Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Boondock Saints II

Oj, hypad och aningen trött lägger jag mig för att kolla på en sequal på en underbar film. Man får en skön känsla när man ser bröderna och känner att det här "is the shit". Men vad händer?! Nej, sluta. Känslan kommer över en i hisknande fart, vad är detta.. Har dom mördat en av dom bästa filmstorys där ute.

Ja, jag är splittrad. Boondock Saints är ett guldkorn utan dess like, man kan inte annat än älska den filmen. Men tvåan, meh.. Det här känns som någon dålig parodi med toaletthumor av ettan och ett mjölkningsprojekt av ettan. Överspelade karaktärer, känns aningen B över filmen som dock räddas upp aningen i slutskedet.

Kort och gott, ettan är ett mästerverk, ett felfritt mästerverk, men detta är inget annat än ett ganska dåligt försök till en uppföljare till en gudomlig film.

Tyvärr #2, men det blir inte mer än 6/10 och då är jag snäll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Boondock Saints II

Oj, hypad och aningen trött lägger jag mig för att kolla på en sequal på en underbar film. Man får en skön känsla när man ser bröderna och känner att det här "is the shit". Men vad händer?! Nej, sluta. Känslan kommer över en i hisknande fart, vad är detta.. Har dom mördat en av dom bästa filmstorys där ute.

Ja, jag är splittrad. Boondock Saints är ett guldkorn utan dess like, man kan inte annat än älska den filmen. Men tvåan, meh.. Det här känns som någon dålig parodi med toaletthumor av ettan och ett mjölkningsprojekt av ettan. Överspelade karaktärer, känns aningen B över filmen som dock räddas upp aningen i slutskedet.

Kort och gott, ettan är ett mästerverk, ett felfritt mästerverk, men detta är inget annat än ett ganska dåligt försök till en uppföljare till en gudomlig film.

Tyvärr #2, men det blir inte mer än 6/10 och då är jag snäll.

Jag vågar inte se tvåan då jag hört så mycket dåligt om den. :/

Vill inte förstöra den underbara förstafilmen med att se en eventuell dålig tvåa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, va nyss och såg The Wolfman! Inte något vidare bra, men helt klart sevärd! :D

Det där lät motsägelsefullt - hur menar du?

Snabba Cash (2010)

Jag har inte läst boken, men efter att ha sett filmen blir jag riktigt sugen att göra det, för filmen är fantastisk!

Orkar inte skriva någon lång och detaljerad recension just nu men jag kan säga en sak: Den bästa svenska filmen jag har sett!

9/10

Såg själv filmen för någon vecka sedan! Den började väldigt bra, men rörde till sig fr o m ungefär halva filmen, och vissa scener kändes väldigt överspelade (förmodligen regissörens 'fel'). Skådespeleriet var annars väldigt bra. Kul kuriosa, är att jag har jobbat tillsammans på nattklubb i Märsta som Mrados hårda serb-kompis, han som

är med i bilen när de pucklar på Jorge i skogen

. Boken var hursomhelst mycket bättre, som vanligt, och jag rekomenderar starkt att du läser den, om du gillade filmen! De hoppade över väldigt många avsnitt i boken som jag tycker tillförde mycket, och gav en starkare känsla av realism.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte att the Wolfman var bitvis riktigt cool, och bitvis riktigt....wtf?

Stämningen dom byggde upp, miljön och skådespeleriet var riktig riktigt bra. Älskar England förr i tiden, med varulvs-mystiken.

Varulvarna såg dock helt ...förjävliga ut i slutet, när dom var CGIade var bra, men sen när dom hade nån jävla mask var ju heeeelt fult? Kändes som en parodi. Och slutfighten mellan dom två varulvarna var riktigt fult gjord

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ikväll ska jag se Trainspotting! Förstår inte varför jag bara har haft den liggande jättelänge utan att kolla, den verkar ju otroligt bra.

Har värmt upp genom att lyssna på Lou Reed i en halvtimme nu, och förväntningarna är minst sagt skyhöga. Återkommer med kort recension eller bara rätt och slätt betyg senare om jag orkar.

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg själv filmen för någon vecka sedan! Den började väldigt bra, men rörde till sig fr o m ungefär halva filmen, och vissa scener kändes väldigt överspelade (förmodligen regissörens 'fel'). Skådespeleriet var annars väldigt bra. Kul kuriosa, är att jag har jobbat tillsammans på nattklubb i Märsta som Mrados hårda serb-kompis, han som

är med i bilen när de pucklar på Jorge i skogen

. Boken var hursomhelst mycket bättre, som vanligt, och jag rekomenderar starkt att du läser den, om du gillade filmen! De hoppade över väldigt många avsnitt i boken som jag tycker tillförde mycket, och gav en starkare känsla av realism.

Då kanske jag ska börja läsa boken då, jag tror faktiskt att man uppskattar en film mer om man ser filmen innan man läser boken den är baserad på...För mig är det så i alla fall. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pandorum

Bower och Payton vaknar upp på ett rymdskepp efter en längre tids stasis, utan minne av vilka de är eller vad deras uppdrag är. Alla andra stasiskapsal verkar vara tomma och de börjar misstänka att de är de ända som är kvar.

Bower ger sig av genom skeppet för att försöka hitta ett sätt att ta sig till bryggan men snart blir han medveten om att de är inte ensamma ombord på skeppet trots allt.

Bra annorlunda Psyckologisk Sci-Fi film. Påminner väldigt mycket om TV-spelet Dead Space på ett väldigt bra sätt. Bra spännande kuslig atmosvär med intresanta karaktärer. Och Dennis Quaid är bra som alltid.

Lite synd bara att Payton är The King och den som är galen, tyvärr fattar man det rätt snabbt. Men Bower vet man aldrig var man har. Men det blir lite väl mycket ibland, speciellt i slutet då han börjar flippa ut.

Det här är en film jag faktiskt skulle vilja se en uppföljning på då jag gillar slutet och det potensial det ger.

7,5/10

Jag Har Älskat Dig Så Länge/Il Y A Longtemps Que Je T'Aime (2009)

När Juliette Fontaine kommer ut ur fängelset flyttar hon in hos sin syster Léa och hennes familj. Men att komma ut i livet efter många år är inte lätt och den ständiga frågan kommer upp i tankarna på Léa: Varför gjorde hon det hon gjorde?

Rätt bra Franskt Drama. Även om jag hade svårt att hänga med i slutet.

Vad för sjukdom hade Pirre och hur kunde hon åka dit för mord om han dog i sömnen? Eller gjorde hon något med honom?

6,5/10

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår verkligen inte tänket bakom

"Jag gillade egentligen inte filmen/ den var inte särskilt bra, men den får 7-9/10 ändå"

Haha! Paradoxalt eh? Ibland så kan man förstå att en film verkligen inte är bra, men endå uppskatta den för sin charm, eller sin otroliga b-films känsla. Ta tex Angry Red Planet. Verkligen ingen vidare story eller djup, men den har ju för faen en jättefladdermus med åtta spindelben!

mars_a5_1157772_0.jpg

Hur kan man inte älska?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ponyo på klippan vid havet/Gake no ue no Ponyo

En pojke hittar en underlig fisk på stranden och där börjar ett stort äventyr.

Flippad men underhållande Animefilm.

6,5/10

Outlander (2008)

Kainan krachar på Jorden år 709. Med på hans skepp har han ett kraftfullt rovdjur kallat Moorwen. Nu är det upp till honom att hjälpa Vikingarna att besegra Moorwen innan de går samma öde till mötes som hans eget folk.

Mycket bra. Ärligt talat förstår jag inte hur den har fått så mycket negativ kritik. Fantastisk regi och underbart kameraarbete. Bra skådespelare, intresant och spännande handling. Dessutom första filmen i historien som använder äkta fornnordiska och filmteamet har verkligen varit nogran med deras Vikingforskning då allt från kläder till vapen och bygnader stämmer bra.

Det ända i filmen jag inte är nöjd med är

att man fick aldrig se att Moorwen verkligen var död.

9/10

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

American Psycho.

Jag är ganska osäker om vad jag tycker om filmen, men jag skulle knappast kalla den en personlig favorit. Bale gör sig dock väldigt bra i huvudrollen och även jag tycker slutet känns lite ofullständigt på något sätt så lämnade den mig med lite tankar om moral.

Bah, jag vet inte, helt okej film däremot! 6/10 om jag skulle vara tvungen att sätta betyg. Precis sevärd, då den är lite intressant på sitt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Forget Me Not

Sämsta jävla filmen jag har sett. Vill ni se en skräckfilm? Se denna isånafall för ni blir rädda bara över hur dålig den är!

Handlingen är simpel. Ett gäng tonåringar är på en fest och pratar gamla minnen och kommer ihåg en lek dom lekte som barn på en kyrkogård.

Dom bestämmer sig för att åka till kyrkogården igen och leka samma lek bara för gamla minnens skull. Väl där händer saker.

1/10

Ja, så dålig var den enligt mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shutter Island

Året är 1954. Agent Teddy Daniels ovch hans nya partner Chuck Aule kommer till Shutter Island's mentalsjukhus för att undersöka det mystiska försvinnandet av en kvinna som mördade sina egna barn. Men snart upptäcker han att saker inte står rätt till på ön som verkar dölja mörka hemligheter, samtidigt som han kämpar med hemska minnen från World War II och hans fru's död 2 år tidigare.

Bra och spännande psyckologisk thriller men mycket bra atmosvär och underbar musik av den typen som thrillers hade förr.

Slutet

har jag skillda känslor för. Dels var det intresant och passande då allt faller på plats men samtidigt så var det inte tillfredställande då all spänning som filmen byggt upp bara försvinner. Det känns som om jag blir snuvad på konfekten, så att säga. Jag ville ha en upplösning av det mörka kusliga mysteriet på ön men det man fick snarare gjorde allt det andra meningslöst och gör att filmen för mig saknar omtittarvärde. Och det absoluta slutet känns både oundvikligt men samtidigt fel.

Stämningsfull, spännande och förvirrande. Se den när du är på humör för du kommer troligen inte se den igen.

7,5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slutet

har jag skillda känslor för. Dels var det intresant och passande då allt faller på plats men samtidigt så var det inte tillfredställande då all spänning som filmen byggt upp bara försvinner. Det känns som om jag blir snuvad på konfekten, så att säga. Jag ville ha en upplösning av det mörka kusliga mysteriet på ön men det man fick snarare gjorde allt det andra meningslöst och gör att filmen för mig saknar omtittarvärde. Och det absoluta slutet känns både oundvikligt men samtidigt fel.

Precis så kände jag, den senaste timmen förvandlades helt plötsligt till onödigt tjafs. Jag kan mycket väl tänka mig att det funkade i bokform men det hjälper inte mycket till faktumet att filmens slut kändes påtvingat. Bra recension! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor