Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Såg W. nyss. Vet inte vad jag ska säga om den förutom att jag gillade den och det var kul att se den mänskliga sidan av gamle dubb-yah. Frågan är såklart hur många av filmens konversationer faktiskt ägde rum osv. men rent cinematiskt var den inget mästerverk men mycket tillfredställande! 7/10

Ska se Taken härnäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska se Taken härnäst.

Håll dig undan, sjukt intetsägande och överdriven.

Senaste filmen jag såg var Ed Wood, Tim Burtons biografiska film om "the worst director of all-time". Riktigt underhållande och snygg film, Johnny Depp gör en grym rolltolkning, entusiasmen tar aldrig slut. Själva historien är tragikomisk som få och det var väldigt väl spenderade 120 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg W. nyss. Vet inte vad jag ska säga om den förutom att jag gillade den och det var kul att se den mänskliga sidan av gamle dubb-yah. Frågan är såklart hur många av filmens konversationer faktiskt ägde rum osv. men rent cinematiskt var den inget mästerverk men mycket tillfredställande! 7/10

Ska se Taken härnäst.

fix'd.

Håller med Boomer, fast man kanske måste gilla att se människor som har överdrivet bra koll på saker och ting.

Visst att den var lite förutsägbar, man förstod ju hur hela filmen skulle vara bara genom att läsa på baksidan, men jag gillade det ändå av någon anledning. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite på din sida, exotic!

Konversationerna var träiga de så kallade "twistsens" var extremt förutsägbara och actionen kort och oftast rätt tafflig. Mycket hål i handlingen var det också men den var väl stundtals spännande och som sagt, man måste älska snubbar som har koll på läget i alla situationer.

Två gissningar: 1) Clive Owen var inte tillgänglig för rollen och 2) det var från början tänkt som ett manus för ett 3:e persons-shootemup á la Max Payne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ice Age 3

Lika rolig som dom andra. Man har växt fast vid personligheterna, även om detta ska vara en barnfilm så är den absolut sevärd även för vuxna.

8/10

Watchmen

Aj aj, den hade varit bättre om den inte hade varit över 3 timmar lång. Fartfylld action blir lätt långtråkigt, men ack vad fin den är när man kollar på Blueray, fullHD och directors cut. Bör ses!

8/10 (hade faktist gett den en 10:a om den inte vart så lång. Men ser hur den faktist behövde vara så lång för att få med allt och få mer så mycket om alla superhjältar)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spartacus (1960)

Klassikern med stort K. Jag fick speciellt mycket ut av filmen efter att nyligen ha läst den historiske deckaren "I Hades Käftar" som har en del gemensama karaktärer bl a Marcus Crassus.

Slutet är väldigt typiskt sorgligt Hollywood slut. Personligen fördedrog jag den riktiga legenden om slutet där Spartacus stod ensam omringad av massor av Romerska soldarer och typ skrek "Kom an, då" innan de stormade och dödade honom.

Scenen med tusentals döda slavar i slutet är hemsk.

8,5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ice Age 3

Lika rolig som dom andra. Man har växt fast vid personligheterna, även om detta ska vara en barnfilm så är den absolut sevärd även för vuxna.

8/10

Watchmen

Aj aj, den hade varit bättre om den inte hade varit över 3 timmar lång. Fartfylld action blir lätt långtråkigt, men ack vad fin den är när man kollar på Blueray, fullHD och directors cut. Bör ses!

8/10 (hade faktist gett den en 10:a om den inte vart så lång. Men ser hur den faktist behövde vara så lång för att få med allt och få mer så mycket om alla superhjältar)

Jag såg också Watchmen DC igår och den kändes väldigt lång. Jag såg originalet på bio och tycker nog att den var bättre. Den är 2½ timme lång, men ändå 24 minuter kortare än DC . Grym film förövrigt och håller med, bör ses!

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg också Watchmen DC igår och den kändes väldigt lång. Jag såg originalet på bio och tycker nog att den var bättre. Den är 2½ timme lång, men ändå 24 minuter kortare än DC . Grym film förövrigt och håller med, bör ses!

Den är så jävla cool, men DC blir lite väl matig för min smak. Dom enda filmerna jag sett som är >3 timmar som fortfarande har hållit mig helt fokuserad är LotR.

Land of the Lost

Will Ferrell rulle igen. Han har några roliga saker med i filmen, men den känns annars ganska B-filmig. Skulle anta att dom lite mindre skulle finna denna film ganska underhållande, men eftersom den är engelsk så faller den på det.

Det enda som drar upp betyget är dom fåtal roliga scenerna.

4/10

The X-files: I want to belive

Jag är gammalt fan av den gamla kultserien. Filmen känns dock som ett långt, halvdåligt avsnitt rakt igenom. Ingen större plott, så den får inte så högt betyg.

6/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var på Bruno med ett par vänner idag - den var ingen höjdare. Första gången jag såg Borat kom jag nog upp i femton gapskratt, i Bruno var det väl på sin höjd ett eller två. Det beror nog ungefär lika mycket på att jag blivit äldre och min humor förändrats som att hela konceptet var nästintill identiskt, bara sämre utfört. 2/5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eagle Eye

En thriller om en kille och en tjej som plötsligt får telefonsamtal med en mystisk kvinnoröst som tvingar dem att göra som hon vill genom en förmåga att kontrollera allt elektroniskt.

Bra och spännande. Som omväxlings skull tycker jag faktiskt att

huvudkaraktären kunde ha fått dö i slutet. DSet hade varit passande. Men jag hade inget mot slutet och jag gillade att huvudkaraktärerna inte startade någon romans och att de lite lurade en i slutet att tro det.

8/10

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Ring (2002) - Okej thriller. Rekommenderat att se? Jao, om man inte har något viktigare för sig. :( Den underhöll.

Man on Wire (2008) - Väldigt skön huvudkaraktär. Bra gjord dokumentärfilm. 7/10!

Martyrs (2008) - Rätt bra för att vara en horror. 6/10.¨

Mysterious Skin (2004) - Jag tröttnade rätt snabbt om jag ska vara ärligt. 3/10.

Nothing But the Truth (2008) - 6,5/10. Sevärd? Ja!

Dear Zachary (2008) - 8/10 - Riktigt bra dokumentärfilm. Finns inte mycket att skriva, SE DEN!

RocknRolla (2008) - Brittisk gangsterfilm! 7/10 - : ))

Shinjuku Incident (2009) - Asiatisk gangsterfilm med Jackie Chan. 6/10.

Two Lovers (2008) - Drama med Joaquim Phoenix. 7/10.

Heat (1995) - 7/10

The Decent (2005) - Skräckfilm. Mjeh. 5/10.

Sunshine Cleaning (2008) - En story utan extrema händelser. Ett skönt flow med riktiga människor och realistiska händelser. 7/10.

This Film Has Not Yet Been Rated (2006) - Bra dokumentärfilm om MPAA.

Inside (2007) - En till skräckfilm. Den var inte så bra tbh. 5/10.

Boy A (2007) - 6/10.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor