Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Thumbsucker. Det är rätt så okänd film men Keanu Revees (stavning?) i en av rollerna.

Filmen handlar om en 17-årig pojke som fortfarande suger på tummen. När han får diagnosen ADHD (fast han egentligen inte har det) får han medicin (det är amfetamin tror jag) och slutar med tumsugandet. Men han blir beroende av något annat istället...

7/10. Bättre än vad jag trodde och inte film av den sorten som jag brukar titta på.

skittråkig film enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åjo.

Seriöst, inte var väl filmen någon dålig film eftersom den hade en del roliga skämt, men jag tycker det finns mängder med fler roliga(re) filmer. Vad är så speciellt med just Borat?

Jag håller verkligen med, det känns som om det har gjorts förut - Borat var inte alls den "genialiska komedi som höjer ribban för vårt sätt att se på humor" som tidningarna utlovade - Det var som ett 84 minuter långt Ali G-avsnitt (minus Ali G och Bruno). Nej, tacka vet jag humor á la Rushmore, Garden State, Royal Tenenbaums och Lost in Translation.

Borat - 5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste bara flika in med att Ali G-serien inte på några sätt går att jämföra med filmen. Hata serien, älska filmen. :blink:

(Ja, jag är väl medveten om att det inte riktigt har med föregående talare att göra)

Borat-filmen säger ni.. Jag ska ge den ett försök, men jag är rädd att jag inte kommer tycka att den är så rolig som jag skulle vilja.. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tsotsi.

Kanske inte "bra" på det valiga sättet, men väldigt "bra"/fin film som har ett budskap. Rekomenderas.

Kortfattat, handlar det om en en fattig Sydafrikansk snubbe som kurar en brud på hennes BMW.

(Och sedan skjuter henne i magen) Han hittar efter en stund hennes lilla baby i bakstätet på bilen och bestämmer sig för att bli farsa.

Filmen och som sagt ganska rolig och tänkvärd.

7/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor