Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Wild Hogs

Ett gäng uttråkade förortssnubbar som vill söka friheten på en motorcykel och ger sig ut på en tripp längs USA. Men de märker snabbt att det inte räcker med metallicfärgade avgasrör och feta skinnjackor för att man ska vara en riktig biker. Skådespelare som John Travolta och Martin Lawrence stöter på problem mot ett fruktat motorcykelgäng i New Mexico vid namn Del Fuegos. Saker ser hela tiden ut att gå illa, och problemen startar alltid med en tråkig humor. Vilket gör att den här filmen må vara mysig, men för att vara en komedifilm så är den faktiskt inte så rolig.

2/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv sett 300 nu i veckan.

Riktigt bra rulle. Man trodde att den skulle ha tunn story, och sen undrade man hur man kunde få en strid som utspelar sig på ett och samma ställe att vara spännande, trots att den sträcker sig över halva filmen. En positiv överaskning helt enkellt. Frank Miller-rullarna verkar bara bli bättre och bättre. Jag lär gå på Sin City 2, när än den kommer (skulle vara till sommaren, va). Lite kul e ju att den är LITE historiskt förankrad.

Betyg 5/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Al Gores propagandafilm om global uppvärmning på tv tidigare ikväll. Jag kände mig "tvungen" att se den, den fick ju faktiskt en Oscar.

I alla fall, filmen visar enbart den forne presidentkanidaten som står och berättar om hur han började intressera sig i ämnet, osv. osv.

Han visar upp flera skrämmande exempel på vad som har hänt med våran miljö de senaste ~50 åren. Filmen är inte precis underhållande, men det är ju inte syftet heller. Han visar bl.a. upp bilder på ett speciellt område, hur det såg ut för 25 år sen, och hur det ser ut idag. Det var det som gav mest eftertanke.

Betyg: :teehee::P:)av 5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

KvaddadPadda: Det som är så fult med den filmen är att Al Gore sitter och blir intervjuad om växthuseffekt och global uppvärming - i ett jävla flygplan! Han berättar hur han rest runt hela jorden och kollat på allt detta.

Nån har också sagt till mig att Familjen Gore konsumerar typ 20 gånger mer än genomsnittsamerikanen! Slår vad om att han kör stadsjeep också.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

KvaddadPadda: Det som är så fult med den filmen är att Al Gore sitter och blir intervjuad om växthuseffekt och global uppvärming - i ett jävla flygplan! Han berättar hur han rest runt hela jorden och kollat på allt detta.

Nån har också sagt till mig att Familjen Gore konsumerar typ 20 gånger mer än genomsnittsamerikanen! Slår vad om att han kör stadsjeep också.

Haha! Jo, det reagerade jag oxå på. Speciellt då han sitter med sin laptop och har bilder på naturkatastrofer.

Fast om sanningen ska fram är det faktiskt tack vare flygplanen (som bidrar mest med förorenade moln) att jorden inte är överhettad. Kommer inte ihåg om Al Gore tog upp det med den 11:e september, då alla flygplan ställdes in, och temparaturen steg upp med flera grader samma dag? Inget skydd mot solen, förutom förorenade moln. Flygplanen (å andra olje-baserade fordon) har kvaddat ozonlagret, vilket tar miljontals år att repera sig. Och nu är de ozon-frätande rökmolnen våran "räddning" (eller?)! Ganska så ironisk va? :teehee:

Viktigt att poängtera är att man itne blint ska lita på samhället och forskare. Jag menar, tänk själva istället på jorden som helhet. Tänk på livet och känn er fram, framförallt med hjärtat. :P

Redigerad av The_go
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! Jo, det reagerade jag oxå på. Speciellt då han sitter med sin laptop och har bilder på naturkatastrofer.

Fast om sanningen ska fram är det faktiskt tack vare flygplanen (som bidrar mest med förorenade moln) att jorden inte är överhettad. Kommer inte ihåg om Al Gore tog upp det med den 11:e september, då alla flygplan ställdes in, och temparaturen steg upp med flera grader samma dag? Inget skydd mot solen, förutom förorenade moln. Flygplanen (å andra olje-baserade fordon) har kvaddat ozonlagret, vilket tar miljontals år att repera sig. Och nu är de ozon-frätande rökmolnen våran "räddning" (eller?)! Ganska så ironisk va? :)

Det kan väl inte stämma? Eller kan de relativt små planen verkligen ge så pass mycket skydd? :teehee:

The_Dude: Jo, jag märkte det också :P. Fast jag tror ändå att Al Gore bidrar till att förminska den globala uppvärmningen ganska mycket genom att föreläsa för massa människor som kanske ändrar sina vanor :D.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan väl inte stämma? Eller kan de relativt små planen verkligen ge så pass mycket skydd? :teehee:

The_Dude: Jo, jag märkte det också :P. Fast jag tror ändå att Al Gore bidrar till att förminska den globala uppvärmningen ganska mycket genom att föreläsa för massa människor som kanske ändrar sina vanor :).

Jo det är sant, iaf om man ska tro på vetenskapsmän från ett BBC-program från kunskapskanalen som hade forskat om de där med 11:e september och flygplanen och medeltemparaturer. I samma dokumentär tog de upp massa annan fakta, som när vatten avdunstas till regnmoln .... Men om det inte fanns smog skulle vanligt vatten kunna avdunstas och dra fam regnmoln med vind till kontinenter med mkt regnskog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hot Fuzz

Underhållande, action-fylld och halvknäpp.

7/10

Filmen handlar som en "super-snut" som blir tvingad att byta distrikt för att han "tar andras jobb", men blir å andra sidan inspektör istället för assistent. Han börjar jobba på en småord där det händer minst sagt konstiga saker. Alla där verkar helknäppa och lag och ordning är nog inget som man på orten tar särskillt hårt på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Memento

8.5/10

Otroligt krånglig men bra film.

Filmen berättas baklänges, så man vet hur de slutar, men inte hur de börjar.

Alltså så får man helatiden reda på varför slutet var som de var eftersom de helatiden går baklänges.

Blev själv lite " :teehee: " ibland, då man inte förstog, men bra var den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Night of the Living Dead (1968)

Ett par människor gömmer sig i ett hus ifrån blodtörstiga döingar som kannibaliserar sig på levande människor. Även om detta är en lågbudgetfilm så är den verkligen väl utförd och som inget annat än allt man ser nu för tiden.

3/5

Kuriosa: dom som spelar zombies i filmen jobbade med filmen, alltså ljud och ljus tekniker osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mio Min Mio

Den var inte alls som jag kom ihåg den filmen från när jag var liten. Men ändå helt ok med tanke på när den är inspelad, men boken är bättre.

Imponerande skådespelarlista dock, bla:

Christian Bale - Jum-Jum/Benke

Timothy Bottoms - Kungen

Susannah York - Väverskan

Christopher Lee - Kato

Tror filmen är inspelad för Hollywood eller så hade Astrid Lindgren mer status i världen än jag trodde.

Den är även framröstad som en av dom bästa barnfilmer som gjorts.

:rolleyes::ph34r::);) X

Länk till kommentar
Dela på andra sidor