SimonJ Skrivet 16 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2010 (redigerad) AVATAR (2009) Såg den inte i 3D men vad är det som är speciellt med den här filmen? Bara en Science-fiction/Action film i mängden enligt mig, grymt överskattad! Fast det kanske är en helt annan film om man ser den i 3D? 5,5/10 Redigerad 16 juni, 2010 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2010 AVATAR (2009) Såg den inte i 3D men vad är det som är speciellt med den här filmen? Bara en Science-fiction/Action film i mängden enligt mig, grymt överskattad! Fast det kanske är en helt annan film om man ser den i 3D? 5,5/10 Jag var riktigt imponerad av 3D:n då var första gången jag beskådade tekniken, och hela upplevelsen var klart värd ett biobesök men själva filmen är sådär... Den är överskattad ja. Senaste filmen jag såg var Hot Tub Time Machine. Man får vad man förväntar sig. Kan vara sevärd vid rätt tillfälle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 17 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2010 AVATAR (2009) Såg den inte i 3D men vad är det som är speciellt med den här filmen? Bara en Science-fiction/Action film i mängden enligt mig, grymt överskattad! Fast det kanske är en helt annan film om man ser den i 3D? 5,5/10 Håller med dig till viss del om att den har blivit lite överskattad men på bluray är filmen magisk ibland imo. Animeringen gör filmen bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2010 AVATAR (2009) Såg den inte i 3D men vad är det som är speciellt med den här filmen? Bara en Science-fiction/Action film i mängden enligt mig, grymt överskattad! Fast det kanske är en helt annan film om man ser den i 3D? 5,5/10 Det är en sådan typ av film som inte har någon vidare story utan istället glänser på upplevelsen. Miljön, effekterna och karaktärerna var vad jag tyckte var bra med Avatar. På grund av detta blir den helt klart mycket bättre i 3D, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 17 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2010 Är jag den ända som tycker att Avatar har blivit underskattad? Jag tycker att jag mäst bara hör att den inte var något speciell, hade svag handling men var iallafall snygg. Själv blev jag grymt imponerad. Prince of Persia: The Sands of Time Dastan är ett gatubarn som adopterades av den Persiska Kungen när han var liten. Nu är han Prins av Persien och rådgivare till sin bror, Tus, den framtida Kungen av Persien. När hans andra bror, Garsiv, och hans farbror Nizam vill att Persien ska invadera den heliga staden Alamut så råder Dastan mot det men går ändå med på att hjälpa till när Tus går med på invasionen. För att förhindra det onödiga spillandet av liv så tar sig Dastan in i Alamut för att underlätta invasionen för de Persiska trupperna. Väl i staden hittar han en mystisk dolk samt träffar den vackra Prinsessan Tamina av Alamut. Det blir början på ett äventyr av magi, kärlek och föräderi när den Persiske Prinsen ska påbörja sitt öde. Löst baserat på spelet vid samma namn. Utöver namnet och The Dagger of Time så har filmen väldigt lite gemensamt med spelet. Inga av karaktärerna från spelen är med i filmen (om de är så är det under andra namn) och handlingen är till större delen helt annorlunda. Det är inte en filmatisering av spelet på några vis utan mer baserat och inspirerat av spelet och dess handling. Troligen för att fans till spelen inte ska hänga upp sig på detaljer som inte stämmer. Mycket bra film iallafall. Mycket underhållande äventyr av den klassiska varianten. Mycket snygt gjord, underbar stämningsfull musik och bra skådespeleri om man bortser från att Prinsessan har en väldigt gnällig röst. Handlingen är också bra för det mästa. Där är ett par saker som störde mig. Hur hans bröder helatiden blev mördade precis efter de fått veta sanningen, var en av dem som retade mig mäst. Visseligen kvittade det med tanke på slutet men det var frustrerande onödigt och dåligt planerat. En annan sak var slutet men det är för att jag aldrig har gillat den typen av slut där tiden spolas tillbaka men det är något som verkligen hör till serien och slutet är passande likt spelets slut. Utöver det så är jag helt nöjd och jag ser faktiskt fram mot en uppföljare löst baserad på "Prince of Persia: Warrior Within". Det känns skönt med den här typen av äventyrsfilmer som man bara kan mysa till och njuta av och jag vill gärna ha mer. 8,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2010 Är jag den ända som tycker att Avatar har blivit underskattad? Jag tycker att jag mäst bara hör att den inte var något speciell, hade svag handling men var iallafall snygg. Själv blev jag grymt imponerad. Men du har ju också flertalet gånger fått bekräftat att du har sämst filmsmak i världen. Rent subjektivt då, precis som filmsmak är, men att du känner så med Avatar är hur som helst inget att bli förvånad över. --- Senast sedda: The Green Zone. En actionrulle som utspelas i Irakkriget med Matt Damon i huvudrollen. Den berör ämnet som vi alla redan är väl medvetna om, att det inte fanns några WMD:s i Irak och att hela kriget var ett stort fail. Som sagt inget nytt men ändå sevärd som actionfilm sett, oerhört intensiv! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 18 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2010 Är jag den ända som tycker att Avatar har blivit underskattad? Jag tycker att jag mest bara hör att den inte var något speciell, hade svag handling men var iallafall snygg. Själv blev jag grymt imponerad. Prince of Persia: The Sands of Time Utöver det så är jag helt nöjd och jag ser faktiskt fram mot en uppföljare löst baserad på "Prince of Persia: Warrior Within". Det känns skönt med den här typen av äventyrsfilmer som man bara kan mysa till och njuta av och jag vill gärna ha mer. 8,5/10 Samma här, på båda. Avatar kräver nästan att man inte tänker så mycket; då blir den bäst. Sands of Time var verkligen en mysig film! Mer sådant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 18 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2010 (redigerad) Senast sedda: The Green Zone. En actionrulle som utspelas i Irakkriget med Matt Damon i huvudrollen. Den berör ämnet som vi alla redan är väl medvetna om, att det inte fanns några WMD:s i Irak och att hela kriget var ett stort fail. Som sagt inget nytt men ändå sevärd som actionfilm sett, oerhört intensiv! Jag såg också Green Zone igår. En helt okej actionrulle som dessvärre tappar lite av sin intensitet och hoppar lite hejvilt någonstans i mitten. Själv hade jag t.e.x velat få en lite djupare inblick i samarbetet med CIA-agenten istället för de lite halvfattiga scener man fick nu. Sen kanske lite mer om den där skribenttjejen, som nu mestadels fick rätt ytliga, spikraka scener. Mot slutet avancerar den dock lite och blir bättre igen. På det stora hela en helt okej rulle som more or less ger en det man förväntar sig. Redigerad 18 juni, 2010 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 18 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2010 Kick-Ass Kändes ibland aningen barnslig och överdriven, men hade ett par guldkorn. Sevärd slappar film, men inte mer än så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 18 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2010 Law Abiding Citizen! Sjukt bra! Både story och skådespel va riktigt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 18 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2010 Remember Me Bra film! Helt klart sevärd! Oväntat slut Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=uWQV6-QgGjI Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 18 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2010 Remember Me Bra film! Helt klart sevärd! Oväntat slut Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=uWQV6-QgGjI Oj, fick sthlm-flashback. Tittade på filmaffischen varje dag i tunnelbanan(finns ju inte så mycket annat att titta på iofs). Nu sitter jag här. Märkligt. Ska nog se den bara för den anledningen.. och lite för att jag tycker Emilie de Ravin är världens sötaste. Men jag har inga förhoppningar. Nu fick jag lite ångest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 21 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2010 Beck – Levande Begravd (2010) En nedgrävd kista hittas. I den ligger en död Åklagare och hon verkar ha blivit levande begravd. Misstankar riktas mot MC-gängen men Martin Beck tror att det handlar om en sjuk psykopat. De sa att filmen skulle vara mer skräckinspirerad och de överdrev de inte om. Flera gånger så flämtade man till eller hörde någon skrika till i Biografen. Stämningen var vid flera tillfällen väldigt kuslig och mycket spännande. Regin och klippningen var mycket bra och man märkte mycket referenser till skräckfilmsgenren. Beck passar mycket bra som biofilm där varje film har sitt eget tema för att inte tala om den högre budgeten. Till en början så är filmen rätt förutsägbar. Iallafall tills det visar sig att de saker man trodde att man fattade var fel. Regisören har varit mycket lurig med att få en att tro att man vet vad som pågår men sedan visa att man har helt fel. Utöver spänning, skräck och action så bjuder givetvis filmen på en hel del härlig humor också. Gillar man Beck så måste man se den här filmen. Är det sedan den allra sista Beck-filmen? Det återstår att se. Själv så skulle jag gärna se fler biofilmer av den här kvaliteten. I slutet hintades iallafall om en spin-off med Gundval Larsson då han tar tjänstledigt en vecka för att åka till London för att titta på vaxfigurer och det fanns ingen orsak till den scenen så därför tror jag att det kan vara en idé de har. 9,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 22 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2010 Dear John En film av Lasse Hallström. Drama/kärlek med en liten touch av krig. Lite seg i mitten men i övrigt blev jag positivt överraskad http://sv.wikipedia.org/wiki/Dear_John Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2010 A-team var fucking awesome! :D Maken till överdriven mysaction får man leta efter. Se den bara om du kan ta filmer med glimten i ögat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 26 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2010 A-team var fucking awesome! :D Maken till överdriven mysaction får man leta efter. Se den bara om du kan ta filmer med glimten i ögat. Åh, hade tänkt skriva att jag sett den också. Helt galet bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 27 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2010 A-team var fucking awesome! :D Maken till överdriven mysaction får man leta efter. Se den bara om du kan ta filmer med glimten i ögat. Skulle du kunna skriva lite mer om A-team har gått förbi bion ett antal gånger och kollat och får en känsla av att den filmen är inge bra kanske för att jag gillade den gamla serien. Men jag kanske har fel? -- Senaste filmen jag såg var 1408 eftersom jag suger på att skriva om filmer ibland så hoppar jag över det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 29 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2010 Stiletto (2008) Raina, en vacker Rysk kvinna mördar hänsynslöst och brutalt medlemmar av krimminela orginisationer med en Stilett. Ett av hennes första offer är hennes älskare, den mäktiga gangsterledaren Virgil, som har ingen som helst aning om varför hon gör det här och varför hon försökte döda honom. Virgil, som fortfarande älskar Raina, skickar en bekant polis för att hitta henne först och föra henne levande tillbaka. Rörig våldsam brutal gangsterfilm om en femfitale som mördar gangsters, totalt humorbefriad, uppbyggd som ett drama utan att ha de rätta delarna. Bra skådespelare som igentligen är ända orsaken den här filmen inte suger totalt. En del ologiska luckor som hur Virgil kunde överleva att bli uppsprättad som en fisk av en halvmeter lång Stilett utan några alvarliga skador och är totalt frisk nästa morgon. Och polisen som blir förälskad i Raina bara en timme efter att hans flickvän fick sitt huvud avskjutet. Visst, det är gripanden och förståligt hur hon ska hämnas hur hennes lillasyster brutalt blev våldtagen och sönderslagen av Virgils affärsbekanta men vissa saker fattar jag inte som varför hon använder en Stilett. Och varför ger sig helt plötsligt polismannen efter Virgil? Och sedan får vi inte glömma en del löjligt extrem action och dödsscener som får Fredagen Den 134:e's att verka verklighetstrogna. Och slutet är riktigt uselt och otillfredställande. Nej, ingen vidare film det här. 4/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 30 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2010 (redigerad) The A-Team (2010) Col. John 'Hannibal' Smith sammlar ett gäng udda personer för att göra speciella uppdrag åt militären. Lt. Templeton 'Faceman' Peck, fallskärmsjägaren Cpl. Bosco 'B.A.' Baracus och den galna piloten 'Howling Mad' Murdock. Efter 8 års arbete som tät grupp är de stationerade i Irak och får ett hemligt uppdrag, av en CIA Agent kallad Lynch, att stjäla förfalskningstryckplåtar från Saddam Hussein's föredetta anhängare. Vad de inte vet är att det här uppdraget kommer totalt förändra deras liv. Fungerar som prequel till händelserna i TV-serien. Underbart underhållande och mycket trogen TV-serien. En ren hyllning till orginalet. Eftersom det här är innan Colonel Lynch och Colonel Decker kommer med i leken så har deras platser bytts ut. Den riktiga Lynch nämns bara som hastigast och istället är där en CIA agent som kallar sig Lynch från en CIA grupp som kallar sig Lynch och Decker's plats som den ilskna desperata soladen på jakt efter A-Team har Face's gammla flamma, Charisa Sosa, tagit. Men det hela sköts bra och är, som sagt, mycket underhållande. Den här typen av action-filmer görs sällan nuförtiden. Jag ser mycket fram mot en möjlig uppföljare. 10/10 Redigerad 6 juli, 2010 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2010 Nu lurade du dig själv eller, Crus? 3/10 och bara hyllningsord.. Ja jösses. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts