Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Farsan

Man satt och var lite smånervös genom hela filmen, sådär så det kröp i hela kroppen och man helst ville kolla bort, men den var fan schööön ändå. :whistling: Torkel Peterssons roll var ju bara helt episk.

"Matchosallad"

:confused:

Tycker ni ska se den om ni gillade Jalla Jalla och Kopps.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Island (2005)

Lincoln Six Echo är nyfiken av sig. Han vill tro att där är mer till livet än att bo i en bunker och göra samma saker varje dag om hopp att vara den lycklige som vinne en resa till The Island, det ända stället ovan mark på Jorden som det går att leva på. Dessutom har han mystiska mardrömmar på nätterna.

Nyfiken som han är börjar han undersöka det hela. Men hans snokande leder honom till en fasansfull sanning.

Att han och alla hans vänner är kloner skapade som resevdelar för rika människor.

Har kallats för en remake av det klassiska orginalet men filmerna har väldigt lite gemensamt och handlar snarare om inspiration.

Medans orginalet handlade om överlevande från ett atomkrig som bor i en bunker som automatiskt tar hand om dem i flera hundra år ovetandes om att där finns en värld ovanför, så handlar den här om

kloner som används som reservdelar.

Helt OK. Bättre än jag trodde.

6,5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte fråga er ni som har sett så mycket filmer kan ni nån bra skräckfilm dem flesta som jag har sett så har jag suttit och somnat till eller inte ens blivit rädd. Det enda filmen som har fått mig att bli riktig skrämd var Paranormal Activity. The ring 1 och 2 satt jag fan och somna till ja de flesta har inte fått mig på fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade stora förväntningar på filmen men den var väldigt platt. den enda egentliga spänningen var vid leveransen och beslutet hur vida knappen skulle tryckas ner eller ej. Resten av filmen var onödigt invecklad och rätt så intet sägande. 

Sevärd? Nja jo visst finns det inget bättre alternativ, så visst...

Det du säger här hade jag gärna sett att filmen handlat om mer, och mindre om vad den egentligen handlade om. Känns som att det kunnat bli en ganska skön thriller(?) om hur människor vänds emot varandra.  :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte fråga er ni som har sett så mycket filmer kan ni nån bra skräckfilm dem flesta som jag har sett så har jag suttit och somnat till eller inte ens blivit rädd. Det enda filmen som har fått mig att bli riktig skrämd var Paranormal Activity. The ring 1 och 2 satt jag fan och somna till ja de flesta har inte fått mig på fall.

REC :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Shining är och förblir min personliga favorit. Så otroligt jävla psykiskt skrämmande! Jack Nicholson är ett geni!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Crazy Heart

Jeff Bridges spelar en alkoholiserad countrymusiker som är trött på livet men träffar en fin flicka (Maggie Gyllenhaal) och inser att det kanske är dags att börja ta sig själv i kragen. Ungefär så kan man summera Crazy Hearts handling, och faktiskt, mycket mer händer inte. Det må låta urtrist såhär på pappret men på något sätt så är filmen intressant nästan hela vägen genom. Hurvida det beror på Bridges fantastiska skådespel (Ja, han var verkligen värd sin Oscar för den här, ibland undrar man ifall han verkligen skådespelar eller bara är sig själv), det fina soundtracket eller något annat vet jag inte. På filmens stabila 2 timmar (för ett drama iallafall) så kommer väl en tre, fyra betydelsefulla handlingsvändningar; men i slutändan har inte det någon betydelse att handlingen aldrig tar någon fart. Bridges gör sin roll så bra att det blir intressant att se honom sitta framför TVn utan tröja och dricka whiskey. Det är intressant att se en deprimerad, utsliten alkoholist till musiker åka mellan småstäder och göra spelningar i bowlinghallar. Skulle det inte varit för Bridges så skulle det troligtvis fallerat totalt, men nej, det funkar klockrent!

Minus till Gyllenhaal (som jag oftast tycker jättebra om, hennes roll i Stranger Than Fiction är typ tidernas sötaste efter Diane Keaton i Annie Hall) vars skådespel tyvärr inte är särskilt övertygande och kemin mellan henne och Bridges är stundtals riktigt dålig. Tyvärr är detta filmens största brist, men det funkar iallafall någorlunda. I övrigt finns det inte så mycket att klaga på: Fina miljöer, riktigt bra musik även enligt mig som inte är något fan av country, intressant karaktärsutveckling samt en fantastisk huvudroll. Förvänta dig ingen djup handling, rappa dialoger eller en massa våldsamheter bara, för då kommer du med största sannolikhet bli besviken.

Betyget landar på 4/5 och en stark rekommendation. Se den!

Juste, temasången är helt fantastisk!

---

Bridges bästa roll är fortfarande The Dude i Big Lebowski BTW.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

12 and Holding

Rudy och Jacob är två tvillingbröder som, trots att de är väldigt olika varandra är bästa vänner. Rudy är atletisk, modig och karismatisk medan Jacob är tyst och blyg, dessutom skäms han för sitt stora röda födelsemärke han har över halva sitt ansikte. Den överförsiktige flickan Malee och den överviktiga grabben Leonard är de två brödernas bästa vänner och de umgås ofta, bla i sin trädkoja. Två rötägg bränner ner vännernas koja en dag och detta visste tvillingarna som försökte rädda den, Jacob klarade sig undan, men Rudy dog i branden. Alla tre förändras efter händelsen, både på bra och dåliga vis. De verkar alla komma över händelsen, utom Jacob, som kräver hämnd för sin brors död.

---------------------------------------------------o------------------------------------------------------

En av de bttre filmerna jag sett den senaste tiden faktiskt. Hade inga direkta förväntningar på den, men blev positivt överraskad.

---------------------------

The Stoning of Soraya M

Soraya M (Mozhan Marnò) är fläckfri. Hon är en god och omtänksam moder, en granne att lita på, vacker som en dag och faktiskt rätt så sexig. Trots att hon bor långt ute på vischan i stenigaste Iran verkar hon bildad och klok och har fina vita tänder.

Hennes man Ali (Navid Negahban) är ondskan själv. Han stryker omkring och kisar liksom en serietidningsskurk. Han slår Soraya framför ögonen på deras barn, kör omkring en hora i sin lyxbil och hånskrattar när det går illa för andra. När Soraya inte längre vill ligga med honom vill han skilja sig. När Soraya vägrar skilsmässan eftersom det skulle innebära att hon måste prostituera sig smider Ali en mycket hemskare plan. Han vill få henne dömd för otrohet och därmed ihjälstenad.

---------------------------------------------------o------------------------------------------------------

Ganska "opersonlig" film. Man fick inte lära känna karaktärerna i den uträckning jag hade velat. Historien om deras gemensama liv innan de blev ovänner utelämnades helt tyvärr. Men filmen är gripande och rekommenderas absolut.

----------------------------

SKIN

Handlar om en svart tjej som föds av vita föräldrar under apartheiden i Sydafrika. Den är verklighetsbaserad. Man får se hur Sandra Laing särbehandlas och utsätts för rasism i hennes ungdom. Kontakten med föräldrarna bryts när hon blir ihop med en svart grabb. Hon flyttar till något som liknar en kåkstad, men den rivs och befolkningen blir iväg schasade brutalt…

Oxå en gripande och tänkvärd film. Finns inte så mycket att säga om den.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

REC :)

håller med dig, gillar du paranormal activity så kommer du gilla Rec (men ta den spanska, har inte sett den amerikanska,men alla tycks gilla orginalet bättre, spanska alltså!)

andra bra skräckisar då vi verkar ha samma typ av filmintresse så jag oxå finner t.ex the ring filmerna rätt trista.

tips då är

the strangers

Rec

the fourth kind

o 2 st riktigt spännande bra thillers

the last house on the left

when a stranger calls

det ja gillar med de the strangers,last house on the left,when a stranger calls är att man kan verkligen sätta sig in i situationen, sånt älskar jag! <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nyckeln Till Frihet (Shawshank Redemption)

En av de bästa filmerna jag sett! Djup, gripande och bara så... så... otroligt bra!!!

The Dudesons Movie

Här fick jag mig ett gott skratt! Roligare än Jackass The Movie! Roligast är när en av killarna råkar glömma sätta i handbromsen och bilen rullar ner för en kulle två gånger i rad!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Clash of the titans

Vet inte riktigt vad jag ska säga, gick in på bion helt utan förväntningar. Den var varken bra eller dålig. Den kan nog vara ganska cool 3D då effekterna var ganska välgjorda. Det som i övrigt höjer filmen är Sam Worthington (Avatar) som jag tycker är en jäkligt skön skådespelare.

Anyway filmen handlar om människans kamp mot gudarna i det forna Grekland, där halvguden Perseus (Sam) kämpar för att hämnas sin fars död.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Untouchables (1987)

Historien om hur Eliot Ness bekämpar gangsterkungen Al Capone och hans spritsmuggling genom att skapa en speciell polisgrupp som är omutbara.

Väldigt bra som alltid. Några överdrivet överdramatiserade scener men man tröttnar aldrig på filmen och de 2 timmarna flyger iväg.

8,5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor