Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Såg "Livet är underbart". En mycket bra Italiensk film.

Den är lite töntig i början men när man kommer in i den är den fruktansvärt bra.

Den handlar om en Gubbe och hans fru och son. De hamnar i ett konsentrationsläger och fader vill inte att sonen skall bli rädd. Så han talar om för sonen att det hela är ett spel som går ut på att vinna en pansarvagn.

Har ni inte sett den, se den!

Betyg: 9/10

X

Vi såg den i skolan för ett halvårsen. den var bättre än vad jag trodde. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nyss på:

så som i himlen ,

(eller vad den heter)

med min syster.

Handlar om en löjligt ful gubbe som gick i snön eller något sånt.

Jag rekomenderar den inte.

Och blablabla,

betyg: 1/10

Men skit samma.

Kollade på

KillBill

Ganska överdriven men ändå cool.

Handlar om en en het

tjej

som blev skjuten i

huvudet.

Hon kom i

koma

.

Hon

sov

.

Vaknade

.

Ville hämnas på alla, så kom gick och dödade dom.

Betyg: 7 kiwis av 10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg "Livet är underbart". En mycket bra Italiensk film.

Den är lite töntig i början men när man kommer in i den är den fruktansvärt bra.

Den handlar om en Gubbe och hans fru och son. De hamnar i ett konsentrationsläger och fader vill inte att sonen skall bli rädd. Så han talar om för sonen att det hela är ett spel som går ut på att vinna en pansarvagn.

Har ni inte sett den, se den!

Betyg: 9/10

X

Åh, den älskar jag.. :shifty: Positiv känsla genom hela filmen. Och som någon sa, även fast det inte är en komedi är den rolig.. Fick tre Oscars, bästa utländska film bl.a.

Idag såg jag Beck - Advokaten. Har inte sett någon annan av de nya Beck-filmerna, den här var väl skapligt underhållande som de flesta andra Beck är. :P:ph34r: :ph34r: :ph34r::ph34r: av :ph34r::ph34r:^_^^_^^_^^_^^_^^_^^_^^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nyss på:

så som i himlen ,

(eller vad den heter)

med min syster.

Handlar om en löjligt ful gubbe som gick i snön eller något sånt.

Jag rekomenderar den inte.

Och blablabla,

betyg: 1/10

Lysande recension. Thumbs up!

... Du kanske bara borde gå hem och fundera över vad som är och inte är BRA film. :ph34r: Hur gammal är du? 12?

Jag jublar inte över Så Som I Himmelen men skådespeleriet och manuset är solitt och jag tycker filmen overall är jävligt snygg och ganska gripande med en bra blandning av humor och dramatik. 7/10 enligt mig.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lysande recension. Thumbs up!

... Du kanske bara borde gå hem och fundera över vad som är och inte är BRA film. :ph34r: Hur gammal är du? 12?

Jag jublar inte över Så Som I Himmelen men skådespeleriet och manuset är solitt och jag tycker filmen overall är jävligt snygg och ganska gripande med en bra blandning av humor och dramatik. 7/10 enligt mig.

Tack! :lol:

Nej, är inte 12 år, vore lättare om du kollade i profilen eller något..

Och en sånn film är inte vad jag föredrar att kolla på ...

--------------------

Kollade på Kocken igår kväll.

Hyffsat bra film, bra manus.

Handlar om 2 pojkar vid 20 årsåldern (18 år närmare bestämt), de får ett jobb på en båt som kockar .

Förste kocken är en riktig "pain in the ass", han är sträng och det enda han kräver är en hård diciplin utav eleverna .

Den ena eleven "Martin" blev andre kocken på båten och före kocken finner snabbt ett tryggt förhållande hos Martin.

Förste kocken (kommer inte ihåg vad han heter) och Martin umgås mycket men Martin gillar inte honom..

Och sen händer lite saker, resten får ni kolla :lol:

Redigerad av Littlemanie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade på Kocken igår kväll.

Hyffsat bra film, bra manus.

Handlar om 2 pojkar vid 20 årsåldern (18 år närmare bestämt), de får ett jobb på en båt som kockar .

Förste kocken är en riktig "pain in the ass", han är sträng och det enda han kräver är en hård diciplin utav eleverna .

Den ena eleven "Martin" blev andre kocken på båten och före kocken finner snabbt ett tryggt förhållande hos Martin.

Förste kocken (kommer inte ihåg vad han heter) och Martin umgås mycket men Martin gillar inte honom..

Och sen händer lite saker, resten får ni kolla :>

DEN filmen är riktigt bra! skulle säkert ge den 8½/10 eller något liknande. (Om jag nu var sugen på att sätta något betyg, men det är jag inte, tji på er)

..vänta här nu.. uuh? ^_^

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor