Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Håller med! Och jag garvade faktiskt åt humorn ^_^ Det enda skämtet som var riktigt dåligt var när Jessica Simpson

vek ut sig sista gången, men det kom fram en kvinlig snut som sabbade det.

Redan använt i t.ex. Cannonball Run.

Fattar dock inte varför IMDb givit den så dåligt som 4.6.

Det är för att det är vanliga personer så som du och jag som sätter betyg på de.

Vissa sänker då de ger 0/10, fast den kan vara 4/10, bara för att sabba.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg på Back to the Future (Ja, det låter fränare på engelska. (w00t)) även jag idag.

Så fantastiskt bra film, har älskat denna ända sen jag var liten. :teehee: Michael J. Fox är en så klockren och underbar skådespelare. Och soundtracket är även det kult. :lol:

Får lite av gåshud då man hör den där klassiska melodin dra igång.

11/10

Såg den jag med.

Allt du har skrivit stämmer.

Han är så frän när han

står framför den där jättehögtalaren i början och flyger in i väggen när han spelar

^_^

11/10 från mig med (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg två gamla klassiker i helgen.

Såg om Dr. Mabuses testamente av Fritz Lang. Verkligen ett mästerverk. Före sin tid, helt underbar. Läs om vad den handlar om på imdb eller nåt.

Såg även Pansarkryssaren Potemkin. Den var bra. Jag trodde inte att den skulle vara så politisk. Även den före sin tid. Så jämra förbenat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du säker på att du inte menar United 93!?

Det finns två filmer, United 93, som mestadels utspelar sig i ett flygtorn där de sitter och ringer för det mesta.

Och Flight 93 där man mest får se människorna i planet och deras anhöriga.

Den första är bra, men lite seg, och den andra är bättre.

Förlåt för sent svar Vice, bättre sent än aldrig.

Japp, jag är säker. Flight 93 var det, den som mestadels utspelar sig i flygplanet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe ingen fara. Det jag nu undrar är hur du lyckades hitta min fråga efter så lång tid...?! :P

Det var en bra fråga. Jag har inte läst i den här tråden på väldigt länge (antagligen inte sen jag skrev mitt inlägg om filmen) och därför så kom jag dit när jag tryckte på knappen för att komma till äldsta olästa inlägg.

Det är i alla fall min hypotes.

United93 är inte sevärd alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en bra fråga. Jag har inte läst i den här tråden på väldigt länge (antagligen inte sen jag skrev mitt inlägg om filmen) och därför så kom jag dit när jag tryckte på knappen för att komma till äldsta olästa inlägg.

Det är i alla fall min hypotes.

United93 är inte sevärd alltså?

Sevärd, absolut! Men den är inte lika bra. Men det är egentligen svårt att jämföra dem, det är två helt olika filmer tycker jag. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Football Factory

Den bästa huligan-rullen jag sett (med handling), den är brutal och rent av rå i vissa scener.

Det är nästan som 2 historier, man får följa Tommy och hans gäng på jakt efter kickarna dom får av att slåss i samband med fotboll.

Den andra historien är med hans farfar och hans kompis som ska leva resten av sina dagar i solen.

Till skillnad från Green Street Hooligans så är det här mer huliganfilm än den, GS han blandat in en massa känslor osv (den filmen är bra den med) i FF är det mer ren jakt på fighter mellan "the firms"

Jag behöver nog inte säga att det är Rockstar som ligger bakom filmen och Danny Dyer som ger rösten åt Kent Paul i Vice City och San Andreas spelar huliganen Tommy.

Klara :lol::) :) ;) (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Football Factory

Den bästa huligan-rullen jag sett (med handling), den är brutal och rent av rå i vissa scener.

Det är nästan som 2 historier, man får följa Tommy och hans gäng på jakt efter kickarna dom får av att slåss i samband med fotboll.

Den andra historien är med hans farfar och hans kompis som ska leva resten av sina dagar i solen.

Till skillnad från Green Street Hooligans så är det här mer huliganfilm än den, GS han blandat in en massa känslor osv (den filmen är bra den med) i FF är det mer ren jakt på fighter mellan "the firms"

Jag behöver nog inte säga att det är Rockstar som ligger bakom filmen och Danny Dyer som ger rösten åt Kent Paul i Vice City och San Andreas spelar huliganen Tommy.

Klara :lol::):);) (:!!!:)

Dom spelar ju VC i den också :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sett två filmer under den senaste tiden, The Prestige och 300.

300 var ungefär exakt så man trodde att den skulle vara, varken mer eller mindre. Gladiator-referenserna kändes ständigt närvarande (Vetefält, solnedgång, emotionell gest), men det var inte direkt något som störde. Under de två timmarna filmen fortgick, var det inte en tråkig sekund, och visuellt sett var den fantastisk. Och det var en bra actionfilm, med ett fint yttre, men den saknade det episka 'Gladiator' framförde.

3/5

_______

The Prestige. Wow, blev smått förälskad i denna film. Trollkarlar, fejd, sent 1800-tal, Michael Caine, Christian Bale, Hugh Jackman. "Detta kan bara bli bra", tänkte jag, och hade rätt! Med risk att avslöja för mycket om själva filmen, går jag direkt till betyget.

5/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sett Spider-Man 1 & 2 idag & igår, nu när 3:an kommer snart.

1:an: Jadu, vad ska man säga? Såg den mycket när den var ny, kändes lite trist att se den igen.

Det är ändå en relativt bra film, så den får... :ph34r::wub: :wub: av 5

2:an: Denna har jag bara sett gång tidigare, och det var skoj att se den. Grymma specialeffekter, som den även fick en Oscar för. Snäppet vassare än 1:an, imo. Svag :) :) :D;)av 5

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor