Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Killa Season

Rätt okej film, sett den ett par gånger. Väldigt mycket budget och massor fel, t.ex. doppa mikrofonen i bild osv.

Skön insats av skådespelarna som är b.la; Cam'Ron, Hell Rell J.R. Writer, Funkmaster Flex, Damon Dash, Jim Jones och Julez Santana.

Filmen handlar om Flea som langar lite, sen kommer en kontakt från Domonikanska Republiken och visar honom en annan drog. Han bestämmer sig för att sätta ihop ett crew och börja direkt, så han tar över ett gatuhörn och säljer till alla som har råd. Efter ett tag kommer andra crews och vill ta över, Flea åken in i fängelse ett tag, när han kommer ut så har de tagit över hans gatuhörn, så han och hans crew gör en liten drive-by och tar över det igen. Sen kommer massa mer problem med andra crews, osv osv osv.

8/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Killa Season

Rätt okej film, sett den ett par gånger. Väldigt mycket budget och massor fel, t.ex. doppa mikrofonen i bild osv.

8/10.

Ger du en "rätt okej film" 8/10? För att en film ska få betyget 8/10 bör den minst vara en grymt bra film utan några större problem, bra skådespelarinsatser osv. En 'rätt okej film' bör kanske få en stark 6/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ettan är bäst, sen tvåan, sen trean och sen fyran. Trean och fyran är knappt sevärda, tycker jag. Men ettan och tvåan är riktigt bra!

4:an kunde lika gott ha varit ett avsnitt av Glamour. Rena såpan och sabbar de andra filmerna. Bara EN person dör i hela filmen och det är precis u början. Jävla dåig mördarmaskin, måste jag säga. Jag räknar inte den till serien. Men 3:an är rätt OK ibland. Den behåller iallafall hajattacker och action.

5:an ska också vara totalt värdelös. Handlar om en Marin-tränad Tigerhaj som löper amok. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4:an kunde lika gott ha varit ett avsnitt av Glamour. Rena såpan och sabbar de andra filmerna. Bara EN person dör i hela filmen och det är precis u början. Jävla dåig mördarmaskin, måste jag säga. Jag räknar inte den till serien. Men 3:an är rätt OK ibland. Den behåller iallafall hajattacker och action.

5:an ska också vara totalt värdelös. Handlar om en Marin-tränad Tigerhaj som löper amok. :)

Finns det en 5:a :)? Har jag inte hört talas om. Hur gammal är den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Fast and the Furious Tokyo Drift - Var väl helt ok, tycker inte att dom dragit det för långt, det är ju något nytt varje gång.

Sökarna 2 - Var ju inte precis den bästa filmen jag sett, B-produktion rakt igenom, och Torsten Flinck dog väl i den första?

Silent Hill - Hade fått i mig lite för mycket när vi såg den så jag uppfattade inte allt, men jag tyckte inte att den var speciellt skrämmande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår såg jag Green Streets Hooligans.

Riktigt bra film. Handlar om hur en kille som studerar journolastik(stavning?)på Harvard men blir relegerad för ett brott han inte gjort. Han åker till England för att träffa sin syster.Väl i England dras han in i huliganernas värld.

Riktigt bra film

En klockren 5:a.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor