Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Göta Kanal 2.

Fy fan! En sån jävla underbar film! :D Vet inte hur många gånger jag skrattade under den.

Humorn i denna film är precis den jag gillar. Fimen är väldigt fint gjord, med många fina bilder på tävlingen. Minns två scener i den som var väldigt fint tagna.

4,5/5

SE DEN! :D

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hip Hip Hora! (2004)

Plot: 13-year old Sofie has too much to drink at a party and falls asleep. The immature guys from her school take some compromising photos of her being drunk and knocked out and hands them out at school. Quickly she has a reputation of being easy and promiscious and her two best friends, Amanda and Emma, avoid her. She must learn to fight back and regain the confidence her dad has instilled in her before she can put things right again.

Mina åsikter; Jag tyckte filmen var jävligt bra och är ett måste att se om man är tonåring. Under hela filmen kunde jag känna huvudpersonens känslor och tankar. Jag ger fan filmen 5 av 5. Den förtjänar det :D .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wonderful Days (Anime)

I början var den lite tråkig men det blev bättre sen. Slutet blev man nästan lite tårögd av. :'(

Filmen utspelar sig år 2142 i Japan (tror jag). Jorden håller på att förstöras av all försurning och utsläpp.

Det finns bara 2 städer kvar; Ecobar och Marr. I Ecobar lever de flesta ett bra liv och staden är högteknologisk och rik. Marr är raka motsatsen. Invånarna används som arbetskraft åt ecobanerna och hela städen liknar ett slumkvarter. Det finns en man i ungefär 20-års åldern som sätter sig emot ecobanerna. Det är han och en ecoban som handligen kretsar kring.

Filmen får 7/10 även ifall den var ganska tråkig i början. Det är ändå en vacker saga.

Se den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Göta Kanal 2.

Fy fan! En sån jävla underbar film! :P Vet inte hur många gånger jag skrattade under den.

Humorn i denna film är precis den jag gillar. Fimen är väldigt fint gjord, med många fina bilder på tävlingen. Minns två scener i den som var väldigt fint tagna.

4,5/5

SE DEN! :P

Yeee, straight outta Söderköpingpost-12338-1167915939_thumb.jpg

Ger du en "rätt okej film" 8/10? För att en film ska få betyget 8/10 bör den minst vara en grymt bra film utan några större problem, bra skådespelarinsatser osv. En 'rätt okej film' bör kanske få en stark 6/10.

Ok, kanske ser på saker olika.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Göta Kanal 2 - Kanalkampen

Syns verkligen att det är samma människor som gjorde den här som har gjort första filmen för den är lika bra och rolig på många sätt. Jag blev väldigt positivt överaskad. Mycket bra skådespelare (De flesta från första filmen är med igen), väldigt snyggt filmad, underbara konstiga extrema karaktärer (Heh, Den halvblåsta fjortis tjejen var urhärlig, scenen när hon ska låna en baddräckt men tar Pappa Anderssons brottardräckt istället är klockren). En massa stora Svenska kändisar i små roller genom filmen (T ex Peter Haber, Kjell Bergqvist).

Janne 'Loffe' Carlsson (Lika rolig som alltid), Eva Röse, Magnus Härenstam (Spelar tyvärr över lite väl mycket ibland), Svante Grundbergn (Var med lite för lite, tyvärr)... kan ju bara bli bra. :P

Men visst, där var dåliga saker. T ex mannen med kanoten råkar aldrig riktigt ut för något, vilket var tråkigt.

Magnus Härenstam flippade lite väl mycket i polisbåtscenen. Hela den scenen var ibland lite för löjlig och för mycket.

I slutet är där en dansscen som inte känns som att den hör till filmen. Känns mer som att samla karaktärerna för ett farväl.

En annan sak med slutet är att den var för lika slutat i första filmen.

En annan sak är att trots att filmen var 1h50min lång så kändes det som att det fattades en massa nyckel scener. Saker händer i filmen som känns konstiga och oförklarigam och det känns att de borde a tryckt in en scen som föklarar varför den personen gjorde det eller varför det blev så osv.

Sen så är det synd att man missar en hel del händelser i t ex actionscener. Man får se andras reaktioner och höra ljudet från det istället för att se själva händelsen (T ex när de fastnar i fisknätet eller när polisbåten åker in i ladan.) men jag antar att det beror på budjeten.

När det gäller musiken så var den rätt OK men jag saknade verkligen themen från första filmen som jag verkligen trodde skulle vara med.

Men trots det så är det helt klart 2006 års Svenska komedi.

8/10

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Gladiator nyss.

Har sett den ett ex. antal gånger men jag kommer aldrig tröttna på den.

Mästerverk 9/10, det som gör att den inte får fullpoängaren

är att den ibland kan kännas lite seg, mycket snack och så.

allt annat är wunderbart.

"My name is Maximus Decimus Meridius, Commander of the Armies of the North, General of the Felix Legions, loyal servant to the true emperor, Marcus Aurelius. Father to a murdered son, husband to a murdered wife. And I will have my vengeance, in this life or the next." :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"My name is Maximus Decimus Meridius, Commander of the Armies of the North, General of the Felix Legions, loyal servant to the true emperor, Marcus Aurelius. Father to a murdered son, husband to a murdered wife. And I will have my vengeance, in this life or the next." :teehee:

Wunderbar scen :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"My name is Maximus Decimus Meridius, Commander of the Armies of the North, General of the Felix Legions, loyal servant to the true emperor, Marcus Aurelius. Father to a murdered son, husband to a murdered wife. And I will have my vengeance, in this life or the next." :unsure:

Love that part :unsure:

Det är en grym film. 5/5, även om det var ett tag sedan jag såg den.

Negern är frän

Länk till kommentar
Dela på andra sidor