aKi Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Vad är det som du tycker är bra med buskapet? jag tycker den filmen rent av....suger om man jämför med The Football Factory (fick med ett tips också om liknande filmer). Det är på tok för mycket amerikanskt i den, tänker då på sorgliga "happy-endings" och den känns förfinad, så förfinad att den kan få 14-åriga boys att bli wannabes och tycker dom är fett grymma när dom ser filmen eller pratar omden, men dom vet inte ett smack om verkligheten. Visst filmen är ok och den går absolut att kolla på, men hallå, Frodo som firmakille? Mitt tips till dig är att se The Football Factory eller I.D, I.D har jag haft probs med att hitta på nätet men den finns på ginza har ajg för mig, TFF är betydligt lättare att hitta. Football Factory är jävligt bra, mycket bättre än Green Street. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Kollade nyss på Howl's moving castle (på japanska, eng. sub). Får 4/5 i betyg. Extremt kreativ film (som jag älskar!) Aww, den är trevlig. Sett något annat av Hayao Miyazaki? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Kollade på CARS nyss. Jag tyckte att den var riktigt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Football Factory är jävligt bra, mycket bättre än Green Street. Ord på den . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 1 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2007 Kollade på CARS nyss. Jag tyckte att den var riktigt bra Cars Den är ju skitbra! ...Ååhh, se nu vad du har gjort. Jag blev jettehsugen att se den bara för dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 2 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2007 Kollade nyss på An inconvenient truth. Om filmen Filmen får ett starkt MVG REKOMENDERAS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 2 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2007 Idag såg jag faktiskt Titanic för första gången Det har bara aldrig blivit av förr. Tyckte den var lite sådär. Visst har den fått en massa Oscars osv, men jag är väl inte så mkt för tjejfilmer* bara 2.5/5 *tjejfilmer=kärlek å sånt trams Är inte Yahweh just kärlek? Yahweh är alltså trams? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 2 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2007 Efter att alla polare tjatat om hur bra Borat är så var jag ju tvungen att se den.... Den var rolig, väldigt rolig men den kändes seg ibland. Men hur som helst får den 4.5/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 2 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2007 Såg Braindead igår och jag måste säga att den är riktigt underbar . Dom som gillar zombies och mycket blod ska helt klart se den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 2 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2007 (redigerad) Tenacious D - The Pick Of Destiny 4,5/5 KG: How did it feel? JB: Pretty good, how did it look? KG: Amazing... ly bad Redigerad 2 mars, 2007 av gizmo91 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 2 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2007 Fight Club. Om och om och om igen. 10/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2007 Hajar som hajar. Rätt så kul film faktiskt. Will Smith's röst var klockren till Oscar. 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 3 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2007 Har vart sjuk hela veckan så en del tv har det blivit, mest serier men några filmer också. xXx, ok att Vin Diesel passar som "actionhjälte" men den är filmen är lite seg, tråkig handling. 2/5 Familjen är värre - Meet the Fockers, alltid lika rolig, älskar Ben Stiller. 4/5 Blow, Johnny Depp spelar knarklangaren George Jung på ett fenomenalt sätt. 5/5 Itchy The Killer, vet inte i vilken kategori man ska sätta Itchy The Killer i, splatter? tortyr?, den är grymt våldsam denna Japanska "underground" film. 3 1/2 /5 Pulp Fiction, Den bästa filmen genom tiderna.....PUNKT! 5/5 Big Lebowski, Helt underbar, älskar L.A. skildringen, hur dom använder hela L.A. som mötesplats. 5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2007 (redigerad) Big Lebowski, Helt underbar, älskar L.A. skildringen, hur dom använder hela L.A. som mötesplats. 5/5 Redigerad 3 mars, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2007 Flight 93 Hyrde den med mamma någon dag nu i veckan (tisdag/onsdag). Den var väldigt bra gjord och ganska intressant men den var också ganska seg, det hände saker i början och slutet men i mitten höll dom mest bara på och ringde verkade det som. 3/5. Mannen från Mallorca Den här gillade jag. Gick på TV4 Film igår kväll. Bra deckare baserad på en bok av Leif GW Persson. Handlar om ett rån och ett mord med lite poliskorruption och annat gottigt inblandat. Lite smårolig emellanåt, bra story och aldrig riktigt långtråkig eller dålig. 4/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2007 (redigerad) Flight 93 Hyrde den med mamma någon dag nu i veckan (tisdag/onsdag). Den var väldigt bra gjord och ganska intressant men den var också ganska seg, det hände saker i början och slutet men i mitten höll dom mest bara på och ringde verkade det som. 3/5. 4/5. Är du säker på att du inte menar United 93!? Det finns två filmer, United 93, som mestadels utspelar sig i ett flygtorn där de sitter och ringer för det mesta. Och Flight 93 där man mest får se människorna i planet och deras anhöriga. Den första är bra, men lite seg, och den andra är bättre. Redigerad 4 mars, 2007 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 4 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2007 Såg 28 dagar senare igår, trodde det skulle vara en zombie film men där hade jag fel Orkar inte ens skriva om handlingen för det kändes som om det inte fanns nån 3/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 6 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2007 (redigerad) Beck - Mannen utan ansikte. Enda sen jag såg en Beck-film hos min bror för flera år sedan, så har jag inte gillat den typen av filmer. Imorse brände jag ovanstående film till en kompis, så jag tänkte "Äh, jag måste ju se en Beck-film för att se vad jag tycker om dom nu". Sagt och gjort; jag såg filmen nu, och tyckte faktiskt att den var bra. Bra story, skådespelare, handlingen flöt på bra. 4/5 ---- En kompis köpte Beck ikväll, så vi kollade på den. Var också bra, finns inget jag kan klaga på direkt. Redigerad 6 mars, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NipMedDip Skrivet 8 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2007 Dr Doolittle 2...... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 8 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2007 Crank (2006) Fruktansvärt underhållande och snygg actionrulle! En yrkesmördare vaknar en morgon upp och hittar en dvdskiva i sitt vardagsrum. På filmen ser han vad som hände kvällen innan; ett dödligt gift injicerades i honom och männen som gjorde det säger att han nnu, när han ser filmen, har ungefär en timme kvar att leva. Snabbt märker han att det enda han kan göra för att slöa ner giftets verkan är att höja sitt adrenalin. Detta genom att köra vårdlöst i trafiken, ha sex, råna affärer, bli jagad av polisen, osv. Visst, det låter hjärndött på pappret, men bättre än så här kan det knappast bli! 9/10 Smokin' Aces (2007) Helt okej actionfilm med bland annat Ben Affleck och Ryan Reynolds. Lite långtråkig i början, men frammåt slutet blir det intensivt och med mycket pangpang. 7 olika yrkesmördare är ute efter att döda samma man, Buddy "Aces" Israel, vilket leder till komplikationer. Bra skådespelarinsats av Ryan Reynolds! 6/10 Blood Diamond (2006) Riktigt spännande Drama/Thriller som utspelas i ett inbördeskrigsdrabbat Afrika. En man skiljs från sin familj då hans by anfalls. Han skickas iväg som slav till ett läger för att gräva efter diamanter. En dag hittar han en väldigt värdefull diamant som han gömmer undan. Sorglig, men också rolig och spännande film med bra musik! 8/10 The Benchwarmers (2006) Denna komedi lägger sig direkt på toppen av min lista över filmer jag kan se om och om igen i all oändlighet. Ett gäng män som var mobbade och inte fick delta i några idrottsaktiviteter när de var små utmanar, nu när de är vuxna, de ledande lagen i baseball för att få revanch. David Spade och Rob Schneider är alltid roliga! Jag lovar, gillar du filmer som Eurotrip, kommer du skratta ihjäl dig! 9/10 Happy Feet (2006) Gullig, animerad film om pingviner som kanske mest tilltalar tjejer. Smårolig ibland. En pingvin föds med ett märkligt handikapp, hans fötter är helt konstiga, där av namnet Happy Feet. Han blir mobbad osv. 5/10 John Tucker Must Die (2006) Rolig highschool-komedi som är lite tjejig av sig, men jag gillade den ändå. En kille, John Tucker, har massa flickvänner samtidigt i hemlighet. När de kommer på honom bestämmer de sig för att sätta dit honom. 7/10 Jackass Number Two - Uncut (2006) Klockren film om man gillar Jackass! Tror inte det gänget behöver någon större presentation. Denna filmen var bättre än den första. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts