Nik. Skrivet 1 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2009 24hr party people, Helskön film! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 3 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2009 (redigerad) The Little Mermaid III: Ariel's Beginning Under en familjeutflykt till ytan blir Ariels mamma dödad av pirater. Förkrossad av sorg så förbjuder King Triton all musik och skoj. 10 år senare är kungariket en mörk, tråkig och dyster plats och King Triton styr det med en bitter hjärnhand. Ariel och hennes systrar är olyckliga och träffar bara sin far under formälla tillfällen. Men en dag hittar Ariel en underjordisk klubb som ägs av King Triton's rådgivare, Sebastian, och inget blir längre som förut. OK prequel till de andra 2 filmerna samt TV-serien som förklarar varför King Triton ogillar människor, ytan och saker därifrån. Början är intresant med att se Ariels barndom, hennes mammas död och hennes pappas fall. Men sedan blir det som ett förlängt avsnitt av TV-serien och musik-temat tar över aldeles förmycket. Hade början varit längre och mer pariodiskt visat Ariels barndom (börjat vid födslen och sedan hoppat genom åren mellan viktiga händelser) så hade dren varit mycket bättre men nu blev det en sorglig historia om musikförbud med en massa hipphopp och Jazz. Säkerligen jättekul för de yngre barnen men den vuxna publiken, som gillade första filmen, lär inte få ut så mycket av filmen mer än att tycka att början är intresant. 6,5/10 Redigerad 3 juli, 2009 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2009 The Little Mermaid III: Ariel's Beginning No offense dude, men det känns inte riktigt som någon är intresserad av recensioner av barnfilmer, speciellt inte när det är mjölkande filmer som går direkt till Pay-per-view. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 4 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2009 wtf? Aja, du skriver ju iaf rätt bra recensioner.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2009 Mad Max 2: The Road Warrior. Helt ok, förstår varför den är kult. Men det var något som fattades, kan inte sätta fingret på vad. Anyways, 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 Jag tänkte ge mig på en zombiefilm. Har aldrig sett någon innan, så vilken borde jag börja med? Funderar på Dawn of the dead.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 Jag tänkte ge mig på en zombiefilm. Har aldrig sett någon innan, så vilken borde jag börja med? Funderar på Dawn of the dead.. Shaun of the dead På tal om zombie-film är jag sjukt peppad på zombieland! http://www.youtube.com/watch?v=071KqJu7WVo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 (redigerad) http://www.cyberhap.com/blog/media/1/20090611-the-hangover.jpg Riktigt skön film! De där med att polisbilsdörren slår till barnet är så min humor . 5/5 Den var bättre än vad jag trodde den skulle vara. Inte bästa storyn men den duger fint 4/5 Sjukaste filmen någonsin! Värre än Hostel eller något annat jag har sett under mitt liv. Är den bra? Jag har fan inte ens sett den, spolade snabbt igenom medan jag åt frukost, mådde grymt illa efteråt! Vill jag se den? Vet inte ens om jag vågar, väldigt sjuk film. 5/5 för den är så blodig men 2/5 ger jag handlingen. Filmen sög riktigt bra. Trodde faktiskt den skulle vara bra men vet inte, den höll inte. Om du inte har ett hemmabio system så tycker jag inte du ska se filmen. Lite spoiler men den enda som var bra med filmen var att Arnold återvände en stund i filmen. Redigerad 5 juli, 2009 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 Jag tänkte ge mig på en zombiefilm. Har aldrig sett någon innan, så vilken borde jag börja med? Funderar på Dawn of the dead.. Först ska du se Dawn of the Dead, sen ska du se Shaun of the Dead Andra bra zombiefilmer är 28 dagar/veckor senare, [Rec] och Night of the Living Dead. Jag är lite av en zombiefilmsfantast. Zombieland verkar bli helt okay. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 Såg Der Baader Meinhof Komplex igår. Ännu en riktigt bra tysk film, den här gången om Röda Armé-fraktionen under åren 1967-1977. Mestadels trovärdiga skådespelarinsatser, speciellt från Moritz Bleibtreu och Johanna Wokalek, som spelar Andreas Baader och Gudrun Ensslin. Filmen är 150 minuter lång, men ändå känns det som att vissa delar ur RAF-historien snabbspolas förbi. Kanske hade man kunnat skära ner på scenerna från fängelset. Första halvan av filmen engagerade mer, men jag älskade att filmen slutade där den slutade. Opassande med Bob Dylan-musik till eftertexterna också. Gillar man tysk film och är intresserad av närhistoria ska man absolut spana in den här filmen. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 (redigerad) På tal om zombiefilmer - har någon sett Död snö? Nazist-zombies, liksom; verkar hur bra som helst. A group of eight friends drives to a cabin in northern Norway where German troops where slaughtered by angry locals living there in 1945. Now the undead zombie Nazi soldiers feast on whoever comes there way. http://www.youtube.com/watch?v=JNfbNHQh_iI Redigerad 5 juli, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 På tal om zombiefilmer - har någon sett Död snö? Nazist-zombies, liksom; verkar hur bra som helst. A group of eight friends drives to a cabin in northern Norway where German troops where slaughtered by angry locals living there in 1945. Now the undead zombie Nazi soldiers feast on whoever comes there way. http://www.youtube.com/watch?v=JNfbNHQh_iI Inte sett men den ser cool ut! Jag har däremot skaffat Max Manus Man of War som också är en norsk film med nazisttema, ska bli intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 (redigerad) Sjukaste filmen någonsin! Värre än Hostel eller något annat jag har sett under mitt liv. Är den bra? Jag har fan inte ens sett den, spolade snabbt igenom medan jag åt frukost, mådde grymt illa efteråt! Vill jag se den? Vet inte ens om jag vågar, väldigt sjuk film. 5/5 för den är så blodig men 2/5 ger jag handlingen. VAD, hette filmen? Det står inte(?) Haha för jag måste se den! Lite spoiler men den enda som var bra med filmen var att Arnold återvände en stund i filmen. Det visste jag inte. Nu måste jag se den ännu mer. Har tyckt att det var synd att --- inte var med och att skådespelarna från förra filmen (killen och tjejen) är utbytta. För det är dem väl? Redigerad 5 juli, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 På tal om zombiefilmer - har någon sett Död snö? Nazist-zombies, liksom; verkar hur bra som helst. Ja. Den är riktigt skön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 Ja. Den är riktigt skön. Kort och koncist svar, sånt gillas! Tack, får ta och kolla in. ___ Anmälde mig till att vara med i någon filmpanel hos Bilddagboken, och ska få hemskickat tio fria biobiljetter, i utbyte mot att jag skriver några rader om filmerna jag ser. Swish. Det här var dock några veckor sedan, och ännu lyser biljetterna med sin frånvaro. Har jag förresten berättat det här? Det känns så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 (redigerad) VAD, hette filmen? Det står inte(?) Haha för jag måste se den! Martyrs. På tal om zombiefilmer - har någon sett Död snö? Nazist-zombies, liksom; verkar hur bra som helst. A group of eight friends drives to a cabin in northern Norway where German troops where slaughtered by angry locals living there in 1945. Now the undead zombie Nazi soldiers feast on whoever comes there way. http://www.youtube.com/watch?v=JNfbNHQh_iI Har spanat in fodralet många gånger på jobbet, kanske borde ta hem den och se den. Att läsa om den och se fodralet påminner mig om en film som jag såg för ett tag sedan men som jag inte kommer ihåg namnet på. Jag tror att det är en grupp legosoldater av något slag som blir anlitade av någon för att inta en bunker i skogen. Bunkern är en gammal en från andra världskriget som tyskarna använde för att experimentera fram elitsoldater inne i. Problemet är att soldaternas själar är kvar i bunkern när legosoldaterna tar sig in där. Blev sugen på att se den igen. Edit: Hittade den Outpost var det, ska genast söka i databasen för att se om den finns kvar på jobbet. Då tar jag hem den och Dead Snow när jag jobbat klart imorgon. Redigerad 5 juli, 2009 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 5 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2009 VAD, hette filmen? Det står inte(?) Haha för jag måste se den! Det visste jag inte. Nu måste jag se den ännu mer. Har tyckt att det var synd att --- inte var med och att skådespelarna från förra filmen (killen och tjejen) är utbytta. För det är dem väl? Filmen heter Martyrs, men jag varnar dig, sick shit Ja dem är utbytta Killen från förra filmen har ju växt upp och blivit "Christian Bale", typ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 6 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2009 På tal om zombiefilmer - har någon sett Död snö? Nazist-zombies, liksom; verkar hur bra som helst. A group of eight friends drives to a cabin in northern Norway where German troops where slaughtered by angry locals living there in 1945. Now the undead zombie Nazi soldiers feast on whoever comes there way. http://www.youtube.com/watch?v=JNfbNHQh_iI Den är riktigt bra! Skön blandning av skräck och komedi Trodde först att det skulle vara en totalflopp, men när jag väl kommit in i den så märkte jag hur bra den var. Norge har verkligen producerat fram några riktigt bra filmer dom senaste åren. Jag rekomenderar Fritt Vilt också, om du gillar Död snö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 6 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2009 Drag Me to Hell Eftersom jag är ett stort fan av Evil Dead-filmerna var jag tvungen att se denna nya skräckis av Sam Raimi (Evil Dead, Spider-Man). Även denna med demoner som tema. Filmen handlar om en ung kvinna med ljus framtid, hon har en fantastisk pojkvänn och en lovande karriär. Tyvärr råkar hon förnedra en zigenarkvinna och får hon en förbannelse kastad över sig. Efter det går allting nedåt. Jag hoppade visserligen till ganska många gånger i biosalongen, men filmen bjöd på minnst lika mycket humor som skräck, vilket förvånande även fast det kändes väldigt självklart. Väldigt välgjord, rolig och underhållande film. http://www.imdb.com/title/tt1127180/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
redoid Skrivet 6 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2009 (redigerad) Død Snø Såg filmen nyss, och måste erkänna att den var RIKTIGT bra. Norska skräckisar som jag sett förut (läs Rovdyr) har jag inte gillat så mycket och trodde inte att denna filmen skulle hålla sådan hög standard som den gjorde. Jag tycker personligen att den var bättre gjord än många av Hollywoods skräckisar, de fick verkligen till vinklarna och skådespelarna var skickliga. Sedan så tycker jag verkligen att specialeffekterna var bra, titta bara på den scenen när en zombie sliter filmtönten itu , eller när killen med snöskotern syr igen sin egna hals som pulserar med blod. Då förstår ni nog vad jag menar. Jaja, jag gillade filmen och rekommenderar den till folk som gillar zombiefilmer och som har ett gott sinne för humor. Det är en lättsmält film och för oss i grabbgänget som tittade på den så blev det en hel del skratt under filmens gång. Død Snø får av mig 8/10 poäng. Redigerad 6 juli, 2009 av redoid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts