P-C Skrivet 20 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2010 Falling Down var en av mina favoritfilmer när jag var typ 12. Faktiskt fortfarande en sjukt bra film. Måste se igen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 The Book of Eli En apokalyptisk framtidsskildring, som kretsar kring Eli, en man som tvingas kämpa för att frigöra samhället från förtryck. Som motståndare möter han en despot som genom sin grymma förtryckarregim har lamslagit en stad. ---------------------------------------------------o------------------------------------------------------ Över förväntan. En av de bättre jorden-har-mer-eller-mindre-gått.under-och-det-finns-bara-ett-fåtal-människor-kvar-filmerna jag sett den senaste tiden. Denzel Washington är hur cool, som helst och tjejen ganska snygg. Rekommenderas absolut. http://www.youtube.com/watch?v=JKfZrbS79To Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 24 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2010 Jag såg The human centipede igårkväll. Den fick tydligen biopubliken att kräkas, någonting jag finner väldigt underligt. Visst, det var ganska bisarr, men inte på långa vägar lika sjuk som Hostel/Saw filmerna. Nåväl, den handlar om en pensionerad kirurg som drömmer om att skapa en tusenfoting av människor. Mer än så behöver jag nog inte beskriva. Ni fattar nog konceptet med den. Allmänt skum och flummig film. Men dock väldigt sevärd om man gillar psykologiska thrillers i samma anda som Saw, Hostel och Grotesque! 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2010 The human centipede Det känns som jag bara skulle kolla på den för den lilla detalj att han syr ihop munnen med röven på den andra personen, så jävla random. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 Shutter Island Skum och kuslig film men tycker ändå den var riktigt bra. Speciell på något vis. Men en sak.... Vad menades med slutet? insåg han att han var mentalt sjuk? spelade han ett spel för att vara kvar? fick han åka tillbaka till fastlandet? eller vad hände egentligen?... Han sa ju något i stuk med "to live as a monster or to die like a good man" vad menade han? haha herregud jag fattar ingenting ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 Shutter Island Skum och kuslig film men tycker ändå den var riktigt bra. Speciell på något vis. Men en sak.... Vad menades med slutet? insåg han att han var mentalt sjuk? spelade han ett spel för att vara kvar? fick han åka tillbaka till fastlandet? eller vad hände egentligen?... Han sa ju något i stuk med "to live as a monster or to die like a good man" vad menade han? haha herregud jag fattar ingenting ^^ Jag tolkar det som att han visst har varit psykiskt sjuk och bott på ön i två år, inser att cykeln aldrig kommer upphöra så han reser sig för att ta sitt liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 Jag tolkar det som att han visst har varit psykiskt sjuk och bott på ön i två år, inser att cykeln aldrig kommer upphöra så han reser sig för att ta sitt liv. Kommer inte helt ihåg slutet, men låtsas han inte att åter vara sjuk för att få lobotomi? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 26 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 Inget att interpretera. Han insåg att han var galen och spelade därför att han fortfarande trodde på sin låtsasvärld för att bli lobotomerad så att han slapp leva med sin tragiska verklighet. The end. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 (redigerad) Lite intressanta kommande filmer! http://www.youtube.com/watch?v=9VZllR44gdA http://www.youtube.com/watch?v=SkF5VMRJGek Edit: Piranha verkar väl förvisso rätt löjlig, men den kan vara ball att se i 3D! Redigerad 30 maj, 2010 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 (redigerad) Lite intressanta kommande filmer! Trailer 1 http://www.youtube.com/watch?v=1AwvuirSEAA Trailer 2 http://www.youtube.com/watch?v=HAP9mqqsli4 Redigerad 30 maj, 2010 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 31 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2010 Precis hemkommen från Robin Hood. Handlingen utspelar sig, ja precis innan han blev Robin Hood skulle man kunna säga. Blev positivt överraskad, tyckte det var en riktigt grym och skön film. Robin Hood i sann Gladiator/King Arthur-anda ungefär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 1 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2010 (redigerad) Night of the Living Dead: 30th Anniversary Edition (1968/1998) En gäng människor barrikerar sig i ett hus när en Venus-sonds radioaktivitet väcker de döda till liv. En omklippt version av orginalet med vissa scener utbytta mot nyfilmade. De nya Prologerna och Epilogerna är riktigt usla och uppenbara att de är nyfilmade men utöver det tackvare remastringen av det gammla matrialet så märker man inte vilka scener som är nya och vilka som är gammla utöver den irriterat shiftande musiken som ibland är den gammla orkestermusiken men oftast ny syntmusik. Den nya pianomusiken är dock faktiskt bra även om den blir lite tjatig i längden. Värre är slutet med den galne prästen som blivit biten men överlevt och hävdar att Gud räddade honom. Plus att den epilogen som utspelar sig 1 år senare bryter med uppföljarna där det är uppenbart att krisen inte löstes. Och prologen med pedofilens begravning var totalt onödig och dessutom var försöket att maskera zombien att likna den från början av orginalet riktigt uselt. Och det hela känns mer som en fan-filmning än en officiell version och klippningen är usel. Rena masakern hur de klipper bort repliker och delar av scener. T ex klippte de bort alla scener där Barbara pratade så resultatet blev som om hon är totalt galen. I slutändan är de bästa delarna av filmen de som fanns där redan från början. Men att den här filmen är 3 minuter kortare än orginalet får en att undra vad de klippte bort. Visst behövde filmen remastras men var de verkligen tvungen att klippa om den och filma nya scener? 5/10 Redigerad 1 juni, 2010 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2010 Book of Eli, Shutter Island, Wolfman och From Paris with Love sedda. Alla 4 var faktiskt väl godkända, dock på helt olika vis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 2 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2010 (redigerad) Night of the Living Dead (1968) En gäng människor barrikerar sig i ett hus när en Venus-sonds radioaktivitet väcker de döda till liv. Jag har glömt mycket. T ex hade jag starkt för mig att Ben mördar Mr Copper helt utan vidare och att han dödar en infekterad överlevande (var jag nu har fått det ifrån) och att han var mer självisk och bara brydde sig om sig själv. Jag har fortfarande svårt för slutet. Jag har aldrig gillat den typen av slut och just det här känns dom ett stort skämt IMO. Barbara spelas bra även om hon blir väldigt tråkig också. Men när de tar henne är ändå den hemskaste delen av filmen. En sak som jag finner intresant är att Mr Cooper har igentligen rätt i slutända både om källaren, att de förspikade dörrarna och fönsterna inte kommer att hålla och att det bara kommer att komma fler Zombies dit. Till slut så är ju alla döda pga att Ben tog på sig ledarrollen, envisades med att han hade rätt och skulle rädda alla. Mycket bra film som blir bättre varje gång jag ser den. En restorering hade behövts (utan att de klipper i filmen, byter musik eller lägger till nyfilmade scener) men den funkar ändå. 7/10 Dawn of the Dead (1978) Ett gäng människor försöker att fly det ökande zombieutbrottet då få verkar vara villiga att göra något åt problemet. När de kommer till ett stort köpcenter fullt med allt ne någonsin skulle ha kunnat önska sig så beslutar de sig för att stanna kvar. Det är sorgligt med Roger. Det märks inte först hur mycket stryk hans sinne har tagit av det hela fören han flippar ut sen. Det roliga får ett otrevligt slut. Fast jag hade hellre sett att hans bett hade kommit senare i filmen. Han försvinner förtidigt IMO. Stephen blir i slutändan den jag gillar mäst. Han börjar som en jobbig tuffing som igentligen är inkompitent men utvecklas sedan. Jag menar i slutet kickar han verkligen ass. Jag t ex älskar hur han besegrar alla zombisarna i hissen innan han dör. När det gäller filmens slut så är jag glad att Peter inte begick självmord. Jag skulle ha velat se någon form av uppföljning på karaktärerna. Tyvärr så är det inget Romero har börjat tänka på fören i de nyare filmerna. Filmen är iallafall riktigt bra och IMO den bästa i Dead-serien. 9/10 Redigerad 2 juni, 2010 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 5 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2010 (redigerad) Day of the Dead (1985) En grupp av 12 soldater och vetenskapsmän lever i en underjordisk militärbunker i hopp om att få kontakt med överlevande eller hitta en lösning på zombieproblemet. Men den långa isoleringen börjar ta på militärerna som blir mer och mer sadistiska. Som gruppens ända kvinna har Sarah gigantiska problem och kämpar för att behålla balansen i gruppen samtidigt som hon desperat söker efter ett botmedel. Men en dag går allt åt helvete. Jag hade glömt den luriga början där de först får en att tro att det är överlevande från Dawn of the Dead. Minns hur besviken jag blev när det blev tydligt. Hemskt jobbiga karaktärer och skådespelare i den här filmen. Jag hade glömt hur mycket jag hatar de flesta karaktärerna i den här filmen. Det är i den här filmen som det börjar bli tydligt att Zombisarna inte är de klassiska zombisarna längre, lite komiskt med tanke på att Romero är skaparen av de klassiska zombisarna. Men sanningen är att i hans filmer är de igentligen mutanter och det blir mer tydligt här. Bäst är, och förblir, Bub the Zombie. Kaptenen's min när Bub pratade. Bra film iallafall. Men inte den bästa i trilogin. 7/10 Land of the Dead (2005) Folk lever vidare i en stad omringat av vatten på 3 sidor. De vanlöiga bor ett fattigt liv på gatorna medans de rika lever ett lyxigt liv i staden lyxhotell. För att livnära sig så skickas soldater till närliggande byar och plundrar dem. Men i en by gör de sig ovän med något så ovanligt som en intelligent Zombie och den beslutar sig för att starta ett korståg mot staden. Filmen som skulle bli början på en ny trilogi. 2 uppföljare var planerade (World of the Dead, Universe of the Dead) om Riley och hans gäng överlevande men pga negativ kritik så lades de filmerna på is och Romero bestämde sig för att återgå till rötterna med zombiefilmer som var mer fristående, unika och mindre avanserade. Troligen kommer aldrig Land-trilogin ("Dead Reckoning" trilogin som Romero kallade den) att bli av trots att flera av skådespelarna har ett 3-filmers kontrakt. Väldigt synd tycker jag för jag såg verkligen fram mot en fortsättning. Big Daddy är en cool mutant (känns som att han inte kan räknas som Zombie längre) Kul också att se en karaktär från Dawn of the Dead. Visseligen var han mer levande då men ändå. Många härliga karaktärer i filmen. Charlie och Kinesen bara 2 av dem. Lite plotholes då filmen, trots att ...of the Dead filomerna ska vara tidlösa, så gav början intrycket av att det faktiskt började på 60-talet men flera av karaktärerna som var i 20-30års åldern hade minnen om livet från före apocalypsen och gav en antydan på att det igentligen handlade om några år. Mycket bra iallafall. 8/10 Redigerad 6 juni, 2010 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 9 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2010 Robin Hood (2010) På flykt från krigen i Frankrike så hittar Robin Longstride en mördad Sir Robert Loxley och tar hans identitet för att kunna komma hem till England. Men väl där finner han att det inte är så lätt att kasta av sig sin nya identitet och plötsligt står han som Lord och ledare över folket i Nottingham och make till Loxley's hustru, Marion. Nu har jag alltså sett Ridley Scott's Gladiator II..., Robin Hood, menar jag. Igentligen är det inte mycket av Robin Hood i det hela. Den riktiga Robin Hood, Sir Robert Loxley, dör ibörjan av filmen och en annan karaktär, Robin Longstride, tar hans plats. Marion är Sir Robert Loxley's hustru och deffinitivt ingen Jungfru. Själva handlingen har i grunden inget gemensamt med tidigare berättelser om Robin Hood och det är tydligt att Ridley Scott helt enkelt har tagit sin idé om den goda Sheriff of Nottingham och bara bytt namn på karaktären och skurkaktiga "Robin Hood" han först hade planerat har han förminskat rollen på och gjort till en busunge istället. Men trots det så är karaktären bra gjord. Det syns att Russell Crowe har läst all info han kan om karaktären för även om handlingen inte stämmer alls så är karaktären Robin Hood verkligen Robin Hood. I grunden är det hela ett stort underbart äventyr och det gör inte så mycket att de har hittat på en egen handling för det som räknas, Robin Hood, är fortfarande den samma. Det finns så många filmer och TV-serier så lite omväxling kan vara kul och Russell Crowe gör ett fantastiskt jobb som en 10 år äldre version av den klassiska karaktären. Faktum är att Russell Crowe skådespeleri är det som gör filmen Robin Hood. Resten känns annars mer som en rörig konstig form av uppföljare på klassiska Robin Hood där en ny tar sig namnet (liknande Zorro-filmerna med Antonio Banderas) och det är inte fören i slutet man inser att så är inte fallet. Att sedan Sheriff of Nottingham var en patetisk liten skitstövel i filmen är rätt komiskt med tanke på att Ridley Scott's Robin Hood föddes av en önskan att göra Sheriff of Nottingham till den stora hjälten. Gillar ni storslagna medeltids krigsäventyr så ska ni klart se den men vänta er inte någon klassisk Robin Hood. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 9 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2010 (redigerad) Robin Hood (2010) På flykt från krigen i Frankrike så hittar Robin Longstride en mördad Sir Robert Loxley och tar hans identitet för att kunna komma hem till England. Men väl där finner han att det inte är så lätt att kasta av sig sin nya identitet och plötsligt står han som Lord och ledare över folket i Nottingham och make till Loxley's hustru, Marion. Nu har jag alltså sett Ridley Scott's Gladiator II..., Robin Hood, menar jag. Igentligen är det inte mycket av Robin Hood i det hela. Den riktiga Robin Hood, Sir Robert Loxley, dör ibörjan av filmen och en annan karaktär, Robin Longstride, tar hans plats. Marion är Sir Robert Loxley's hustru och deffinitivt ingen Jungfru. Själva handlingen har i grunden inget gemensamt med tidigare berättelser om Robin Hood och det är tydligt att Ridley Scott helt enkelt har tagit sin idé om den goda Sheriff of Nottingham och bara bytt namn på karaktären och skurkaktiga "Robin Hood" han först hade planerat har han förminskat rollen på och gjort till en busunge istället. Men trots det så är karaktären bra gjord. Det syns att Russell Crowe har läst all info han kan om karaktären för även om handlingen inte stämmer alls så är karaktären Robin Hood verkligen Robin Hood. I grunden är det hela ett stort underbart äventyr och det gör inte så mycket att de har hittat på en egen handling för det som räknas, Robin Hood, är fortfarande den samma. Det finns så många filmer och TV-serier så lite omväxling kan vara kul och Russell Crowe gör ett fantastiskt jobb som en 10 år äldre version av den klassiska karaktären. Faktum är att Russell Crowe skådespeleri är det som gör filmen Robin Hood. Resten känns annars mer som en rörig konstig form av uppföljare på klassiska Robin Hood där en ny tar sig namnet (liknande Zorro-filmerna med Antonio Banderas) och det är inte fören i slutet man inser att så är inte fallet. Att sedan Sheriff of Nottingham var en patetisk liten skitstövel i filmen är rätt komiskt med tanke på att Ridley Scott's Robin Hood föddes av en önskan att göra Sheriff of Nottingham till den stora hjälten. Gillar ni storslagna medeltids krigsäventyr så ska ni klart se den men vänta er inte någon klassisk Robin Hood. 8/10 waitwat. Är inte filmen en slags upptakt före allt det klassiska man lärt sig om Robin Hood? Att han senare blir en tjuv som stjäl från de rika och ger till de fattiga? The end of the film tells it all: it reminds us that we were supposed to see the story of how the legend of Robin Hood started. Redigerad 9 juni, 2010 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 9 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2010 (redigerad) waitwat. Är inte filmen en slags upptakt före allt det klassiska man lärt sig om Robin Hood? Att han senare blir en tjuv som stjäl från de rika och ger till de fattiga? The end of the film tells it all: it reminds us that we were supposed to see the story of how the legend of Robin Hood started. Jo, den ska vara en slags upptakt. Men filmen utspelar sig ca 10-15 år senare än vad en Robin Hood berättelse igentligen brukar starta (den brukar alltid utspela sig medans King Richard är fängslad i Frankrike), den börjar med att karaktären som i alla andra berättelser är Robin Hood dör, den nya Robin är runt 40 år gammal och Marion är en medelålders änka och King Richard dör i början av filmen och Prince John blir King John. Därav känslan att det hela är en form av uppföljare med en ny Robin Hood. Men det är, som du säger, meningen att det ska vara upptakten till legenden. Redigerad 10 juni, 2010 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 10 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2010 (redigerad) Jo, den ska vara en slags upptakt. Spoilertag, kanske? Redigerad 10 juni, 2010 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 10 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2010 (redigerad) Diary of the Dead (2007) En grupp filmstudenter ger sig av hemmåt när de döda plötsligt vaknar och anfaller folk. En av dem är Jason, fast besluten att dokumentera händelserna. Det är inte mycket Romero över filmen och som en fake dokumentär så funkar den inte. Men den funkar ändå rätt OK som en zombie-roadtripp film. Visst, de dödar Mary aldeles för tidigt, samma med Liemannen och Jason är grymt irriterande och totalt galen men annars är handlingen OK. Men hela grejen att dokumentera händelser med en kamera gör en galen togs lite väl långt. Jason kan inte gå någonstanns utan kameran och i slutet när de andra blir likadana så blir det lite förmycket. Och hur många gånger stod de inte bara och filmade medans deras vänner blev anfallna? Speciellt Jason verkade bry sig mer om filmen än andras liv, eller sitt eget för den delen. Vilket blir minst sagt uppenbart när han kalla kameran och sig själv för "we". Som sagt, lite flippad med faran bakom dokumentärfilmar-grejen som om den var en sjukdom som förvandlade dem till monster. Och den kändes inte alls verklighetstrogen vilket gjorde hela doku-grejen och filmandet mer irriterande och störande. Speciellt slutet blir lite förmycket, lite för fånigt. Men som sagt, OK zombiefilm som tillochmed var lite spännande vid något tillfälle. 6/10 Survivial of the Dead (2009) På Plum Island pågår en urgammal fejd mellan familjerna O'Flynns och Muldoons. Den ena vill rensa zombisarna från ön medans den andra vill behålla dem i hopp om botemedel och försöka lära dem att äta djur. Seamus Muldoon vinner och Patrick O'Flynn blir förvisad från ön. Tre veckor senare har en grupp soldater brutit från sitt kompani och letar efter ett säkert ställa att slå sig ned när de hittar ett medelande från Patrick O'Flynn om den säkra paradis ön Plum Island. Det här var mycket bättre. Speciellt soldaternas resa i början var intresant. Det var även början på historien om ön. Jag gillar också hur de kopplar samman det med Diary of the Dead med att huvudkaraktären här har varit med där. Karaktärerna är intresanta, underhållande (som latinamerikanen och pojken) och zombisarna är mycket bättre gjorda än i Diary. Men filmen tappar en del på andra häften när de anländer till ön. Romero har flippat lite där med att göra Seamus Muldoon till en massmördare som mördar alla främlingar som anländer till ön och dessutom dödar zombies hit och dit. Trots det så verkar hela filmen luta mot att Patrick O'Flynn är den som har fel och att det är hemskt att han dödar zombies. Tillochmed hans dotter vänder honom ryggen. Man väntar sig att det ska visa sig att han har rätt i slutet men tvärt om så visar det sig att zombisarna kunde bli lärda att äta djur istället. Det hela blir väldigt rörigt. Sedan har Romero en rätt underlig humor. Som den lesbiska tjejen Tomboy som sitter och onanerar bredvid de manliga soldaterna (vad är det med Romero och tuffa lesbiska soldattjejer kallade något med Boy?) eller hur Patrick O'Flynn dödar sin dotter efter hon har blivit biten bara för att hon påstod att han aldrig skulle kunna göra det. Värst var väl handgranaten som sprängde bort väggen på fiskhyddan så bara dörkarmen och fönstret var kvar men folket därinne bara blev sotiga. Det för mig till en annan sak. hela grejen med att Patrick O'Flynn och hans män kallblodigt mördar och rånar folk som de lockat dit kändes onödig och dum. Återigen så vinklas Patrick O'Flynn som en ljugande mördande tjuv. Slutscenen gillade jag faktiskt. Den symboliserade den eviga strid som Seamus Muldoon vinner och Patrick O'Flynn har haft sedan de var barn och de kommer fortsätta att försöka skjuta varandra efter döden. En bra zombiefilm värdig namnet Romero. 7/10 Night of the Living Dead (1990) Barbara tar skydd i ett främmande hus när de döda kommer till liv och anfaller henne. Tillsammans med Ben och några andra överlevande håller hon en ständig kamp för att överleva, både mot zombies och varandra. Barbara har bestämt sig, hon ska inte ge upp. Hon ska kämpa in i det sista för att överleva de levande dödad natt. Jag hade glömt att Lyta Alexander var med. Jag gillar verkligen Action-Barbie. Mycket bättre än Barbara i orginalet. Här är hon den tysta tyuffa tjejen som tar saker i egna händer, beväpnad med ett gevär. Det roliga är att till skillnad från orginalet så är hon den ända som förblir sansad. Filmen var också väldigt komisk och rolig och jag måste säga att jag är lite osäker på om det verkligen var meningen större delen. Början var mer som en parodi på orginalet med den vandrande blödande mannen som man trodde var en zombie men inte var det och sedan kom den riktiga. Hur Barbara helatiden råkade sparka och sticka Johnny när hon försöker slå zombien, hur hon sprang runt i huset skrikandes och stötte på det ena efter det andra. Jag skrattade rätt ordentligt. Jag hade rätt roligt när de skulle säkra huset också, Ben och Tommy springer till ett fönster med en dörr och direkt då komer händer genom fönstret, Barbara och Tommys tjej kommer springandes och börjar spika. Repeat. Jag skrattade också åt hur extremt långsamma de gjorde zombiesarna i början. Barbara tittar ut genom fönstret och zombiesar kommer ut genom buskarna på andra sidan vägen. Sedan gör Barbara och Ben en massa grejor och snackar ett tag sedan tittar Barbara ut genom fönstret igen och zombiesarna har bara kommit fram ett par meter vid vilket tillfälle hon säger "God, their slow". För att inte tala om när hon petade på handen med eldgafflen. Men sedan blev det mycket bättre. En sak jag gillade var hur Barbara hanterade kläderna. När hon har krashat bilen så band hon upp kjolen med ett skärp, sedan i huset hittade hon ett par boots, letade upp ett par strumpor. Sen blev det dags för henne att hitta ett par byxor istället. Sen slet hon av sig blusen för den var ivägen, tog på sig ett ammobälte för att ge sig ut efter hjälp och sist fick hon en Jeansjacka. Fasinerande. Jag gillade slutet mer än orginalets. Jag gillar också att Barbara överlever. Musiken var i början störig men blev sedan bättre. Helt OK smink och specialeffekter. Mycket underhållande och väldigt trogen Romeros orginal om än en tuffare och mer komisk tolkning. 7,5/10 Forgetting Sarah Marshall Peter blir dumpad av sin flickvän, skådespelerskan Sarah Marshall, och åker till Hawaii för att komma över henne. Tyvärr så är Sarah där på semester med sin nya pojkvän, sångaren Aldous Snow. Mycket bättre än väntat. Jag hade väntat mig det typiska med att tjejen som dumpade honom var en kall bitch och hennes nya kille en elak playboy och att killen det handlade om sedan inser att han igentligen älskar en annan tjej istället. Men jag blev positivt överaskad att det inte var så. Sarah Marshall var ingen kall bitch och det blir klart att där fanns orsaker från bådas sidor att det tog slut. Där var också en bortklippt scen från slutet där man fick se dem säga farväl till varandra och så visades ett klipp från när de blev ihop och det märktes tydligt hur Sarah Marshall hade förändrats under åren från en vanlig tjej till en TV-stjärna och hur Peter hade stannat kvar och förblivit den samma. Sedan är filmen också givetvis jätterolig. Jag skrattade mycket och ofta. Gänget känns trygga med varandra och verkar ha haft minst lika roligt att göra filmen som vi har att se den. där fanns ett par saker som jag inte gillade om än de var roliga. Som att Peter kom på att han hade kommit över Sarah Marshall när han inte kunde få stånd när de skulle ha sex och att filmen saknade ett avslut på Sarah Marshall delen pga att de klippte bort den scenen jag nämnde tidigare. Och Dracula musikalen med dockor var hysteriskt rolig. Att Jason Segel dessutom IRL håller på att göra den med Mupparna åt Disney är hysteriskt. Mycket rolig och underhållande men också mycket hjärta och mer kompliserade karaktärer än vad den här typen av komedier brukar ha. 7,5/10 Redigerad 13 juni, 2010 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts