Crusader Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 Harry Potter and the Prisoner of Azkaban Den sämsta av filmerna men det betyder inte att den är dålig. Väldigt mycket antiklimax över slutet bara. Dessutom är det brist på en riktig skurk i filmen anser jag. Blu-ray versionen var inte nåt bättre än i första filmen. Jag hoppas verkligen att det blir bättre i de nyare filmernas Blu-ray version för den här tråkiga billiga snåla varianten är bara tråkig. 9/10 (Blu-ray 6/10) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 (redigerad) Jag har märkt att du ger skyhöga betyg till i stort sett alla filmer Crusader. Redigerad 22 juli, 2009 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 Haha ja, håller med Kicken. "Denna filmen är den sämsta av alla 9/10" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 (redigerad) Haha ja, håller med Kicken. "Denna filmen är den sämsta av alla 9/10" Vad ger du Metallicas och Blinks sämsta album då? Redigerad 22 juli, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 Vad ger du Metallicas och Blinks sämsta album då? Nu är jag inte Weener, men jag älskar ju Blink till en viss del också och jag skulle ge det 2/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 Jag har märkt att du ger skyhöga betyg till i stort sett alla filmer Crusader. Det har han blivit kritiserad för tidigare, räkna inte med någon förändring. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 Jag tror att Weener håller med om att Crusader ger skyhöga butik. Men det är ju bara jag, då... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 Harry Potter and the Prisoner of Azkaban Den sämsta av filmerna men det betyder inte att den är dålig. Väldigt mycket antiklimax över slutet bara. Dessutom är det brist på en riktig skurk i filmen anser jag. Blu-ray versionen var inte nåt bättre än i första filmen. Jag hoppas verkligen att det blir bättre i de nyare filmernas Blu-ray version för den här tråkiga billiga snåla varianten är bara tråkig. 9/10 (Blu-ray 6/10) Hur kan du ge Blu-ray-versionen så mycket sämre betyg? Vad har förändrats förutom att bildkvalitén blivit bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 (redigerad) Jag tror att Weener håller med om att Crusader ger skyhöga butik. Men det är ju bara jag, då... Vem verkade missuppfatta? Redigerad 22 juli, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 Haha ja, håller med Kicken. "Denna filmen är den sämsta av alla 9/10" Va? Jag skrev "Den sämsta av filmerna men det betyder inte att den är dålig." Där menade jag sämsta av Harry Potter filmerna. Sedan tycker jag att ni överdriver. Jag ger inte topp betyg till alla filmer jag har bara svårare att hata en film än andra vilket betyder att jag sällan ger lägre än 5. Men de flesta jag ger betyg på ligger mellan 6,5 - 7,5 av 10. De flesta av er kör efter 1 = Dålig, 5 = Bra, 10 = Perfekt. Jag kör efter 1 = Osebar, 5 = lika mycket bra och dålig, 10 =Fantastiskt bra. Hudson Hawk - 7/10 The Three Burials of Melquiades Estrada - 6,5 Pathology - 4/10 The Wizard of Oz - 6/10 Cthulhu - 6/10 Blade Runner - 5,5/10 För att vara några exempel. Men det verkar som att ni bara ser mina inlägg där jag ger 9 eller 10 i betyg och missar alla som jag ger lägre betyg på. Och så brukar ni visst hänga upp er när jag gillar en film som ni tycker är dåliga även om jag är långt från den ända i världen. Men om ni vill så kan jag i framtiden ge filmerna sämmre betyg än vad jag igentligen tycker, om det får er att känna er mer bekväma? Harry Potter and the Goblet of Fire Den bästa av filmerna IMO. Spännande och brutal och slutet ger mig alltid tårar i ögonen. Hade totalt missat (eller möjligen glömt) att David Tennant spelade filmens skurk. Jag gillade inte alls att de satt ihop alla bortklippta scener till ett klipp och även den här Blu-ray versionen kändes fattig. 10/10 (Blu-ray 6/10) Hur kan du ge Blu-ray-versionen så mycket sämre betyg? Vad har förändrats förutom att bildkvalitén blivit bättre? Mindre extramatrial, tråkiga tråd menyer, dålig kvalitet på extramatrialet osv. Jag gav alltså Blu-ray versionen 6/10, inte själva filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 Vem verkade missuppfatta? Alltså. Jag vet verkligen inte. Det verkade som om du och kicken på något vänster missuppfattade, så jag bara chansade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 Du verkar mest kolla på väldigt simpla filmer och verkar inte kunna uppskatta det som de flesta filmkritiker ser som kvaliteter. Det gör såklart inget förutom att betyget kan vara vilseledande här i tråden, men så länge man ser att det är du som postar så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 Såg den senaste Harry Potter-filmen, Harry Potter and The Half-Blood Prince på bio nyss. Den var grym. 9/10, eller 10/10. Vem bryr sig. Den äger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 22 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2009 (redigerad) Själv ska jag se den på bio imorgon. Harry Potter and the Order of the Phoenix Liksom de andra, riktigt riktigt bra. En aning kort bara opch komprimerad (medans de tidigare filmerna kändes som att de utspelade sig under ett år så känns den här som bara några veckor) och det känns som att de klippt bort allt "roligt" och kvar är bara de alvarliga mörka deppiga scenerna. Helt klart den mörkaste och nedstämndaste Harry Potter filmen. Ingen lek och glädje utan bara lidelse, deppande och grymhet. Sådant gillar jag men jag måste säga att jag saknar lite den där roliga lekfulla oskuldfullheten som de tidigare filmerna hafde men jag kan förstå att det var svårt att få in i den här filmen och dess mörka story. Men som sagt, riktigt riktigt bra. En av de bästa. Men Blu-ray versionen var igen lite av en besvikelse även om den var av bättre kvalitet än tidigare. Men nödvändigheten att dubba tycker jag är helt borta. Det här är ingen småbarnfilm precis och hela grejen med att dubba filmer från 11 år i Sverige (och 13 i USA) är onödigt. Känns mer som att de bara gör det av tradition nu. 10/10 (Blu-ray 7/10) Redigerad 22 juli, 2009 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 Äsch, creds till Crusader för att han är aktiv i tråden. Och betyg, schmetyg! Det läggs för stor fokus på dem, imo; de säger ingenting om filmen i fråga, bara hur en viss person upplever den med en siffra. Jag såg Hero igår. 5/5. Liksom, blä, vad bidrar det där med? Nej, några korta ord istället - den var fruktansvärt vacker, välgjord, ett utmärkt exempel på när film verkligen är melerad med konst, utan att någonsin bli långdragen eller tråkig. Den kan tyckas lite flummig, esoterisk, svårgripbar, vid en första titt, men den mystiken bidrar bara till filmens storhet, och när man ser den för en andra, en tredje gång, växer den så himla mycket. Jag ser fram emot att se den en fjärde gång! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 Vad ger du Metallicas och Blinks sämsta album då? St. Anger av Metallica får 5/10. Har ett par grymma låtar, men också mycket skit. ReLoad av Metallica är ganska underskattat trots allt för det finns endel jävligt grymma låtar, men endel är bara....wtf? Men bättre än st.angers sämsta låtar. 6/10 Blink-182 har bara gjort bra skivor Nöjd, sötnos? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 Harry Potter and the Half-Blood Prince Helt underbart fantastiskt bra. Den bästa av filmerna hitils. David Yates gör ett riktigt bra jobb med att göra filmerna mer vuxna men samtidigt behålla känslan. Och tillskillnad från förra filmen så lyckas de med att blanda det mörka och alvarliga med lite lekfullhet och humor. Känns lite underligt att se karaktärerna dricka öl och sprit, hångla och bete sig som ungdommar eftersom de scenerna tidigare blev bortklippta i tidigare filmer för att hålla filmerna på en mer barnvänlig nevå. Och ÄNTKLIGEN börjar det röra på sig ang. Hermione och Ron, något jag har väntat på sedan andra filmen när man upptäkte klart att de hade känslor för varandra. Jag önskar bara att de faktiskt hade blivit ett par istället för som det slutade nu med att de är ihop bara det att Ron inte vet om det. Men nu vet jag man iallafall att det kommer bli dem. Trots tidigare spoilad så blev jag överaskad över slutet. Jag hade uppfattat det som att Lucius skulle döda Dumbledore. Men jag undrar om inte Dumbledore beordrade Snape att göra det för att få skurkarna att lita på honom. Blev lite nedstämd efter filmen. Nu är det bara 2 filmer till, sedan är det slut. Men jag älskade iallafall varända sekund av den här filmen. Jag sätter till ett plus för att visa att jag tycker den är bättre än de andra filmerna som jag också gav 10. 10/10+ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 23 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2009 (redigerad) Godzilla som går på Tv4 Film nu har jag inte sett på 8-9 år så det var kul att se den igen. Nu blev jag inte lika skrämd som sist när jag ser det halvtaskigt animerade monstret men för övrigt är det en rätt obehaglig story. Det är ingen film man bara kan bryta och göra någonting annat istället under eftersom det är så pass bra skådespelare med som fängslar en. Betyget blir 7/10 Redigerad 23 juli, 2009 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 24 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2009 Äsch, creds till Crusader för att han är aktiv i tråden. Och betyg, schmetyg! Det läggs för stor fokus på dem, imo; de säger ingenting om filmen i fråga, bara hur en viss person upplever den med en siffra. Problemet jag har är att om man ger halvbra filmer alldeles för högt betyg så blir det svårt att betygsätta ännu bättre filmer man inte sett. Som PC-gamer svarade när någon frågade varför de inte gett 100% till något spel ännu så sa de att om de skulle ge 100% skulle det betyda att inget spel någonsin kan var bättre, vilket naturligtvis inte är logiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 24 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2009 (redigerad) Problemet jag har är att om man ger halvbra filmer alldeles för högt betyg så blir det svårt att betygsätta ännu bättre filmer man inte sett. Som PC-gamer svarade när någon frågade varför de inte gett 100% till något spel ännu så sa de att om de skulle ge 100% skulle det betyda att inget spel någonsin kan var bättre, vilket naturligtvis inte är logiskt. Indeed, och man skriver väl här för att man lite vill tipsa om en bra film som andra kan se (eller varna om att se)? Ger man då alla sina filmer 9/10, 10/10 så blir det till slut inte riktigt trovärdigt och man slutar lyssna på den personen. Jag klarar mig, men Crusader kanske vill få sin röst hörd. Redigerad 24 juli, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts