Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

World Trade Center

Riktigt gripande film, älskade scenen när de kommit till tornen och bara står och stirrar av förvåning.

Och sedan här man folk som drar efter andan och någon ropar "Oh my god", sedan zoomas det in en snubbe som har hoppat från tornet.

Samtidigt som det virvlar papper överallt hela tiden, jag rös till när de visade den scenen.

Mycket jag gillade med filmen, dock så var den lite väl lång, eller så är bara biostolarna onödigt obekväma >_<

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg en riktigt B-skräckis idag The Quick and the Undead, en Van Helsing liknande typ är på zombie jakt samtidigt som han ska hämnas på ett gäng som gått bakom ryggen på honom och försökt döda honom.

Usla skådespelare, usla monologer, usel handling och 711 försäk att få till en replik som ska gå hem hos publiken...but guess what? ingen funka.

1/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg en riktigt B-skräckis idag The Quick and the Undead, en Van Helsing liknande typ är på zombie jakt samtidigt som han ska hämnas på ett gäng som gått bakom ryggen på honom och försökt döda honom.

Usla skådespelare, usla monologer, usel handling och 711 försäk att få till en replik som ska gå hem hos publiken...but guess what? ingen funka.

1/10

Niiice! :)

Ska se den ikväll, tillsammans med en kebabpizza. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här var ett tag sedan man tittade in.

Såg Beck - Skarpt Läge igår. Jag har en speciell känsla för Beck-filmerna då jag tycker dom är mycket mer intressanta än t.ex Wallander eller van Veeteren. Den jag såg igår var den senaste och var den bästa sedan Enslingen kom ut. Jag själv är fruktansvärt emot våld blnd familjer och det märktes i aggressionerna efter filmen. Bra för att vara Beck-film, lagom för att vara en bra film, 3/5.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inside Man sedd, med bland annat Jodie Foster, Denzel Washington, Clive Owen och Willem Dafoe i rollerna. Bra skådespel och härligt upplägg. Tyvärr käns det hela för löjligt ibland. Ett exempel är Fraziers (Washington) hustru som inte verkar ha något annat för sig än att ligga hemma i sängen och vänta på sin man. Men filmen är intressant, även fast jag tvivlar på att det där faktiskt går att genomföra.

3/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg idag på Forrest Gump. Den är enligt mig en av dom bästa filmerna gjord - Någonsin. :ermm:

Den blandar verkligen humor och sorg perfekt, då man åt en av scenerna håller på och skrattar ihjäl sig, t.e.x då Forrest och Bubba möter Lieutenant Dan första gången i Vietnam. För att scenen efter känna riktig sorg över det som händer. Tycker det är grymt att en film kan förmedla så starka känslor som denna. :P

Lätt 10/10.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg idag på Forrest Gump. Den är enligt mig en av dom bästa filmerna gjord - Någonsin. :angry:

Den blandar verkligen humor och sorg perfekt, då man åt en av scenerna håller på och skrattar ihjäl sig, t.e.x då Forrest och Bubba möter Lieutenant Dan första gången i Vietnam. För att scenen efter känna riktig sorg över det som händer. Tycker det är grymt att en film kan förmedla så starka känslor som denna. ;)

Lätt 10/10.

Såg precis den. Väldigt gripande film och Tom Hanks skådespeleri gjorde det inte sämre precis. 10/10!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor