Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Såg Austin Powers in Goldmember för någon dag sedan. Har alltid tyckte om det två första Austin Powers filmerna, men jag glömde bort att denna fanns, och jag har inte sett den förut. Men. Det tråkiga var att den inte alls var lika rolig som de två första. Man försöker skoja upp den genom att ta med Britney Spears och Osbournefamiljen, men var det något kul? Nej inte alls. Ska jag vara fullt ärlig så kan jag väl erkänna att jag flinade till lite då och då, men nu när jag försöker tänka efter vad som var så kul, så kommer jag inte på det. Nej, fi. Betyg: 3,5/10.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gudarna måste vara tokiga 2, rolig film! Behöver man se de i ordning?

Ja ser man scen 1 sedan hoppar till scen 7, sedan till scen ,3 seden vidare till scen 2 osv. tills man har sett alla scenerna så är det lätta att man inte förstår filmen.

Se den från scen 1 till sista scenen nästa gång så blir den bättre.

Att se den första filmen först är också ganska bra få då lär man känna huvudkaraktären lite bättre. Men man förstår ju ändå om man börjar med att se film 2 eller 3.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ser man scen 1 sedan hoppar till scen 7, sedan till scen ,3 seden vidare till scen 2 osv. tills man har sett alla scenerna så är det lätta att man inte förstår filmen.

Se den från scen 1 till sista scenen nästa gång så blir den bättre.

Att se den första filmen först är också ganska bra få då lär man känna huvudkaraktären lite bättre. Men man förstår ju ändå om man börjar med att se film 2 eller 3.

Nu förstår jag inte riktigt, vem sitter och hoppar igenom en film på det där viset!? :huh:

Är det samma huvudkaraktär/er i alla 4 filmerna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu förstår jag inte riktigt, vem sitter och hoppar igenom en film på det där viset!? :rolleyes:

Är det samma huvudkaraktär/er i alla 4 filmerna?

Jag skojade. Du frågade om man skulle se den i ordning, ja att se kapitel 1-sista är bäst.

Japp, det är samma i alla om jag minns rätt. X eller vad han heter.

Ettan är roligast, det är den med cola flaskan tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Click

Härlig film... fy fan vad sorglig den var dock. Blev faktiskt lite tårögd i "slutet" där om ni vet var jag menar. Härligt slut också. :=

Men men... nån 10:a blir det inte... däremot hans fru. Hon är en solklar tia.

Jo, gillade den starkt även jag. Och håller med, vart faktiskt känslosamt mot slutet. :huh:

And oh... Kate Beckinsale that is. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Click

Härlig film... fy fan vad sorglig den var dock. Blev faktiskt lite tårögd i "slutet" där om ni vet var jag menar. Härligt slut också. :=

Men men... nån 10:a blir det inte... däremot hans fru. Hon är en solklar tia.

Click

Här har jag talat om att vara kritisk, och jag hade väldigt förutfattade meningar innan jag slog på den här filmen. Jag trodde att jag skulle få se en film i stil med Bruce Den Allsmäktige, huvudpersonen har det förjävligt och får helt plötsligt en himmelsk makt. Självklart missbrukas makten, allt blir jättesorgligt och lyfts sedan av det sentimentala och lyckliga slutet. Click stämde precis in.

Click kändes förutsägbar från ruta ett, jag visste precis vad som skulle inträffa. Vad jag däremot inte visste var att jag faktiskt skulle gilla det. Helt sjukt, men det är den första Adam Sandler- filmen som jag till fullo gillar.

Självklart är inte filmen ett fläckfritt mästerverk. En del usla skådisar, uppenbart upplägg och översentimentalt. Men det hela vägs upp av en helt fantastisk film där jag till och med blev förvånad när tårar nästan nalkades.

4/5

Och, damn, Kate Beckinsale är grymt snygg.

yes_645834_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Departed

Gillade den inte alls, den var förbannat seg och kunde säkert varit en timme kortare än vad den var (filmen var på ca 2h 30min). Handlingen i sig var rätt så rörig och jag hade rätt så svårt att skilja på vilka som var kriminella och poliser. Fast egentligen kanske jag hade haft en annan uppfattning om jag inte låg och halvsov i början. :)

Bäh.. Betyg? Hm.. Kanske inte är ett så speciellt rättvist betyg eftersom jag tappade lite av handlingen ibörjan (säkert det viktigaste också?) men jag sätter ändå 3/10. Långa filmer kommer jag aldrig gilla iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Departed

Gillade den inte alls, den var förbannat seg och kunde säkert varit en timme kortare än vad den var (filmen var på ca 2h 30min). Handlingen i sig var rätt så rörig och jag hade rätt så svårt att skilja på vilka som var kriminella och poliser. Fast egentligen kanske jag hade haft en annan uppfattning om jag inte låg och halvsov i början. :)

Bäh.. Betyg? Hm.. Kanske inte är ett så speciellt rättvist betyg eftersom jag tappade lite av handlingen ibörjan (säkert det viktigaste också?) men jag sätter ändå 3/10. Långa filmer kommer jag aldrig gilla iallafall.

Handlingen var inget problem att förstå, om man förstår engelska.

Därimot så håller jag med om att filmen var lite seg.

Dessutom så hade huvudpersonerna för lika roller, så de kunde inte spela mot varandra på något bra sätt.

Slutet sög giraffkuk.

Inte värd det höga IMDb-betyget.

5/10 tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor