Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Säg att du älskar mig.

Hemsk, rå. Tjatig. Ja. En typisk svensk ungdomsfilm. Hemskheter är det enda som existerar. Rekommenderas inte om man inte vill se en hemsk, rå och tjatig, ja, en typisk svensk ungdomsfilm.

Början till slut med fem meningar.

En Fatou blir våldtagen. Hon ljuger för att skydda sig, medans hennes vän till vittne vill få dem fällda. Våldtäcktsmännen är skolkamrater. Problem med sin mor i hemmet. Med ett andra vittne och slutligen en rättegång så åker de skyldiga dit.

2/5

Motivering: Jag är kräsen, den börjar bra men slutar i nästan ett totalt fiasko, ibland dåligt skådespeleri, och ibland brilliant, vilket på grund utav blandningen sisådär förstör stämningen.

OOOOOOH! NÄSTAN EVUL 66 /,,/(<_>)/,,/

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ghost Rider

Johny Blaze är en ung kille som kör MC-stunts med sin farsa inför publik. Då han får reda på att hans far har cancer blir han förkrossad. Då satan kommer och erbjuder honom att hans far ska bli frisk, om han säljer sin själ gör han det efter lite eftertanke. Dagen efter mår hans far mycket bättre, men då han ska köra en stunt välter han och dör.

Tjugo år senare är Johny världens bästa MC-stuntare, som konstant försöke bevisa att det är han själv som gör det, och inte satan. Han återträffar sin ungdomskärlek, men då kommer satan igen: varje natt måste han vara Ghostrider, en demon som vänder allas ondska mot dem själva. Varje natt kommer han förvandlas till Ridern, om han inte eliminerar en av satans fiender...

Ghostrider är väldigt bra för den här sortens filmer. Inte direkt något Sin City, men ändå. Nicolas Cage gör en bra rolltolkning, och det känns aldrig fjantigt eller barnvänligt. Närmst jämförbar är Daredvil, fast denna är som sagt bättre.

Betyg:

4/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ghost Rider

Johny Blaze är en ung kille som kör MC-stunts med sin farsa inför publik. Då han får reda på att hans far har cancer blir han förkrossad. Då satan kommer och erbjuder honom att hans far ska bli frisk, om han säljer sin själ gör han det efter lite eftertanke. Dagen efter mår hans far mycket bättre, men då han ska köra en stunt välter han och dör.

Tjugo år senare är Johny världens bästa MC-stuntare, som konstant försöke bevisa att det är han själv som gör det, och inte satan. Han återträffar sin ungdomskärlek, men då kommer satan igen: varje natt måste han vara Ghostrider, en demon som vänder allas ondska mot dem själva. Varje natt kommer han förvandlas till Ridern, om han inte eliminerar en av satans fiender...

Ghostrider är väldigt bra för den här sortens filmer. Inte direkt något Sin City, men ändå. Nicolas Cage gör en bra rolltolkning, och det känns aldrig fjantigt eller barnvänligt. Närmst jämförbar är Daredvil, fast denna är som sagt bättre.

Betyg:

4/5

Bra skrivet, mycket bra skrivet.

Jag har inte velat se den för den verkade B-ig. (jaja hitte på ord) Men du framställer den på ett bra sätt. Ska se till att se den snarast.

Många tack för tipset! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Livvakterna som gick på Svt 1 nyss.

Har aldrig gillar thrillers förrut, har alltid trott att det är ungefär lika typ av filmer som rysare/skräckisar. Dock så kollade jag på några Beck-filmer för ett tag sen och insåg att jag gillade dom.

Såg på Livvakterna ikväll, som sagt. Väldigt bra film som höll mig på spänning hela tiden. Vart är han? När drar han vapnet? Vad kommer att hända? Dessa var de meningar som susade igenom mitt huvud åtskilliga gånger.

Bra film, helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg 300 för någon dag sedan och det var helt klart en av de bästa filmerna jag sett. De grymma fightingscenerna blandas med klockrena komentarer som bara får en att tappa hakan. Ett måste för de som inte sett den!!

5/5

Såg även Shooter igår och den var helt ok. Huvudpersonen Bob Lee Swagger är en "pensionerad" kryppskytt som efter att ha förlorat sin kompis i en eldstrid har dragit såg bort från armén. Men det dröjer inte länge förrens FBI dyker upp och behöver hjälp med att förhindra ett mordförsök på amerikas President.

Men något går fel under opperationen och Presidenten blir mördad och skullden läggs på Swagger som lyckas fly. Sedan följer en kamp mot klockan för att bevisa sin oskuld innan polisen eller de verkliga mördarna får tag i honom.

Filmen var helt ok inte i stil med 300, men helt klart värd att se.

3,5/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ghost Rider

Betyg:

4/5

Själv tycker jag att den känns fjantig hela filmen igenom :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg John Tucker Must Die igår och måste säga att den var rätt underhållande. 7/10

Men nu till min fråga som jag hoppas är tillåten i denna topic. Det är så att jag tycker om dessa "highschool"-filmer men har svårt att hitta några. Så jag söker efter tips på bra filmer i samma stuk som den ovan. Filmer i den genren som jag har sett och tycker är bland annat Mean Girls och 10 Things I Hate About You.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Boy Eats Girl, 2005

imdb

Konstig irländsk film om en morsa som återupplivar sin son med voodoo-magic. Tyvärr så börjar han inte bara att leva, utan har blir jättehungrig på människokött. De människor som blir bitna blir också sugna på människokött, vilket leder till att zombie-panic utbryter i den lilla staden.

Kass film, fast ganska mycket skratt dock. Roligt splatter i en scen.

4/10

boyeatsgirlposter_876035_0.jpg

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The 40-Year-Old Virgin

Handlar om en medleålders glad men mesig fjant som lever i siit lilla hem fullt med serietidningar och actionfigurer. Han jobbar på lagret i en elektronikaffär och tycks ha ett rätt msyigt liv enligt han själv. Men en pokerkväll med sina jobbarkompisar förändrar hans liv, de tre kompisarna märker helt plötsligt att han fortfarande är oskuld. Nu ska Andye, alltså honom skiten hanldar om, gå ut med sinak ompisar och ragga upp brudar. Det flesta går fel men tillslut en dag kommer en kvinna in i affären och det ena leder till den andra.

Filmen var grymt mycket bättre än vad jag förväntat mig, mycket bättre än såna här American Pie och skit. Men vissa skämt är skittråkiga.

3/5

Crash

Handlar om en del människor med olika kulturer i Los Angeles. Trots att inag vet vilka man är så får man kopplingar till vanrandra, och oftast är kopplingarna negativa, att den ena polismannen antaster en kvinna som han sedan ska rädda under en bil. Sedan får man följa mer karaktärer typ låssmed, polis, två snorungar och en filmregissör.

Filmen är bra seg ibörjan men avslutningen och kopplinagrna in i varandra och den blir helt plötsligt grym. Såna här filmer gillar jag.

4/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Venus

Två veterana skådespelare, Maurice (Peter O'Toole) och Ian (Leslie Phillips)

vet att döden bara är ett stenkast bort. Deras sista år i livet kretsar runt en uppsjö av mediciner och sprit, gråtande över döda vänner och små filmroller som lik. Detta ändras dock då Ians unga systerdotter Jessie (Jodie Whittaker) kommer för att ta hand om sin stackars morbror. Dock visar det sig att denna tonåring har något helt annat i tankarna än att ta hand om någon döende gamling. Hon är en partytjej bortom kontroll och driver till slut Ian till vansinne.

Maurice ser dock något annat i Jessie. Han försöker leda henne till sitt kall som modell och tar henne till en porträtt-kurs där hon ska agera nakenmodell. Efter att ha sett den unga flickan naken förvandlas surrogatpappa-förhållandet till en ensidig passion.

Det råder ingen tvekan över att O'Toole-fansen kommer jubla över Venus. Vi andra som inte lärt oss älska O'Toole under vår barndom sitter mest och tittar på klockan genom hela filmen. De 95 minutrarna kändes kosmiskt långa. Men det är inte i skådespelet felet ligger. O'Toole och Whittaker dansar i samma takt genom hela filmen. Dock så brister allt i manuset. De plågsamma dialogerna, de onödiga sludderscenerna och det överdrivna känslospelet gör det hela till en plågsam snyftarsoppa som smakar unken socka.

3/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Dukes of Hazzard

Helt ok rulle, sköna bilscener, Knoxville är skön i det mesta han gör inom film tycker jag.

Filmen: ^_^:teehee::lol: X X

Jessica Simpsons sexighet: (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t)

Håller med! Och jag garvade faktiskt åt humorn ^_^ Det enda skämtet som var riktigt dåligt var när Jessica Simpson

vek ut sig sista gången, men det kom fram en kvinlig snut som sabbade det.

Redan använt i t.ex. Cannonball Run.

Fattar dock inte varför IMDb givit den så dåligt som 4.6.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blow

http://www.imdb.com/title/tt0221027/

Jag gillar Depp, jag gillar filmer med drogtema, en polare har talat väldigt gott för filmen. Kan ju inte bli dåligt, eller?

Jag blev väldigt besviken. Filmen kändes seg och utdragen, handlingen var rörig och och stressig. Huvudkaraktärens situation ändrades så ofta att man aldrig han med att få någon medkännsla, gick inte att leva sig in i filmen på något sätt alls, visst att det bygger på en sann historia, men ändå. Skådespeleriet var stundtals medelmåttigt, Depp håller klassen dock.

Slutsats: Se Catch Me If You Can istället, mycket bättre film med liknande upplägg.

5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor