SimonJ Skrivet 30 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2009 (redigerad) Jason X "Det är långt in i framtiden och från en rymdstation anländer en grupp studenter och deras lärare till jorden som sedan länge är övergiven. De hittar två nedfrysta kroppar som de tar med sig i forskningssyfte. Kropparna visar sig vara Jason Voorhees och en flicka han var på väg att mörda. Kropparna tinas upp och Jason börjar åter mörda..." Den här filmen är faktiskt riktigt dålig! Jason i rymden är något av det dummaste man kan komma på, jag tycker att han ska hålla sig vid Crystal Lake där han började mörda. Det här är den absolut sämsta filmen i serien, det är mera en Action film än en Slasher! Se den inte! Betyg: 1 av 5 Redigerad 30 mars, 2009 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 30 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2009 Hmm, jag tänkter lugnt och sakta göra mig bekant med SSF-tråden igen. Jag har sett flera filmer som jag redan nu vill recensera, men en film som jag såg alldeles nyligen blev jag så gripen av, trots att jag redan sett den två gånger tidigare, så jag känner mig rent tvungen att låta denna post gå till den. Klassen (The Class) IMDB Trailer Trailer 2 (scrolla ner en liten bit) Tack så väldigt mycket för ett riktigt bra filmtips! Den väckte helt galet många jobbiga/bra/sköna/äckliga tankar. Inte för en sekund störde det mig att det var på ett språk jag inte talar, det var ingenting man ens lade märke till! Den hamnar precis efter American History X och Bang Bang You're Dead (Se den om ni gillar denna) på min lista över filmer som väcker tankar och berör. Och det är ett väldigt bra betyg. Slutet kändes väldigt halvdant, men annars var filmen rakt igenom riktigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 30 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2009 Hmm, jag tänkter lugnt och sakta göra mig bekant med SSF-tråden igen. Jag har sett flera filmer som jag redan nu vill recensera, men en film som jag såg alldeles nyligen blev jag så gripen av, trots att jag redan sett den två gånger tidigare, så jag känner mig rent tvungen att låta denna post gå till den. Klassen (The Class) IMDB Trailer Trailer 2 (scrolla ner en liten bit) Väldigt imponerad! Även fast det kanske inte är ett mästerverk så gav den ett sjukt intryck och jag mår helt ärligt lite dåligt nu i efterhand. Bör ses! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2009 Åh, jag blir så himla glad över att så pass många ändå bestämt sig för att se den trots att ett icke-amerikanskt språk talas i filmen! Och precis DrStupid! Den är verkligen inte ett mästerverk, men man blir så himla imponerad av nästan allting, speciellt de unga skådespelarna. Hoppas fler bestämmer sig för att se den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 31 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2009 Jason X Den här filmen är faktiskt riktigt dålig! Jason i rymden är något av det dummaste man kan komma på, jag tycker att han ska hålla sig vid Crystal Lake där han började mörda. Det här är den absolut sämsta filmen i serien, det är mera en Action film än en Slasher! Se den inte! Betyg: 1 av 5 Tack. Jag har en kompis som höjer filmen till skyarna. Irriterar mig galet eftersom jag tycker precis som du, att det är det sämsta skit de gjort och verkligen inte i samma anda som orginalen. Personligen räknar jag inte filmen till serien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 31 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2009 Tack. Jag har en kompis som höjer filmen till skyarna. Irriterar mig galet eftersom jag tycker precis som du, att det är det sämsta skit de gjort och verkligen inte i samma anda som orginalen. Personligen räknar jag inte filmen till serien. Om din kompis höjer Jason X till skyarna, vad tycker han då om dom andra filmerna i serien? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 1 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2009 Åh, jag blir så himla glad över att så pass många ändå bestämt sig för att se den trots att ett icke-amerikanskt språk talas i filmen! Och precis DrStupid! Den är verkligen inte ett mästerverk, men man blir så himla imponerad av nästan allting, speciellt de unga skådespelarna. Hoppas fler bestämmer sig för att se den Får se om min lärare blir intresserad, skrev om den i mitt nationella prov. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 5 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2009 Åh, jag blir så himla glad över att så pass många ändå bestämt sig för att se den trots att ett icke-amerikanskt språk talas i filmen! Och precis DrStupid! Den är verkligen inte ett mästerverk, men man blir så himla imponerad av nästan allting, speciellt de unga skådespelarna. Hoppas fler bestämmer sig för att se den KICKEN DIN SATANS JÄVLA FAN! Hoppas du är glad över att tvinga mig att dra ner filmen.. Jag har nu två stora hål i väggen och jag har inte ens sett klart filmen än. Jag klarar verkligen inte av att se en sån film, helt omöjligt. Trodde faktist inte att mina gipsväggar skulle vara så klena, men nu är det hål igenom vävtapeten.. Farsan blir säkert glad imorgon. Dumt nog så glömde jag t.o.m bort att jag slog hål i väggen så jag gjorde ett andra hål ganska direkt efter.. FITTA! Har som sagt inte äns sett halva filmen än och är så jävla uppspelt och förbannad just nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Rent instinktivt så vill jag bara åka ner dit och döda varenda jävel i den där klassen. Kan ju ha att göra med att jag "misshandlat" alla mobbare på alla skolor jag gått på för att statuera exempel. Mobbing ser jag som något så jävla pissigt så det inte är sant. Folk ska kunna vara arga på varandra osv, men så fort jag såg att någon faktist blev mobbad (det syns när det är många vs. en och den personen inte gör något för att stoppa) så var jag inte sen med att säga till dom som höll på, självklart lyssnar inte folk om dom inte får stryk så det var många besök hos rektorn som dock hade börjat lära sig att varje gång jag åkte dit så var det för att någon annan hade farit illa. Sitter just nu och skakar i hela kroppen och gnuggar tänder enbart för jag är helt hjälplös. Jag kan inte göra ett skit för den här grabben, trots att det bara är en film. Ska se klart skiten nu om jag klarar att behärska mig.. Är fortfarande så jävla förbannad över att jag har slagit hål i väggen.. SATANSJÄVLASKIT! *edit* Tack, slutet fixade mitt begär. Allt jag ville var att Anders skulle dö en plågsam död. TACK! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2009 Förlåt...eller något Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 5 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2009 Haha, jävlar. Denna filmen måste jag se! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2009 Ja, man blir ju minst sagt nyfiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2009 (redigerad) Die Welle En gymnasielärare som leder ett projekt om diktaturer tar till ett okonventionellt knep. Han börjar långsamt själv starta en fascistisk rörelse med sig själv som ledare och eleverna som underordnade. Sakta men säkert växer sig Vågen starkare och det dröjer dock inte länge innan det urartar och rörelsen börjar leva sitt eget liv. Historien är baserad på en sann händelse i USA 1967. Jag sitter här och är helt snurrig i huvudet. Fy satan vilken bra film. Den var inte bara en grym skildring av hur gruppmentalitet påverkar oss men den visar också hur kort steget till fascism faktiskt kan vara. Se den! :-* 9,5/10 Redigerad 5 april, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 5 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2009 Die Welle En gymnasielärare som leder ett projekt om diktaturer tar till ett okonventionellt knep. Han börjar långsamt själv starta en fascistisk rörelse med sig själv som ledare och eleverna som underordnade. Sakta men säkert växer sig Vågen starkare och det dröjer dock inte länge innan det urartar och rörelsen börjar leva sitt eget liv. Historien är baserad på en sann händelse i USA 1967. Jag sitter här och är helt snurrig i huvudet. Fy satan vilken bra film. Den var inte bara en grym skildring av hur gruppmentalitet påverkar oss men den visar också hur kort steget till fascism faktiskt kan vara. Se den! :-* 9,5/10 Åh, den blev vi tipsade om att se av vår lärare i kursen Psykologi A, men han rekommenderade starkt TV-serien framför filmen. Minns att jag hittade den på YouTube för ett tag sedan, får ta och leta lite imorgon! Tack för påminnelsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 5 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2009 Die Welle En gymnasielärare som leder ett projekt om diktaturer tar till ett okonventionellt knep. Han börjar långsamt själv starta en fascistisk rörelse med sig själv som ledare och eleverna som underordnade. Sakta men säkert växer sig Vågen starkare och det dröjer dock inte länge innan det urartar och rörelsen börjar leva sitt eget liv. Historien är baserad på en sann händelse i USA 1967. Jag sitter här och är helt snurrig i huvudet. Fy satan vilken bra film. Den var inte bara en grym skildring av hur gruppmentalitet påverkar oss men den visar också hur kort steget till fascism faktiskt kan vara. Se den! :-* 9,5/10 Den fick vi se på Engelskan någon gång i 9an. Rekommenderar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 9 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2009 Pearl Harbor Bättre sent än aldrig, right? Hade inga egentliga förväntningar när jag såg den. Blev faktiskt jävligt rörd på vissa ställen. Kärlekshistorien var vacker men det var även häftigt att se krigs-scenerna. Slutet fick mig att gråta rätt ut, tårarna bara rann. Dock kunde dom skippat mycket av "Amerika är bäst i världen"-snacket. Annars var den väldigt fin. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 9 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2009 (redigerad) A Clockwork Orange http://www.wmin.ac.uk/law/images/clockwork_orange.jpg "A Clockwork Orange handlar om en ung kille, Alex, som lever för "våldtäkt, ultravåld och Beethoven". Efter att ett inbrott gått fel blir han gripen av polis och dömd till ett långt fängelsestraff. Han får ett erbjudande om att slippa fängelse om han går med på en nyuppfunnen form av rehabilitering av brottslingar, som han med nöje medverkar på, i tron på att den inte skall fungera. Behandlingen visar sig göra att han blir kraftigt illamående när han tänker på våld eller sex (eller lyssnar på An die Freude av Beethoven), vilket gör honom till ett försvarslöst offer när han släpps ut och möter sina gamla vänner och fiender. Filmen väcker frågor om hur långt det är försvarbart att inskränka människors fria vilja för att få dem att passa in i samhället." Det här är en av dom absolut bästa filmerna jag har sett i hela mitt liv! Det finns ingen film som liknar A Clockwork Orange, den är ett mästerverk! Om man inte ser A Clockwork Orange så har missat något stort, något VÄLDIGT stort. Storyn är bra, musiken är bra, skådespelarna är bra, allting är bra. Man kan titta på A Clockwork Orange bara för att den är så speciell, SE DEN! Betyg: 5 av 5 Redigerad 9 april, 2009 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 10 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2009 Såg El Orfanato igår. En spansk film om en familj som flyttar tillbaka till det huset som var ett barnhem när modern var ung. Den var väldigt bra. Ni borde ta och kolla på den. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 10 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2009 Såg andra filmen ikväll, Död mans kista. Den var rätt bra, men orka den där stora jävla bläckfisken, Kraken. Känns så överdrivet. Är tredje filmen bättre? Mja... Jag tycker det, men jag gillade också att Kraken fanns med. 3:an är mer överdriven än 2:an, men den är också bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 10 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2009 (redigerad) Die Welle En gymnasielärare som leder ett projekt om diktaturer tar till ett okonventionellt knep. Han börjar långsamt själv starta en fascistisk rörelse med sig själv som ledare och eleverna som underordnade. Sakta men säkert växer sig Vågen starkare och det dröjer dock inte länge innan det urartar och rörelsen börjar leva sitt eget liv. Historien är baserad på en sann händelse i USA 1967. Jag sitter här och är helt snurrig i huvudet. Fy satan vilken bra film. Den var inte bara en grym skildring av hur gruppmentalitet påverkar oss men den visar också hur kort steget till fascism faktiskt kan vara. Se den! :-* 9,5/10 Kunde inte ha sagt det bättre själv! Filmen är grymt bra, rekomenderar den starkt. Redigerad 10 april, 2009 av antepanteboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2009 Pearl Harbor Bättre sent än aldrig, right? Hade inga egentliga förväntningar när jag såg den. Blev faktiskt jävligt rörd på vissa ställen. Kärlekshistorien var vacker men det var även häftigt att se krigs-scenerna. Slutet fick mig att gråta rätt ut, tårarna bara rann. Dock kunde dom skippat mycket av "Amerika är bäst i världen"-snacket. Annars var den väldigt fin. 7/10 Håller med dig om den filmen den har fått mig med att gråta mellan åt. Den är otroligt fin film och väldigt bra gjort också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts