KalleR Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Snakes On A Plane. Ganska bra faktisks. 8/10 Haha 8/10. du får ge dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Är det den filmen med bäbisen och tjocka morsan i slutet? Edit: Ja, det är det: http://filmsociety.wellington.net.nz/db/images/BrainDead.jpg Haha, det bästa är när de ska äta soppa, och tanten tappar örat. Trams, garvade som fasen i slutet av filmen när "hjälten" slaktade zombies med en gräsklippare . Prästen är riktigt rolig också: "I kick arse for the lord", eller vad han nu säger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 (redigerad) Trams, garvade som fasen i slutet av filmen när "hjälten" slaktade zombies med en gräsklippare . Prästen är riktigt rolig också: "I kick arse for the lord", eller vad han nu säger Den är riktigt skön, den filmen. Fast det var länge sen jag såg den. Ska nog försöka kolla på den igen. En annan film som Peter Jackson också har gjort är Bad Taste(IMDB), den kan också rekomenderas. Redigerad 19 oktober, 2006 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Haha 8/10. du får ge dig. Äh! Säg det till han på undertexter.se som gav den 5/5! Jag kanske har dålig smak men jag tyckte den var bra i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Äh! Säg det till han på undertexter.se som gav den 5/5! Jag kanske har dålig smak men jag tyckte den var bra i alla fall. Du får gärna tycka den är bra, men tycker du den platsar på imdb's Top250? Det gäller nästan alla som ger betyg i denna tråden, ni ger aldeles för höga betyg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mR.unicoRn^ Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Jag såg Die Hard, ettan och tvåan för inte så länge sen. Ettan är min favorit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 (redigerad) Tittade för ett tag sen på A night at the roxbury. Är en amerikansk komedi, som handlar om ett par killar som med alla medel försöker komma in på stans coolaste nattklubb, "The Roxbury." Måste vara en av mina favorit filmer, den är så otroligt bra! Kan inte få nog av den. "What is love... baby don't hurt me, don't hurt me... no more." Ger den 10/10. Precis sådan film jag gillar. Redigerad 19 oktober, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Tittade för ett tag sen på A night at the roxbury. Är en amerikansk komedi, som handlar om ett par killar som med alla medel försöker komma in på stans coolaste nattklubb, "The Roxbury." Måste vara en av mina favorit filmer, den är så otroligt bra! Kan inte få nog av den. "What is love... baby don't hurt me, don't hurt me... no more." Ger den 10/10. Precis sådan film jag gillar. Är det den med Jim Carrey när han och hans kumpaner danser så kul? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 (redigerad) Är det den med Jim Carrey när han och hans kumpaner danser så kul? Nja, den med Jim Carey är en parodi på den "riktiga" filmen tror jag. Fast dom 2 killarna som är med Jim Carey då är med på riktiga filmen också. Redigerad 19 oktober, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 50 First Dates Komedi med Adam Sandler Jag vill gifta mig med Adam Henry Roth is a man afraid of commitment up until he meets the beautiful Lucy. They hit it off and Henry think he's finally found the girl of his dreams, until he discovers she has short-term memory loss and forgets him the very next day. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 50 First Dates Komedi med Adam Sandler Jag vill gifta mig med Adam Henry Roth is a man afraid of commitment up until he meets the beautiful Lucy. They hit it off and Henry think he's finally found the girl of his dreams, until he discovers she has short-term memory loss and forgets him the very next day. Haha! Den är skit bra. ^^ Höll på skratta ihjäl mig när man ser han, Adam sandler, när han åker i sin båt och grinar samtidigt som han sjunger en Beach Boys låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Nja, den med Jim Carey är en parodi på den "riktiga" filmen tror jag. Fast dom 2 killarna som är med Jim Carey då är med på riktiga filmen också. Det är faktiskt tvärt om, "Saturday Night Live" körde massa sketcher med olika skådespelare, bla Jim Carey. Dessa blev så populära att de beslutade sig att göra en film som spinoff från sketcherna. Och resultatet, A night at the Roxbury. Riktigt rolig film för övrigt. Men sluta böga er så med betygen. Den är knappast världens bästa film, så att ge den 10/10 är ju helt utvecklingsstört. 6/10 kan jag stäcka mig till, skådespelarinsatserna är inga höjdare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Men sluta böga er så med betygen. Den är knappast världens bästa film, så att ge den 10/10 är ju helt utvecklingsstört. 6/10 kan jag stäcka mig till, skådespelarinsatserna är inga höjdare. Betygen man sätter är efter vad man själv tycker, inte vad alla andra ska tycka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Betygen man sätter är efter vad man själv tycker, inte vad alla andra ska tycka. Man måste ju ändå vara lite mer kritisk när man ger betyg. American pie: bandcamp är rolig 10/10 The Shawshank Redemption är lite seg ibland -1/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 (redigerad) Man måste ju ändå vara lite mer kritisk när man ger betyg. American pie: bandcamp är rolig 10/10 The Shawshank Redemption är lite seg ibland -1/10 Ja, men det beror ju helt på humorn om vi ska ta bandcamp som exempel. En del kanske älskar den där lite töntiga humorn som finns i den filmen, dessutom gillar de snygga brudar, och tycker att filmen i helhet är den bästa de sett, då kan de väl ge en 10 ? Medan du å andra sidan tycker att: skämten är töntiga, musiken är dålig, åt helvete med handlingen. -10. Eller menar du att de sätter alldeles för högt bara för att det fanns en grej som var bra, och alldeles för lågt för att det fanns en grej som var dålig ? Om det var på det sättet du menar så håller jag med dig. Redigerad 19 oktober, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Man måste ju ändå vara lite mer kritisk när man ger betyg. American pie: bandcamp är rolig 10/10 The Shawshank Redemption är lite seg ibland -1/10 Håller med dig till fullo. Folk verkar tro att om man gillar en film så klasificerar den sig automatiskt till 10/10. Så är inte fallet. OM en film ska få en full pot så ska den verkligen vara BRA i alla aspekter. Att en komedi är rolig och du skrattade åt skämten i en film gör den inte till världens bästa film för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Ja, men det beror ju helt på humorn om vi ska ta bandcamp som exempel. En del kanske älskar den där lite töntiga humorn som finns i den filmen, dessutom gillar de snygga brudar, och tycker att filmen i helhet är den bästa de sett, då kan de väl ge en 10 ? Medan du å andra sidan tycker att: skämten är töntiga, musiken är dålig, åt helvete med handlingen. -10. Eller menar du att de sätter alldeles för högt bara för att det fanns en grej som var bra, och alldeles för lågt för att det fanns en grej som var dålig ? Om det var på det sättet du menar så håller jag med dig. Vad jag säger är att man hänsyn till mer än hur mkt man skrattar. Hur är skådespelandet? hur är scenografin? mm, mm. Jag skrattar gott åt Band Camp och har sett den ett par gånger. Men för det tycker jag inte den är värd mer än 5-6. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Vad jag säger är att man hänsyn till mer än hur mkt man skrattar. Hur är skådespelandet? hur är scenografin? mm, mm. Jag skrattar gott åt Band Camp och har sett den ett par gånger. Men för det tycker jag inte den är värd mer än 5-6. Så du tycker alltså på det här sättet ? Medan du å andra sidan tycker att: skämten är töntiga, musiken är dålig, åt helvete med handlingen. -10. Eller menar du att de sätter alldeles för högt bara för att det fanns en grej som var bra, och alldeles för lågt för att det fanns en grej som var dålig ? Om det var på det sättet du menar så håller jag med dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Jag tycker att skämten var roliga, musiken helt okej, och handligen funkade på den lättsamma nivå filmen ligger på, om du ville höra en snabbrecension om band camp. Vad jag säger är att folk ger 10or till höger vänster utan att ha någon tanke bakom det. Ska 10 vara det högsta betyget så kan det inte vara så lätt att nå upp till det. Hur jävla långt upp i röven måste man ha huvudet för att inte förstå vad jag säger? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Jag tycker att skämten var roliga, musiken helt okej, och handligen funkade på den lättsamma nivå filmen ligger på, om du ville höra en snabbrecension om band camp. Vad jag säger är att folk ger 10or till höger vänster utan att ha någon tanke bakom det. Ska 10 vara det högsta betyget så kan det inte vara så lätt att nå upp till det. Hur jävla långt upp i röven måste man ha huvudet för att inte förstå vad jag säger? Nej, jag ville inte höra dig recensera bandcamp igen, jag förstog recensionen gott och väl första gången. Ja, då säger du ju ungefär som jag skrev. Tydligen måste man ha huvudet lika långt upp i röven som jag har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts