Crusader Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 Sherlock Holmes and the Case of the Silk Stocking Uppföljare på The Hound of the Baskervilles (2002) men de var tvugna att byta skådespelare på Sherlock Holmes. Holmes har dragit sig tillbaka som privatdetektiv efter de hemska händelserna i Baskerville och sitter nu mäst bara hemma och tar droger och han har tappat kontakten med Dr. Watson. Iallafall tills en dag då Dr. Watson kommer till London för att gifta sig. I samma veva så blir en tonåring flicka strypt av sin egen silkesstrumpa och Holmes ombeds att ta sig an fallet. Känns lite som ett sista äventyr med Sherlock Holmes och Dr. Watson. Watson ska gifta sig och Holmes håller på att knarka ned sig. Men framtiden blir ändå obesvarad. Även då Holmes mot slutet erkänner att han har ett drogberoende så får man aldrig veta om han kommer sluta eller inte, bara det att han kommer vara ensam igen. Filmen började en aning trögt och jag höll på att byta kanal. Men sedan blev den mycket mer intresant och spännande. 6,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 I love you, man http://www.imdb.com/title/tt1155056/ Den framgångsrika mäklaren Peter Klaven som, efter att ha förlovat sig med sina drömmars kvinna Zooey, till sin förtret upptäcker att han inte har någon manlig vän nära nog att vara hans best man. Peter ger sig genast ut på en rad bisarraoch obekväma ”mansdejter” i syfte att finna en sådan vän Det höga betyget på IMDB bådade ju onekligen gott, och besviken blev jag absolut inte, tvärt om. Det här en klart mognare typ av romantisk komedi, tänk Lost in translation eller Garden State. Skämten ligger alltid rätt och jag skrattade rakt ut flertalet gånger. Det är inte heller den typiska bajshumorn som vi ofta får se i dagens komedifilmer, utan mer genomtänkta skämt som mer bygger på försägelser och vuxna som försöker vara ungdomliga. Det är för övrigt mycket svårt att inte älska Jason Segel (kanske mer känd som Marshall i How I met your mother), inte för skådespelet (som han dock gör klart godkänt) utan för att han verkar så jäkla gosig! Ge mig honom i gigantisk-gosedjur version, och jag kommer sova gott om kvällarna! Jag hade väldigt roligt iallafall, så jag ger den en stark rekommendation. Roligare än så här kanske vi inte får ha i år; i filmväg det vill säga. 8/10 Sidenotes: 1 - Jag kan tänka mig att många av de underförstådda och inte så uppenbara skämten förstörs om man kollar med svensk text. Jag gjorde visserligen inte det så jag vet inte, men ett varningens finger räcks ut ändå. 2 - Är inte romantiskt komedi världens jobbigaste benämning? Till exempel Lost in translation är ju både rolig och romantisk, men den skiljer sig ju enormt från filmer som till exempel Just Married, och det är ju sådana filmer vi brukar kalla romantiska komedier. Vad är då Lost in translation? Romantiskt dramakomedi? Dramaromantisk Komedi? Komediromantisk Drama? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 25 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2009 Fingerprints Genre: Horror Speltid: Ca 1h 30min En relativt bra film, men lite löjlig vid tillfällen. Några skådespelare var väldigt dåliga, och vissa delar av storyn kändes lite oigenomtänkta och det var bara konstigt. Men storyn var intressant och, lite så. Enligt mig är det en film värd att ses. Synd att 'skurken' i slutet var relativt sämst på skådespeleri. Men låt inte det avskräcka er. Man förstår hur det är tänkt men det skulle möjligtvis kunna ha blivit bättre om t.ex [spoiler alert!] skurken var Julies bror, och att järnvägssnubben alltså haft både en son och en dotter. Men det hade väl varit för 'casual' att en man vore the bad guy. Och slutet var patetiskt... Alltså efter det riktiga slutet så kom ett litet skämtslut i princip. Löjligt. Men som sagt. Filmen i sig själv ger jag 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 26 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2009 Fingerprints Genre: Horror Speltid: Ca 1h 30min *en massa kritik* 7/10 Sånna här recensioner hatar jag. Rakt igenom kritik, inte ett ord om vad som var bra utom "den är helt okej ibland". Trots det så ger man filmen 7/10 i betyg. Det betyget ger man inte till en helt okej film, det ger man till en bra/riktigt bra film. Kan ju ge Kicken samma kritik fast tvärt om. Du skriver jättebra recensioner, verkligen, men ofta låter det som hyllningar med några få ord om vad som är dåligt och sen landar betyget på 4-5/10. Visst, jag stirrar mig blind på betygen och jag vet själv hur jobbigt det faktiskt är att sätta rättvisa betyg, men läser ni ens igenom vad ni har skrivit innan ni sätter betygen? Det är i alla fall för mig svårt att veta om en film är värd att se när själva recensionen och betyget skiljer sig så mycket. (observera att det här inte är någon kritik mot Crusader, han skriver ju iallafall en recension som är ungefär jämn med betyget även fast alla filmer verkar vara de bästa som någonsin gjorts i hans ögon) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 26 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2009 The Invasion (2007) En rymdfärja krachar över USA och vrakdelarna innehåller mystiska livsformer som smittar alla som rör vid dem. Dr. Carol Bennell börjar upptäcka att folk beter sig underligt och konstigt som om de inte är sig själva längre. 4:e officiella remaken av den klassiska Invasion of the Body Snatchers (1956). Precis som Invasion of the Body Snatchers (1978) och Body Snatchers (1993) så gör den här filmen en egen version av historian. Medans orginalet var baserat på skräcken för Kommunister, remake 1 på rädsla för hippies och remake 2 på rädslan för kemisk krigsföring så bygger den här på rädslan för sjukdommar och virus. Men här så är det inga pumpor som kopierar människor utan ett virus som programerar om kroppen. Som traditionen med Body Snatcher filmerna är så har huvudrollerna efternamnen Bennell, Driscoll, Kaufman och Belicec. Underhållande och spännande även om jag störde mig på klippningen och huvudrollsinhavarens idioti att alltid slänga bort pistoler som hon hittar. För att vara en Hollywood Biofilm så känns det faktiskt mer som en billig TV-film. Har de spenderat alla sina pengar på skådespelarna? 6,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2009 Problemet jag har är att om man ger halvbra filmer alldeles för högt betyg så blir det svårt att betygsätta ännu bättre filmer man inte sett. Som PC-gamer svarade när någon frågade varför de inte gett 100% till något spel ännu så sa de att om de skulle ge 100% skulle det betyda att inget spel någonsin kan var bättre, vilket naturligtvis inte är logiskt.Jag minns det PC-Gamerscenariot, och jag tror det var TLoZ:Ocarina of Time, som bara fick typ 97% eller så, av tidningen. Indeed, och man skriver väl här för att man lite vill tipsa om en bra film som andra kan se (eller varna om att se)? Ger man då alla sina filmer 9/10, 10/10 så blir det till slut inte riktigt trovärdigt och man slutar lyssna på den personen. Jag klarar mig, men Crusader kanske vill få sin röst hörd.Jag förstår hur du tänker, men folk lägger alldeles för mycket vikt vid en siffra. Man får ut så mycket mer om man läser vad han tyckte om filmen i ord än om man förlitar sig på en siffra som någon anonym internetanvändare ger filmer när man själv letar efter filmer att se. Tycker jag. Peace out. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 26 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2009 TLoZJag läste ut förkortningen som "The Lord of Zelda"... Gör aldrig om det där igen, snälla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2009 Då har jag äntligen också sett Harry Potter och Halvblodsprinsen. Själv är jag ett stort HP-fan, och jag har alltid köpt och läst alla böcker så fort de kom ut. Filmen var helt okej och väldigt rolig på sina håll, men på ett sätt kändes den faktiskt en aning händelselös. Som alltid med filmerna så försvinner så väldigt många av de detaljer som gör Harry Potter en sådan fröjd att läsa. Filmen är inte min favorit i serien men fortfarande helt fantastisk och... magisk. Tack och lov för att Harry Potter och Dödsrelikerna blir två filmer! Betyg: 4/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2009 (redigerad) Då har jag äntligen också sett Harry Potter och Halvblodsprinsen. Själv är jag ett stort HP-fan, och jag har alltid köpt och läst alla böcker så fort de kom ut. Filmen var helt okej och väldigt rolig på sina håll, men på ett sätt kändes den faktiskt en aning händelselös. Som alltid med filmerna så försvinner så väldigt många av de detaljer som gör Harry Potter en sådan fröjd att läsa. Filmen är inte min favorit i serien men fortfarande helt fantastisk och... magisk. Tack och lov för att Harry Potter och Dödsrelikerna blir två filmer! Betyg: 4/5. Ja, typ samma här, såg den häromdagen. Älskar verkligen att se filmerna, även om de inte är i närheten av böckerna, spelar mig egentligen ingen roll vad som händer, hela världen, personerna och atmosfären räcker liksom. Att Dumbledores begravning inte var med i filmen är så jävla sjukt. Redigerad 26 juli, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2009 Ja, typ samma här, såg den häromdagen. Älskar verkligen att se filmerna, även om de inte är i närheten av böckerna, spelar mig egentligen ingen roll vad som händer, hela världen, personerna och atmosfären räcker liksom. Att Dumbledores begravning inte var med i filmen är så jävla sjukt. Jepp. Förövrigt tycker jag att Malfoy får väldigt mycket scentid, jag hade föredragit om mer fokus lades kring Halvblodsprins-boken. Emellertid skötte Tom Felton (Draco Malfoy) sin roll mycket bra, det här var första filmen där han verkligen sken! Sen fick man inte se en enda scen där Snape var svartkonstläraren, vilket också var trist. Så är det alltid med böcker som blir till filmer tyvärr, och regissören har ändå gjort ett bra jobb. Det fick mig att börja läsa HP igen, är halvvägs igenom ettan nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 27 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2009 Jag såg The Skeleton Key på tv häromnatten och det var en sjukt jävla bra film måste jag säga! Ett helt otroligt slut och skrämmande handling gjorde fick mig att tycka att den var en av de bästa jag sett. Påminde lite om Rose Red. Kate Hudson gör bra ifrån sig som Caroline Ellis i huvudrollen. Verkligen ett bra filmtips! imdb Betyg: 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 27 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2009 Whoa - det där känns lite som att bli serverad en jättestor, men ack så god måltid. Man vet inte om man kommer orka äta upp hela på en gång, så man äter lite grann, sätter gladpack på den och ställer in den i kylen tills man blir hungrig igen. TL;DR brukar vi nördar säga. (Too long, didn't read) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 27 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2009 Beck - Annonsmannen Bra och spännande. Tyvärr kom jag ihåg vem som var våldtäktsmördaren och visste vad som skulle hända innan det hände. 6,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 27 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2009 Såg den för några dagar sen, hade en liten Oceans maraton. Tyckte elvan var bäst av alla tre. 9/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 28 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2009 The Ex: Unrated Väldigt underhållande och varm komedi med en av filmhistoriens mäst avskyvärda karfaktär. Riktigt hatobjekt. Fattar inte varför den kallas Unrated för där är ingen gore, sexuella scener eller något sådan. De typ säger "F" ordet ett par gånger bara. 7,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 28 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2009 The Ex: Unrated Väldigt underhållande och varm komedi med en av filmhistoriens mäst avskyvärda karfaktär. Riktigt hatobjekt. Fattar inte varför den kallas Unrated för där är ingen gore, sexuella scener eller något sådan. De typ säger "F" ordet ett par gånger bara. 7,5/10 Har velat fråga dig en sak ganska länge nu. Du skrev i ett inlägg för några dagar/någon vecka sedan att du har ett annorlunda betygsystem där "5" representerar "en varken bra eller dålig" film. Sedan gav du även filmer som du gett "lågt" betyg till. Däremot var ingen under 5. Har du aldrig sett en dålig film? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 29 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2009 (redigerad) Har velat fråga dig en sak ganska länge nu. Du skrev i ett inlägg för några dagar/någon vecka sedan att du har ett annorlunda betygsystem där "5" representerar "en varken bra eller dålig" film. Sedan gav du även filmer som du gett "lågt" betyg till. Däremot var ingen under 5. Har du aldrig sett en dålig film? Jo, det har jag. Jag har sett riktigt usla filmer (House of 1000 Corpses t ex anser jag vara den absolut sämsta som har gjorts. Tror jag gav den -4 eller något) men för det mästa gillar jag de filmer jag ser iallafall tillräkligt för att få ut något av dem. Eftersom min filmsmak verkar vara ett intresant ämne, här är några av mina sämsta betyg de senaste åren: Hansel & Gretel Så ooootroligt usel film. Bara de minsta barnen kan tycka den här är bra eller ens rolig. Orkar inte ens se hela... 1/10 Return of the Texas Chainsawmasaker 1 h 25 min som jag aldrig mer kommer få tillbaka. Totalt slöseri av tid och totalt värdelös film. Matthew McConaughey var bra men det var ocksså det ända. 1/10 Inland Empire Guuud vad långtråkig, långsam och dålig. Hur han kan göra en så dålig film efter alla bra filmer han gjort kan jag inte fatta. 1/10 9 Songs Herregud säger jag bara. Jag kan förstå att vissa filmskapare vill att skådespelarna ska ha sex på riktigt i deras filmer och det kan väl vara OK... när bara inte hela filmen är som en enda jäkla lång sexscen. Sex, droger och Rock är vad filmen handlar om. De har sex, sedan spelas en låt på en scen, sedan har de sex, sedan spelasd en låt, sedan sex, sedan spelas en låt. Läg sedan till et par scener där de knarkar innan de har sex och en VO om hur mycket han älskar hur hon luktar så har du den här filmen. Skulle inte kalla den för porrfilm för trots att de har sex på riktigt i alla scenerna så filmar de mäst deras ansikten medans de har sex och det är "riktiga" skådespelare som spelar huvudrollerna. Det är en film om sex helt enkelt men inte är det något vidare bra. 1/10 Enoug Störde mig riktigt på hela grejen. Filmens budskap känns som "Det är OK att mörda din make om han slår dig" vilket typ alla säger i hela filmen med. Vi snackar inte självförsvar här utan överlagt mord. Jag försvarar inte män som slår deras fruar och flickvänner (Det samma gäller kvinnor som gör så mot män) men mord är aldrig en axepterad väg. Speciellt i den här filmen känns det så. Hon försöker inte ens fixa det på ett laglig sätt utan går direkt på att mörda honom. Den känns även dubbelmoralisk som bara den. Nästan som "Döds straff borde avskaffas men män som slår kvinnor måste dö". Nej, den här filmen är bara... fel! 2/10 Black Scorpion II: Aftershock Tyckte först att detta var en riktigt usel superhhjälte film. Sex, fjantiga skämt, löjliga skurkar osv. Men sedan fick jag veta att det var på det här viset som serierna var. Filmen är trots det inte bra men den känns nu som att den har rätt till att vara som den är. 2/10 Silent Warnings (WARNINGS!) Ett gäng ungdommar åker till ett hus mitt i ett gigantiskt majsfält för att göra vid det och sälja det när de hittar mystiska cirklar i fältet. Fler cirklar dycker upp och plötligt så beamar det ner en massa rymdvarelser som börjar slå ihjäl dem. Deras ända räddning är el som verkar sabba rymdvarelsernas teleporter. Svårt att tro, men detta är ingen komedi utan en alvarlig slasherfilm... och riktigt usel. Väldigt tydligt en rippoff av "Signs". Är väldigt uppenbart att de som gjort filmen ville göra en egen Signs film men rättigheter kostar så då passar det bättre att göra en rippoff. Speciellt platsen. Här var visseligen rymdvarelserna inte alergiska mot vatten utan mot järn. (Ända sättet att döda dem var att skjuta dem med järn-kulor) Specialefekterna var riktigt bra ibland men ibland skrattretande dåliga. Rymdvarelserna såg ut att komma från ett TV-spel med blå splatter som aldrig träffade väggarna. Dessutom så fanns det aldrig nån riktig story bakom allt. Filmen slutar med att de överlevande åker iväg och hör på radion att all ström slutat fungera på jorden att att det rapoterats att mystiska varelser attackerat folk. Det ända som är värt att se i filmen är nakenscenen på en väldigt snygg tjej i början. 2/10 Southland Tales Påminner om en av de sjuka konstiga filmprojekt vi hade när jag gick på Dramaskola, bara det att de här hade en budget. Vad kan jag säga, en katastrof och nåt av det sämsta, mest ologiska skräp jag sett. och man fattar absolut ingenting. Känns som att han som gjorde filmen trodde han gjorde något riktigt bra men igewntligen bara en galen röra utan struktur. Den ska vara kritik på vårt samhälle men hur, fattar jag inte. Jag fann lite hopp om filmen mot slutet när det verkade som att det hela kanske bara var en febrig dröm i skallen på en man som inte måde så bra men eftersom det aldrig avslöjades om det var så, kann jag inte ta det för givet. Hade det hela varit en dröm så hade det varit rätt häftig filmatisering av de konstiga drömmar man ibland har på nätterna och då fått högre poäng men efter att ha kollat upp lite så verkar det som att det inte alls var tanken. Det ända filmen får poäng för är att man ibland skrattade år elendet. 2/10 I'm Not There. Fy fasiken vilken jobbig film. Känns typ som att de var påtända när de kom på och gjorde den. De där 2h15min kändes som 10 timmar. Filmen är så dum så att den uppfattas som smart. Visst, jag fattar vad de försökte göra och idén var bra men jag tycker det hela blev en röra. Och att börja med hans död (som inte ens har inträffat än) gjorde det inte klarare. Och en massa fjantande runder med obegripliga rörelser och händelser där karaktärer beter sig som konstiga karaktärer i drömmar gör det hela bara konstigt och obegripligt. Känns som att man måste vara en Bob Dylan fantast för att fatta det hela och hur det hänger ihop. Men några saker var iallafall bra. Nu är ju det här inte alls min typ av film så jag antar att de, som gillar den här typen av obegripliga konstnärliga filmer, gillar den. Men som sagt, jag förstår idén och vad de försökte göra och det höjer betyget lite. 2/10 Starsky & Hutch Oj, vad uselt dålig den var. Visst väntade jag mig humor och en aning parodi på 70-tals polisfilmer men det här var ju bara för mycket. Sjuk Ben Stiller-humer, inget annat. Bara fjanteri och ingen action. Nu har jag visseligen inte sett TV-serien men jag har svårt att tänka mig att den var såhär fjantig. Och slutet... löjligt, dåligt och inte ett dugg tillfredsställande. 3/10 Hard Time Tråkig deckare med Burt Raynolds. 3/10 Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren Är rätt OK tills mot slutet när det bara blir det ena överdrivna och onödiga mordet efter det andra. Huvudroller dör hastigt som om de bara var B-karaktärer och den rätt bra handlingen från första filmen syns inte till i den här. Faktum är att handlingen är bara att Julie, hennes nya pojkvän och hennes kompisar blir lurade till en semester Ö där någon börjar mörda alla 1 efter en. Sen märker ingen något fören det typ är 15 min kvar av filmen och alla händer typ i överdrivet löjliga mord där de typ får en varsin döds scen. Det passar till Fredagen den 13:e filmerna men här känns det bara onödigt. Sen är ju slutet dessutom uselt. 3/10 The Princess Diaries 2: Royal Engagement Jag har sett fram mot att se den här filmen. Gillade ettan. Trailern var bra. Intervjuer där de säger att det är den bästa filmen och... ...Fy fasiken vad besviken jag blev. Var är humorn? Den var dålig tråkig pophopkok. Gick mer ut på att vara "cool" än bra och rolig. Allt roligt var med i trailern. Mer finns inte i filmen. Ända riktigt bra var väl legenden Stan "the man" Lee som en utlänsk man som lärt sig engelska genom att se "The three Stooges". 3/10 Mulan 2 Åsnan är tillbaka i en av de svagaste Disneyfilmer jag sett. Väntade helatiden på att filmen skulle börja och plötsligt så var den slut. En kärlekshistoria är inte tillräcklig när den ända skurken i filmen är hennes lilla drake. 3/10 The Devil's Rejects: House of 1000 Corpses 2 Uppföljare till värdens sämsta film: House of 1000 Corpses. 100 gånger bättre än första filmen men är ändå en skräp film. Ron Zombie försökte här göra om sin historia till lite verkligare vilket kostade honom en hel del fans från första filmen och lämnar den oavslutade Dr. Satan storyn helt oupklarad (De hade en scen där de visade att han också blev tillfångatagen men den klipptes bort). Retar mig fortfarande på att den psykopatiska massmördarfamiljen Firefly visas som de stackars offrena som inte får vara som de är. Filmen börjar OK men blir sämre och sämre och slutet är riktigt riktigt uselt. 3/10 Marie Antoinette AH! Ett par timmar av mitt liv jag aldrig får tillbaka. De som gjorde filmen kände sig säkert väldigt konstnärliga men det finns något som heter "för mycket". Uselt soundtrack som inte passar alls, dålig regi och lustiga idéer. Och tråååkig... Varför stängde jag inte av och tittade på annat istället? 3/10 Creep I början kämnns filmen som en Engelsk "Silent Hill". Faktum är att musiken är EXAKT som i Silent Hill. Filmen handlar om en tjej som blir fast i en tunnelbana där en mystisk varelse dödar alla hon kommer i kontakt med. Faktiskt kuslig och rätt bra i början men blir sämmre senare och riktigt usel dussin skräckis i slutet. När det visar sig att "varelsen" är ett klonexpriment kvarglkömnt i ett labb som är kanibal (Typ, Wrong Turn) och dödar folk så blir det inte så bra längre och de sista 10 minuterna är riktigt dåliga. Så filmen får ett rätt lågt betyg tack vare andra halvan. 3/10 Attack Force Steven Seagal försöker göra något annorlunda men misslyckas totalt. Resultatet blir en dålig vampyr rulle utan vampyrer. Filmen är som en typisk vampyrhistoria med ett virus som förvandlar människor till djuriska supervarelser med superkrafter som älskar att döda, klä'r sig som gothare och har ett eget mystiskt samhälle. Ända skillnaden är att de igentligen inte är vampyrer för de dricker inte blod. Filmen har ingen balans. Ena stunden en grupp långa tråkiga pratscener, sedan lång meningslöst action och våld, sedan mera prat osv. En annan sak är Steven Seagal's karaktär som ser ut, och beter sig, som en gammal gubbe. Hans actionscener är väldigt korta och klipta utan några coola slag eller sparkar men trots det så är han stark och väldigt bra på att slåss. T ex en av "vampyrerna", som är jättesnabba och supertåliga, kan döda en grupp välträndade soldater utan vidare innan de ens hinner reagera men Steven Seagal's karaktär slår ned dem utan vidare men ett slag och en liten spark. Idén var bra men de skulle ha utvecklat filmen mer och bättre och Steven Seagal skule ha undvikit att göra sin karaktär superbra när han uppenbarligen inte var i form. 3/10 Ghost Ship Inget vidare bra film. Storyn är för mycket samt slutet suger verkligen. Dark Castles andra filmer är mycket bättre. (House on Haunted Hill, Thir13en Ghosts, Gothika, House of Wax) 3/10 Alexander BHra skådespelare och snygg film men inte bra. Tråkig är den. Den hoppar helatiden i historian innan man hinner komma in i den delen den berättar om just då. Hoppar 8 år hit och dit och man blir förvirrad. Den är mer som en rekonstruktions dokumentär fast dyrare och bättre kvalitet fast mindre korect. Man får ingen riktig chans att lära känna karaktärer. Ofta dog karaktärer som verkade viktiga men som man inte känner igen. Den har en intresant historia men lite underhållnings värde. 4/10 The Secret Agent Club Hulk Hogan spelar en töntig (Och ful) leksaksförsäljare som igentligen är en cool hemlig agent. Han är jagad av den glamorösa super skurken Eve spelad av Lesley-Anne Down (Olivia i Sunset Beach) som han har stulit ett supervapen från. Hulk Hogan spelar fantastiskt bra i filmen liksom Lesley-Anne Down. Tyvärr gör inte övriga skådespelare det utan är riktigt usla liksom filmen och den story. Bara skräp. Hade det inte varit för att jag har som regel att alltid se klart en film jag börjat på så hade jag stängt av. Början var OK men när barnen blir inblandade så blir den bara patetiskt fånig. Tycker det är synd att Hulk Hogan bara spelar i dåliga värdelösa filmer och aldrig har en chans att visa vad han verkligen går för. 2/10 (Ända orsaken den får så högt betyg som den får är Hulk Hogans skådespeleri samt att de dödar skurkarna i filmen på riktigt groteska vis) Redigerad 29 juli, 2009 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 29 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2009 Senaste filmen jag såg var Babas Bilar ganska rolig film med Hassan Brijany Sara Sommerfeld och Andreas Wilson. Har aldrig skrattat så mycket när jag har sett en film visst finns ju en del roliga. Filmen handlar väl mera om Baba som jobbar som bilförsäljare och tjänar svarta pengar medans Anso babas dotter blir ihop med Jojo. Anso blir trött på att bo i deras lilla hus och är trött på att få äta fisk varje dag medans hon vill flytta till ett annat hus. Allt blir inte som planerat då Ivan blir av med sin bil då baba säljer bilen till en norsk som skryter om Norge som säger att Norge uppfann lite allt möjligt. Allt blir en katastrof när Anso vill se på ett annat hus. Rekommenderar denna norrländska humor film om man nu ska kalla den för det. Ger filmen 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 29 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2009 Tack för svaret! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 31 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2009 (redigerad) Garden State En till Zach Braff komedi... eller bizzart drama. En hel del knasiga scener som man gapskrattar åt. Mäst för att bryta de annars väldigt dystra scenerna. I början av filmen kändes det som att det inte var den typen av film jag ville se just nu. Men den blev mer komisk senare när Natalie Portman kom in och mer underhållande. Inte världens feal good komedi precis men i slutända så ger den ändå en "allt ordnar sig" känsla. 7,5/10 Minutemen (2008) En film om hur folk förändras och vad verklige vänner är. Och 3 tidsresande Highschool killar. Virgil, Stephanie och Derek börjar i Highschool som bästa vänner sedan barndommen men på den första dagen förändras allt när Virgil försöker hjälpa det unga geniet Charlie från att bli mobbad. 3 år senare är Derek den populära Football spelaren som flörtar med alla tjejer och mobbar nördar, Stephanie är den populära Cheerleadern som dejtar Derek, och Virgil är utstött och får bara hänga med nördarna. Det ända possitiva med Virgils liv är vänskapen med Charlie. En dag kommer Charlie på en teori att skapa en tidsmaskin. Tillsammans med den tysta buttra mekanikern Zeke bestämmer de sig för att skapa en tidsmaskin och använda den för att rädda alla utstöptta från att bli förudmjuka genom att resa i tiden och rätta fel. De kallar sig Minutemen! Som vanligt med den här typen av Highschool äventyrsfilmer så är det bra och intresant drama blandat med en långsökt äventyrs historia. Men för omväxlings skull så är inte äventyrsdelen jättefjantig och krisen i slutet är lite tuff. Fast för min del var det drama delen som jag föll för mäst. Hela grejen med bästa vänner som förlorar kontakten under Highschool, hur människor förändras, ny vänskap, vänskap som blir kärlek och att saker inte alltid går att ändra till det bättre. Virgil önskar att den där första dagen aldrig hänt men får veta att Derek aldrig riktigt var hans vän då heller och vad som var hans hemskaste dag var Charlie's favoritdag eftersom det var dagen han fick en bästa vän. OK äventyr med riktigt bra drama och för det mästa bra skådelspeleri. Kul att se Jason Dolley för en gångs skull inte spela en hjärndöd idiot. Hade det inte varit för dramat så hade jag nog inte givit filmen mer än 5/10 men Im a sucker for good drama och det här dramat gillade jag. 7/10 The Hole/After the Hole Thriller om 4 ungdommar som blir inlåsta i en gammal bunker under marken i ett par veckor. Efteråt, på psycket, berättar Liz om hur hennes bästa vän var en sociopat och låste in dem pga ett sjukt nöje. Men efter hand som historien spelas upp så visas en helt annan historia än den hon berättade. Vad hände igentligen i The Hole? Första timmen är lite tråkig för man tror sig veta rätt snabbt vad som hänt och det hela känns bara som en massa LOSTiga-flashbacks som jag känner att jag inte bryr mig om. Det är inte fören sista 40 min som filmen faktiskt blir intresant och spännande då man inser att det ligger mycket mer till historian än man trodde. I slutändan visas en helt annan sociopat up då det visar sig att Liz var den som låste in sig själv och sina vänner och höll dem inlåsta för att hon var kär i en av dem och ville spändera tid med honom. Dödsscenerna är intresanta. Jag tror det är första gången jag sett en film där någon spyr ihjäl sig. Men själva hur det slutar var typiskt den här typen av film jag lite tråkigt slut IMO. Filmen är nog mäst känd för kritiken över att en blott 15 årig Keira Knightley visar brösten. Sevärd iallafall en gång. 5,5/10 Efter att ha skaffat alla klassiska Universal Dracula, Frankenstein och Wolf-Man filmerna så tänkte jag se dem alla i rätt ordning (eftersom de utspelar sig i samma universum). Första Frankenstein såg jag för ett par månader sedan. För att ni ska hänga med så skriver jag ordningen. Frankenstein (1931) En klassiker och på många sätt ett mästerverk. Det är svårt att fatta att den verkligen är så gammal som den är när man ser den för den är väldigt välgjord. Mycket bra fina och även hemska scener. Mewr än skräck så känns filmen idag som en tragisk historia och filmskaparna har verkligen lyckats få fram det tragiska i Monstret som aldrig känns som en ond varelse utan en tragisk barnliknande varelse som inte har förstånd att förstå. Scenen med den lilla flickan t ex är en väldigt fin scen som blir väldigt hemsk och tragisk då Monstret inte förstår. Dessutom är det en ovandligt hemsk scen för den här tiden med att man får se ett barn mördas och pappan bära på hennes lik. Specialeffekterna är också otroligt bra. De lyckades få det att se riktigt bra ut på den ytiden utan datorer, CGI eller dyra effekter. Ett klart mästerverk som alla borde se. 10/10 Dracula (1931) Orginalet. Baserad på Brodway omskrivningen av den klassiska romanen (som sedan blev standard). Fortfarande bra och spännande efter alla dessa år och dekoren är fantastisk. Men visst finns det dåliga saker även för den tiden. Inget blod eller riktigt våld (trots att pjäsen hade det) och man får aldrig se Dracula bita utan bara att han närmar sig personens hals. Och det är uppenbart att regisören är en stumfilms regisör (detta var världens första skräckfilm med ljud) både på gott och ont. Men visst satte de en hel del humor i också. Vissa saker känns fjantiga som t ex getingen som kliver ur en egen liten minikista när Dracula kliver ur sin. Slutet är lite tamt ur nutidsperspektiv men det passande "riktiga" slutet. Heh, jag blev lite paff att en av de populäraste klassiska låtar alla hört så många gånger i sitt liv härstammar från den här filmen. En klassiker som lever än i dag. 8/10 Bride of Frankenstein (1935) [Frankenstein 2] Tar vid där ettan slutade. Efter att ha blivit alvarligt skadad så blir Frankenstein tvingad, av sin gammla mentor, att skapa ett kvinnligt Monster. Samtidigt spå letar Monstret efter ett ställe att få leva i fred och får sin första vän. De flesta säger att det här är den bästa av de gammla klassiska monsterfilmerna. Jag är själv lite kluven. En väldigt komplex film. Ovanligt komplex för den här tiden. Men regisörens sjuka humor hade jag svårt att vänja mig vid. Även då komik fanns i ettan också så är det mycket mer extrem och "in your face" och får en att skaka på huvudet. Som t ex minimänniskorna i glasburkar som en galen professor hade skapat. Mycket extrema karaktärer. Bäst är, som vanligt, Monstret som bara vill vara i fred och ha en vän och det är smärtsamt att se hur hans hjärta blöder och hur han inte vill vara ett monster. Slutet när Monstret äntligen förstår hur allt ligger till är höjdpunkten. Bruden, som tyvärr är med aldeles förlite, spelas fantastiskt bra och mystisk. Och att ta Mary Shellys orginal idéer som uppbyggnad för filmen var ett bra val liksom att låta historien berättas av Mary Shelly. 8,5/10 Dracula's Daughter (1936) [Dracula 2] Tar vid där ettan slutade. Von Helsing har dödat Dracula och står nu inför rätta för mord och riskeras att hängas. Han ber sin gammle vän, Psyckologen Jeffrey Garth, att hitta bevis på att Dracula var en Vampyr. Samtidigt anländer Grivinnan Zaleska, Dracula's dotter, för att förgöra Draculas kropp i hopp om att bli fri från hans förbannelse och kunna leva ett normalt liv. Intresant till en början men det känns som att det aldrig riktigt händer något. Det lyckas bra till en början att få Zaleska att kännas som ett offer i det hela som inte vill vara ond men i slutet blir det hela rätt ologiskt när hon plötsligt vill göra Garth till vampyr. Det plus ett rätt dåligt slut sänker betyget. Men filmen har iallafall en hel del underlig härliga karaktärer. Speciellt Baronessan som är Garth's busiga sekreterare höjer filmen. 6/10 Redigerad 1 augusti, 2009 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts