DimpZ Skrivet 4 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2009 Såg just Twilight, den var mysig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 5 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2009 Lite offtopic: Nån här som sett nya terminator filmen som skulle kunna skriva lite om den är sugen på att se den men vill höra från er först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 5 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2009 Detroit Rock City(1999) Trip, Lex, Hawk, och Jam är fyra tonårskillar som bor i Cleveland och som spelar i ett rockband, Mystery, som gör covers på låtar av rockbandet KISS. Filmen utspelar sig 1978, och killarna skulle göra vad som helst för att få se hårdrocksgruppen KISS. De får tag i biljetter till en konsert i Detroit, men dagen innan råkar Jam, av misstag, ta Trips jacka med biljetterna i. Jam hittar de nästa morgon men när hans rökande, kristna mamma, som hatar "den sataniska musiken" KISS gör, kommer in och ska ta tvätten så hittar hon biljetterna. Mamman rusar till skolan där Jam, Trip, Lex och Hawk går och skriker i mikrofonen på rektorsexpedionen som går ut via högtalare i hela skolan. Hon skriker åt Jam att gå ut i korridoren. Jam möter sin morsa med de 4 KISS-biljetterna i handen och när morsan tar upp ciggen och och ska tända den så eldar hon upp biljetterna. Hon tar med Jam till en internatskola. Lex, Hawk och Trip vinner fyra nya biljetter i en tävling där man ska veta medlemmarnas i Kiss riktiga namn. De tre åker till internatskolan och räddar Jam, men på vägen till Detroit så får de problem med bland annat discofjollor och elaka morsor... Den här filmen är faktiskt riktigt bra! Fast det kanske bara är för att jag gillar sån typ av musik också, jag tror att man inte kommer tycka om och förstå filmen om man inte lyssnar på rock. Gillar du rock? SE DEN! Gillar du inte rock? Då kommer du kanske inte att gilla den. 8.5 Av 10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 5 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2009 Terminator 4 på bio. Bra biofilm, mycket action och feta scener. Christian Bale spelade bra, men Sam Worthington var ändå intressantare. Handlingen var okej, men jag tycker att de kunde väntat lite med action och byggt upp spänningen som i de två första filmerna. Men nu handlade det om kriget, då är det våldsamt iofs. Det flörtades och kopplades mycket med de äldre filmerna vilket var skoj. Det roligaste var när den nyfabrikerade Arnold-roboten T800 dök upp, spelad av Roland Kickinger, tysken i"Son of the Beach"(men med Arnolds ansikte)! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 5 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2009 Terminator 4 på bio. Bra biofilm, mycket action och feta scener. Christian Bale spelade bra, men Sam Worthington var ändå intressantare. Handlingen var okej, men jag tycker att de kunde väntat lite med action och byggt upp spänningen som i de två första filmerna. Men nu handlade det om kriget, då är det våldsamt iofs. Det flörtades och kopplades mycket med de äldre filmerna vilket var skoj. Det roligaste var när den nyfabrikerade Arnold-roboten T800 dök upp, spelad av Roland Kickinger, tysken i"Son of the Beach"(men med Arnolds ansikte)! Indeed, såg den precis. Den var bra! Bäst var dock, killen som satt bredvid min polare somnade till, så viskar han till mig: "Killen bredvid mig sover." 2 sekunder senare hör man killen säga: "Jag sover fan inte." Sen var där en tjej som hade precis tagit student också, kul och fira det på en bio. =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 Night at the Museum Underhållande trevligt film. Mer underhållning och komedi än äventyr. Jag hade kanske velat haft lite mer av en story men filmen funkar bra som den är. 7,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 Försoning (Atonement). Sjukt jävla bra. James McAvoy är en grymt bra skådespelare, om man inte blev övertygad om hans roll i tLKoS. Fruktansvärt vacker film, väldigt gripande, orättvis, och man skulle kunna tala varmt om alla relationer, den underfundiga halv-baklänges-dramaturgin, att Kiera Knightley är gudomligt vacker, men i grunden är det bara en fantastiskt bra film i dess kärna, en sådan film vars gripande handling och vackra bilder bara hänför en i två timmar. ~ Femhundra tecken utan att säga något om handlingen; bra där Axel! Hursomhelst - historien kretsar kring den fattige allt-i-allon Robbie (McAvoy) som bor och jobbar hos den förmögna familjen Tallis, där den redan trolovade dottern Cecilia (Knightley) och Robbie inser att de älskar varandra. Hursomhelst - Robbie blir falskt anklagad för att ha begått ett hemskt brott inom husets väggar, dömd, och förkastad från huset, och utskickad i krig. -Trailer- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 6 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2009 Total Recall. Svårt att säga vad jag egentligen tycker om den filmen. Väldigt mycket värdelös, men ändå spännande. Filmens problematik är väldigt intressant också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 7 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2009 (redigerad) Terminator Salvation. Meh, den dög. Dialogen sög och Christan Bale borde sluta med Batmanrösten. 6/10 Låt Den Rätte Komma In. Frukansvärt bra gjord! Det var inte föränn efter filmen jag verkligen förstod hur bra den var. Några scener jag gillade extra mycket var när Eli klättrade upp för sjukhuset samt scenen i badhuset. Slutet var riktigt skönt dessutom. 9/10. Edit: nio av tio istället. Redigerad 7 juni, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 7 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2009 The Midnight Meat Train Riktigt värdelös film. Förstår inte varför man tar sig tid att göra den. Värdelös handling, värdelösa skådisar och värdelösa effekter. Nä usch. Slutet var dessutom det sämsta jag sett på riktigt länge i en film. -10/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 7 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2009 den senaste jag såg är http://www.youtube.com/watch?v=G8IozVfph7I Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 7 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2009 Night at the Museum Underhållande trevligt film. Mer underhållning och komedi än äventyr. Jag hade kanske velat haft lite mer av en story men filmen funkar bra som den är. 7,5/10 Night at the Museum 2: Battle of the Smithsonian Mycket bra. En bra fortsättning och avslutning på ettan som kompliterar. Den innehöll allt som jag saknade i ettan med större story och mer episk känsla. Och så det söta gulliga slutet som är ett måste. Svårt att säga att den är bättre för de, som sagt, kompliterar varandra. 7,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 9 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2009 Mirrors Bra och spännande skräckfilm med en blandning av psyckologiskt och action. Ben Carson är en suspenderad polis som tar jobb som nattvakt på ett gammalt nedbrunnet sjönhetsshoppingcenter. Men något är mycket fel med alla speglarna som verkar ha ett eget liv. Bra skådespeleri även om Kiefer Sutherland's karaktär påminner aldeles förmycket om Jack Bauer. Paula Patton är bra som vanligt och det är alltid kul att se Amy Smart. Första scenen avslöjar lite väl mycket IMO och slutet är av det typiska bittra som den här typen brukar ha och som jag inte gillar. Och några dödsscener var lite onödigt extrema där mindre hade varit bättre. Men annars var den bra. 7,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Død Snø Filmen hadlar om ett gäng ungdomar som ska övernatta i en stuga belägen uppe bland de norska fjällen. Tyvärr råkar de rota fram gammalt naziguld vilket leder till att nazistzombierna som ligger och vilar under snön vaknar. De är inte glada och den olyckliga situationen leder till ett blodbad. Igår såg jag denna norska "Evil Dead"-inspiredade skräck-splatter-komedi. Först förstod jag inte om den försökte vara seriös eller inte, och den kändes ganska B emellanåt. Men när det började köttas blev filmen så sjukt kul och idén med nazi-zombies är ju klockren. Det var länge sedan jag skrattade så mycket åt en film. Kan därför rekommendera denna film om ni har tråkigt och vill ha något lättsmält att titta på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Død Snø Riktigt bra/rolig film. Synd bara att Zombisara låter rätt fjantigt. hade varit bättre ifall de höll käften. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 Friday the 13th Blod, sex, bröst, en galet snabb jason, mer blod. Bästa skräckfilmen jag har sett hittills . 5/5 Gran Torino Igår tipsade en polare till mig om filmen. Var först lite tveksam eftersom jag inte brukar gilla Clint Eastwood och hans filmer men den här var härligt bra. Härlig story, skön film. 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 13 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2009 P.S. I Love You En bitterjuv historia om en kvinna vars make dör men på hennes 30-års dag så får hon ett brev från honom där han uppmanar henne till att börja leva igen och det är bara första brevet. Härligt film med en massa underbara underliga karaktärer. Fin, sorglig historia med lite solsken i sig. Slutet är bäst med kyssen där man tror att hon hittat sin nya kärlek men sedan visar det sig att det var ingen kemi "Its like kissing your sister. " 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 13 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2009 Friday the 13th Blod, sex, bröst, en galet snabb jason, mer blod. Bästa skräckfilmen jag har sett hittills . 5/5 Låål? Såg den för några dagar sedan. Sjukt klyschig och förutsägbar. Och visst det hör till med tuttar i denna filmserie, men det blir lite löjligt när de måste komma någon värdelös andledning bara för att kunna visa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 13 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2009 101 Dalmatians II: Patch's London Adventure Lite tråkig i början men blir bättre. Underhållande och spännande. 7,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2009 Patrik 1,5 Gayparet Sven och Göran har precis flyttat in tillsammans i en fin villa i ett typiskt barnfamiljsområde. Kärleken blomstrar, karriärerna går bra, och det enda som saknas är ett gemensamt barn. Ett brev kommer, från Socialstyrelsen (eller vilken myndighet det nu är som "delar ut" barn), som förklarar att Sven och Göran blivit godkända som adoptivföräldrar till Patrik, 1,5 år, och allt är perfekt. Tills det en dag knackar på dörren, och där står Patrik - en femtonårig homofob-ligist med grov misshandel i bagaget, ditskickad av socialstyrelsen. Deras Patrik. 15 år, inte 1,5 år. De måste nu lära sig leva tillsammans över långhelgen tills Soc öppnar, och needless to say, blir det inte lätt. Och ännu mer needless to say, kommer - håll i er, nu blir det klyschigt - fördomar raseras, läxor läras, och kärlek spira, mellan män och män, män och barn, kvinnor och män, och det skulle väldigt lätt kunna bli alldeles för mycket, alldeles för... moralpredikant-krämigt. Men det händer inte, utan den var stört mysig, jag har nog inte sett en så bra svensk film på väldigt länge. Torkel Petersson och Gustav Skarsgård briljerar som Sven och Gustav, och man har svårt att tro att de skulle vara straighta på riktigt. Riktigt bra bildspråk, skickligt filmad, och jag är glad att jag har svårt att säga något negativt om filmen. Se den, om du vill må bra. Rachel Getting Married Läs titeln; "Rachel getting married". Det låter som världens chick-flick, jag vet, men något i mitt bakhuvud sade att det inte var det, att jag skulle ge den en chans, i hopp om att den skulle vara av relativt hög kvalitet. Och jag får lov att tacka vad i mitt bakhuvud det nu var, för fram trädde istället för en tjejig, poppig, mjäkig film med en klämkäck Anne Hathaway en mogen, seriös och gråmelerad film med en skrämmande djup och välspelande Anne Hathaway. Skönt att hon inte fastnade i "Prinsessas dagbok"-facket. Den handlar, kortfattat, om tjugo-nåntingaren Kym (Hathaway), som släpps ut från drogavvänjningen för att åka hem och gå på sin systers bröllop. Med sig har hon en ryggsäck till bredden fylld med personliga problem, en familjetragedi svår att glömma, och hennes återvändo tär i familjen Buchmans annars så prydliga sömmar. Jag gillade den, karaktärerna var oerhört välporträtterade och nyanserade, och trots pampiga indiska bröllopsscener och stora miljöer målar den upp allt med ett väldigt avskalat, nästan stillsamt berättande. Sevärd som få. Tillsammans är man mindre ensam En okej film, Audrey Tatou liksom. Charmig, men den kommer inte upp i Amelie-klass (men det är klart; vad gör det?). Franska är ett vackert språk. Sköna karaktärer, man mår bra av den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts