Mordos Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 Neeedu, Afghanistan är det. För övrigt en bra film, jao. Oh. Ja, jag vet inte varför jag skrev Pakistan. Ghostbusters Inte mycket behöver sägas. Bill Murray är hysteriskt rolig i jämförelse med hur lite av hans humor man förstod för 10 år sedan, eftersom jag såg den när jag var 10. Jag kom verkligen inte ihåg ett dugg från den förutom klipp jag har sett från James Rolfes dokumentär "Follow that Marshmallow". Väldigt bra, lite mått rushad mot slutet - men den är ändå grymt bra för att vara en komedi. 4.5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 Göta Kanal 3: Kanalkungens Hemlighet Andersson är åter igen skuldsatt upp över öronen och har Peter Black hack i häl än en gång. men den här gången är det personligt. Black har stora spelskulder som måste betalas och tänker därför olagligt beslagta pengar som han tror att Andresson har gömt. Anderssons ända chans är att hitta den legendariska skatt som säga vara gömd längs med Göta Kanal men han är inte ensam. En viss paddlande gammal bekant vill också lägga beslag på skatten som han har letat efter i 25 år. Jag hade hört mycket dåligt om filmen men jag ignorerade det mästa då jag tyckte att 2:an bar bra och dessutom hade skådespelarna och filmteamet sagt att manuset fick dem att ändra sig och gå med på att göra en till film. Men fy vad dålig den här var. Det var verkligen bottenskrapet där de hade försökt fundera ut de mäst löjligaste sakerna. Inte bara var filmen väldigt tråkig i början, de var också tvugna att ha med spöken och medeltida maskiner. Och karaktärerna kände man ibland inte igen. Vad hände med Eva Röse's snusande tuffa bittra karaktär? Hade hon en hemlig tvilingsyster eller något sådant? Och världens långsammaste båt race med en ångbåt mot en kanot? Var det här verkligen det bästa de kunde komma med? Visst, där fanns faktiskt vissa roliga saker och en hel del klassisk Svensk humor men det kunde inte rädda filmen från all galenskap. Och så har vi Peter Black. I förra filmen kände man inte igen karaktären (som spelades förvånandsvärt uselt av Härenstam) men han var iallafall inte kriminell och försökte inte mörda Andersson. Och så slutet där de drar ett sträck över allt, Black får slippa undan och får pengar till sin skuld osv. Filmen är långtråkig och dålig med vissa roliga stunder. Hade det inte varit för Janne Loffe Carlsson så hade jag nog inte ens sett klart den. Tack och lov att jag inte köpte den här! 3/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 (redigerad) Sunshine (från 2007) I den här filmen så är solen, vår livsviktiga stjärna döende. Det är (antagligen, jag är inte så jävla duktig på sånt där) en ny istid och planeten är på gränsen till att bli en livlös istäckt planet. På grund av detta har människorna skickat ut ett team som ska detonera en sju-helvetes bomb i solen för att starta upp den igen. Teamet och raketen kallas Icarus 2. Föregångaren med samma namn, Icarus misslyckades med precis samma uppdrag bara åtta år tidigare. //okej, jag tröttnade på att försöka recensera. Filmen var bra som fan faktiskt, inte så verklig men vad kan man förvänta sig egentligen. Gillar den trots sina rätt uppenbara brister. 7.4/10 Legend of the Guardians En film om ugglor. Ja ni läste rätt. Ugglor. Låter det konstigt? Ja, det kanske det gör och jag var rätt tveksam i början, men filmen är riktigt riktigt bra och jag rekommenderar den varmt till alla som tycker att episka stridsscener, fantastiskt musik och helt underbara animeringar är något att kolla på. 9.3/10 Redigerad 6 januari, 2011 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 7 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2011 Avslutade kvällen med Tron. Den är sjukt retro, riktigt härlig att titta på. Handlingen är såklart jättebillig men det är nästan bara ett plus, lite av grejen så att säga. Ett annat plus är Jeff Bridges eftersom alla hans roller blir mycket roligare efter att man sett The Big Lebowski. 7/10 Imorgon ska jag se Tron: Legacy. I 3D! Kommer bli fett, förväntningarna är både relativt höga och samtidigt sjukt låga. Jag tror den kommer suga men vet innerst inne att den kommer vara motherfucking awesome, det är ju 3D för fan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 7 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2011 (redigerad) Toy Story 3 Underbar. Nuff said! 10/10 Redigerad 7 januari, 2011 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 8 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2011 Imorgon ska jag se Tron: Legacy. I 3D! Kommer bli fett, förväntningarna är både relativt höga och samtidigt sjukt låga. Jag tror den kommer suga men vet innerst inne att den kommer vara motherfucking awesome, det är ju 3D för fan! 3D är sjukt överskattat. Jag vart grymt besviken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 8 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2011 3D är sjukt överskattat. Jag vart grymt besviken. Mja, jag tyckte den var helt okej ändå. Håller med om att 3D är överskattat, har aldrig tyckt att tekniken varit speciellt imponerande men det ger mig en anledning till att se coola actionfilmer på bio iallafall. Filmen i sig var, nja, godkänd. Som standalone håller den inte alls men det var ändå en värdig uppföljare. Mycket referenser till ettan, och Jeff Bridges är som sagt alltid rolig att se. Storyn var supersimpel även fast de ibland försökte krångla till den, men jag förväntade mig inget annat. Filmens miljöer var annorlunda men kändes rejält stela och retrokänslan från orginalet var ju helt försvunnet. Överlag höll den dock. Halvcool action, helt okej 3d och en brutalt skön Michael Sheen som överspelade till en nivå att betyget nästan höjs en pinne. 6/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2011 Fick äntligen tummen ur och såg Walt Disney's Fantasia från 1940. .. och jag saknar ord. Jag medger att den kanske inte är den bästa filmen någonsin men jag tror det är en av filmerna som det lagts ner mest tid och omsorg på. Dåtidens bästa musiker och animatörer var delaktiga i den här produktionen och resultatet är helt enkelt fantastiskt. Filmen är en serie animationer som skapats till klassiska verk från kompositörer som Beethoven och Tchaikovsky. Filmens presentatör mellan styckena beskriver att det finns tre sorters: den som har en konkret handling, den som inte har någon handling men klara bilder och den musik som existerar för sin egen skull, så kallad "absolut musik". Tanken är att visualisera det en publik kan känna under en konsert. Kanske är det vaga skuggor, kanske är det bara färgdroppar, kanske är det kompositörens getalt mot en skiftade bakgrund. Konceptet är fantastiskt, speciellt den första delen. Jag som uppskattar klassiskt kanske lite mer än gemene man blev helt överväldigad av hur animationerna kunde visualisera musiken så likt som jag ser det framför mig. Mörka toner till mörka färger, flygande, lätta stråkar, lossnande stjärnor osv. Allt eftersom man tittar så vet man inte var det visuella börjar och musiker slutar eller om de kanske skapades för varandra. Visst har den också sina svackor, akt 2 är till exempel inte överdrivet intressant, speciellt i kontrast till den helt otroliga första akten. Men jag vågar mig nog på att ge en 9.5/10. Den får 0.5 för lite eftersom den inte höll en fast lika hårt som man kunde ha velat. Den är faktiskt två timmar lång och då måste det finnas något lite "oumpf"-igare ibland. .. saknade visst inte ord, heh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Jag kollade också på lite Disney idag. Aristocats Aldrig sett den förut, så den har absolut ingen nostalgi-faktor för mig. Storyn var väl lite.. Fånig. Jag skulle kalla det ett längre avsnitt av någon Disney-serie snarare än en FILM, då det faktiskt aldrig händer något som följer den klassiska "film-stegen". Musiken är fantastisk, "Everybody wants to be a cat" är ju en klassiker, ända jag hade lite problem med var att de drog ut lite för länge på alla musik-segment. En fjärdedel av filmen är sång, vilket inte är ovanligt när det är Disney.. Men när det är till punkten där det är jobbigt när det är musik. Men höjdpunkten för mig var animationen. De gör verkligen inte sånt längre, det var länge sedan jag såg Disneys animationer och det här fick mig att tänka, "Nu jävlar ska jag se på mer Disney". 7/10 -3 pga. dålig story. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Jag kollade också på lite Disney idag. Aristocats Aldrig sett den förut, så den har absolut ingen nostalgi-faktor för mig. Storyn var väl lite.. Fånig. Jag skulle kalla det ett längre avsnitt av någon Disney-serie snarare än en FILM, då det faktiskt aldrig händer något som följer den klassiska "film-stegen". Musiken är fantastisk, "Everybody wants to be a cat" är ju en klassiker, ända jag hade lite problem med var att de drog ut lite för länge på alla musik-segment. En fjärdedel av filmen är sång, vilket inte är ovanligt när det är Disney.. Men när det är till punkten där det är jobbigt när det är musik. Men höjdpunkten för mig var animationen. De gör verkligen inte sånt längre, det var länge sedan jag såg Disneys animationer och det här fick mig att tänka, "Nu jävlar ska jag se på mer Disney". 7/10 -3 pga. dålig story. Underbar film, likt de flesta av Disneys filmer. Men det händer väl visst något som följer den klassiska filmmallen? Kidnappning och vägen hem ju. Hundarna är stört roliga också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Underbar film, likt de flesta av Disneys filmer. Men det händer väl visst något som följer den klassiska filmmallen? Kidnappning och vägen hem ju. Hundarna är stört roliga också. Men det är ju i början det. Det finns ju ingen punkt där det blir värre, och sedan så blir det bättre - och sedan slutsekvensen. Slutet räknas inte eftersom den delen varar mindre än 10 minuter. Men som sagt, jag har ingen nostalgi-faktor på den så den måste förmodligen växa lite på mig innan jag tycker om den mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 14 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2011 Jag tar väl och dubbel-postar då. Back to the Future 1, 2 & 3 Det är ju mer eller mindre en lång film eftersom allt utspelar sig DIREKT efter varandra. Den som inte har sett de här filmerna bör gå och göra det, för det här är en av de roligaste och mest geniala filmer som har kommit ut - någonsin. Den gör narr av allt som var poppis på 80-talet, har en förjävligt skruvad story som ändå är rätt logisk när man tänker efter och är overall förbannat bra. Rating? Jag tittar på de här filmerna 3 gånger i rad än att se på Avatar igen. En perfekt 10/10. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 14 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2011 Skulle nån kunna tipsa om en bra bilfilm? Filmen ska va ungefär som fast and furious filmerna. Dem jag har sett hittills är: The transporter 1-3 Taxi fast längesen Gone in 60 secounds (2000) Getaway in stockholm om den nu räknas fast and furious alla filmerna. Hittade en tråd från 2007 men var osäker på om jag skulle bumpa den eller inte. Tack i förhand. Cars? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 14 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2011 Jag tar väl och dubbel-postar då. Back to the Future 1, 2 & 3 Det är ju mer eller mindre en lång film eftersom allt utspelar sig DIREKT efter varandra. Den som inte har sett de här filmerna bör gå och göra det, för det här är en av de roligaste och mest geniala filmer som har kommit ut - någonsin. Den gör narr av allt som var poppis på 80-talet, har en förjävligt skruvad story som ändå är rätt logisk när man tänker efter och är overall förbannat bra. Rating? Jag tittar på de här filmerna 3 gånger i rad än att se på Avatar igen. En perfekt 10/10. Geniala mästerverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 15 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2011 The Prestige Wow, vilken rulle! Fick precis samma feeling i denna som när jag såg Inception. Nåväl samma regissör mmen ändå, sjukt bra. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 16 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2011 The Karate Kid (2010) 12 åriga Dre och hans mamma flyttar till Kina något Dre inte alls gillar. Bättre blir det inte heller när han ständigt blir misshandlad och trakaserad av den äldre kille Cheng och hans gäng för att Dre är intreserad i en flicka, Mei Ying, som Cheng anser vara sin. Men så möter han den buttra eremiten och vaktmästaren Mr. Han som lovar att hjälpa honom. I löfte om att Dre ska ställa upp i en Kung-Fu tunering lovar Cheng att låta honom vara. Nu gäller det bara för Mr. Han att lära Dre Kung-Fu's ädla konst. Underbar Amerikank-Kinesisk Drama-Komedi i samma anda som orginalet från 1984. Will Smith's son, Jaden Smith, har vuxit till sig och man ser mycket av hans far i honom. Han är verkligen som en liten Will Smith på alla sätt och vis och har fått en bra del av sin pappas humor. Och fy vad vältränad han var. Nästan äkligt att se en 12 åring med sådana muskler. Det var kul att se Jackie Chan pryla upp busungarna. Intresant att höra Kinesisk hip hop. DVD-fodralet var visst återvinningsbart för hela insidan var formad med en gigantisk Återvinnings symbol. Ända var väl igentligen att slutet kanske var lite för fint med hur den elake ungen överlämnar priset till Dre och hur de alla hälsar Han som en mästare. Men sådant får man ta. Väldigt roligt, spännande och trevlig. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 18 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2011 (redigerad) 127 Hours - Bra film. Bygger upp väldigt bra hur man som tittare börjar känna medkänsla för huvudrollen. Jag tycker trots att filmen inte utspelar sig på väldigt många platser, så har man lyckats väldigt bra med att bibehålla intresset för huvudrollen och hans mentala situation genom filmens gång. Filmen skapar "hur skulle jag göra"-tankar som hela tiden håller tittaren interagerad. Jag tänker låta bli att gå på detalj med risk för att spoila någonting trots att man genom att endast se på trailern eller läsa en den synopsis som finns får en ganska klar idé kring hur filmen kommer sluta. Jag tycker därför att ni ska se filmen direkt för få den bästa upplevelsen! 7/10 Enter the Void - Supertrippig och intressant gjord film som handlar om Oscar, en knarklangare i Tokyo som blir skjuten och dör. Han återuppstår som ett spöke som vakar över sin syster som precis kommit till honom i Tokyo. Filmen hoppar i tiden på ett mycket bra sätt som inte förstör upplevelsen eller förvirrar tittaren vart någonstans i filmen man är. Dock är filmen aningen lång och är väldigt mycket ute efter att fånga en kånsla som berättar om vilka Oscar och hans syster är. Inte helt ideal att se tillsammans med några kompisar rakt upp och ner, funkar dock bättre om man verkligen gillar film och är ute efter någonting annorlunda! Hamnade för övrigt på Quentin Tarrantinos top 10 lista över bästa filmer 2010. 7/10 Se båda två. 127 Hours först, den andra om du har mycket tid. Redigerad 18 januari, 2011 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2011 Scott Pilgrim vs. the World 5/5 The Beast Of War 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 18 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2011 (redigerad) Scott Pilgrim vs. the World 5/5 Indeed!! Min favvofilm 2010! Har läst serietidningen och ja, vad säger man, filmen är MINST lika bra som serietidningen i och med att man får ett superbra flyt och får med ALLA små detaljer som gör serien så bra! Extremt välklippt och välregisserad film. Michael Cera gör en superroll. Min favorit är dock Alison Pill som verkligen sätter sin roll som Kim Pine spot on. .... FOR THE BAND?! Redigerad 18 januari, 2011 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 18 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2011 Bara jag som inte alls begrep mig på Scott Pilgrim vs. the World? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts