The Dude Skrivet 17 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2009 Tack, jag nickar bullfett Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 (redigerad) Village Of The Damned (1960) Fy fan vilken obehaglig film! Det stämmer verkligen att det är de gamla skräckfilmerna som är de läskigaste. Jag har inte känt sådant obehag sen Exorcisten. Ok, den här filmen handlar om att alla invånare i en liten stad i USA helt plötsligt faller i koma, för att sedan, när de vaknar igen, upptäcka att alla fertila kvinnor helt plötsligt blivit gravida. Men de barn de föder är långt från normala. Snart står det klart att barnen både kan läsa tankar och manipulera människor. Jorden har fått besök från en annan planet. Titta på deras ögon så förstår ni att man blir lite chockad varje gång de blir onda http://tcmmoviemorlocks.files.wordpress.com/2009/01/village-of-the-damned.jpg Mycket välgjord film. Sällan har jag blivit så rädd. Vilken stämning! 5/5 Redigerad 18 maj, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Village Of The Damned (1960) Fy fan vilken obehaglig film! Det stämmer verkligen att det är de gamla skräckfilmerna som är de läskigaste. Jag har inte känt sådant obehag sen Exorcisten. Ok, den här filmen handlar om att alla invånare i en liten stad i USA helt plötsligt faller i koma, för att sedan, när de vaknar igen, upptäcka att alla fertila kvinnor helt plötsligt blivit gravida. Men de barn de föder är långt från normala. Snart står det klart att barnen både kan läsa tankar och manipulera människor. Jorden har fått besök från en annan planet. Titta på deras ögon så förstår ni att man blir lite chockad varje gång de blir onda http://tcmmoviemorlocks.files.wordpress.com/2009/01/village-of-the-damned.jpg Mycket välgjord film. Sällan har jag blivit så rädd. Vilken stämning! 5/5 Haha jag blev skitskraj bara av att se bilden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Deja Vu Kan bara säga att den var väldigt bra, stundtals kanske den svek lite men, helt klart värd att se 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Kollade nyss på Detroit Rock City! Underbart grym film! Skön musik hela filmen igenom! och för nån anledning tyckte jag att Jam, som spelade trummor, liknade på Axel! 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Haha jag blev skitskraj bara av att se bilden! Sket nästan på mig när ögonen blev så där första gången. Det bara kom helt utan förvarning! Fy tusan! Kollade nyss på Detroit Rock City! Underbart grym film! Skön musik hela filmen igenom! och för nån anledning tyckte jag att Jam, som spelade trummor, liknade på Axel! 9/10 Haha! En riktigt headbanger kultklassiker. Älskar den! 10/10 får den av ett hängivet metalfan (mig) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 Såg Lost in La Mancha igår, en dokumentär om en grymt misslyckad filmatisering av Don Quixote. Intressant att se - Terry Gilliam stod som regissör, men verkade under de sex inspelningsdagar som filmen fortgick ganska aningslös, förbrylad, och arg. Johnny Depp skulle spela en av huvudrollerna, och snubben som skulle spela Don Quixote himself fick prostataproblem och kunde inte sitta på en hästrygg. Vädret krabbade, det började storma när de skulle spela in ökenscener, M-16-flygplan passerade över dem och störde, de hade alldeles för lite budget, och... Ptja, det mesta som gick fel gick fel. Helt okej spenderade 92 minuter, om man vill ha en annorlunda filmupplevelse och inte räds att se hur det går till bakom kameran! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 20 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2009 (redigerad) Pathology Sjuk thriller om ett gäng Bårhus underläkare som har en tävling om att utföra de perfekta mordan som sedan de andra ska lösa. Mord, Gore, Nekrofili, Perversa sexscener blandas i en ända soppa och det är svårt att visa sympati med någon karaktär. Huvudkaraktären är väl den minst hemska av dem men massmord, droger och otrohet gör det ändå svårt att ta hans sida. Går att se en gång men är inte så vidare bra. 4/10 Redigerad 20 maj, 2009 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Kanonerna på Navarone Klassisk krigsfilm. Underhållande och bitvis spännande, men karaktärerna och dialogerna känns stela och lite krystade. 3/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 (redigerad) The Obama Deception Ännu en sån där independentdokumentär á la Zeitgeist om den styrande bankeliten och så vidare som beskriver Obamas väg till makten, avslöjar alla vallöften han har brutit redan de första 100 dagarna, personkulten kring honom och faktumet att alla han har tillsatt i vita huset är fd. bankmän som är med i Bilderberggruppen. Den kusliga musiken och sådär känns larvig i början men ju mer som tas upp desto mer övertygande blir det. You be the judge! Sjukt värd att se i alla fall. http://video.google.com/videoplay?docid=7886780711843120756 Redigerad 21 maj, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 El laberinto del fauno Jävligt bra. 4/5. Spain, 1944. Officially, the Civil War has been over for five years, but a small group of rebels fights on unbroken in the northern mountains of Navarra. Dreamy 10-year-old Ofelia moves to Navarra with her delicate, pregnant mother Carmen, to become acquainted with her new stepfather, Captain Vidal, a Fascist officer under orders to rid the territory of rebels. Ofelia, who is fascinated by fairy tales, discovers an overgrown, tumbledown labyrinth behind the mill. In the heart of the labyrinth she meets an ancient faun who claims to know her true identity and her secret destiny. But first, she must complete three tasks before the moon grows full. And no one must know: not her ailing mother, or her new friend, Mercedes. Time is running out, for Ofelia and for the rebels. Both will have to battle hardship and cruelty in order to gain their freedom. But, who can be trusted in a time of lies and danger? Is the faun telling the truth...? And if not, who is? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 The Obama Deception Ännu en sån där independentdokumentär á la Zeitgeist om den styrande bankeliten och så vidare som beskriver Obamas väg till makten, avslöjar alla vallöften han har brutit redan de första 100 dagarna, personkulten kring honom och faktumet att alla han har tillsatt i vita huset är fd. bankmän som är med i Bilderberggruppen. Den kusliga musiken och sådär känns larvig i början men ju mer som tas upp desto mer övertygande blir det. You be the judge! Sjukt värd att se i alla fall. http://video.google.com/videoplay?docid=7886780711843120756 Riktigt intressant! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 The Obama Deception Ännu en sån där independentdokumentär á la Zeitgeist om den styrande bankeliten och så vidare som beskriver Obamas väg till makten, avslöjar alla vallöften han har brutit redan de första 100 dagarna, personkulten kring honom och faktumet att alla han har tillsatt i vita huset är fd. bankmän som är med i Bilderberggruppen. Den kusliga musiken och sådär känns larvig i början men ju mer som tas upp desto mer övertygande blir det. You be the judge! Sjukt värd att se i alla fall. http://video.google.com/videoplay?docid=7886780711843120756 Se på fan. Kommunism ftw! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 22 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2009 Jag är precis hemkommen från biobesök inne vid Hötorget. Hade en biobiljett som strax gick ut och hade inget annat för mig. Det blev en svensk-dansk film som heter Original. Filmen hade premiär idag men mycket folk var det inte. Lockades lite av de tre huvudrollsinehavarna Sverrir Gudnason, Tuva Novotny och David Dencik. Och tja, sannerligen schizo film. Det handlar om en kille som heter Henry som har en schizofren morsa. Och så ska han och en nyfunnen vän som heter Jon dra till Spanien för att starta en restaurang. Men innan dess blir de indragen i steroidsmuggling åt en dansk strippklubbsägare med läderkeps och träffar en tjej också. Sen får det sin förklaring i slutet varför allt är så schizo... Om man vill se en störigt men även skönt segig film med knäppa infall, så gå och se den. "-brukar du titta mycket på tennis eller, höhö!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 23 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2009 The Obama Deception Min morfar sa: "makt och pengar får vem som helst, att göra vad som helst..", och jag tror inte att Barrack Obama är en person som är finare än alla andra och tackar nej till det.. *fortsätter titta* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 23 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2009 Day of the dead (2008) Kan väl bara börja lite smått med att säga, den var sjukt kass, Handlar om Zombies, och som vanligt så är det ett virus som sprids men allt vara bara fult och oehört tråkigt, Och istället för att vara som man är van att se Zombies så är dom nu väldigt snabba och "smarta". Icke sevärd. 3/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 23 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2009 Day of the dead (2008) Kan väl bara börja lite smått med att säga, den var sjukt kass, Handlar om Zombies, och som vanligt så är det ett virus som sprids men allt vara bara fult och oehört tråkigt, Och istället för att vara som man är van att se Zombies så är dom nu väldigt snabba och "smarta". Icke sevärd. 3/10 Håller med! Såg den för något år sedan, blev väldigt besviken. Den hade ju inget med originalet att göra. Och så var den sjukt B. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 23 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2009 CRANK 2, HIGH VOLTAGE Hahaha, beror på hur man ser på det. Om man är ett stort Crank/Statham fan så är den skitbra och rolig. Har man inte sett Crank 1, eller inte tyckte den var så bra kan det här vara en av de sämsta filmerna som har släppts. Men, jag gillade den. Hysteriskt rolig, bra action. Amy Smart sex, igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2009 CRANK 2, HIGH VOLTAGE Hahaha, beror på hur man ser på det. Om man är ett stort Crank/Statham fan så är den skitbra och rolig. Har man inte sett Crank 1, eller inte tyckte den var så bra kan det här vara en av de sämsta filmerna som har släppts. Men, jag gillade den. Hysteriskt rolig, bra action. Amy Smart sex, igen. En jävla skitfilm är vad det är jämfört med den första. Höll på att sätta mina Kellog's special K i halsen när jag kollade på den eftersom den var så dålig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 24 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2009 En jävla skitfilm är vad det är jämfört med den första. Höll på att sätta mina Kellog's special K i halsen när jag kollade på den eftersom den var så dålig. Den är dålig i jämförelse med första. Men jag tyckte om den, för den var så himla over-the-top. På samma sätt som Shoot 'Em Up blev en bra film för den var så överdriven. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts