita Rosen! Redovisade om dem på SO:n, verkligen gripande historia. Jag har inte sett filmen än men den verkar onekligen superbra, fick ju en Oscar förra årets också, för bästa utländska film om jag inte minns helt fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 (redigerad) Vita Rosen! Redovisade om dem på SO:n, verkligen gripande historia. Jag har inte sett filmen än men den verkar onekligen superbra, fick ju en Oscar förra årets också, för bästa utländska film om jag inte minns helt fel. Då minns du tyvärr feeeeeel, den blev "bara" nominerad . Se den, verkligen en sevärd film. Speciellt om du jobbat om dem också . Redigerad 3 maj, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Då minns du tyvärr feeeeeel, den blev "bara" nominerad . Se den, verkligen en sevärd film. Speciellt om du jobbat om dem också . Jag ljög på min redovisning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Back To The Future- trilogin Riktigt underhållande filmer. Trots att det var ungefär det man kan tänka sig med ett sådant koncept kändes det varken klichéartat eller förutsägbart. 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2007 Efter att många tipsat om den var jag tvungen att se The Shawshank Redemption. JAg brukar ej gilla äldre filmer, men detta var en helt fantastisk film. Kandiderade till Oscar 1994 för bästa film tillsammans med "Forrest Gump" och "Pulp Fiction". Alla tre väldigt bra filmer och för mig skulle de vara omöjligt att välja någon av dom. Nu blev de Forrest Gump som vann Oscarn + 5 Oscars till. Otroligt gripande handling och ett oväntat slut. Så skulle jag recensera filmen. Alla ni som inte sett den, (de måste vara få här som inte sett den). Se den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 5 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2007 King Arthur Vi har sett den för den andra gången på språkvalet. Och usch vad jag hatar denna film, den är så grymt trist och dålig. Betyg: av 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 5 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2007 (redigerad) Alpha Dog En knarklangare som helt plötsligt inte får tillbaka de pengar hans kompis är skyldig honom. Allting går lite snätt och det slutar med att knarklangarens gäng kidnappar borsan till han som inte ville betala tillbaka. Ibörjan går allt bra, men det slutar med en soppa. Själva grejen med filmen, medelklassungar som leker ghettogangstas är rätt smårolig. Jag kan inte klaga på skådespelarna, men hade man skippat t.ex Justin Timberlake, hittat en skådespelare med samma stil fast lite seriösare så hade man nog kunnat lyckats. Nu tar man inte alla den här knarklangningarna och kidnappningarna på största allvar. Men humorn och den egentligen bra storyn räddar betyget fan. 5/10 Redigerad 5 maj, 2007 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2007 (redigerad) Alpha Dog En knarklangare som helt plötsligt inte får tillbaka de pengar hans kompis är skyldig honom. Allting går lite snätt och det slutar med att knarklangarens gäng kidnappar borsan till han som inte ville betala tillbaka. Ibörjan går allt bra, men det slutar med en soppa. Själva grejen med filmen, medelklassungar som leker ghettogangstas är rätt smårolig. Jag kan inte klaga på skådespelarna, men hade man skippat t.ex Justin Timberlake, hittat en skådespelare med samma stil fast lite seriösare så hade man nog kunnat lyckats. Nu tar man inte alla den här knarklangningarna och kidnappningarna på största allvar. Men humorn och den egentligen bra storyn räddar betyget fan. 5/10 Jävlar. När jag såg att du hade skrivkt här tänkte jag "Fan, det är säkert Alpha dog han har sett".. Jag vet inte varför, hade tänkt recensera den själv.. kanske därför.. Håller väl med till största delen i din recension, dock känns det som jag gillade allting lite bättre, och jag tycker att Justin gjorde bra ifrån sig. Storyn var bra, baserad på en verklig händelse också tydligen? Undra hur stor del av den som var det. Det konstiga med filmen var ju hur de byggde upp hela "mörda-unge"-grejen, att Timberlake verkligen inte ville och mådde dåligt, och de antydde i typ 20 minuter att han skulle göra någonting för att hindra det, och sen dödar de honom, bara så.. Skulle ge den 6.5/10 Redigerad 5 maj, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2007 Jävlar. När jag såg att du hade skrivkt här tänkte jag "Fan, det är säkert Alpha dog han har sett".. Jag vet inte varför, hade tänkt recensera den själv.. kanske därför.. Håller väl med till största delen i din recension, dock känns det som jag gillade allting lite bättre, och jag tycker att Justin gjorde bra ifrån sig. Storyn var bra, baserad på en verklig händelse också tydligen? Undra hur stor del av den som var det. Det konstiga med filmen var ju hur de byggde upp hela "mörda-unge"-grejen, att Timberlake verkligen inte ville och mådde dåligt, och de antydde i typ 20 minuter att han skulle göra någonting för att hindra det, och sen dödar de honom, bara så.. Skulle ge den 6.5/10 Bra spoiler... --- Senast sedda för mig är Hot Fuzz. Jag ger den 3 / 10. Hade stora förväntingar, men den var inte alls särskillt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solid_X Skrivet 5 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2007 (redigerad) Hott Fuzz Nicholas Angel, en tuff London-polis blir plötsligt förflyttad till den lilla hålan Sandford på engelska landsbygden där de inte ens kan stava till inbrott och mord. Men så börjar märkliga och skrämmande saker plötsligt inträffa och Angel får visa vad han går för. En hyffsad film att bara slapptitta på. 5/10 Mr Beans Holiday En ovanligt regnig brittisk dag vinner Mr. Bean förstapriset i den lokala kyrkans välgörenhetstävling, en vecka i ljuva Frankrike och en videokamera att dokumentera allt med. Med soliga stränder i sikte kliver han förväntansfull på tåget, men det dröjer förstås inte alltför länge innan problemen hopar sig. Men missade avgångar, tappade biljetter, språkliga missförstånd, slagsmål med vakter och alla dessa konstiga franska maträtter är bara början. Snart är Bean efterlyst över hela landet, misstänkt för att ha kidnappat sonen till en östeuropeisk regissör på väg till filmfestivalen i Cannes. Kändes som att man redan hade sett det mesta, men var endå en bra film 7/10 Redigerad 5 maj, 2007 av Solid_X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 5 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2007 Jävlar. När jag såg att du hade skrivkt här tänkte jag "Fan, det är säkert Alpha dog han har sett".. Jag vet inte varför, hade tänkt recensera den själv.. kanske därför.. Håller väl med till största delen i din recension, dock känns det som jag gillade allting lite bättre, och jag tycker att Justin gjorde bra ifrån sig. Storyn var bra, baserad på en verklig händelse också tydligen? Undra hur stor del av den som var det. Det konstiga med filmen var ju hur de byggde upp hela "mörda-unge"-grejen, att Timberlake verkligen inte ville och mådde dåligt, och de antydde i typ 20 minuter att han skulle göra någonting för att hindra det, och sen dödar de honom, bara så.. Skulle ge den 6.5/10 Haha! Det var egentligen inget fel på Justin, han var lite småskojig emellan åt. Men man kunde ju kanske valt en lite mer erfaren skådespelare som kunde varit mer allvarlig och lite mer hård, nu satt man ju och kollade på det där mjuka dans-pop-ansiktet med fiskehatt och randiga shorts. Kändes inte så gangsta. Ja det stod på IMDb att den var baserad på en värklig händelse, vilket allting gör filmen lite bättre. Men då blir man än en gång lite smått irriterad när man helt plötsligt ser en jätteglad Justin Timberlake där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 5 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2007 Spiderman 3 LÄTT den bästa av dom tre filmerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 5 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2007 Back To The Future 3 7/10 inte den bästa i triologin, men sedan behöver den inte någon presentation då nog alla sett den i sitt liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 5 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2007 Ghostbusters 2 "Who you gonna call? Bostfuckers!!!" Inte lika bra som ettan, men den får ändå 3/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2007 Haha! Det var egentligen inget fel på Justin, han var lite småskojig emellan åt. Men man kunde ju kanske valt en lite mer erfaren skådespelare som kunde varit mer allvarlig och lite mer hård, nu satt man ju och kollade på det där mjuka dans-pop-ansiktet med fiskehatt och randiga shorts. Kändes inte så gangsta. Ja det stod på IMDb att den var baserad på en värklig händelse, vilket allting gör filmen lite bättre. Men då blir man än en gång lite smått irriterad när man helt plötsligt ser en jätteglad Justin Timberlake där. Men det borde du väl förstått att den var ändå? Baserad på verklig händelse alltså, dom visade ju efterspelet i avtoningen sedan. Med straff och dylikt Eller.. det hade man ju kunnat ha med som grej i en helt vanlig film också Aja, jag såg det på skivfodralet i alla fall The dude: Mjo, trögt av mig. tänkte inte på det. ledsen, editerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Jag såg halva Woodstock-filmen igår igen. Fina grejer, nästan så man blir tårögd <3 Starring 1.* Crosby, Stills & Nash Long Time Gone 2.* Wooden Ships* 3.* Canned Heat Going Up the Country 4. Richie Havens Handsome Johnny 5. Freedom 6. Canned Heat A Change Is Gonna Come** 7. Joan Baez Joe Hill 8. Swing Low Sweet Chariot 9. The Who We're Not Gonna Take It/See Me Feel Me 10. Summertime Blues 11. Sha-Na-Na At the Hop 12. Joe Cocker and the Grease Band With a Little Help from My Friends 13. Crowd Rain Chant 14. Country Joe and the Fish Rock and Soul Music 15. Arlo Guthrie Coming Into Los Angeles 16. Crosby, Stills and Nash Suite: Judy Blue Eyes 17. Ten Years After I'm Going Home 18. Jefferson Airplane Saturday Afternoon/ Won't You Try** 19. Uncle Sam's Blues** 20. John Sebastian Younger Generation 21. Country Joe McDonald FISH Cheer/Feel-Like-I'm-Fixing-to-Die-Rag 22. Santana Soul Sacrifice 23. Sly and the Family Stone Dance To The Music/I Want To Take You Higher 24. Janis Joplin Work Me, Lord** 25. Jimi Hendrix Voodoo Child** 26. The Star-Spangled Banner 27. Purple Haze & Instrumental Solo 28.* Crosby, Stills, Nash and Young Woodstock *) opening and final credits (no stage performance) **) not in the original version, only in the directors cut --- Creedence, Grateful Dead och Johnny Winter med flera lirade ju också där, fast inget foto från dem. Jävlar vilken festival alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Jag såg halva Woodstock-filmen igår igen. Fina grejer, nästan så man blir tårögd <3 Starring 1.* Crosby, Stills & Nash Long Time Gone 2.* Wooden Ships* 3.* Canned Heat Going Up the Country 4. Richie Havens Handsome Johnny 5. Freedom 6. Canned Heat A Change Is Gonna Come** 7. Joan Baez Joe Hill 8. Swing Low Sweet Chariot 9. The Who We're Not Gonna Take It/See Me Feel Me 10. Summertime Blues 11. Sha-Na-Na At the Hop 12. Joe Cocker and the Grease Band With a Little Help from My Friends 13. Crowd Rain Chant 14. Country Joe and the Fish Rock and Soul Music 15. Arlo Guthrie Coming Into Los Angeles 16. Crosby, Stills and Nash Suite: Judy Blue Eyes 17. Ten Years After I'm Going Home 18. Jefferson Airplane Saturday Afternoon/ Won't You Try** 19. Uncle Sam's Blues** 20. John Sebastian Younger Generation 21. Country Joe McDonald FISH Cheer/Feel-Like-I'm-Fixing-to-Die-Rag 22. Santana Soul Sacrifice 23. Sly and the Family Stone Dance To The Music/I Want To Take You Higher 24. Janis Joplin Work Me, Lord** 25. Jimi Hendrix Voodoo Child** 26. The Star-Spangled Banner 27. Purple Haze & Instrumental Solo 28.* Crosby, Stills, Nash and Young Woodstock *) opening and final credits (no stage performance) **) not in the original version, only in the directors cut --- Creedence, Grateful Dead och Johnny Winter med flera lirade ju också där, fast inget foto från dem. Jävlar vilken festival alltså. Jäkla sammanträffande, pappa snackade om den bara någon dag sen, att den var världens bästa festival och jag tänkte skaffa den till honom när han fyllde år.. Han fick en ryggsäck istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts