KalleR Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 Om du nu visste vad B-film var, vad menade du då med "på Vilket sätt är Leon en b-film?"? Budgeten är låg, finns det något annat sätt? Låter som en lam bortförklaring enligt mig. Jag antog att Leon hade en bra budget, därför jag frågade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 Jag antog att Leon hade en bra budget, därför jag frågade. Hoppas du inte tog det som jag var spydig, vissa tror att om det är en B-film betyder att den är dålig. Trodde själv det var en A-film men jag såg nått program om den där de berättade hur lite den hade kostat. Grude 2, du har rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yoda Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 The Ring Inge vidare bra dock Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 The Ring Inge vidare bra dock Amerikanska eller Japanska? Amerikanska är riktigt bra ju! Men inte tvåan. Japanska vet jag inget om dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 Jag antog att Leon hade en bra budget, därför jag frågade. Blev tvungen att se den ikväll när vi snackade om den. Den och heat måste vara världens bästa filmer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 Leon Heat och Scarface menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 Leon Heat och Scarface menar du? Nej Scarface är bara en löjlig 70-talsfilm och ännu en film i raden som skaparna tror blir bra genom att pumpa in så mycket våld som möjligt på så kort tid som möjligt. Fast, jag har bara sett den en gång och kanske är det en film man måste se två ggr för att tycka om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 Nej Scarface är bara en löjlig 70-talsfilm och ännu en film i raden som skaparna tror blir bra genom att pumpa in så mycket våld som möjligt på så kort tid som möjligt. Fast, jag har bara sett den en gång och kanske är det en film man måste se två ggr för att tycka om. Jag måste få vara lite petig. Scarface är från 1983 alternativt 1932 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Såg alldeles nyss 2005's års tveklöst bästa film, Sin City. Fantastiskt foto, grym dialog, helt suveräna storys som delas upp genom filmen...den är ett riktigt mästerverk och i stort sett 'a one of a kind'. Bruce Willies, Mickey Rourke och Benicio del Toro storspelar i sina respektive delar av filmen. 'The Yellow Bastard', 'The Hard Good-Bye' samt 'The Big Fat Kill'. Har hela Frank Miller's serie om 'The Dark Knight Returns' i serieform och älskar den, hans noir-stil är fantastisk. Denna film måste höra till en av mina absoluta favoriter och en av de ytterst få filmer jag ger högsta betyg. 10/10 An old man dies, a young girl lives... ...fair trade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Såg precis Borat. Sämsta filmen på väldigt länge. Visst, små skrattade någon gång. Men totalt meningslös och ibland en aning motbjudande. Nejnejnej. 0/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 (redigerad) Garden State: Typ, världens bästa film. Nej, men väl den mysigaste och varmaste. 'Scrubs'-stjärnan Zach Braff spelar inte bara huvudrollen i denna film, utan har också skrivit/regisserat den. Fantastisk musik, visuellt sett 'perfekt', imponerande skådespelarinsatser. 5/5 Älska Zach Braff. Blir att se, tack så mycket för tipset Boomer: Redigerad 30 november, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Såg Stockholmsnatt för första gången idag, haha så jävla klockren. Ger den inget betyg utan jag nöjer mig med att säga att den är grymt rolig (fast det inte är en komedi som ni säkert vet). Nu ska jag sätta mig ner och kolla på Finding Neverland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 Garden State: Typ, världens bästa film. Nej, men väl den mysigaste och varmaste. 'Scrubs'-stjärnan Zach Braff spelar inte bara huvudrollen i denna film, utan har också skrivit/regisserat den. Fantastisk musik, visuellt sett 'perfekt', imponerande skådespelarinsatser. 5/5 Tyckte faktiskt den var helt meningslös Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 2 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2006 (redigerad) Såg Miami Vice igår. Colin Farell var riktigt grym i den 8/10 Redigerad 2 december, 2006 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2006 Såg Click igår, den var väl inget speciellt, lite smårolig här eller där. Men som sagt, inget speciellt. 5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 2 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2006 Keeping mum. Fattig komedi som man inte skrattar åt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2006 Såg "The Departed" med Jack Nicholson, Leonardo Dicaprio mfl. Hyffsat bra, nog en film man måste se två ggr för att gilla den. 5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 2 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2006 (redigerad) Igår tittade jag på spökfilmen Pulse. Den handlar om spöken som sprider sig mha. datakommunikation (tyyyp). Ganska B egentligen med sådana filmer, men jag blev riktigt skrämd av vissa scener. Slutet var sämst. Mitt betyg: På imdb har den hyffsat dåligt betyg, men jag ger den lite mer, för den lyckades skrämma mig. 5/10 IMDB Redigerad 2 december, 2006 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 3 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2006 Tittade på 'Torkel i knipa' för andra gången nyss. Vissa gånger gapskrattar man och vissa gånger satt man en bra stund utan att ens dra på smilbanden. 6/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2006 Ska titta på American Pie 5 senare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts