Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Sannolikheten att James Cameron gör en uppföljare känns väl inte jättetrolig dock. :D

Nej, det är ju inte som att han är känd som "The Master of Sequels" eller något sådant heller. :lol:

Mr.Bean's Holliday

Mr.Bean har vunnit en resa till Franska Cannes. Men i Paris råkar han orsaka att en man missar tåget medans mannen son var kvar i tåget. Mr.Bean tar sig an att hjälpa pojken men det hela förvärras när han förlorar sin väska, Pengar, Biljetter och Pass.

Underbar Roadmovie alá Mr.Bean. Jag vet att många inte gillar den men jag tycker den är helt underbar. Först och främst så är Mr.Bean som han ska vara. Och inte en massa onödiga repliker. Sedan är filmen väldigt rolig och dessutom väldigt trevlig och mysig med härlig musik. Jag önskar bara att bilresan i slutet var lite längre.

8/10

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det är ju inte som att han är känd som "The Master of Sequels" eller något sådant heller. :confused:

Nej, men nu har han ju faktiskt bara gjort en uppföljare till en film där han faktiskt regisserade orginalet, men Terminator 2 kom för nästan 20 år sedan. Klart Cameron vill ha fräscht material, har man resurserna så vill man ju inte sitta och snickra på en uppföljare när man har möjlighet att göra något helt nytt. Möjligtvis att vi får se Avataruppföljare utan Camerons inblandning, det känns mer troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men nu har han ju faktiskt bara gjort en uppföljare till en film där han faktiskt regisserade orginalet, men Terminator 2 kom för nästan 20 år sedan. Klart Cameron vill ha fräscht material, har man resurserna så vill man ju inte sitta och snickra på en uppföljare när man har möjlighet att göra något helt nytt. Möjligtvis att vi får se Avataruppföljare utan Camerons inblandning, det känns mer troligt.

Jag tror också det. Antagligen kommer han producera uppföljarna (har för mig att jag läste att han ville ha en trilogi) men låta någon annan regissera. Och genom producentrollen ha fullt inflytande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg igår kväll, på bio. 3D. Sjukt najs upplevelse. Oerhört underhållande film - den tryckte precis på de rätta punkterna, och trots dess längd på 2,41, kändes den aldrig tråkig. Bra karaktärer, oerhört klichéartade - men jag tror att mycket av filmens styrka låg i detta.

Typ... 4/5.

Brothers

"A brother (Toby Maguire) is sent to fight in Afghanistan while his black-sheep brother (Jake Gyllenhaal) becomes caretaker to his wife (Natalie Portman) and child."

Vad är grejen med att alla trailers nuförtiden visar typ hela händelseförloppet i filmen? Den var hursomhelst väldigt bra, jag gillade den. Baserad på en dansk film med samma namn. Jag undrade hur den var, hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det är ju inte som att han är känd som "The Master of Sequels" eller något sådant heller. :D

Mr.Bean's Holliday

Mr.Bean har vunnit en resa till Franska Cannes. Men i Paris råkar han orsaka att en man missar tåget medans mannen son var kvar i tåget. Mr.Bean tar sig an att hjälpa pojken men det hela förvärras när han förlorar sin väska, Pengar, Biljetter och Pass.

Underbar Roadmovie alá Mr.Bean. Jag vet att många inte gillar den men jag tycker den är helt underbar. Först och främst så är Mr.Bean som han ska vara. Och inte en massa onödiga repliker. Sedan är filmen väldigt rolig och dessutom väldigt trevlig och mysig med härlig musik. Jag önskar bara att bilresan i slutet var lite längre.

8/10

Jag gillade också filmen. Förstår mig inte på folk som säger att den är dålig.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kidnapped/Den Siste Rebellen (1971)

Basserad på Robert Louis Stevenson's (författaren till bla "The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde" och "Skattkammarön") historier "Kidnapped" och "David Balfour".

Ett blodigt inbördeskrig har kämpats i Scottland mellan klanen Stewart och klanen Cumberland, där Stewart förlorade stort.

Den snälle och ärlige David Balfour blir kidnappad av en slaveribåt med order från hans girige farbror Ebenezer Balfour.

På båten träffar han rebellen Alan Breck som hjälper honom att fly.

De beger sig till Alan's släkting James Stewart's gård för att be där. Men när den mäktige Mungo Cumberland kommer till gården blir han mördad och strider utbryter. James Stewart blir arresterad för mordet men David vet att han är oskylldig. Men kan rättvisan segra när alla bara verkar vilja blunda och får det hela överstökat genom att avrätta James Stewart?

Jag vänbtade mig mer ett episkt äventyr faktiskt och var helt oförberädd på det här politiska kriminaldramat satt i gammla Scottland för flera hundra år sedan.

En ovanlig och intresant historia även om jag kanske hade velat haft mer.

6,5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Paranormal Activity på bio idag, och den var mycket bättre än jag trodde. Älskar hur spänningen byggdes upp hela tiden genom fler och fler händelser, och hur man såg fram emot natten fast ändå absolut inte, just för att man aldrig visste vad som skulle hända.

Väldigt bra skräckfilm där man slipper allt "hoppa upp framför skärmen" (med två undantag :P).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back

Vad kan jag säga som jag inte har sagt så många gånger innan?

10/10

Mrs. Doubtfire (1993)

Miranda Hillard får nog av sin oseriöse make Daniel och tar ut skiljsmässa. Men Daniel klarar inte av tanken att inte få se sina barn varje dag och klär ut sig till en gammal Engelsk dam i 50-års åldern och tar anställning hos sitt ex som hushållerska.

Baserad på boken "Alias Madame Doubtfire". Robin Williams i högform. Rolig, underhållande och varm.

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mrs. Doubtfire (1993)

Miranda Hillard får nog av sin oseriöse make Daniel och tar ut skiljsmässa. Men Daniel klarar inte av tanken att inte få se sina barn varje dag och klär ut sig till en gammal Engelsk dam i 50-års åldern och tar anställning hos sitt ex som hushållerska.

:rolleyes:

Efter att ha kollat på snuttar av Harry Potter-filmerna när de har gott på TV så insåg jag att jag har två osedda! Så jag kollade precis på Harry Potter och Fenixorden, och ska se halvblodsprinsen så fort jag får fatt på den.

I alla fall, Fenixorden var väl bara halvbra. Det hände inte så mycket men jag antar att det var ett viktigt "mellanspel" som bygger upp allt inför slutet. Helt klart sevärd ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Maverick (1994)

Bret Maverick är en spelare, bedragare och jäkla snabb på att dra. En dag träffar han den vackra korspelande bedragerskan Annabelle och när dessutom Marshal Zane Cooper ger sig in i leken då går spelet i full gång.

Väldigt underhållande stjärnspäckad Westernkomedi, uppföjare på den klassiska TV-serien vid samma namn med James Garner (som här spelar Zane Cooper). En massa vändningar nästan så det blir förmycket.

Att Bret ibland kallas Bart är en hyllning till TV-serien där huvudkaraktärerna var hans far Bret och farbror Bart.

Karaktärerna Bret och Baret har dykt up i ett flertal TV-serier genom åren med samma skådespelare.

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Up på planet och måste säga som många andra: fan vad mysig! Det jag gillade mest var att det var den första "riktiga" romantiken (i alla fall romantik som jag uppfattar det) jag sett på jag vet inte hur länge. Romantik som det ofta visas är inget annat än lusta och även om de kysser varandra i slutet är det ändå med stor chans en kortvarig vinst för filmens hjältar. Up däremot beskrev kärlek som den ofta är istället för den vilda passion som brukar förväxlas med den.

Sen så såg jag äntligen The Breakfast Club med några kompisar och jag vet inte.. jag säger både bu och bä. Jag gillar 80talsstuket samt de ganska intressanta karaktärerna men även om filmens syfte var att visa att dessa ganska osympatiska och sterotypa ungdomar egentligen är människor känns det som det behövdes en längre timespan. Jag köper verkligen inte slutet över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brothers

"A brother (Toby Maguire) is sent to fight in Afghanistan while his black-sheep brother (Jake Gyllenhaal) becomes caretaker to his wife (Natalie Portman) and child."

Vad är grejen med att alla trailers nuförtiden visar typ hela händelseförloppet i filmen? Den var hursomhelst väldigt bra, jag gillade den. Baserad på en dansk film med samma namn. Jag undrade hur den var, hela tiden.

Jag tror att jag sett den danska filmen och har för mig jag tyckte den var stark.

Senaste filmen jag såg var igår och den hette Godsend, riktig skitrulle. Robert de Niro spelar en galen genforskare som klonar cellerna till ett barn som förolyckats så att föräldrarna får en kopia av sin son, men så börjar förståss läskiga saker hända. :mf_doof: Massa hoppa-till-klichéer, och när en scen skulle vara läskig genom att "the obsessed kid" börjar spotta på personerna i sin klass och en lärare och det ska verka läskigt på något sätt kunde man bara skratta åt skiten, var tvungen att kolla klart bara för att se hur lågt det kunde sjunka och allt slutar bara med ett stort "Jaha?". Mitt råd? Undvik denna film.

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor