Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Friday The 13th (Remake)

Den här filmen skulle kunna vara ganska bra, men på grund av skådespelarna blir det här istället en väldigt dålig film......

En "väldigt dålig film" kan väl ändå inte få 2.5 av 5 i betyg? Låter mer som "helt OK" eller "ganska bra" för mig, det är ju trots allt halva inne :wub: Glöm inte att bra skådespeleri ligger långt ned på "listan" gällande en slasher. :(

Själv tycker jag filmen är jäkligt bra. Bortsett från den allt för skakiga kameran och dåligt skådespeleri.

Den har mycket 80-tals känsla, precis som i de gamla filmerna vilket endast är positivt.

Mycket bröst och nakna brudar kan tilläggas. Precis som det skall vara i en slasher.. :mellow:

P.S Denna film är inte en remake på första filmen från '80, utan handlingen utspelar sig från första filmen (ytterst lite) till den fjärde. En del remake scener, men mycket nytt.

Redigerad av EET FUK
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En "väldigt dålig film" kan väl ändå inte få 2.5 av 5 i betyg? Låter mer som "helt OK" eller "ganska bra" för mig, det är ju trots allt halva inne :( Glöm inte att bra skådespeleri ligger långt ned på "listan" gällande en slasher. :D

Själv tycker jag filmen är jäkligt bra. Bortsett från den allt för skakiga kameran och dåligt skådespeleri.

Den har mycket 80-tals känsla, precis som i de gamla filmerna vilket endast är positivt.

Mycket bröst och nakna brudar kan tilläggas. Precis som det skall vara i en slasher.. :wub:

P.S Denna film är inte en remake på första filmen från '80, utan handlingen utspelar sig från första filmen (ytterst lite) till den fjärde. En del remake scener, men mycket nytt.

Jo, men själva filmen är ganska okej, det är skådespelarna som jag hatar. :mellow:

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Babysitter Wanted

Så fruktansvärt, absurt, otroligt, otänkbart, löjligt fruktansvärt dålig film.

Det var tur att jag inte hade något vasst föremål i min närhet, för i så fall hade jag tryckt in det i ögonen. Se den inte! Verkligen, ni kommer bara att känna att ni precis blivit blåsta på 2 h av era liv!

Såg ändå denna, trots att jag tänkte strunta i det, och det du skrivet Vice, det är helt korrekt, fy så dålig.. Betyg? Om den ens är värt något så okej 1/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Full Monty (Allt eller Inget)

Typisk Engelsk 90-talskomedi om ett gäng arbetslösa stålarbetare som bestämmer sig för att bli strippare för att betala sina räkningar.

Underhållande och rolig.

7,5/10

Beck - Det Tysta Skriket

Rörig men rörande Beckfilm. Väldigt

oväntat och ovanligt

slut för en Beckfilm.

7,5/10

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Requiem For A Dream

Minns att jag såg den nån gång när den nyss hade kommit ut, men var typ för liten för att förstå allt. Såg precis klart den igen och... jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Mindfuck på hög nivå, allt känns lite konstigt nu bara.

Redigerad av Adriian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Star Trek IV: The Voyage Home

En av mina favorit Star Trek filmer trots att den igentligen borde vara tråkig. Inga skurkar och en rätt svag story. Så vad håller filmen uppe? Jo, just det faktum att den utspelar sig i "nutid". Att se Kirk, Spock och de andra i 80-talets USA är väldigt underhållande. Spock försöker passa in med att lära sig prata (och svära) som på 80-talet, Sulu försöker handskas med dåtidens fordon, Chekov konfronteras av Marinsoldater osv.

Och givetvis blir Chekov återigen alvarlig, brutalt och våldsamt skadad. Man kan inte låta bli att skratta trots att det är hemskt men det har blivit en running gag att Chekov alltid är den som råkar hemskt illa ut och blir alvarligt skadad. :P

En intresant plothole. Uhura åkte inte med när de räddade Spock och förde honom till Vulcan. Men trots det så är hon med på hemresan. :P

Iallafall, mycket underhållande och rätt spännande för att inte säga rolig.

8,5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yeah. bluediiiicks.

ska se den i helgen, har inte hört några toppenbetyg ifrån den.

Jag tror tyvärr man måste ha läst serietidningen för att uppskatta filmen.

Såg den i lördags och kan säga att jag förväntade mig en hel del action, lite som 300 fast i modernare tappning. Visst, actionscenerna kändes rätt lika de i 300, med en del slow-motion och liknande, men det var kanske bara en 15-20 minuter av 2h 40 minuter :(

Resten av filmen var bara en massa snack och buildup och det kändes aldrig som att filmen riktigt kom igång, dessutom varvades allt detta med så malplacerad musik att det bara kändes löjligt, till gränsen på tragikomiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade inte sett de gamla Star Wars-filmerna på flera år, så igår satt jag och såg igenom alla tre. Hade verkligen glömt hur sjukt bra de faktiskt är (Man glömmer ju lätt sånt efter de senaste årens snesteg), både IV och V platsar in på top 15 över favoritfilmer, defenitivt. Blev dock lite besviken på VI som jag tidigare alltid sett som min favorit. Den är helt klart sämst av de tre, inget snack om saken. Hela filmen känns oseriösare än de andra, även fast det är ett värdigt slut på den 'bra' delen av Star Wars.

Episode V är bäst av de tre, det enda egentligen dåliga med den är att den slutar öppet, det märks att det bara är ett mellansteg. Men vad den har är den absolut bästa scenen i alla Star Wars filmer. Jag låter klippet tala för sig själv, men hitta en scen där Ford spelar bättre och jag ger er en hundring. :ermm:

http://www.youtube.com/watch?v=k1Igun9nb-M

Men, om jag måste sätta betyg så:

IV - 9,5/10 - Helt sjukt superbra men faktumet kvarstår att V är bättre på nästan alla punkter.

V - 10/10 - Har allt utom ett riktigt bra slut. Bäst romantik, bäst action, bäst miljöer, bästa scenen.

VI - 8/10 - Larvig, teddybjörnarna suger. Den är dock riktigt bra på många sätt, men har inget att säga till om mot de två andra. Märks att George Lucas började bli trött vid det här laget... :(

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

War of the Worlds (2005)

Steven Spielberg versionen av H.G. Wells klassiska roman. Riktigt bra faktiskt med en intresant bild på en mans flyckt med sina barn undan en invasion tillskillnad från den gammla filmatiseringen från 1953 som mer handlade om kriget i helhet.

En hel del minnesvärda scener, bra skådespelare (Dakota Fanning är fantastisk, som vanligt) med mycket spänning och rysning när man bara får se invasionen från de flyende vanliga människornas synvinkel.

Jag drömde om en trogen högbudget adaption av boken satt i samma tid (slutet på 1800-talet) men det här blev en riktigt intresant, och bra, film trots allt. Om man bortser från

den störiga sonen, hans envishet att springa ut på krigsfältet för att se striden och hur han sedan överlever.

Den delen förstörde en viss del av filmen.

9,25/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

War of the Worlds (2005)

Steven Spielberg versionen av H.G. Wells klassiska roman. Riktigt bra faktiskt med en intresant bild på en mans flyckt med sina barn undan en invasion tillskillnad från den gammla filmatiseringen från 1953 som mer handlade om kriget i helhet.

En hel del minnesvärda scener, bra skådespelare (Dakota Fanning är fantastisk, som vanligt) med mycket spänning och rysning när man bara får se invasionen från de flyende vanliga människornas synvinkel.

Jag drömde om en trogen högbudget adaption av boken satt i samma tid (slutet på 1800-talet) men det här blev en riktigt intresant, och bra, film trots allt. Om man bortser från

den störiga sonen, hans envishet att springa ut på krigsfältet för att se striden och hur han sedan överlever.

Den delen förstörde en viss del av filmen.

9,25/10

Shit, ingen vettig cineast skulle ge den där filmen mer än 5 i betyg... Jag såg den under perfekta förhållanden för några år sen hemma med projektor, DTS-surround och framflyttade fåtöljer, sugen på bra Tom Cruiese-action men den sög ju massiva mängder rØv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit, ingen vettig cineast skulle ge den där filmen mer än 5 i betyg... Jag såg den under perfekta förhållanden för några år sen hemma med projektor, DTS-surround och framflyttade fåtöljer, sugen på bra Tom Cruiese-action men den sög ju massiva mängder rØv.

Jag har slutat förvånas av Crusader's alltid lika höga betyg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smutskasta fan inte Ewokerna!

Nu vet jag iaf vad jag ska kolla på när jag lägger mig. Ewoks - hjältarnas karavan.

Har haft såna mardrömmar om Gorax i mina dar.

Haha, jag har aldrig varit nåt stort fan av Star Wars men när jag var yngre brukade jag titta på de där Ewoks-filmerna.

Minns särskilt en liten och snabb filur som var jävligt rolig. *googlar*

Teek hette han visst.

03_1095968_0.jpg Lulz

War of the Worlds (2005)

Spielbergs kanske sämsta film imo.

---

Saw var en bra film. Jag hade länge låtit bli att se den och avvisat den som en typisk hjärndöd slasher med onödigt ultravåld och pubertal humor men för några månader sen blev jag dock övertalad att ta del av filmen och ptja.. jag hade fel. Den var intressant, nyskapande och spännande med ett tankeväckande budskap.

Saw 2 var dock så extremt dålig och orealistisk att jag aldrig orkade se klart skiten.

Fråga: Är Saw 3 sevärd?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor