spajdermän Skrivet 25 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2007 Idag såg jag faktiskt Titanic för första gången Det har bara aldrig blivit av förr. Tyckte den var lite sådär. Visst har den fått en massa Oscars osv, men jag är väl inte så mkt för tjejfilmer* bara 2.5/5 *tjejfilmer=kärlek å sånt trams Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hell_boy Skrivet 25 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2007 Idag såg jag faktiskt Titanic för första gången Det har bara aldrig blivit av förr. Tyckte den var lite sådär. Visst har den fått en massa Oscars osv, men jag är väl inte så mkt för tjejfilmer* bara 2.5/5 *tjejfilmer=kärlek å sånt trams Vilket sammanträffande jag kollar klart på den nu , fast tjejfilm? Jo du tjenare....Sorglig och grymma effekter bra film skulle jag vilja säga. Den är bra, jag börjar gråta :'( :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 25 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2007 Såg nyss Family in Hiding på Kanal 5. Bra thriller. Får 4/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 25 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2007 Vilket sammanträffande jag kollar klart på den nu , fast tjejfilm? Jo du tjenare....Sorglig och grymma effekter bra film skulle jag vilja säga. Den är bra, jag börjar gråta :'( :'( "fast tjejfilm? Jo du tjenare....Sorglig" Sorglig är ju just vad en tjejfilm är. Döh! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hell_boy Skrivet 25 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2007 "fast tjejfilm? Jo du tjenare....Sorglig" Sorglig är ju just vad en tjejfilm är. Döh! Uhmm...Edward Scissorhands sorglig, Ej tjejfilm. Det finns tusentals filmer som är sorgliga som inte är tjejfilmer, men titanic räknas lite åt det hållet det har du rätt i. Men när du sa bara tjejfilm reagerade jag, sorry.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 American Pie - Naked Mile, roligaste filmen på länge / 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Gone in 60 seconds, originalet från 1974. Långt mycket tuffare än vad remaken är... Man måste bara älska 70tals-bilfilmer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Kollade nyss på Howl's moving castle (på japanska, eng. sub). Får 4/5 i betyg. Extremt kreativ film (som jag älskar!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Gone in 60 seconds, originalet från 1974. Långt mycket tuffare än vad remaken är... Man måste bara älska 70tals-bilfilmer Visste inte att det var en remake, gillar filmen så jag får försöka få tag på denna och kika lite antar jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Såg Serenity igår runt sju (om någon bryr sig). Mycket bra film. http://www.imdb.com/title/tt0379786/ Har för mig att det ska finnas någon mer här på forumet som gillar Serenity (och Firefly och Joss Whedons andra verk) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 (redigerad) The Marine med John Cena: Filmen började bra för att vara hel producerad och gjord av WWE Films och trots att det var en wrestlingstjärna i filmen (John Cena) så var den rätt bra. John spelare marinsoldaten John som får kicken ur marinkåren efter att inte ha lytt order. Han vet inte riktigt vad han ska göra med sitt liv. Då föreslår hans fru att dom ska åka på semester tillsammans. De åker iväg, men vid en bensinstation är det några skurkar som tar hans fru som gisslan. Och då spårar filmen ut helt. Filmen är för overklig. John överlever två explotioner, en kedja runt halsen, en slägga i magen, en brandsläcka i pannan och mycket mer utan en skråma. Hälften av filmen utspelar sig i sumpmarkerna där de springer omkring. Väldigt tråkigt. Skulle inte rekomendera filmen, men vill ni se den så varsågoda. Kom bara ihåg att ta uppiggande tabletter innan för den var väldigt kass. Redigerad 26 februari, 2007 av Xersize Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 (redigerad) Såg precis klart The Illusionist, med bland annat Edward Norton, Paul Giamatti, och Jessica Biel. Handlar om en trollkarl, en illusionist (Norton), i för-något-århundrade-sedan-talets Österrike, och hans kamp för att få kvinnan han älskar (Biel). Komplikationen är att kvinnan är trolovad med den österrikiska kronprinsen (Den ständiga bad-guyen Rufus Sewell), så han måste använda sin magi för att få sin vilja igenom. Den var väldigt tråkig. Dialogen var extremt fattig och fantasibefriad, den bleka historien fördes segt framåt, och karaktärerna relativt ointressanta. Att de sedan tvingades bryta på någon österrikisk engelska gjorde bara det hela sämre, och inte ens det "överraskande" slutet kändes genomtänkt. Usch, blev gravt besviken av The Illusionist. Se hellre "The Prestige", eller "Harry Potter"-filmerna, om din illusionistiskt törstande sida behöver näring. Betyg: 1/5 Meh, jag som planerar att se denna. Aja, kommer inte att bli besviken efter denna recention iafl. Smaken är som baken, antar jag - Fick hela 7,7 av IMDBs röstare, så någon måste ha gillat den. Redigerad 26 februari, 2007 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 (redigerad) Såg precis klart The Illusionist Betyg: 1/5 Meh, jag som planerar att se denna. Aja, kommer inte att bli besviken efter denna recention iafl. Redigerad 26 februari, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Såg "Sandor/Ida" i fredags. Riktigt kass film enligt mig. Får 2/5 pga att den kunde glänsa upp någon gång ibland, inte alltför ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 (redigerad) Green Street Hooligans 4/5 En riktigt bra film, men lite svårt att hänga med i brittisk-engelsk slang ^^ ++ För att den hade ett bra budskap. Någon som vet en likanande film? Redigerad 26 februari, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Green Street Hooligans 4/5 En riktigt bra film, men lite svårt att hänga med i brittisk-engelsk slang ^^ ++ För att den hade ett bra budskap. Någon som vet en likanande film? Vet inte vad den där handlar om, men om jag fattar rätt så är det en "brittisk mafia-film"? Isf är ju Lock Stock and Two Smoking Barrels perfekt. Även Snatch (tvåan) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 "brittisk mafia-film"? Amerikansk huliganfilm snarare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Skidskolan. KUNG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 26 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2007 Amerikansk huliganfilm snarare. Okey, antog det när han skrev "brittisk-engelsk slang" bara. Forgive me Father, for I have sinned :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Green Street Hooligans 4/5 En riktigt bra film, men lite svårt att hänga med i brittisk-engelsk slang ^^ ++ För att den hade ett bra budskap. Någon som vet en likanande film? Vad är det som du tycker är bra med buskapet? jag tycker den filmen rent av....suger om man jämför med The Football Factory (fick med ett tips också om liknande filmer). Det är på tok för mycket amerikanskt i den, tänker då på sorgliga "happy-endings" och den känns förfinad, så förfinad att den kan få 14-åriga boys att bli wannabes och tycker dom är fett grymma när dom ser filmen eller pratar omden, men dom vet inte ett smack om verkligheten. Visst filmen är ok och den går absolut att kolla på, men hallå, Frodo som firmakille? Mitt tips till dig är att se The Football Factory eller I.D, I.D har jag haft probs med att hitta på nätet men den finns på ginza har ajg för mig, TFF är betydligt lättare att hitta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts