Merkky Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 World Trade Center Mycket jag gillade med filmen, dock så var den lite väl lång, eller så är bara biostolarna onödigt obekväma 8/10 Hur lång är den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 (redigerad) Hur lång är den? Jag tror den är två timmar lång, men jag är inte säker. Edot: IMDB säger: Runtime: 129 min Redigerad 5 november, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Jag tror den är två timmar lång, men jag är inte säker. Edot: IMDB säger: Runtime: 129 min Aha, men det är ju inte så farligt! King Kong var väl runt 4 timmar? Blev ju galen när man såg den på bion. Tur att man hade en tjej med sig ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Fyra tior i rad förra sidan Igår var jag och några kompisar och såg på Borat, skrattade som bara den. Riktigt kul, se den! 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Aha, men det är ju inte så farligt! King Kong var väl runt 4 timmar? Blev ju galen när man såg den på bion. Tur att man hade en tjej med sig ! Den var på tre dryga timmar. Men det kanske känndes som fyra timmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Saw III/3/Tre. Mycket bra. Bättre än Saw II/2/Två, men Saw I/1/Ett är min favorit närmast hjärtat, har vi riktigt otur kommer det en Saw IIII/4/Fyra film. Den får åtta mystiska hundvalpar som jag hittade på Google genom att söka på ordet "potta" och visa endast små bilder. http://blog.so-net.ne.jp/_images/profile/_s_potta.pnghttp://blog.so-net.ne.jp/_images/profile/_s_potta.pnghttp://blog.so-net.ne.jp/_images/profile/_s_potta.pnghttp://blog.so-net.ne.jp/_images/profile/_s_potta.pnghttp://blog.so-net.ne.jp/_images/profile/_s_potta.pnghttp://blog.so-net.ne.jp/_images/profile/_s_potta.pnghttp://blog.so-net.ne.jp/_images/profile/_s_potta.pnghttp://blog.so-net.ne.jp/_images/profile/_s_potta.png Inga spoilers nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Fyra tior i rad förra sidan Mjo, jag kan inte påstå att en del personer här skulle bli några bra recensenter. Var kritiska, pojkar, var kritiska! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
W@ll@ Skrivet 9 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2006 Senaste filmen jag såg var Borat den var riktigt kul. Men den var lite enformig och får därför bara 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2006 Senaste filmen jag såg var Borat den var riktigt kul. Men den var lite enformig och får därför bara 8/10 'bara' 8/10? Bleh, tyckte Borat var grymt överskattad. Jo visst, skratten rungade i biosalongen, men enbart humor gör inte en bra film, och den överdriver långa nakna jakten sänker betyget - För skabbigt för min smak. Det sagt, det var en väldigt rolig film, och slutbetyget blir 3/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2006 (666) The Calling. Rätt rolig film. En tjej som föder satans son. Kan inte direkt ge betyg då jag inte såg hela.. Var både bra och dålig, men mest rolig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2006 Jay+hyde Sevärd men inget mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 10 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2006 Såg nyss Trainspotting för första gången på....ja typ sen den kom ut, hade glömt hur bra den är. Man följer Mark på hans väg till ett rent liv från heroin, men hans kompisar står i vägen. Den får ta mig tusan 10/10, bra musik, bra handling, bra monologer. Sen har den ju också en av filmhistoriens mest klassiska citat...eller citat och citat, inledning. 'Choose life, choose a job, choose a career, choose a family, choose a fucking big television. Choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed interest mortgage repayments, choose a starter home, choose your friends. Choose leisure-wear and matching luggage. Choose a three-piece suite and higher purchase and a range of fucking fabrics. Choose DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing, spirit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up brats you've spawned to replace yourself. Choose your future, choose life. But why would I want to do a thing like that? I chose not to choose life, I chose something else. And the reasons? There are no reasons! Who needs reasons when you've got heroin?'Och den minst lika underbara slutklämmen. 'Now I've justified this to myself in all sorts of ways. "It wasn't a big deal, just a minor betrayal" or "We'd outgrown each other" -- you know, that sort of thing. But let's face is, I ripped them off, my so-called mates. But Begbie, I couldn't give a shit about him, and Sickboy, well he'd've done the same to me if he'd only thought of it first. And Spud, well...okay, I felt sorry for Spud, he never hurt anybody. So why did I do it? I could offer a million answers, all false. The truth is that I'm a bad person, but that's gonna change. i'm going to change. This is the last of that sort of thing. I'm cleaning up and moving on, going straight and choosing life. I'm looking forward to it already. I'm gonna be just like you -- the job, the family, the fucking big television. The washing machine, the car, the compact disc and electrical tin opener. Good health, low cholesterol, dental insurance, mortgage, starter home, leisure-wear, luggage, three-piece suite, DIY, game shows, junk food, children, walks in the park, nine-to-five, good at golf, washing the car, choice of sweaters, family Christmas, index pension, tax exemption, clearing the gutters, getting by, looking ahead the day you die.' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Click Här har jag talat om att vara kritisk, och jag hade väldigt förutfattade meningar innan jag slog på den här filmen. Jag trodde att jag skulle få se en film i stil med Bruce Den Allsmäktige, huvudpersonen har det förjävligt och får helt plötsligt en himmelsk makt. Självklart missbrukas makten, allt blir jättesorgligt och lyfts sedan av det sentimentala och lyckliga slutet. Click stämde precis in. Click kändes förutsägbar från ruta ett, jag visste precis vad som skulle inträffa. Vad jag däremot inte visste var att jag faktiskt skulle gilla det. Helt sjukt, men det är den första Adam Sandler- filmen som jag till fullo gillar. Självklart är inte filmen ett fläckfritt mästerverk. En del usla skådisar, uppenbart upplägg och översentimentalt. Men det hela vägs upp av en helt fantastisk film där jag till och med blev förvånad när tårar nästan nalkades. 4/5 Och, damn, Kate Beckinsale är grymt snygg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Indiana Jones. Har sett lite av den förrut. Lite småkul ibland, men förövrigt ganska dålig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Såg nyss Jay and Silent Bob: Strikes Back. Sjukt rolig film som jag rekommenderar varmt. Det var inte första gången jag såg den, inte heller den andra gången, men den håller fortfarande! 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Folk verkar ha väldigt lätt att ge 8 och mer i betyg åt filmer. Seriöst, så BRA är inte filmerna vissa har sagt, har själv frågat några kompisar som inte har speciellt likadan smak som mig. Eller är det bara folket som har väldigt låga krav för filmer? Tycker man ser 8/10 eller 9/10 på de flesta här.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 (redigerad) Och, damn, Kate Beckinsale är grymt snygg. You said it brother. ------------------ Idag hade jag extremt tråkigt, så jag tog mig mod och tittade lite på "Joe jättegorillan." Var en väldigt tråkig film, förutsägbar som attan. Man märkte att väldigt mycket var hämtat ifrån King Kong - Stor apa, apan gillar en snygg blond tjej, det är bara tjejen som kan lugna ner den osv. Betyget blir 3/10. Redigerad 11 november, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Folk verkar ha väldigt lätt att ge 8 och mer i betyg åt filmer. Seriöst, så BRA är inte filmerna vissa har sagt, har själv frågat några kompisar som inte har speciellt likadan smak som mig. Eller är det bara folket som har väldigt låga krav för filmer? Tycker man ser 8/10 eller 9/10 på de flesta här.. Om du syftade på mitt inlägg, kan jag säga att jag menar allvar. Det är nog den bästa filmen jag har sett. Någonsin. Fast det är klart, alla har inte samma smak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Såg just på Saw för andra gången. Den är bra tycker jag, ska strax se Saw 2 för första gången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Såg 'Good Will Hunting' ikväll, för första gången. Jag gillade den. Mycket. I stort sett varje bildruta var vacker - kompositionen och färgerna tillsammans med Danny Elfmans musik passade utmärkt ihop. Bortsett från Stellan Skarsgårds (seriöst, mannen är smått överskattad) smått bytande accent, var skådespelarinsatserna imponerande. Ben Affleck och Matt Damons manus utfördes väl av regissör Gus van Sant, och allt det ovanstående bidrog till en av de varmaste filmer jag sett i år. 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts