Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Säg att du älskar mig

Tog emot att kolla klart på den här filmen, fruktansvärt dålig film, kassa skådisar. Handlingen var väl helt ok i grund och botten men dom förmedla den dåligt.

Daniel Fridell som brukar göra bra ungdomsfilmer, bla Sökarna, 30:e november och Dubbel 8 gick verkligen på nit den här gången.

Den får inget betyg, 0/5

Och ja jag har inte gjort så mycket mer än att tränat och kollat på film idag, blir så när man är ledig (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alpha Dog

Jävligt bra film, över förväntan.

Handlar om Johnny Truelove som hamnar i konflikt med en snubbe som är skyldig honom pengar för knark, lite ordväxling mellan dom och lite inbrott, sen kidnappar Johnny Jakes brorsa (han som är skyldig honom pengar heter det).....och resten får ni se själva.

Alla spelar sina roller väldigt bra, speciellt Justin Timberlake

blir även lite Stockholm Syndrome mellan Jakes bror och Justin

vilket han spelar på ett jävligt bra sätt.

Även Bruce Willis och Sharon Stone gör biroller.

Jag rekommenderar verkligen Alpha Dog.

(:!!!:) (:!!!:) (:!!!:) :) :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blue Streak

Handlar om Miles Logan (Martin Lawrence) som gör inbrott på ett museum och snor en stor diamant men allt går snett och polisen kommer till platsen så han gömmer diamanten i en lufttrumma på ett bygge och blir tagen av polisen.

När han har avtjänat sitt straff så ska han tillbaka till byggplatsen för att hämta diamanten men när han kommer dit så har dom byggt ett polishus där så han måste in och försöka fixa diamanten

Några skådespelare i filmen är:

Martin Lawrence - Miles Logan

Luke Wilson - Carlson

Peter Greene - Deacon

Dave Chapelle - Tulley

Får betyg 8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bumpar upp tråden lite grann.

Ska se nya Beck-filmen ikväll, Beck - Den svaga länken.

Handling:

En ung kvinna hittas våldtagen och mördad en mörk natt i en park. De som gör den fasansfulla upptäckten är flickans egna föräldrar. Plötsligt dyker det upp en man som lämnar konstiga och förvirrade uppgifter om iakttagelser han gjort i parken. Utredningen faller på Beck och hans kollegor men de ledtrådar man har är få och knapphändiga. Är våldtäkten och mordet en täckmantel för något annat..?

Edit: Nu har jag sett filmen, den var helt okej. Spänningen höll sig rätt så bra och det var svårt att lista ut vem våldtäktsmannen/mördaren är.

Haber och Persbrandt var, som vanligt, helt lysande i sina roller.

4/5 kissekatter.smiley_579_861346_0.gifsmiley_579_861346_0.gifsmiley_579_861346_0.gifsmiley_579_861346_0.gif

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg 300 igår..

Handling:

Kung Leonidas av Sparta hamnar i krig med Persien (?) efter att Lenoidas dödat kung Xerxes (?) budbärare.

Leonidas skickar iväg 300 (filmtiteln) av sina bästa män till "The Hot Gates" där Perserna kommer in med sina båtar, och armeér på, vad myten/sagan säger, ca en miljon man. Ett krig utkämpas här i flera dygn.

Vad är bra med filmen?

Allt i filmen, förutom människorna är datorgjorda, så allt är väldigt vackert osv.

Under alla krigsscener spelas nästan allt i slowmotion så man hinner med och se vad som händer, och det är helt underbart.

"Grafik": 10/10

Ljud: 10/10

Inlevelse: 10/10 (en ren adrenalinkick rakt igenom)

Det är en film jag rekommenderar till alla. Om ni inte ser den, dö. Det är ett jävla mästervärk, en helt underbar film.

Den får 10/10 av mig, eller, 15/10. JAG ÄLSKAR DEN HÄR FILMEN.

Edit:

Kolla trailer på http://300themovie.warnerbros.com/

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sett alla Bruce Lee filmer nu.

Fist of Fury, Big boss, The way of Dragon, Game of Death, Tower of Death.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

+

Fina slagsmål, det ända som är sevärt

-

Manusen är riktiga kassa, man har inte sett värre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Handling

Det handlar om infödingar i Amazons djungel.

En stor del av invårnana blir slaktade. En del bortförda av den andra stammen. Huvudrollen lyckas rymma och blir jagad i djungeln.

I slutet får man se när europeerna kom dit i båtar.

Vad jag tycker

Första timmen var både seg och snabb. Det är först en timme in i filmen som den börjar bli bra. Filmen är riktigt rå (Mel Gibson verkar gilla sånt). Man får se folk som får pilar genom munnen, en kille som äter testiklar, flera männsikor som får sina hjärtan utskurna, en jaguar som äter från ansiktet på en människa. Men den är riktigt bra. Den får 3/5. (Om man är känslig för blod ska man inte se denna filmen)

Redigerad av T-Bone Mendez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nyss Nacho Libre, handlar om Nacho (Jack Black) som jobbar på ett kristet föräldrahem som han vuxit upp på, men han drömmer om att bli proffsbrottare så han börjar brottas på kvällarna, sen blir han kär i en nunna som börjar undervisa på föräldrahemmet.

Rätt så skön film och Jack Black är alltid bra, i den här filmen spelar han Mexican och gör det som vanligt på ett bra sätt.

Men storyn är lite tunn i längden.

:unsure::lol::P X X

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TMNT: Teenage Mutant Ninja Turtles IV

4:e filmen men till skillnad från de gammla filmerna så är den här inte Live-Action utan datoranimerad.

Och den är riktigt riktigt bra. Spännande, rolig, dramatisk, underhållande, bra story, bra musik, bra manus och repliker, intresanta karaktärer, bra röst skådespelare (Sarah Michelle Gellar, Chris Evans, Patrick Stewart, Mako).

Handling: Efter att de besegrade Shredder så gick Turtles sina skillda vägar. Leonardo åkte till Sydamerika för att träna, Donatello och Michelangelo skaffade sig jobb och Raphael har ett nattliv som gör att han sover hela dagarna.

Men när 3000 år gammal ondska och monster uppenbarar sig i New York så måste Turtles åter bli en grupp och samma väl oljade Ninja maskin som de en gång var.

Helt underbar film i samma anda som den nya TV-serien. Mycket action och spänning samt en del humor men till skillnad på de gammla filmerna och den gammla TV-serien så bygger inte filmen på humorn.

Filmen är helt fantastisk från början till slut. Och de 4 bröderna är så snyggt animerade så man kan inte undvika att stirra ibland.

Och vissa hintar pekar mot att detta är inte den sista filmen utan att det kommer komma fler och att nästa antagligen kommer handla om

Shredders återkomst.

Så, jag ser fram mot nästa film men tills dess så har jag DVD släppet av den här att se fram mot och hoppas på en massa extramatrial.

Tyvärr så verkar det som att filmen bara kommer visas dubbad i Sverige (Biopremiär 30 Mars) men jag hoppas jag har fel.

Gillar ni den här filmen så kan jag varmt rekomendera den animerade "Teenage Mutant Ninja Turtles" TV-serien från 2003, som är en av de bästa TV-serier jag någonsin har sett. Speciellt de 2 första säsongerna är helt fantastiska.

Filmen är tillägnad den legendariska "Mako Iwamatsu" som gjorde rösten till "Master Splinter" och är en legend som röst skådespelare och vanlig skådespelare. Han dog strax efter att röstinspelningarna var klara.

10/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor