Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Vi såg på American History X idag på skolan, i samband med 1,5 temadag mot rasism.

Den hade ett bra budskap men den kunde ha varit mycket bättre. Vet inte riktigt varför, men det kunde den...

3/5

Tyckte det var grymt rått och äkta ibörjan när man såg Edward Norton, som spelar Derek, komma ut utan tröja så att man kan se hans stora hakkors på bröstet, och skjuta ned dom där 2 svarta. Rått som fan. ;)

Filmen var grymt bra tyckte jag, då den verkligen visade hur illa och tufft det var att vara nazist.

8/10

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi såg på American History X idag på skolan, i samband med 1,5 temadag mot rasism.

Den hade ett bra budskap men den kunde ha varit mycket bättre. Vet inte riktigt varför, men det kunde den...

3/5

Nu minns jag tillbaka för ett år sedan när vi såg den i skolan. :lol:

Det var en grabb i parallelklassen som i omklädningsrummet alltid höll på att fula sig med mig om att jag skulle "böja mig framåt och plocka upp tvålen".

Sen när vi såg den tillsammans, alla nior inträngda i ett jättesvettigt, mörkt rum, och "dusch-scenen" kom så sade han glatt, högljutt (och framför allt bögigt) "Aaaanteeee ;) "

Alla garvade jättemycket. :'( ;)

----

Jag skulle nog ge den 3½/5 :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte det var grymt rått och äkta ibörjan när man såg Edward Norton, som spelar Derek, komma ut utan tröja så att man kan se hans stora hakkors på bröstet, och skjuta ned dom där 2 svarta. Rått som fan. ^_^

Filmen var grymt bra tyckte jag, då den verkligen visade hur illa och tufft det var att vara nazist.

8/10

Håller med!

Har sett två filmer idag. Först en skitfilm i skolan som hette "Love actually" som får 2/5 för att den ibland kan vara lite smårolig

Sen såg jag Svensson Svensson - filmen på bussen hem från Jönköping. Den är rolig som alltid. 4/5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg just på Mullholland Drive den är listad på 250 bästa filmerna och på 50 filmer du måste se innan du dör- listan. Det är en sån film som ger upphov till miljontals teorier och en sån film man antingen älskar eller hatar. Själv väljer jag att hata den, de har tagit i alldeles för mycket med att göra den här filmen mystisk. Den är helt jävla obegriplig. Om ni gillar att se en film som gör er förbannade eftersom ni inte förstår ett piss, se den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg just på Mullholland Drive den är listad på 250 bästa filmerna och på 50 filmer du måste se innan du dör- listan. Det är en sån film som ger upphov till miljontals teorier och en sån film man antingen älskar eller hatar. Själv väljer jag att hata den, de har tagit i alldeles för mycket med att göra den här filmen mystisk. Den är helt jävla obegriplig. Om ni gillar att se en film som gör er förbannade eftersom ni inte förstår ett piss, se den.

Mullholland Dr. behöver man inte förstå, den är bra ändå! David Lynch <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mullholland Dr. behöver man inte förstå, den är bra ändå! David Lynch <3

Ja, David Lynch är helt klart mindre än tre. Vanilla Sky, The Game etc påminner lite om den filmen... De är också sådär härligt förvirrande - men i slutet får man ändå en förklaring som gör att alla pusselbitar faller på plats. I Mullholland Drive blir det bara underligare och underligare. Man blir så förvirrad så man bara blir irriterad.

Som sagt, en film att älska eller hata. Personligen förstår jag inte hur den kan vara så populär, vem som helst kan ju klippa ihop en mängd obegripliga scener. :wub:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg "adrift" i går. Surar fortfarande eftersom jag missade slutet. :blink:(w00t)

Filmer handlar om 5 eller 6 människor som åker ut på havet i en yakt. Sen hoppar de i vattnet för att bada lite. Smarta som de är glömmer de fälla ner stegen. Så nu är de fast utanför båten.

Och som pricken på I:et så ligger det en nyfödd baby kvar på båten.

Jag såg fram tills det enbart var en brud och en kille kvar som precis skulle ta sig upp, sedan började filmen lagga. (ska kräva en ny film idag) Sen började den igen när en annan båt stannar till för att han hör barn skrik.

Vi fick alltå inte reda på om morsan överlevde...

Om någon har sett filmen får ni gärna pm:a slutet till mig.

Filmen får 2 av 10 i betyg pga att man inte fick se slutet.

X X X X X X X X Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hannibal Rising

Betyg: 4rir80fb1j.gif4rir80fb1j.gifX X X

Story: Hannibal Lecter får under WWII se sin syster bli uppäten av utsvultna soldater och bestämmer sig för att ge igen med samma mynt mot sin systers mördare.

Utlåtande:  Förutsägbar och allmänt tråkig. Se 'När Lammen Tystnar' istället. Dock väldigt bra skådespeleri.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor