Renard Skrivet 4 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2010 (redigerad) Nu lurade du dig själv eller, Crus? 3/10 och bara hyllningsord.. Ja jösses. Tänkte precis samma sak! Felskrivning? Shrek 4 Lika skön som ettan och tvåan! Bäst är ju den knubbiga ungen med slickepinnen som säger "Ryt nu då". Oj oj oj vad jag och min polare garvade! Denna film funkar både för vuxna och barn! Redigerad 5 juli, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 4 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2010 Dawn of the Dead (1978) Vet inte riktigt vad jag ska säga. Ett Mästerverk...Se den!! 10/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 5 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2010 Dawn of the Dead (1978) Vet inte riktigt vad jag ska säga. Ett Mästerverk...Se den!! 10/10 Älskar den så tidstypiska bannern längst ner "There is no explicit sex in this picture. However there are scenes of violence which may be considered shocking. No one under 17 will be admitted" Bra film för övrigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 5 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2010 V for Vendetta Vad finns det att säga om filmen? Mysig, och den typiska dystopia filmen! Må vara rätt gammal men, ja, jag hade missat den totalt! 5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 6 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2010 (redigerad) Twilight Bella flyttar till småstaden Forks för att bo med sin pappa medans hennes mamma reser runt med sin pojkvän. Hon får snabbt nya vänner men det som verkligen fångar hennes uppmärksamhet är den otroligt vackra mystiska Edward Cullen och han underliga familj som håller sig för sig själva. Lika bra som de första 2 gångerna. Fortfarande skulle jag velat se mer av familjen Cullen bara (speciellt Alice) samt se Bella umgås lite mer med hennes mänskliga kompisar. Gärna lite mer av hennes pappa också. Hysteriskt rolig film. jag vet fortfarande inte om det är meningen att den ska vara så rolig men jag skrattade mycket genom hela filmen. 8/10 The Twilight Saga: New Moon Bella fyller 18 och plågas av att hon blir äldre medans Edward förblir som han är. På hennes födelsedagskalas hos familjen Cullen råkar hon skära sig så att det börjar blöda vilket får Jasper att tappa kontrollen och anfalla henne. Det hela blir droppen för Edward som brutalt gör slut med Bella och meddelar att han och hans familj ska flytta från staden. Förtvivlad blir Bella ett skal av sitt gammla jag och tappar lusten för att leva. Den ända gången hon känner sig levande är när hon utsätter sig själv för fara för då kan hon se Edward framför sig. Men så börjar hon att umgås med Jacob och allting förändras. Lika bra den här gången. Väldigt rolig den här också fast kanske inte riktigt lika mycket skratt som första filmen. Förlite familjen Cullen (speciellt Alice även om hon är med mer här än i första filmen) men det känns faktiskt lite skönt att slippa Edward ett tag för jag saknar honom inte. Det ger Bella en chans att utvecklas. Dessutom känns det kul att lära känna Jacob och se hans och Bellas vänskap utvecklas till kärlek. Men mot slutet blir det lite hastigt och rörigt, tyvärr. Tycker fortfarande att de kunde ha sparat den delen till nästa film. En liten irriterande plothole. Om Bella är immun mot vampyrers krafter, varför funkade då Jaspers på henne i början av filmen? 8/10 The Twilight Saga: Eclipse Seattle plågas av brutala mord och mystiska försvinnande och då det räknas till Cullen's område så är det upp till dem att lösa det. Samtidigt blir stämningen mer spänd mella Cullens och Varulvarna, speciellt Edward och Jacob då den senare gör allt för att få Bella att inse att han är den rätta fötr henne. Men när en okänd vampyr är ute efter Bella så får det Cullens och Varulvarna att göra något som ingen av dem hade väntat sig: sammarbeta för att skydda henne. Mycket bra och spännande. Som jag hade önskat tidigare så fick vi se mycket mer av familjen Cullen och äntligen få se lite om deras bakgrund. Och en sak som jag överaskades över och verkligen gillade var att istället för det krig mellan Cullens och Varulvarna så blev det istället en allians och fred. Jag gillar hur Cullens kämpade för att hålla varulvarna vid liv och hur överaskade varulvarna blev över det hela. Och slutet, när de räddar Jacobs liv och hans pappa tackar dem, det var mycket vackert. Jag hoppas verkligen att den här alliansen fortsätter och att en form av vänskap byggs upp. Tillochmed Edward och Jacob börjar att respektera varandra och nästan gilla varandra. En annan sak som överaskade mig var Bellas erkänande att hon var kär i Jacob också och kyssen. Hade det inte varit för hennes koppling till Edward med hans vampyrkrafter (förmågan att förföra sina offer) så hade hon nog haft mycket svårare att välja mellan dem. En sak som jag blev besviken över var att precis som förra filmen så hintar den här om någon episk fiende som sedan visar sig bara vara Victoria. I New Moon var det snack om en mystisk björnliknande varelse som mördar folk men som sedan visade sig bara vara Victoria. Här snackas det om världens undergång och ett stort hot mot hela världen som kräver en armé av vampyrer och åter igen så var det bara Victoria som planerade det hela. Fast samtidigt tycker jag det var synd att Victoria dog då hon var seriens ända igentliga skurk. Vad kommer hända i de sista 2 filmerna? Eller kommer allt vara romantik och drama? Jag ser mycket fram emot nästa film. 8/10 Redigerad 6 juli, 2010 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 7 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2010 The Losers Rätt skön action/komedi som jag inte hade några som helst förhoppningar eller tankar om innan jag såg den. Visste inte ens vad det var för typ av film, men den hade sin charm helt klart . http://www.youtube.com/watch?v=ypdB65jNpu0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 10 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2010 A-Team Tyckte den var rätt bra, kanske inte klockren men ändå bra. 7/10 The Losers Precis som Halo skrev var det en rätt skön action. 7.5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
redoid Skrivet 11 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2010 (redigerad) Alltså Crusader, Edwards krafter är inte att kunna förföra sina "offer" utan att kuna läsa varenda persons tankar. Vet verkligen inte var du fått det där ifrån. Redigerad 11 juli, 2010 av redoid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 13 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2010 Litet film tips! <När den väl kommer> http://www.theexpendablesmovie.net/ Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Terry Crews, Steve Austin, Mickey Rourke, Arnold Schwarzenegger, Bruce Willis med flera! Actionrulleorgasm! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2010 Litet film tips! <När den väl kommer> http://www.theexpendablesmovie.net/ Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Terry Crews, Steve Austin, Mickey Rourke, Arnold Schwarzenegger, Bruce Willis med flera! Actionrulleorgasm! Oh yes, den har jag och mina vänner hypat länge! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 13 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2010 (redigerad) Litet film tips! <När den väl kommer> http://www.theexpendablesmovie.net/ Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Terry Crews, Steve Austin, Mickey Rourke, Arnold Schwarzenegger, Bruce Willis med flera! Actionrulleorgasm! Jag har faktiskt gjort en tråd om den filmen! http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...p;#entry1136059 Redigerad 13 juli, 2010 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 13 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2010 Jag har faktiskt gjort en tråd om den filmen! http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...p;#entry1136059 Ahh! Ursäktar för det! Ser fram emot att se hur dom lyckas med den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2010 Lite off: Jason Statham är det inte han som är med i The Transporter filmerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2010 Lite off: Jason Statham är det inte han som är med i The Transporter filmerna? Jo, och Snatch och Lock, Stock and Two Smoking Barrels. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2010 Mine Veganti / En italiensk familj på gränsen till sammanbrott / Loose Cannons / Minor på drift Kärt barn har många översättningar. Filmen handlar om Tommaso som bor med sin konservativa familj i syditalienska Lecce. Familjen tror att han är straight och studerar ekonomi när han i själva verket är homosexuell och vill bli författare i Rom. För att bli förskjuten av fadern, och därmed slippa ta över hans pastafabrik, tänker Tommaso komma ut ur garderoben. Men just när han ska ta till orda vid familjemiddagen så kommer hans bror ut före honom. Fadern blir rosenrasande och förskjuter sin son strax innan han får en hjärtattack. För att hålla sin pappa vid liv måste Tommaso ta över företaget och hålla sig i garderoben, alltmedan resten av familjen brottas med sina egna hemligheter och sanningar. Det var länge sen jag såg en så genuint bra film. Bara hur bra som helst på alla plan. :-* 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 17 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2010 (redigerad) The Hand That Rocks the Cradle... (1992) När gravida Claire Bartel anmäler Doktor Mott för sexuellt övergrepp så sätter hon igång en rad händelser. Doktorn blir åtalad ocg begår självmord, hans fru förlorar allt hon äger och får missfall. När Claire sedan har fött sitt barn så behöver hon en barnvakt och när Peyton knackar på verkar alla hennes önskningar bli uppfyllda. Men vad hon inte vet är att Peyton är Dr. Mott's fru och hon vill ha tillbaka vad hon just förlorat, en familj. Och snart blir Claire medveten om att handen som gungar vaggan är handen som styr världen. Typisk 90-tals thriller när de är som bäst. En film som troligen de flesta har sett någon gång och är uppe där med bla Dead Calm, Sleeping with the Enemy och Cape Fear som minnesvärda tidiga 90-tals thrillers. En gammal favorit. Rebecca De Mornay är djävulskt bra som sadistisk barnvakt från helvetet. 8,5/10 Highwaymen (2004) När psykopaten Fargo medvetet kör på hans fru så förändras James 'Rennie' Cray's liv för alltid. 5 år senare pågår en katt och råtta lek mellan Cray och Fargo där han desperat försöker sätta stopp för smitarens fortsatta mord medans den helatiden utmanar honom. Men en dag överlever en kvinna, Molly Poole, Fargo's attack och plötsligt ser Cray en möjlighet att en gång för alla sätta stopp för Fargo's mördarbil samtidigt som Trafikutredaren Will Macklin jagar honom. Men frågan är, hur långt är Cray berädd att gå och är han villig att riskera Molly's liv för att hämnas sin fru's död? Helt OK bilactionfilm. Var lite tveksam i början men den artade sig. Bra action, intresanta karaktärer. Lite som en medeltida riddarduell i modern tappning. Men sista scenen där Trafikutredare Will Macklin kallt avrättar skurken med en shotgun var bara löjlig och onödigt. Jag vet inte varför de alltid ska förstöra filmer med sådana idiotiska slutscener. 6,5/10 Redigerad 20 juli, 2010 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 20 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2010 (redigerad) Alltså Crusader, Edwards krafter är inte att kunna förföra sina "offer" utan att kuna läsa varenda persons tankar. Vet verkligen inte var du fått det där ifrån. Jag utryckte mig nog lite felaktigt där. Jag menar inte hans personliga vampyrkrafter utan de som alla vampyrer har som rovdjur, som han förklarade i första filmen när han försökte skrämma bort Bella med att förklara att hon kände sig dragen till honom pga hans vampyrförmåga att förföra sina offer. Maj på Malö (1947) Maj är den vackraste flickan på Malö och jobbar hos handelsman Flinck. Men när Herr Flinck's förlorade son återvänder som hjälte efter 10 år till havs som kapten så förändras allt. Men är verkligen allt som det ska med kaptenen? Typisk svensk långfilm om havet, sommaren, flickan, pojken och kärleken. Men för oväxlings skull så innehåller den lite mystik, action och ond bråd död vilket höjer betyget och gör den mer intresant. 5,5/10 Bride Wars (2009) Emma och Liv har varit bästa vänner i hela sitt liv och har en gemansam dröm: Ett Bröllop i Juni på stadens finaste hotell, ordnat av stadens bästa bröllopsfixare. När deras pojkvänner friar till dem vid samma tidpunkt så blir de överlyckliga för varandra och svär att göra allt för att bröllopsdagarna ska bli de bästa dagarna i deras liv. Men så råkar de bli bokade på samma dag och plötsligt så betyder inte deras vänskam lika mycket längre. Kriget har börjat! Typisk bråk-komedi om vänskap och djupa meningar som förändrar livet. I början kände jag att det var synd att de skulle börja bråka men bråket var rätt underhållande. I slutändan förstör de för sig själva mer än för varandra. Slutet var väldigt typiskt för den här typen av film och hela "tack för att du förstörde mitt bröllop, det förändrade mitt liv till det bättre"-grejen var tröttsam. Men helt OK film med lite skratt och början var fin och gullig. 6,5/10 Snarveien/Genvägen (2009) Lisa och Martin är i Sverige för att köpa sprit. På väg hem till Norge blir de tvugna att ta en omväg genom skogen. Men folket i de Svenska skogarna är inavlade religiösa fanatiker och långt ifrån vänligt sinnade och använder Norskan vägfarare som byten. Snart darrar de av skräck för Maskmannen. Exposed levererar, med hjälp av Svensk Film Norge, en Norsk slasher i de Svenska skogarna, full med Svenska inavels Hillbillys. I stort sätt är filmen en stor förolämpning mot Svenskar liknande hur sydstatsfolk brukar visas i Hollywoodfilmer. Förvånande bra och kuslig. Mycket bra kvalitet även om actionscenerna är lite fegt utförda och ser lite mesiga ut ibland. Slutstriderna är lite tråkiga. Men en film jag deffinitivt rekomenderar till alla som gillar slasherfilmer och Svenska Hillbillys. 7,5/10 The Box (2009) Året är 1976. Norma och Arthur hittar en morgon en låda med en knapp på. Senare kommer den mystiska Mr. Steward på besök och erbjuder dem $1000000 om de trycker på knappen. Men där finns en hake. Samtidigt som de trycker på knappen så kommer någon de inte känner att dö. Kommer de att trycka på knappen? Och kommer de att kunna leva med sitt beslut? Starkt baserad på Twilight Zone avsnittet "Button, button" som i sin tur var lite lösare baserat på Richard Matheson's novel vid samma namn. Ofta misshandlas historier när de filmatiseras men den här gången har de snarare förbättrats. Ett djup har satts till storyn och en bättre filosofi än vad Twilight Zone avsnittet och novellen. I Twilight Zone avsnittet så visas Norma och Arthur som själviska smått vidriga personer som får vad de förkänar när de får veta att nästa som trycker på knappen kommer vara främlingar. I novellen så blir Arthur den som dör när Norma trycker på knappen med motiveringen att man aldrig riktigt känner en person. Som baserat på ett av mina favorit Twilight Zone avsnitt så är det här jättebra. Första halvan av filmen är till största delen likadant som Twilight Zone avsnittet, steg för steg, ord för ord. Bara det att Norma och Arthur är mer sympatiska normala personer. Sedan blir resten som en uppföljare där det nystas i sanningen om boxen. Det är uppenbart att de som har gjort filmen är stora Twilight Zone fans för även om bara första halvan är baserat på avsnittet så känns hela filmen som ett långt Twilight Zone avsnitt. 70-tals känslan är mycket stark och man tror sig nästan att filmen var gjord då för musiken används på samma sätt som den gjordes då. Skådespelar insatserna är mycket bra och imponerande, det känns som att alla som att alla som var med verkligen brydde sig om filmen. Regin är även den mycket bra och ger en förvirrande snurrig film som man sitter klistrad framför. Om det är något jag skulle säga som negativt med filmen så är det att den tar hela 70-tals Twilight Zone avsnitt grejen lite förlångt och gör den också lika löjlig, töntig och fjantig på vissa ställen som t ex att i slutet verkar alla veta vad som pågår och känslan som att Gud jobbar sida vid sida med CIA och NASA. Filmen är iallafall mycket spännande, intresant och ibland lite obehaglig. En mycket annorlunda och speciell film som jag varmt kan rekomendera till alla som gillar den här typen av thriller. Men långt ifrån alla kommer att gilla den. Precis som med David Lynch's filmer, det gäller att man har smak för det udda och annorlunda. Så brukar det vara när det gäller Richard Kelly och hans filmer (Donnie Darko, Southland Tales). 9/10 Redigerad 23 juli, 2010 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 23 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2010 (redigerad) Dawn of the dead (2004) http://pici.se/pictures/WBuuRHUBE.jpg En nyare version av den från 1978. Den här är också bra, men gillar den gamla mer faktiskt. Helt klart värd att se och denna film har några av mina favorit quotes. Som t.ex. "Hell is overflowing, and Satan is sending his dead to us. Why? Because, you have sex out of wedlock, you kill unborn children, you have man on man relations, same sex marriage. How do you think your God will judge you? Well friends, now we know. When there is no more room in hell, the dead will walk the earth." " Just shoot them in the head! They seem to go down permanently if you shoot them in the head. Then, you gotta burn them.. Danny, Danny put another round in that woman over there! Look! She's a twitcher! ." Den från 1978 har inte riktigt samma händelser, därför är det värt att se båda. 9/10 Redigerad 23 juli, 2010 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2010 9 Den var ju störtskön. Handlar om 9 små tygrobotar som är dom sista kvar på jorden och slåss mot en ond jätterobot efter att mänskligheten har utplånats efter att robotarna revolterade mot människorna. Att Tim Burton har varit där och pillat med sina magiska fingrar kände man allt. 9/10, passande nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 23 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2010 The Room av och med Tommy Wiseau. Skådespelet suger, manuset suger och musiken suger. Verkligen suger! Hahaha, wow! Jag vet inte om den är tråkig eller rolig... jäkligt kluven där. Men det finns en hel del helt underbara citat ur den. Se den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts