Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Tyckte det var grymt rått och äkta ibörjan när man såg Edward Norton, som spelar Derek, komma ut utan tröja så att man kan se hans stora hakkors på bröstet, och skjuta ned dom där 2 svarta. Rått som fan. (w00t)

Filmen var grymt bra tyckte jag, då den verkligen visade hur illa och tufft det var att vara nazist.

8/10

Om du tyckte den var bra så rekomenderar jag att du ser Romper Stomper, mycket bra och intressant film ;)

---------

Senast sedda film:

Beer Fest

Handling:

Det hela börjar med att 2 bröder ska åka ner till tyskland för att sprida sin döda farfars aska på ett specielt ställe.. När dom är där ner så ska dom mötta en person som ska visa vart stället ligger. Göbben vissar dom till en bar som Beer fest hålls, och där blir dom retade och slagna av tyskarna.. När dom åker hem till amerika igen så bestämmer dom sig att delta i nästa års Beer Fest för att visa tyskarna..

Betyg:

8/10

Jävligt rolig, men lite dryg plus att man blir lite öl sugen :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

X-men 3 såg jag alldelses precis ganska nyss.

Man förstod vad som skulle hända men visst var den spännande. Tycker helt klart inte att det var något fel på den. Får vänta på att 4an kommer också. Den borde komma om ca. två år.

Första kom 2000

Andra 2003

Tredje 2006

och en ev. fjärde 2009?

Jasså. Du är X-men fán? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rat Race

Har väll sett den nu mer än fem-sex gånger och den är fortfarande lika rolig, faktiskt en av mina favoritfilmer.

Fast jag blir bara ledsen och arg av det dåliga slutet, hur fan kan man förstöra en sån genomlyckad film med ett sånt slut?

Skänka bort alla pengar till välgörenhet, ett tydligt tecken på att det verkligen måste vara lyckliga slut i Hollywood-filmer, blä.

Betyg: nuke_846317_0.gifnuke_846317_0.gifnuke_846317_0.gifnuke_846317_0.gifnuke_846317_0.gif av fem

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg 'Lock, Stock and two smoking barrels' igår kväll. Köpte filmen för över ett år sen men har aldrig tagit mig tid att se den. Men det gjorde jag igår och tur var väl det. En riktigt bra rulle, med en riktigt bra story som knyts samman (och töjs upp) längs hela filmen. Fyra vänner samlar ihop 100.000 pund för att få spela i en speciell poker-turnering...allt går åt helsike och dom blir skyldiga en maffiaboss 500.000 pund istället, och de har en vecka på sig att betala.

Vill inte berätta mer om storyn då det är för det första väldigt svårt att förklara och de är rätt speciell. Men en riktigt bra rulle alltså (nummer #215 på imdb red.anm.).

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg 'Lock, Stock and two smoking barrels' igår kväll. Köpte filmen för över ett år sen men har aldrig tagit mig tid att se den. Men det gjorde jag igår och tur var väl det. En riktigt bra rulle, med en riktigt bra story som knyts samman (och töjs upp) längs hela filmen. Fyra vänner samlar ihop 100.000 pund för att få spela i en speciell poker-turnering...allt går åt helsike och dom blir skyldiga en maffiaboss 500.000 pund istället, och de har en vecka på sig att betala.

Vill inte berätta mer om storyn då det är för det första väldigt svårt att förklara och de är rätt speciell. Men en riktigt bra rulle alltså (nummer #215 på imdb red.anm.).

8/10

en av min absoluta favoritrullar, se snatch också!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

8/10

en av min absoluta favoritrullar, se snatch också!

Bägge är kanon bra, men se även en av hans senaste filmer Revolver, den går lite i samma andra som LSATSB och Snatch.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bägge är kanon bra, men se även en av hans senaste filmer Revolver, den går lite i samma andra som LSATSB och Snatch.

Mycket möjligt att man kollar in den, Snatch ska ses definitivt :rolleyes:. Guy Ritchie verkar gilla Jason Statham, fin fint imo då han är grymt bra.

*edit* Kalle och/eller Kiedis, har ni sett Crank (också med Jason Statham). Vad tyckte ni isåfall om den?

Redigerad av Matteus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket möjligt att man kollar in den, Snatch ska ses definitivt :lol:. Guy Ritchie verkar gilla Jason Statham, fin fint imo då han är grymt bra.

*edit* Kalle och/eller Kiedis, har ni sett Crank (också med Jason Statham). Vad tyckte ni isåfall om den?

Crank är den mest speedade actionfilmen nånsin :lol: vill man se rå action med en stor gnutta humor är den perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var och såg The Departed igår kväll på Astoria. Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men en väldigt cool film var det, och Jack Nichelson är så jävla bra! :lol: Har inte sett orginalet så några jämförelser kan jag inte göra.

Anekdot: En bit av min plasttand lossnade under bioesöket, så nu har jag bokat tid hos käftis. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filmer som jag har sett de 2 senaste dagarna :

Saw 3 - 8/10 (yay för tortyr!)

Beerfest - 7/10 (rolig film)

Dogtown and Z-boys (såg den för 6:e gången, lika bra varje gång man ser den) - 10/10

Jackass 2 - 9/10 (mycket bättre än ettan)

Tenacious D : POD - 5/10

Redigerad av Roxxy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor