Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Cinderella man

Den handlar, kortfattat om James J. Braddock, en framgångsrik proffsboxare som aldrig blivit knockad. Efter några år drabbas han, som många andra av depressionen i USA och kämpar förtvivlat med att försöka försörja sin familj. Han boxas bl.a med bruten handled och fråntas då sin boxarlicens. Han tvingas bo i ett värmelöst hem då han ej kan betala sina räkningar. Han tar alla jobb han kan få och låter ingenting förstöra för honom. Resten får ni själva kolla in.

Mitt betyg : 4/5 (mycket bra)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fearless

Kampsports-film med Jet-Li. Filmen innehåller väldigt spektakulära och välgjorda fightingscener med mycket slow-motion som jag är överdrivet förtjust i. Dock är detta egentligen det enda bra med filmen. Handlingen är osammanhängande och ointressant, och ärligt talat förstås jag inte riktigt vad filmen handlade om så här i efterhand. jag såg iofs filmen med ganska amatörmässiga undertexter så jag kan säkert ha missat en del. Filmen känns som en film man borde ha sett i Blu-Ray format när det kommer till fightingscenerna med mycket som går sönder, vatten som stänker etc. och allt i slow-motion.

Nåja, filmen får 5/10 får sina fightingscener.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Epic Movie

Fy satan vad usel den var. :lol:

[X][ ][ ][ ][ ]

Tycker min kompis betyg var perfekt.

"Skulle man korta ner filmen och bara spara det roliga skulle man ha de roligaste 5 minutrarna i sitt liv. Så dålig är filmen"

Alltså, vardaglig mun. 5 minuter, sammalagt av hela filmens 1½-2 timmars material var roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker min kompis betyg var perfekt.

"Skulle man korta ner filmen och bara spara det roliga skulle man ha de roligaste 5 minutrarna i sitt liv. Så dålig är filmen"

Alltså, vardaglig mun. 5 minuter, sammalagt av hela filmens 1½-2 timmars material var roligt.

Fast... "de roligaste 5 minutrarna i sitt liv"? Det betyder ju typ att filmen hade bara en massa lama grejer i sig, men en del grejer var riktigt, riktigt, riktigt roliga. Jag tycker snarare att hela filmen hade riktigt lama skämt, jag tror jag fnissade till åt två eller så. ;)

Det enda bra med filmen är slutet när Borat kommer och säger "Well, this looks like a happy ending... NOT!" och så krossas alla karaktärer av ett stort hjul.

Såg just färdigt TMNT.

Det var alldeles för mycket turtle vs turtle i filmen och alldeles för lite turtle vs badguy..

På slutet kom fighterna igång men det varade inte länge.

Usel film, men för någon i min lillebrors ålder(10-11) är den säkert bra.

2/5

<- And thats being nice

:rolleyes:

Ah, äntligen en liktänkande! Läs min recension ett par sidor tillbaka, den stämmer fan på pricken med din... T o m betyget skrev jag "Jag ska vara snäll och ger den 2/5". :)

... Läs sedan Crusaders recension. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor