Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Har inte skrivit här på ett tag, så det blir att lasta över nu :mellow:

Tenage mutant ninja turtles (1990)

Jodå, bra och humoristisk film, även uppföljarna är sevärda 4\5

After dark horrorfest

Njah, lite för sjuk och dant, har hört att dom andvände sig av riktiga lik i den här, men visst, någ är den värd att ses mer än en gång 5\10

Bad taste

Blev negativt överaskad, ganska rolig och blodig, men storryn är skit 4\10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

THIS IS SPARTAAAA!!!

Ska se 300 snart, återkommer med en kommentar.

Sagt och gjort...

Jävligt bra film, verkligen en av de bästa jag sett någonsin. Har hört väldigt mycket lovord om filmen, vilket vanligtvis betyder att det inte är något för mig. Vanligtvis är det nämligen så att jag ogillar filmer som folk talar allt för gott om (läs:bla. Sagan om ringen-filmerna).

Men ni som inte redan sett den: Se den!

dwgsh3kr1e.jpgdwgsh3kr1e.jpgdwgsh3kr1e.jpgdwgsh3kr1e.jpgdwgsh3kr1e.jpgdwgsh3kr1e.jpgdwgsh3kr1e.jpgdwgsh3kr1e.jpgdwgsh3kr1e.jpgf93wzdnszj.jpg

Leonidas (Gerard Butler) var klockren filmen igenom...

Xerxes: Your women will be slaves...

Spartan King Leonidas: Have you seen our women? We might as well have marched them up here...

Persian Emissary: This is madness!

Spartan King Leonidas: Madness? This is Sparta!

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sätt en hel del på sistone, eller, en hel del för att vara mig.

Date Movie

Handlar om en fet grisgroda som träffar Pimp My Ride-gänget och helt plötsligt blir en skönhetsdrottning. Då får hon träffa älsklingen i sitt liv trots att hennes föräldrar ser vissa problem med det. Parodiskämt som är tråkigare än den filmen som dom gör parodi på. Nej jag sak aldrig mer i mitt liv kolla på såna här filmer.

1/5

The Fast and the Furious: Tokyo Drift

En amerikansk badboy som har problem i sitt hemland och blir skickad till Japan där han får lära sin en ny sorts racingstil med bilar och får stöta på problem med japanska underground-gäng. Fast and the Furios filmerna blir bara sämra och sämre trots att jag tyckte den här filmen var hyfsat skön. Lucas Blac spelar tuff snubbe mycket bättre än Paul Walker gör, men stundtals känns det lite överdrivet det här med drift och japansk kriminalitet.

2,5/5

Green Street Hooligans

Brittisk drama om en jänkare som relegeras från Harvard (var annars?) och flyttar till England där hans kusin lär honom lite om brittisk supporterkultur. Han stöter på många problem men hittar även hans inre och lär sig en del om vänskap och respekt. Filmen blir bara bättre och bättre, älskar det planerade supporterbråket nere vid hamnen som är den starka kryddan över den välgjorda filmen. Men fan vad den tappar sen när lilla Elijah Wood ska hämnas och går runt och sjunger IFBB ute på gatorna i USA, fan vad fel allting helt plötsligt kändes.

3,5/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kikade på Goodfellas (Maffiabröder) igår. Underbart bra maffiaepos. Ray Liotta (han som gör rösten till Tommy V i Vice City) spelar Henry Hill som går med i maffian redan som ung. Hans närmaste kumpaner blir Jimmy Conway (Robert DeNiro) och Tommy DeVito (Joe Pesci). Alla spelar riktigt bra, men Pesci är helt jävla fenomenal som den galne Tommy. Han fick även en Oscar för bästa biroll. Fascinerande historia med verklighetsbakgrund. Den är ganska lång, och det händer saker hela tiden.

Betyg: Jag brukar vara snål med 5:or, men jag kan fan inte sätta något annat på en film som denna. 5/5, SE :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Football Factory

Baserat på en novell kommer här ännu en brittisk film om huliganism, denna gång med Rockstar Games som så kallad ”executive producent”. Filmen handlar i stort sätt om en snubbe bosatt i London som lever för helgerna då han får mötas upp med sitt gäng och slå ner jävlar som helt enkelt vill slå honom. Trots en hel del problem som uppstår på hans väg igenom säsongen så kan han aldrig riktigt sluta att just slåss.

Filmens story är egentligen inte dålig men de har fan inte gjort den bra. Vi får inte bara följa en snubbe, utan även hans morfar plus en annan i hans gäng som är rätt fet och allmänt psykad över huvud taget, plus en liten snorunge som snortar mer än vad som är normalt. Men annars tycker jag filmen flyter på rätt bra.

3/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hatar verkligen mig själv pga detta.

Epic Movie

I början såg det ut att vara bra, mitten blev sämre och slutet urartade sig i total katastrof.

Dom hade verkligen chansen att kanske få denna film till en utav dom bästa komedi filmerna detta år men neej.

Skämten var inte ens roliga, skådespelarna var dom absolut bästa man kunna få in i den här filmen, mixxet av filmerna verkade briljant till en början men nej.

Alldeles för mycket "spark i pungen" humor i det hela.

1/10

SE DEN INTE, fast om du har tillräckligt dålig humor, är tillräcklig full/hög och hur trött du är så kanske du finner filmen underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Football Factory

3/5

Håller inte med dig när du ger GSH högre betyg än TFF, GSH har så mycket amerikansktskit i sig så känslan i filmen förstörs och som du tidigare skrev, Elijah Wood förstör ännu mer.

Det som höjer TFF så mkt är känslan i filmen tycker jag, man får en grym inblick på att de som är inne för det kanske inte känner varan så jäkla bra, mötesplatserna och allt runt om är så mycket bättre än att sätta en harvard-fjolla på ett plan till England som ändrar sig totalt, något där går verkligen inte ihop.

När jag såg GSH för första gången tyckte jag att den var grym, men när helt plötsligt fjortonåriga tjejer på min skola prata om filmen och tyckte den var grym så började jag fundera lite och när jag såg den nästa gång hade jag tappat smaken helt, skulle dessa tjejer se football factory så skulle de säkerligen tycka att den är extremt dålig för att den blickar sig mer åt vad filmen faktiskt handlar om i synnerhet, våld.

Våldet försvinner tyvär helt i GSH när den får en sådan känslig story, ett slut att gråta till i en sådan film passar inte in tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller inte med dig när du ger GSH högre betyg än TFF, GSH har så mycket amerikansktskit i sig så känslan i filmen förstörs och som du tidigare skrev, Elijah Wood förstör ännu mer.

Det som höjer TFF så mkt är känslan i filmen tycker jag, man får en grym inblick på att de som är inne för det kanske inte känner varan så jäkla bra, mötesplatserna och allt runt om är så mycket bättre än att sätta en harvard-fjolla på ett plan till England som ändrar sig totalt, något där går verkligen inte ihop.

När jag såg GSH för första gången tyckte jag att den var grym, men när helt plötsligt fjortonåriga tjejer på min skola prata om filmen och tyckte den var grym så började jag fundera lite och när jag såg den nästa gång hade jag tappat smaken helt, skulle dessa tjejer se football factory så skulle de säkerligen tycka att den är extremt dålig för att den blickar sig mer åt vad filmen faktiskt handlar om i synnerhet, våld.

Våldet försvinner tyvär helt i GSH när den får en sådan känslig story, ett slut att gråta till i en sådan film passar inte in tycker jag.

Jag håller med. Man får imellan åt hollywood vibbar i GSH.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo ska man gå till verkligheten så tycker jag också The Football Factory bjuder på mer. Planerade mötena i både slagsmål som resor känns mer verklighetstroget än Hooligan. Men kollar man på filmen som en film så tycker jag Hooligan var bättre, men det är väl för att den är mer amerikansk, handlingen var liksom inte lika konstig som i Factory. Sen att man just fick med det här med vänskap och allt det där med revansch grejen till Harvard och skit. Men om man kollar på filmerna som fotbollshuliganfilmer så ger jag The Football Factory en fyra och Green Street Hooligan en tvåa. Grejen är bara att handlingen känns mera film i Hooligan.

Vill också bara påpeka det att berättarrösten i The Football Factory gjorde mig galen, jag kan se framför mig allt saliv som rinner som en fors nedför hans käft när han snackar. Tvifan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor