Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Crank (2006)

Fruktansvärt underhållande och snygg actionrulle!

En yrkesmördare vaknar en morgon upp och hittar en dvdskiva i sitt vardagsrum. På filmen ser han vad som hände kvällen innan; ett dödligt gift injicerades i honom och männen som gjorde det säger att han nnu, när han ser filmen, har ungefär en timme kvar att leva. Snabbt märker han att det enda han kan göra för att slöa ner giftets verkan är att höja sitt adrenalin. Detta genom att köra vårdlöst i trafiken, ha sex, råna affärer, bli jagad av polisen, osv. Visst, det låter hjärndött på pappret, men bättre än så här kan det knappast bli!

9/10

Senast sedda filmen också.

Väldigt bra, kunde inte ha sagt det bättre själv. 9/10 absolut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg precis på The Passion of the Christ, regisserad av Mel Gibson.

Helt otroligt rå film, bland det råaste jag sett. Fast samtidigt oerhört gripande, och mäktigt. Känns som något som är viktigt att se, även om man inte gillar det.

8/10

Antisemitism >_<

Juste, idag ska jag se komedin GamerZ... skriver om den sen.

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Crank

Riktigt bra film! Jason Statham är grym som vanligt! Hela filmen är ett enda stort adrenalinrus och man känner verkligen att bara ta en motorcykel eller bil och bara dra iväg och leva djävulen, dra lite kokain, ta lite enfedimin eller vad det nu var som han behövde.

9/10!

Ska snart kolla in The Transporter 2, ettan var grym hoppas mycket på tvåan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tenacious D - Pick of Destiny

Betyg: 4rir80fb1j.gif4rir80fb1j.gifXXX

Story: Tonåringen JB (Jack Black) flyr hemifrån och hamnar efter flera år i Hollywood. På gatan träffar han på gatumusikern Kyle Grass (Kyle Grass) och de bildar bandet Tenacious D (JB har en leverfläck som stavar Tenac och Kyle har en likadan fast den stavar cious D. Tillsammans vill de bilda världens bästa rockband och avslöjar hemligheten bakom varje rocklegends skills: the pick of destiny.

Utvärdering: Otroligt jävla löjlig story men ack så skön ändå. Bra musikscener och ett jävla röjj genom hela filmen. Fy tusan vad jag garvade när killen med ett ben st

år och hotar dom med kniven!  :)

Enben: Come over here and I\'ll fucking CUT you!

JB: Nah man .. we\'re .. we\'re not coming over there.

Enben: Fine, stay where you are.. I\'m gonna come over there and slice out your eyes, and your balls. And then I am going to stick your eyes in your ball sacks. And then I will take your balls, and I will put them in your eyeholes!

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Human Traffic

Betyg: 4rir80fb1j.gif4rir80fb1j.gif4rir80fb1j.gif4rir80fb1j.gif4rir80fb1j.gif

Story: Filmen har ingen riktig utan handlar om sex människor under en kväll av klubbande, knarkande och knullande. Jip arbetar i en klädesbutik och är sexuellt paranoid. Enda anledningen till att han inte har hoppat framför ett tåg ännu är helgerna. Vi följer Jip och hans kompisar under en vild helg i London. Droger, paranoia, spliff-politics och den tunna gränsen mellan verklighet och fantasi är filmens ingridienser och MMMM! Vad det smakar gott!

Utlåtande: Fucking underbar film. Drömsekvenserna är bland de bästa jag sett. Så jävla snyggt filmad, snyggt spelad och snyggt utformad.. BARA SÅ JÄVLA BRA!

Jip: I fucking hate this job man. We spend nine hours a day, five days a week incarcerated in this wanky fucking store, having to act like C-3PO to any wanker who wants to condescend to us. We have to brown nose the customers, then we get abused by some... mini fucking Hitler who just gives us stick all day.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säg att du älskar mig! en tonårs film. Handlar om två killar som gangbangar en brud. Inte så kul. Lite av en fu*king Åmål kopia. Får 2 av tio!

X X X X X X X X

Hannibal Rising Sjukt dålig film utan logik. Tråkig, dryg och mesig film. Han var inte det minsta skrämmande.

Urk, se den inte. Får minus 2!

-

|+ X X X X X X X X X X Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Småspoilers här och där, be warned.

Såg Pan's Labyrint för några dagar sedan.

Filmen utspelar sig i slutskedet av inbördeskrigets Spanien 1944, där vi får följa den unga flickan Ofelia, som under sitt 11-åriga liv grävt ner sig i sagoböcker. Ofelia och hennes höggravida mor åker till filmens otvivelaktive antagonist, kapten Vidal, som med hjälp av sina underhuggare utkämpar vad som verkar vara ett "Walk-in-the-park"-krig mot de sista få (OT: Någon som har en bra översättning för 'outnumbered'?) rebellerna, vilka gömmer sig i de kringliggande skogarna.

Orädd och nyfiken som hon är, tar sig Ofelia till en närliggande labyrint, där hon träffar en faun, som presenterar sig.

Pan: Me? I've had so many names. Old names that only the wind and the trees can pronounce. I am the mountain, the forest and the earth. I am... I am a faun. Your most humble servant, Your Highness.

Faunen berättar att Ofelia är underjordens drottning, reinkarnerad, och att om hon uppfyller faunens uppdrag, tas hon till Underjorden, där hon återförenas med sin far, och uppnår odödlighet. Samtidigt utkämpas rebellkriget, och Kapten Vidal, som är övertygad att Ofelias mors barn är en pojke, gör allt han kan för att hålla henne levande under den svåra förlossningen.

Jag fullkomligt älskade den här filmen. Den präglas av vad jag endast kan beskriva som en småkuslig, men otroligt mysig stämning (Tänk dig valfri Adam Phillips-film, gånger tio)från början till slut, ackompanjerat av ett väldigt bra soundtrack, och imponerande skådespelare - Särskilt av 12-åriga Ivana Baquero, som spelar den rena, oskyldiga Ofelia. Vuxensagoelementet är en stor faktor vilken bidrar till filmens storhet, och det att det är långt ifrån självklart huruvida Ofelia fantiserar sagoelementen, eller om de inträffar på riktigt.

Det är utan att tveka jag säger att Pans Labyrint var den bästa film jag sett på väldigt länge. Se den, älska den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor