Tux Skrivet 31 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2006 (redigerad) Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan En rolig film med en sjuk humor. Vissa scener kunde man skratta åt, vissa inte. Jag tycker att denna filmen inte borde ses av en familj med barn, men dock tycker jag att man ändå kan kolla på den med kompisarna eller flickvännen. Jag ger filmen 3,5 av 5. Jak sie masz? My name-a Borat. I like you. I like sex. Is nice! Trailern finns här! Redigerad 31 december, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 31 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2006 (redigerad) An Inconvenient Truth Al. Gore pratar om den globala uppvärmningen, växthuseffekten och hur man kan minska den. Filmen berör en, och får en att fundera en del. Filmen får 4,5 av 5. Redigerad 31 december, 2006 av Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 31 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2006 Såg nyss en Mr. Bean film. Den när han är i LA. Riktigt rolig är den Har sett den jävligt många gånger men den är fortfarande lika bra. Den får 4/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 31 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2006 An Inconvenient Truth Al. Gore pratar om den globala uppvärmningen, växthuseffekten och hur man kan minska den. Filmen berör en, och får en att fundera en del. Filmen får 4,5 av 5. Det värsta är när han visar hur golfströmmen bara kan stängas av Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 31 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2006 Personligen tycker jag att Superhjältarna var skräp. Och glöm inte att Dreamworks också har gjort Shrek, Shrek II och Over the Hedge! Now, that's quality! (Okej, jag har inte sett Over the Hedge, men jag chansar på att den är bra...) Quote från en Disney sida. DreamWorks har väl alltid varit och gnagt Disney/Pixar i hälarna med olika resultat. När Katzenberg lämnade Disney och grundade DreamWorks, så hade ju han den fördelen att ha en inblick i Disneys/Pixars Produktionsband. Man hade pratat om Ett småkryps liv på Disney och Pixar när Katzenberg fortfarande jobbade på Disney. Och sen när Katzenberg fick sparken från Disney tog han med sig den idén till DreamWorks som blev Antz. DW flyttade releasen för Antz så att den hamnade före Ett småkryps liv. Tre andra exempel är Toy Story - Små soldater Hitta Nemo - Hajar som Hajar och Madagaskar - Vilddjuren Och alltid har det varit så att DW:s filmer varit relativt snabbt producerade för att följa Pixars framgångsvåg och att försöka stjäla rampljus. Det som Dreamworks har kommit på helt själv är Shrek. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Kollade på Catwoman igår på Canal+. En helt okey film. /5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Dirty Sanchez The Movie.. Rätt bra men grymt äcklig.. Absolut inget för dom minderåriga i familjen.. / -_- -_- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Jackass the movie (ettan) gick precis på tv400. Jag trodde att jag hade sett den hur mycket som helst, men det visade sig att jag hade glömt bort en massa roliga saker. Den får.. många tummar upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 (redigerad) Kolla precis klart på Pirates od the Caribean 2: Dead mans chest. Den sista timmen av filmen var väldigt bra, och det var en bra cliffhanger tills 3:an kommer ut. Jag tycker Jack går så jävla fult, och när han springer ser det så löjligt ut. Bakgrundsmusiken i filmen tycker jag bra om Filmen får 5/10 Redigerad 1 januari, 2007 av T-Bone Mendez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Såg även jag precis Pirates of the Carribean 2. Svårt att säga vad man tycker om filmen, den påminner inte direkt om någon annan film med allt sitt övernaturliga som de i filmen tydligen är vana vid. Ingen tycks bli direkt förvånad då någon som tydligen är en del av skeppet bryter sig loss och ger dom ledtrådar. Filmen har dock en bra story, med Den Flygande Holländaren och allt som finns. Synd bara att filmen aldrig tar sig själv på allvar, utan det ska alltid byta sida eller komma någon/något som ändrar allt, och hela tiden ska dom fåna sig. Istället för att bli en riktigt spännande äventyrsfilm så känns det mer som en sorts påkostad actionkomedi full med skämt som en del går hem medans andra bara känns fåniga. Dock, filmen har som sagt en bra story och väldigt bra specialeffekter och även skådespeleriet känns bra. Man fastnar för en hel del karaktärer i filmen, dock gillade jag inte Johnny Depp som Jack Sparrow då han känns som den som allra mest ska löjla sig jämt och ständigt. Nåja, filmen förtjänar ändå 6/10 i min mening. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Såg nyss Anchorman på canal+. Riktigt underhållande film faktiskt. Får 4/5. Här är den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 (redigerad) Platoon Grymt bra krigsrulle. Betyg: av 5 Redigerad 1 januari, 2007 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Eragon. Såg den på bio i torsdags. Den var rätt bra, men så är jag ju en fantasynörd också. Lite kort var den. Det hade varit bättre om den hade varit 2,30 istället för 1,45. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Eragon. Såg den på bio i torsdags. Den var rätt bra, men så är jag ju en fantasynörd också. Lite kort var den. Det hade varit bättre om den hade varit 2,30 istället för 1,45. 7/10 Har du läst böckerna ? Hur är filmen om man jämför med böckerna ? Bättre/sämre ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 (redigerad) The Da Vinci Code Löjlig film som patetiskt nog tror att den är jättebra. Redigerad 1 januari, 2007 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 2 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2007 DOA: Dead or Alive Handling: Tina, Christie och Kasumi blir inbjudna till DOA. Tina åker dit för att bevisa, främst för sin pappa, att hon bra på mer än Wresling, Christie för att, med sin pojkvän Max, stjäla prissumman och Kasumi för att hitta sin bror som förmodas vara död sedan förra turneringen. Väl där möter de en massa andra konstiga karaktärer. Förvånande bra och trogen spelen. Väldigt mycket Kinesisk action strider (Typ Hero) och det syns verkligen att regisören är en Hong Kong regisör. Väldigt sexig film med mycket underklädes scener av typen som spelen har (Utan att bli för porriga) och de har tillochmed fått med Xtreme Vollyboll delen i filmen. Filmen känns som att det är ett stort fan som har gjort den, på gott och ont. Bra: Karaktärerna är sig lika och så gott som alla från spelen är med, action är som taget från spelen liksom många scener, storyn är en blandning av DOA 2 samt de andra med, Xtreme Vollyboll turnering, sexig som spelen, väldigt färgrik, urhärliga scener mellan vissa karaktärer (Bass och Tinas var urhärliga), supercoola strider (Speciellt slutstriden som var nåt av det häftigaste jag har sett). Dåligt: Folk som inte har spelat spelen eller inte är intreserad av den typ av spel lär tycka filmen är töntig och inte bli så imponerad av den (Utom möjligen striderna), (Spoiler om slutet)ingen vinner turneringen, vissa viktiga karaktärer från spelen är med väldigt lite i filmen, dålig utvecklig i kärleksförhållanden samt scener mellan vissa karaktärer. I slutändan, filmen känns som ett nytt DOA spel fast med bara mellansekvenserna och lite fyllnad mellan dem. Gillar man spelen (Och inte är ett extremt fan som vill att allt ska vara exakt) så kommer man nog njuta av den väldigt mycket. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 2 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2007 Än en gång håller jag inte med dig. Kan omöjligt förstå hur filmen (likt spelen) kan uppskattas av någon, förutom nyblivna tonåringar dränkta av hormoner. Skådespelandet är så fruktansvärt kasst att det ända som finns kvar att njuta av är damer och fighting. Perfekt kombination, visst. Men fightingen känns otroligt orealistisk och damerna tröttnar man på efter en halvtimme. Och med ditt betyg på hela 7/10 menar du att den nästan är värd en plats på imdb's Top 250? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 2 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2007 (redigerad) Nu är det ju meningen att striderna ska vara overkliga, precis som i Hero, Crouching Tiger, Hidden Dragon och den typen av Kinesiska filmer. Det är som sagt en Kinesisk regisör som har regiserat filmen och striderna är meningen att vara asiatiska och omöjliga. Och den är väldigt lik spelen på alla de sätt du sagt. Hade de gjort den mer verklig, med verkliga strider och mindre lättklädda tjejer, djupare karaktärer (De stela stereotyp karaktärerna hör till) så hade ingen som gillade spelen gillat filmen. Därför gav jag den 7/10 för att det är en film baserad på TV-spel och är väldigt trogen de spel den härstammar från. Hade den inte varit baserad på DOA spelen så hade den fått 3/10 (Jag skrev det att folk som inte spelat spelen kommer säkerligen inte uppskatta den). Som sagt, mycket av det som gör filmen bra är just att den är trogen spelen. Redigerad 2 januari, 2007 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 2 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2007 Haha, tittar på Fenomen II som går på tv400 nu... Han som spelat John Locke i lost är med, och i fenomen II heter han Jack Hatch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 2 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2007 Har du läst böckerna ? Hur är filmen om man jämför med böckerna ? Bättre/sämre ? Jag har tyvärr inte läst böckerna. Kanske kommer göra det nån gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts