Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Nää! Den är ju skitbra! Grym musik och coola strider. Handlingen är ju hyffsad den med.

Allt är relativ, I suppose. Själv tycker jag då inte att striderna var ens i närheten av coola. Det är faktiskt RIKTIGT ocoolt när folk messar med my man Isaac Newton, cuz he's da shizzle foo da mizzle in ma tizzle. You feeling me?

Handling... meh. Det mesta var ju bara konstiga strider i luften där ingen skadades hur mycket stryk han än fick, handlingen var bara någon biprodukt som egentligen inte betydde så mycket. Dom var väl tvungna att ha med den för att fansen inte skulle bli arga. Manuset såg väl ut typ så här:

Scen 2:

Lite snack om den där sjukdomen, whatever. Ni kan ju hitta på själva vad som ska hända, typ.

Scen 4:

En riktigt jävla jättecool scen där Cloud slåss med någon av dom där snubbarna, ni vet dom jag nämnde tidigare, dom som såg ut som tjejer. Jag tror i alla fall att jag nämnde dom. Om inte så kan ni ju hitta på något annat kul. Jag bryr mig inte så mycket, jag får betalt per ord. Hah! Hela scenen ska ta plats i luften, det ska vara extremt mycket våld, men ingen får skadas. Det ska vara svärd och grejer, fan killar, det här kommer bli coolt och nyskapande som bara in i bomben. Hey, kan vi inte slänga in en karaktär från FFVII. Jag tänker så här, när publiken ser den här karaktären - om än bara för en kort stund och hur oviktig han/hon är för handlingen - så kanske dom får nostalgikänslor från när dom spelade FFVII för första gången, därigenom kanske dom totalt missar vilken dålig jävla film det här egentligen är.

---

Ähh, nu predikar jag bara, sorry. Men det är så jag ser på filmen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tittade på Enemy at the gates igår. Ett enligt mig mycket bra WWII drama.

Handlade om en sovjetisk sniper skytt, Vasilj Zaitsev, som var minst sagt begåvad med bössan. <_<

Han dödade något 50-tal högt ställda tyskar i Stalingrad, och efter några månader få tyska basen i Berlin nog och skickar deras motsvarighet till Zaitsev, "König", till Stalingrad med uppdrag att döda Zaitsev.

En väldigt bra film. 9/10.

Finns mer info om den HÄR.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor