Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

VAFAN!? Det var ju bland det sämsta jag sett! Uselt (verkligen skituselt!) skådespeleri, fullt med klyschor, regissören har slängt in en massa konstiga grejer för att få handlingen att gå framåt (t ex, varför lägga den jättestora nyckeln till sitt förbjudna rum där ingen för gå in precis ovanför dörren?).

Den får ändå 1/10 pga den lilla twisten en bit in i filmen.

Så dålig var den väl ändå inte. Skådespelarna kanske inte var i bästa laget men handlingen tyckte jag var rätt hyffsad. Det gick lite snabbt mot slutet bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tenacious D - The Pick Of Destiny

Underbar, Underbar, Underbar, Underbar :)

Den får full pott i betyg.

Första gången jag skulle se den orkade jag bara se halva. tyckte den var så fruktansvärt tjatig att jag blev trött i skallen.

Andra gången (idag) skulle jag se andra halvan, från när de börjar roadtripen, men jag somnade efter 15min :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första gången jag skulle se den orkade jag bara se halva. tyckte den var så fruktansvärt tjatig att jag blev trött i skallen.

Andra gången (idag) skulle jag se andra halvan, från när de börjar roadtripen, men jag somnade efter 15min :mellow:

Helheten var ju klockren, det är så som Jack Black är i filmen man vill ha honom, och Kyle Gass var roligare än jag trodde, men jag kan hålla med om att delvis var den en aning seg, deras knarktrippar bla och när dom drömde sig bort.

Men annars en underbar film men skön musik och gästspel av Tim Robins och Dave Grohl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit sjuk hela veckan hittils så jag har sett en massa filmer :rolleyes:

The Chainsaw massacre(1974)

Vid första åsynen då man fick sen en massa likdelar så tänkte jag "Vad är det här för sjuk film som jag har kommit över :S"

Men efter en halvtimme så drog spänningen in och jag började att gilla den :unsure:

Lite för seg 5\10

Date movie

Kul parodi på Många kända romantiska filmer, men urcsh så dålig

Har sina ljusa stunder, men annars skit 3\10

The Chainsaw massacre - The beginning

Till att börja med så kan jag ju säga att den här överträffar 1974:an med hästlängder.

Här får man se hur allt började.

1000 gånger värre än orgonalet, blodig som fan men riktigt spännande :ph34r:

Tänk dig för innan du ser den, riktigt bisarr 9\10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg klart Livet i 8 bitar för en 20 minuter sedan.

Filmen var lite ojämn, men vissa scener var riktigt roliga medans annat föll lite platt. Gillade särskilt patienten på sjukhuset (spelad av Nils Moritz) som hade nått konstigt hjälpmedel för att kunna prata! :lol:

Första gången jag skriver i denna tråd förresten. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit sjuk hela veckan hittils så jag har sett en massa filmer ;)

The Chainsaw massacre(1974)

Vid första åsynen då man fick sen en massa likdelar så tänkte jag "Vad är det här för sjuk film som jag har kommit över :S"

Men efter en halvtimme så drog spänningen in och jag började att gilla den :lol:

Lite för seg 5\10

Date movie

Kul parodi på Många kända romantiska filmer, men urcsh så dålig

Har sina ljusa stunder, men annars skit 3\10

The Chainsaw massacre - The beginning

Till att börja med så kan jag ju säga att den här överträffar 1974:an med hästlängder.

Här får man se hur allt började.

1000 gånger värre än orgonalet, blodig som fan men riktigt spännande :)

Tänk dig för innan du ser den, riktigt bisarr 9\10

Då är det ju i och för sig inte den filmen som är remaken av originalet.

http://www.imdb.com/title/tt0324216/ = Remake

http://www.imdb.com/title/tt0420294/ = The Beginning

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg precis Ruff Riders II... Några svenska skoterkillar (varav en från övik) som faktist är riktigt roliga att titta på. ;)

Men dock så skulle dom kunnat få till lite mera prat, hela filmen var mer eller mindre The Dudessons stuk, fast mindre prat. Blir jobbigt att se samma saker i 40 min... Men vacker redigering och bra musik igenom hela filmen! :lol:

7/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg klart Livet i 8 bitar för en 20 minuter sedan.

Filmen var lite ojämn, men vissa scener var riktigt roliga medans annat föll lite platt. Gillade särskilt patienten på sjukhuset (spelad av Nils Moritz) som hade nått konstigt hjälpmedel för att kunna prata! :lol:

Första gången jag skriver i denna tråd förresten. ;)

Mm, Jag så också den filmen.

Gillade storryn men det blev för mycket hopp mellan nutid och dåtid.

Men vissa saker fick mig faktiskt att skratta riktigt mycket. "Vet du vad den här soffan är värd? den är värd mer än dig ungjävel!! jag ska slå ner dig och köpa 10 ny ungar från Thailand för pengarna som du får betala för soffan!

"-Stackars pappa"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var sjuk igår och idag så det blev några filmer, hittills:

Loser, gick på 6:an igår kväll.

Rätt så dryg film, hände inte så mkt. Mena Suvari var söt.

2/5

Night at the museum.

Rolig film, snyggt gjord med alla animerade saker och djur.

En av de saker som fick mig att skratta till var då

T-rexen lekte hund.

4/5

Hip Hip Hora.

En bra film, bra skådisar, bra budskap.

4/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De pratade om mexikanska regissörer på P3. En film handlade om att kvinnors fertilitetsproblem gjorde männsklighetens undergång till ett faktum. Den hette visst Babel. Intressant tänkte jag och skaffade den.

Efter en timme in i filmen hade jag gett upp hoppet om kvinnor med fertilitetsproblem, och insåg att jag hade hört fel namn på radion. Men det gjorde inte så mycket, Babel visade sig vara en väldigt seriös och vacker film. Flera livsöden som ganska grovt knöts samman. Väldigt sorgset och gripande. Skoj är att jag har varit i både Marocko och Mexiko där några historier utspelade sig.

Skulle ge den 7.5/10 i betyg.

PS. Om det är någon som vet vad filmen jag hörde om på P3 heter, får du gärna berätta det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade på Ice Age 2 med flickvännen igår, skitrolig! :)

Bästa biter var när det lilla djuret i början säger "ibland kräks jag" :lol:

Då sprutade mjölken jag höll på att dricka ur näsan på mig av skratt ;)

4.5/5

Jo, hihi, den är bra! ;) Men den sabeltandade tigern är ändå bäst tycker jag.

Igår kollade jag på Dune (sci-fi). En film från 80-talet med goa gamla effekter.

Ngt komplicerad film, men ändå inte. Är ju bara ett plus om du är klar i huvudet, för att du ska orka kolla på hela filmen :D då den även är ngt slö. Bra film att somna till annars, inte så mkt action. Men äckligt skönt manus!

Betyg: 8/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor