Nik. Skrivet 26 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2009 ska försöka se Coraline i helgen! Helnice film, 3D kvalité och popcorn! Det ända som va lite segt med hela filmen var att den va så uppenbar och man visste nästan vad som skulle hända hela tiden, med dock är den ifrån 11 år så. 9/10 easy! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 27 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2009 Mickey, Donald, Goofy: The Three Musketeers Underhållande Disney tolkning av klassikern med Musse, Kalle och Långben som De 3 Muskitörerna. Fint animerad, klassisk musik med nya texter och i grunden riktigt bra. Musse, Kalle och Långben är vaktmästare åt de kungliga Muskitörerna och drömmer om att en dag bli kungliga Muskitörer men pga att Muse är liten, Kalle är feg och Långben är korkad så får de aldrig chansen fören en dag då de plötsligt får i uppdrag att skydda Drottning Mimmi oventandes om att allt ingår i en djävulsk plan av Muskitör-kaptenen Pete för att bli Kung. Spännande, rolig och full med hjärta och vemod. Speciellt hela grejen med hur Kalle överger sina vänner för att rädda sitt eget skin men sedan ångrar sig. Bra och underhållande tecknat äventyr med coola sånger och häftiga strider även om Kalle kanske är med lite för lite ibland. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 27 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2009 Planet Terror (2007) Jag gillade varken trailern eller filmen. eller. den dög. Några delar var coola. Men rent generellt känns det lite som att den fått så högt betyg för att Tarrantino gjort filmen. 6/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 (redigerad) Transformers Fortfarande lika bra. En fullkommlig Transformers-orgasm för ett gammalt Transformers-fan. Åter igen, alldeles förlite screentime för Jazz. Man fick aldrig lära känna honom. Visst, samma gäller även några flera av de andra Transformers (t ex Bonecrusher som skulle vara en komplex karaktär men det såg man inget av) men det här är ju första filmen där bakgrunden ska läggas så man kommer väl få se mer av dem igen i 2:an. Att filmen saknar Transformers themen störde mig inte den här gången eftersom jag var mer berädd på det nu. Och Trädgårds scenen förblir en av de roligaste scener i filmhistorien. Såg extramatrialet för första gången. Hade ingen aning om att alla militärer (med undantag av huvudrollern som fick genomgå militär träning) var riktiga soldater som medverkade i filmen. Bay har visst en väldigt nära relation med militären så de fick använda nya fordon i filmen som inte ens varit i fältet ännu. Jag gillar att Bay typ aldrig använder Bluescreen om det kan unvikas och bara använder CGI när det inte går på annat vis. Men jag måste säga att jag är förvånad att inga skådespelare dör med tanke på hur mycket de får genomgå och att de typ aldrig använder stuntdubbles i den här filmen. Intresant att de designade Megatron's ansikte inspirerat efter Hugo Weaving. Jag kan förstå varför de ville ha honom som röst till karaktären. Efter att ha sett hur Optimus hade sett ut om han var röd som i serierna/TV-serien så är jag glad att de gjorde Hot Rod istrället för fy fasen vad ful den röda var. Och som de sa, det finns en orsak varför färgen röd sällan används så mycket på film för den färgen gör sig inte så bra. Otrolig vad mycket detaljer som gått in i skapandet av filmen, speciellt då robotarna och Transformeringen. 10/10 Redigerad 28 juni, 2009 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Hard Candy 8/10 Planet Terror 5/10 Seven Pounds 8/10 21 Grams 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 (redigerad) Hard Candy 8/10 Jag såg också denna film. Det jobbiga var att jag hela tiden var på snubbes sida. Hon sa att han var pedofil, men det fanns ingenting i filmen som tydde på det. Hon var 14, och ska då inte vara i puberteten? bullshit. USA och deras kostiga syn på vad som är och inte är en pedofil. Redigerad 28 juni, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Jag såg också denna film. Det jobbiga var att jag hela tiden var på snubbes sida. Hon sa att han var pedofil, men det fanns ingenting i filmen som tydde på det. Hon var 14, och ska då inte vara i puberteten? bullshit. USA och deras kostiga syn på vad som är och inte är en pedofil. "När filmen är slut får du säga vems "sida" du står på" var frågan jag fick innan vi började se den. Jag stod länge på snubbens sida, men efter att ha sett filmen en andra gång så gick jag över till tjejen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 Transformers: Revenge of the Fallen Totaly Freaking Awesome!!! Helt underbar. Man var som klistrad i biosalongen. 2h30min av ren Transformers orgasm. Väldigt mycket action, coola strider och man fick se all action. Kändes aldrig som att man missade något som man kände lite i ettan. Mer screentime för Transformers och mer Megatron och Starscream . Och Devestator !!! Men visst, fortfarande fick vissa aldeles förlite, Ratchet och Arcee t ex och framförallt sportbilen Jet som bara var "waste of space". Och vissa fick lite förmycket (tvillingarna). Men jag håller tyvärr med lite om kritiken. Humorn var ibland lite förmycket in you face på ett nästan osmakligt sätt där de helt enkelt gick för lång. Sam's mamma blev för hysterisk, lite förmånga konstiga äckel-humor scener (hundarna som "leker", string-kalsongerna på Agent Simmons osv) för min smak. Men jag störde mig inte, som så många andra, på Mikaela Banes' överdrivna sexighet. Jag tyckte det var en kul grej att jävlas med de som klagade på att ettan var för sexig. Agent Simmons var mycket bättre här än i ettan där han mäst var störig. Här tillförde han mycket. Men jag tycker att Lennox fick lite förlite vettig screentime då det mästa han gjorde var att skrika och skjuta. Men kul att se Sam's föräldrar i ett alvarligare senario. Wheelie var en kul karaktär och hur han blir Mikaela's husdjur. Som sagt, riktigt riktigt bra. Film när den är som bäst! 10/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 Planet Terror (2007) Jag gillade varken trailern eller filmen. eller. den dög. Några delar var coola. Men rent generellt känns det lite som att den fått så högt betyg för att Tarrantino gjort filmen. 6/10. Planet Terror är skriven och regisserad av Robert Rodriguez. Tycker den äger! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 Jag såg också denna film. Det jobbiga var att jag hela tiden var på snubbes sida. Hon sa att han var pedofil, men det fanns ingenting i filmen som tydde på det. Hon var 14, och ska då inte vara i puberteten? bullshit. USA och deras kostiga syn på vad som är och inte är en pedofil. Var du HELA tiden på snubbens sida? Grejen är ju att man hela tiden ska balansera på "hon kanske har fel? eller?" tills hon hittar bilderna fast å andra sidan så tycker jag imo att man nog är en pedofil om man bjuder ut 14-åriga flickor under namnet "thonggirl" och bjuder hem dem på alkohol. Jag tycker filmen var extremt bra och Ellen Page är verkligen en bra skådis när hon vill vara det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 (redigerad) Var du HELA tiden på snubbens sida? Grejen är ju att man hela tiden ska balansera på "hon kanske har fel? eller?" tills hon hittar bilderna fast å andra sidan så tycker jag imo att man nog är en pedofil om man bjuder ut 14-åriga flickor under namnet "thonggirl" och bjuder hem dem på alkohol. Jag tycker filmen var extremt bra och Ellen Page är verkligen en bra skådis när hon vill vara det. Det var klart jag funderade på om jag skulle vara på hennes sida, och det känns som att jag var på snubbens sida rakt igenom, ja. Men det var nog mest för jag inte gillade hennes roll i filmen. Jo, men om hon är 14 så är hon i puberteten, vilket gör att han inte kan vara pedofil eftersom pedofiler, enligt wikipedia, "As a medical diagnosis, it is defined as a psychological disorder in which an adult experiences a sexual preference for prepubescent children." Visst, han kan vara en våldtäcktsman och en hebefil, men knappast en pedofil. Planet Terror är skriven och regisserad av Robert Rodriguez. Tycker den äger! woups, pinsamt, pinsamt.. edit AHA - det är death proof tarrantino regisserat. : ) Redigerad 29 juni, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 (redigerad) Det var klart jag funderade på om jag skulle vara på hennes sida, och det känns som att jag var på snubbens sida rakt igenom, ja. Jo, men om hon är 14 så är hon i puberteten, vilket gör att han inte kan vara pedofil eftersom pedofiler, enligt wikipedia, "As a medical diagnosis, it is defined as a psychological disorder in which an adult experiences a sexual preference for prepubescent children." Visst, han kan vara en våldtäcktsman och en hebefil, men knappast en pedofil. Detaljer.. han mördade och våldtog fortfarande barn. Redigerad 29 juni, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 (redigerad) Heavenly Creatures Peter Jacksons genombrottsfilm. Väldigt fin, spännande, intressant och välgjord. 4/5 The Hangover Amerikansk komedi av hög kvallite! 4/5 Knowing Till en början hyfsat intressant Nicholas Cage-rulle, en mysteriumfilm men efter en plot twist får en helt patetiskt vändning.. 2/5 Sunshine Cleaning Lite småbra amerikanskt drama. Inte särskillt utstickande men jag hade inte tråkigt när jag såg den i alla fall. 3/5 Fifthy Dead Men Walking En thriller om inbördeskriget i Irland, bra sket. 4/5 12 Angry Men Återsåg denna film igår, en av mina riktiga favoriter. Jag tror att många här skulle uppskatta den trots att den är från den svartvita tiden, 1957. Plotten kan ni se på iMDB. 5/5 Redigerad 29 juni, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 12 Angry Men Återsåg denna film igår, en av mina riktiga favoriter. Jag tror att många här skulle uppskatta den trots att den är från den svartvita tiden, 1957. Plotten kan ni se på iMDB. 5/5 Såg den för inte så länge sedan, för första gången. Grymt bra film. Det svåraste med filmen är att börja se den jag menar en svartvit film från 1957 som, nästan, bara utspelar sig i ett rum känns inte så lockande men när man väl har börjat så är det svårt att slita sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 The Hangover Amerikansk komedi av hög kvallite! 4/5 Såg den för inte så länge sedan, riktigt rolig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 Requiem for a Dream Sjukt stark film, chockerande. Funderar man på att testa droger är denna ett tips att se, den sitter långt inne länge. Musiken är storslagen, klippningen gör en yr men det är inte alls dåligt. Tvärtom, man lever sig in så in så mycket mer. Skådespelarna är suveräna, storyn kan vara svår att förstå men enkel att hänga med i. En film utöver det vanliga, en outsider som man kan älska eller hata. Jag älskar den, så jag ger den högt betyg. 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 30 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2009 Rebecca (1940) Hitchcock's klassiker. En ung, osäker, naiv, blyg tjej träffar den ståtlige rike Mr. de Winter. En dyster man som förlorade sin fru för över 1 år sedan. De blir snabbt förälskade i varandra och snart är de gifta. Men när den nya Mrs. de Winter kommer till sitt nya hem, en fantastisk herrgård kallad Manderly, så upptäcker hon att hennes nya liv är inte en dans på rosor. Överallt blir hon påmind om den förra Mrs. de Winter, Rebecca, och misstankarna växer att något inte stod rätt till. Bra och spännande. Men mer drama än thriller. Vändningen i slutet är bäst med när Mr. de Winters erkännande om hur Rebecca igentligen var och hur hennes död igentligen inträffade. Samt slutet då det visar sig att Rebecca ville dö så att Mr. de Winter skulle åka dit för mord. Men slutet var lagom lyckligt. Efter flera år av kämpande mot den djävulske Rebecca så lyckades Mr. de Winter besegra henne i hennes sista lek. 8,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 1 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2009 Walk The Line (2005) En film om Johnny Cash. Jag var lite ovetande om denna person först, men oj vad intressant det var att följa honom i den här filmen. 8/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2009 Walk The Line (2005) En film om Johnny Cash. Jag var lite ovetande om denna person först, men oj vad intressant det var att följa honom i den här filmen. 8/10. Mr. Phoenix gör ett jävligt bra skådespeleri i den filmen, gillar den som fan. Och fröken sked är så sockersöt..! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 1 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2009 Mr. Phoenix gör ett jävligt bra skådespeleri i den filmen, True that! Jag gillar honom skarpt! Får se om jag ser några fler filmer med honom i framtiden. Tack imdb. Watchmen (2009) Den var lång. Men jag gillade den. Absolut en film som man någon gång i framtiden kan se igen. 8/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts