Eudoros Skrivet 15 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2007 (redigerad) Vi såg på American History X idag på skolan, i samband med 1,5 temadag mot rasism. Den hade ett bra budskap men den kunde ha varit mycket bättre. Vet inte riktigt varför, men det kunde den... 3/5 Tyckte det var grymt rått och äkta ibörjan när man såg Edward Norton, som spelar Derek, komma ut utan tröja så att man kan se hans stora hakkors på bröstet, och skjuta ned dom där 2 svarta. Rått som fan. Filmen var grymt bra tyckte jag, då den verkligen visade hur illa och tufft det var att vara nazist. 8/10 Redigerad 15 februari, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2007 Vi såg på American History X idag på skolan, i samband med 1,5 temadag mot rasism. Den hade ett bra budskap men den kunde ha varit mycket bättre. Vet inte riktigt varför, men det kunde den... 3/5 Nu minns jag tillbaka för ett år sedan när vi såg den i skolan. Det var en grabb i parallelklassen som i omklädningsrummet alltid höll på att fula sig med mig om att jag skulle "böja mig framåt och plocka upp tvålen". Sen när vi såg den tillsammans, alla nior inträngda i ett jättesvettigt, mörkt rum, och "dusch-scenen" kom så sade han glatt, högljutt (och framför allt bögigt) "Aaaanteeee " Alla garvade jättemycket. :'( ---- Jag skulle nog ge den 3½/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrFilth Skrivet 15 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2007 PS. Om det är någon som vet vad filmen jag hörde om på P3 heter, får du gärna berätta det. http://www.imdb.com/title/tt0206634/ Children of Men(Fantastiskt vackert filmad dystopi. Får 9/10 av mig) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2007 Du och jag har verkligen delade åsikter om den saken. Jack Black är imo en av dom roligaste skådespelarna som finns! Där ser man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 15 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2007 Tyckte det var grymt rått och äkta ibörjan när man såg Edward Norton, som spelar Derek, komma ut utan tröja så att man kan se hans stora hakkors på bröstet, och skjuta ned dom där 2 svarta. Rått som fan. Filmen var grymt bra tyckte jag, då den verkligen visade hur illa och tufft det var att vara nazist. 8/10 Håller med! Har sett två filmer idag. Först en skitfilm i skolan som hette "Love actually" som får 2/5 för att den ibland kan vara lite smårolig Sen såg jag Svensson Svensson - filmen på bussen hem från Jönköping. Den är rolig som alltid. 4/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 15 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2007 http://www.imdb.com/title/tt0206634/ Children of Men(Fantastiskt vackert filmad dystopi. Får 9/10 av mig) Tackar, tackar, tackar. Måste se denna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2007 Tackar, tackar, tackar. Måste se denna! ¨ Du hörde fel på Children of men och Babel Haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2007 http://www.imdb.com/title/tt0206634/ Children of Men(Fantastiskt vackert filmad dystopi. Får 9/10 av mig) Att se den här filmen är att slösa bort c:a 2 timmar av ens liv. Den är så tråkig och dålig att man bara vill ta en gaffel och sticka in i ögonen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 16 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2007 ¨ Du hörde fel på Children of men och Babel Haha Vetefan vad jag fick Babel ifrån, men de snackade väl om den filmen också antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 16 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2007 Rocky Balboa. Riktigt ball faktiskt. Dock lite väl lullegullig för min smak ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 16 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2007 Tenacious D - The Pick Of Destiny Totalt värdelös. Sommnade mitt i filmen. Betyg: av fem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2007 Jag såg just på Mullholland Drive den är listad på 250 bästa filmerna och på 50 filmer du måste se innan du dör- listan. Det är en sån film som ger upphov till miljontals teorier och en sån film man antingen älskar eller hatar. Själv väljer jag att hata den, de har tagit i alldeles för mycket med att göra den här filmen mystisk. Den är helt jävla obegriplig. Om ni gillar att se en film som gör er förbannade eftersom ni inte förstår ett piss, se den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2007 Jag såg just på Mullholland Drive den är listad på 250 bästa filmerna och på 50 filmer du måste se innan du dör- listan. Det är en sån film som ger upphov till miljontals teorier och en sån film man antingen älskar eller hatar. Själv väljer jag att hata den, de har tagit i alldeles för mycket med att göra den här filmen mystisk. Den är helt jävla obegriplig. Om ni gillar att se en film som gör er förbannade eftersom ni inte förstår ett piss, se den. Mullholland Dr. behöver man inte förstå, den är bra ändå! David Lynch <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2007 (redigerad) Mullholland Dr. behöver man inte förstå, den är bra ändå! David Lynch <3 Ja, David Lynch är helt klart mindre än tre. Vanilla Sky, The Game etc påminner lite om den filmen... De är också sådär härligt förvirrande - men i slutet får man ändå en förklaring som gör att alla pusselbitar faller på plats. I Mullholland Drive blir det bara underligare och underligare. Man blir så förvirrad så man bara blir irriterad. Som sagt, en film att älska eller hata. Personligen förstår jag inte hur den kan vara så populär, vem som helst kan ju klippa ihop en mängd obegripliga scener. Redigerad 17 februari, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 17 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2007 Kollade på Kill Bill igår. (för första gången ) Riktigt bra film faktiskt. Men man var tvungen att hänga med bra i början. 5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Såg The Departed igår, otroligt bra film, antagligen den bästa film jag kollat på det här året 9/10 Hade kunnat fått full pott, men slutet var riktigt dåligt. Ett plus i kanten pga den sköna musiken :mellow: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Såg nyss Saw 3, den var råare och blodigare än dom tidigare men inte lika genomtänkt och man kunde gissa sig till slutet och vad som skulle ske. Förstår inte hur dom kommer att få ut en del 4 i den här serien, känns som dom har fått sagt allt dom ville med Saw-serien nu. 3/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 (redigerad) Såg "adrift" i går. Surar fortfarande eftersom jag missade slutet. Filmer handlar om 5 eller 6 människor som åker ut på havet i en yakt. Sen hoppar de i vattnet för att bada lite. Smarta som de är glömmer de fälla ner stegen. Så nu är de fast utanför båten. Och som pricken på I:et så ligger det en nyfödd baby kvar på båten. Jag såg fram tills det enbart var en brud och en kille kvar som precis skulle ta sig upp, sedan började filmen lagga. (ska kräva en ny film idag) Sen började den igen när en annan båt stannar till för att han hör barn skrik. Vi fick alltå inte reda på om morsan överlevde... Om någon har sett filmen får ni gärna pm:a slutet till mig. Filmen får 2 av 10 i betyg pga att man inte fick se slutet. http://img406.imageshack.us/img406/4347/hahahahaof6.png http://img406.imageshack.us/img406/4347/hahahahaof6.png X X X X X X X X Redigerad 18 februari, 2007 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 Hannibal Rising Betyg: X X X Story: Hannibal Lecter får under WWII se sin syster bli uppäten av utsvultna soldater och bestämmer sig för att ge igen med samma mynt mot sin systers mördare. Utlåtande: Förutsägbar och allmänt tråkig. Se 'När Lammen Tystnar' istället. Dock väldigt bra skådespeleri. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 18 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2007 X-men 3 såg jag alldelses precis ganska nyss. Man förstod vad som skulle hända men visst var den spännande. Tycker helt klart inte att det var något fel på den. Får vänta på att 4an kommer också. Den borde komma om ca. två år. Första kom 2000 Andra 2003 Tredje 2006 och en ev. fjärde 2009? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts