Kebab Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 American Pie 7 - The Book of Love Helt otroligt att de i 95% av fallen använde blåa och gula ölmuggar framför de röda! 1/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 18 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2009 The Sweetest Thing Christina Walters har en regel: Låt männen jaga, förför dem och dumpa dem. Men jaga aldrig männen. Men en dag träffar hon hastigt Peter och kan inte få honom ur tankarna. Det blir början på en lång resa bara för att få träffa honom igen. Väldigt galen, väldigt sjuk komedi om sex, vänskap och den sanna kärleken. Jag fann den hysteriskt rolig och bra de första gångerna men inte lika mycket nu längre. Förlite fokus på storyn och förmycket på de extremt galna skämten. Peter, som ska vara huvudkillen, är med förvånande lite. Men fortfarande helt OK. 6,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 Ondskan Jag skulle kunna skriva en lång post där jag tar upp varenda liten aspekt i filmen, men det gör jag inte, varför undrar ni? Dels för att jag anser att filmen är tillräcklig gammal och recenserad, men till allra största del för att den är så jävla genialisk. Erik Ponti, detta järnspöke som torterar sina plågoandar till den milda grad under galenskap. Mikael Håfström har lyckats fånga de flesta känslorna på ett helt magiskt men ändå trovärdigt sätt. Något som gör filmen till en bra motståndare till boken skriven av Jan Guillou, tyvärr har filmen tunnare innehåll. Något som kanske är förståeligt, men mycket synd i mitt tycke. Ondskan är enligt mig en extremt stark kandidat till bästa svenska film efter år 2000. 4,5 av 5 toasters Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 21 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2009 Brittany Murphy avled idag vid 32 års ålder. Även om hon inte var med i någon major blockbuster så minns jag henne från filmer som Just Married och Sin City samt att jag tyckte hon var bedårande vacker när jag var lite yngre. Ett tragiskt och allt för tidigt avslut på dennes levnadskapitel. Synd att det inte finns någon tråd om filmnyheter där man kan ta upp följande. Även om RIP-trådar inte gillas bör det kunna diskuteras då iaf detta faktiskt är en relativt stor och tragisk händelse inom filmindustrin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2009 Synd att det inte finns någon tråd om filmnyheter där man kan ta upp följande. Psssst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 21 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2009 A Christmas Carol sedd (i 3D). http://www.youtube.com/watch?v=6YAOYs3ObzI Jag har alltid gillat denna klassiker av Dickens, och det var självklart för mig att se filmen - speciellt när Jim Carrey och 3D erbjuds. Carrey gör en fantastisk prestation i filmen, inte bara som Scrooge, utan även som de tre andarna. Det är lätt att en karaktär i en Carrey-film blir FÖR mycket Jim Carrey men det var absolut inte fallet här; Scrooge var Scrooge. En perfekt sådan också. 3Dn var inte enastående den här gången utan gav istället upplevelsen ett finare djup - något som var fantastiskt i alla scener där man fick susa över hustaken eller glida över trottoaren på Londons gator. A Christmas Carol kommer definitivt att ansluta sig till Nightmare Before Christmas och Polarexpressen som de filmer jag brukar se dagarna innan julafton! 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2009 Igår såg jag Jackass - The Lost Tapes och dra mig baklänges vad jag älskade det. Det var de gamla godingarna från säsong ett blandat med tidigare outgivet material (vilket jag visserligen sett mycket av ändå i form av bonusfilmer i spelet "Jackass the game") som det bjöds på, och då förstår ju alla att en Jackass-junkie som jag blev alldeles till mig! Ni som tycker att de senaste Jackass-filmerna (2 och 2.5) sög, men gillade gänget förr, ska absolut se den. 5/5 toasts från mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 21 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2009 (redigerad) Igår såg jag Jackass - The Lost Tapes och dra mig baklänges vad jag älskade det. Det var de gamla godingarna från säsong ett blandat med tidigare outgivet material (vilket jag visserligen sett mycket av ändå i form av bonusfilmer i spelet "Jackass the game") som det bjöds på, och då förstår ju alla att en Jackass-junkie som jag blev alldeles till mig! Ni som tycker att de senaste Jackass-filmerna (2 och 2.5) sög, men gillade gänget förr, ska absolut se den. 5/5 toasts från mig. Antar att du vet att Jackass 3 är under produktion? Redigerad 21 december, 2009 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 22 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2009 El laberinto del fauno Mysig, spännande, läskig, sorglig. 9/10 Fan vilken recension! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2009 This Is It. Michael Jackson-filmen. Uppskattar att det mest var musik non-stop och inte massa intervjuer med ointressanta vänner till huvudpersonen i fråga som det brukar vara i amerikanska dokumentärer. Man kan inte förstå att mannen dog kort efter detta spelades in då han, relativt det skick man brukar se honom i media, sprudlade av energi. Sången och dansen var fortfarande klockren... Över förväntningarna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 22 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2009 (redigerad) Såg Wallander: Skulden igår på Canal+. Har alltid varit ett fan av Wallanderfilmerna, så jag tyckte att denna film var lika bra som alla andra! Long story short: En pojke försvinner och en nyligen frisläppt pedofil hamnar högst upp på listan över misstänkta. Blir en sån där härlig Wallandertwist på slutet! Oj, betyget. Ptja, 4/5! Redigerad 22 december, 2009 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 22 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2009 Jingle All the Way/Klappjakten (1996) Den alltid jobbande Howard Langston ger sig ut på Julafton för att hitta årets populäraste Julklapp till sin son. Men det visar sig lättare sagt än gjort och frågan är, hur långt är han villig att gå? Mycket rolig och mycket fjantig på samma gång. Lite väl mycket i slutet. Men ändå härlig julig underhållning. Konflikten med Tomtemafian är klart bäst. 6/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 22 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2009 (redigerad) Antar att du vet att Jackass 3 är under produktion? Som förövrigt kanske ska filmas i 3D. Fett! Cant wait, älskar dom grabbarna. Ska försöka få tag i "the lost tapes" Redigerad 22 december, 2009 av Weener Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 22 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2009 Fools Rush In (1997) Alex Whitman åker till Las Vegas för att starta en klubb. Där träffar han Mexikanska Isabel Fuentes på en bar och det ena leder till det andra. 3 månader senare återvänder Isabel för att berätta attn hon är gravid. För att mildra sin familjs reaktion så går han med på att låtsas vara henne pojkvän när hon ska träffa dem och innan de vet ordet av så har de gift sig. Men att gifta sig med någon du inte känner är inte alltid lätt. Härlig dramakomedi om kärlek och meningen med livet. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 22 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2009 Som förövrigt kanske ska filmas i 3D. Fett! Cant wait, älskar dom grabbarna. Ska försöka få tag i "the lost tapes" Jackass i 3D??? . Too good to be true! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 22 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2009 (redigerad) Hitman (2007) Har inte sett den här filmen förut men eftersom jag började spela Hitman-spelen igen så tyckte jag att det var dags att se den... Jag blev ENORMT besviken! Filmen känns väldigt "James Bond" och Agent 47 är alldeles för snäll, jag tycker att han mer framstår som en frihetskämpe än en kallblodig yrkesmördare. Timothy Olyphant är inte alls den Agent 47 som jag känner igen från spelen, visst, filmen är fortfarande underhållande men den kommer inte i närheten av spelens känsla och är ingen film jag kommer att titta på mer än 1 gång. Betyg: 1 av 5 Redigerad 22 december, 2009 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kletis Skrivet 23 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2009 Har suttit med en kompis och tittat igenom dom två första Sagan om Ringen, extended. Vi tänkte kolla alla 3 på en natt, men när klockan slog 23.00, och första filmen var kvar så sket vi i det, eftersom han skulle upp och träna vid 10. Ska se tredje inom en snar framtid, det känns som om en helt ny film med extended, och sen med surroundsystem och stor tv gör inte saken sämre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 23 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2009 Jackass i 3D??? . Too good to be true! Jackass 3D you know! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 23 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2009 How the Grinch Stole Christmas (2000) Den bittre Grinchen är trött på Julfirandet i Whoville och bestämmer sig för att förstöra Julen en gång för alla. Men den lilla flickan Cindy tycker synd om honom och bestämmer sig för att försöka få Grinchen på bättre tankar. Redan en klassiker med Jim Carrey och Taylor Momsen. Väldigt varm, mjuk, gosig och rolig. Jim Carrey, vars komik jag vanligtvis är dödstrött på, är underbar som Grinchen och väldigt rolig. Det är svårt att inte gilla den här filmen. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2009 The Children Det är juletider och två familjer gör sig redo att fira tillsammans i ett avlägset lanthus. Men snart störs friden av att barnens beteende oförklarligt förändras, med fruktansvärda konsekvenser. ---------------------------------------------------o------------------------------------------------------ Ganska så neutral film. Inte så spännande men inte så tråkig heller. Man fick inte nått riktigt svar på vad som var felet på ungarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts