Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

How The West Was Won (1962)

Stjärnspäckad Klassiker med stort K. Filmen handlar om en familj i 1800-talets USA under 4 Generationer och är uppdelade i 5 delar där en specifik familjemedlem har huvudrollen: "The Rivers" (Eve Prescott & Linus Rawlings), "The Plains" (Lilith Prescott), "The Civil War" (Zebulan 'Zeb' Rawlings), "The Railroad" (Zebulan 'Zeb' Rawlings) och "The Outlaws" (Lilith Prescott & Zebulan 'Zeb' Rawlings).

Filmen har fått mycket beröm för att visa en ärlig bild av Western och ger mycket intresant fakta. Något jag tycker att den lyckas bra med.

Filmen fick en form av fristående uppföljare i en TV-serie "How The West Was Won" från 1977-1979 (I Sverige mer känd som Familjen Macahan) som även då den inte har några karaktärer gemensamt har samma theme med att berätta om Western.

Hur som helst, mycket bra Western även om den har vissa dåliga sidor ibland. Mycket bra skådespelare som spelar tillochmed bättre än vanligt. Bla. Carroll Baker, Walter Brennan, Lee J. Cobb, Andy Devine, Henry Fonda, Carolyn Jones, Karl Malden, Harry Morgan, Gregory Peck, George Peppard, Robert Preston, Debbie Reynolds, James Stewart, Eli Wallach, John Wayne, Richard Widmark och Spencer Tracy.

Filmen var en av MGMs sista stora episka filmer.

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Twilight

Trodde aldrig jag skulle se denna, men efter att ha sett trailern så kände jag mig smått sugen på att se den. Den var inte alls så dålig som jag trodde faktiskt.

Jag är väl lite snäll när jag ger den 7/10, men den var bättre än vad jag trodde, men långt ifrån perfekt. Helt klart sevärd i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det kan jag hålla med dig på, men den hade något som liksom, den var iaf sevärd.

Men som artikeln säger också,

Jojo, helt klart sevärd. Det mesta som nämns på den där sidan tänker man ändå inte på om man inte läser det innan man ser filmen, vilket jag hade gjort då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

warning_1093852_0.gif

Babysitter Wanted

Ett nytt liv börjar för Angie, som lämnar sin katolska mor för att studera på college. Han ansöker om ett jobb som barnvakt och hamnar på en avlägsen gård hos familjen Stanton och deras bedårande lille pojke. Men Angies första natt på jobbet kan bli hennes sista...

Så fruktansvärt, absurt, otroligt, otänkbart, löjligt fruktansvärt dålig film.

Det var tur att jag inte hade något vasst föremål i min närhet, för i så fall hade jag tryckt in det i ögonen. Se den inte! Verkligen, ni kommer bara att känna att ni precis blivit blåsta på 2 h av era liv!

[youtube-old]z7fNVfq408c[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

%7Boption%7D

Babysitter Wanted

Ett nytt liv börjar för Angie, som lämnar sin katolska mor för att studera på college. Han ansöker om ett jobb som barnvakt och hamnar på en avlägsen gård hos familjen Stanton och deras bedårande lille pojke. Men Angies första natt på jobbet kan bli hennes sista...

Så fruktansvärt, absurt, otroligt, otänkbart, löjligt fruktansvärt dålig film.

Det var tur att jag inte hade något vasst föremål i min närhet, för i så fall hade jag tryckt in det i ögonen. Se den inte! Verkligen, ni kommer bara att känna att ni precis blivit blåsta på 2 h av era liv!

Jag tycker den verkar ganska intressant ändå, ska lätt se den!

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2008-12-05-friday_the_13th_poster_1094068_0.jpg

Friday The 13th (Remake)

"Clay Miller letar efter sin försvunna syster och hamnar i ett ödsligt skogsområde i närheten av den legendariska platsen Crystal Lake. Bakom ett mossbevuxet träd hittar han en fallfärdig gammal stuga, men huset visar sig inte vara det enda som legat gömt i skogen. Trots att Clay varnas av både polis och lokalbefolkning fortsätter han att söka efter sin syster Whitney. Han får oväntat hjälp av Jenna, en ung kvinna som tillsammans med sina collegekompisar rest till Crystal Lake över helgen. Men den upptäckt de båda gör är värre än de kunna förställa sig i sin värsta mardröm. Föga anar de att det skogsområde de trängt in i regeras av Jason Voorhees..."

Den här filmen skulle kunna vara ganska bra, men på grund av skådespelarna blir det här istället en väldigt dålig film.

Det känns bara skönt när Jason dödar alla, så att filmen kan ta slut. En sak som är bra är i alla fall att filmen utspelar sig vid Crystal Lake,

och inte i rymden, Manhattan eller något annat ställe som tidigare filmer har utspelat sig vid.

Betyg: 2.5/5

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Star Trek III: The Search for Spock

Andra delen i den såkallade Star Trek filmtrilogin. Bra klassisk Star Trek. Lite simpel story men underhållande.

Men jag har alltid haft svårt för att

de dödade Kirk's son eftersom att om han överlevt kunde ha bidragit till en massa intresanta storylines i de kommande filmerna samt möjligheten för Kirk's barnbarn att dyka upp i senare serier.

Men allt som allt en underhållande Star Trek film.

7,5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor