Crusader Skrivet 3 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2009 The Foreigner Det är väldigt sällan som jag inte ser klart en film men det här skitet var verkligen riktigt dåligt. Man hänger aldrig med, fattar ingenting, konstiga karaktärer med konstiga okända agendor. Dekor, kläder och rekvesita är totalt ologiska. Varför kör huvudrollen i en Rolls? Varför är en svart hemlig agent klädd som en hallik i rosa/lila skinkläder? Och totalt ologiska och konstiga händelser som en snubbe som plötsligt utan vidare skjuter en hushållerska, huvudrollen spränger en hel järnvägstation med en bomb för att döda snubben som försöker ta ett paket från honom. Nej, det är var en skitfilm. Den sämsta som Steven Seagal någopnsin gjort IMO. 1/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 3 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2009 The Foreigner Det är väldigt sällan som jag inte ser klart en film men det här skitet var verkligen riktigt dåligt. Man hänger aldrig med, fattar ingenting, konstiga karaktärer med konstiga okända agendor. Dekor, kläder och rekvesita är totalt ologiska. Varför kör huvudrollen i en Rolls? Varför är en svart hemlig agent klädd som en hallik i rosa/lila skinkläder? Och totalt ologiska och konstiga händelser som en snubbe som plötsligt utan vidare skjuter en hushållerska, huvudrollen spränger en hel järnvägstation med en bomb för att döda snubben som försöker ta ett paket från honom. Nej, det är var en skitfilm. Den sämsta som Steven Seagal någopnsin gjort IMO. 1/10 Jag antar att du den på 6:an? Det var lite kul när de presenterade filmen: "Här näst, en film med Steven Seagal... den kan faktiskt vara bra", typ, med syfte på Seagal. Verkar som han hade fel dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 Milk Äntligen har jag sett den här filmen, enda sedan Oscarsnomineringarna blev officiella har jag varit sugen att se den. Filmen var ungefär vad jag hade förväntat mig - jättebra alltså. Har aldrig förstått Sean Penn's storhet men nu är jag några steg närmare. Fantastisk och trovärdig insats som Harvey Milk, finns nog ingen som hade kunnat göra han lika bra. Gripande och välspelad, 70-talsatmosfären går nästan att ta på. Vissa perioder i hans liv skildras lite för snabbt tycker jag, och vissa relationer får inte riktigt den tid de behöver, men det är inget som förtar filmupplevelsen särskilt mycket. Josh Brolin är verkligen ett perfekt val för Dan White, de ser ju nästan identiska ut. Och såklart kommer tårarna i slutet. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 Underworld Handling: Selene är en Vampyrkrigare med en personlig vendetta då hela hennes familj dödats av varulvarna. Hon får reda på några varulvars plan att kidnappa den unge läkaren Michael. Selene bestämmer sig för att följa efter Michael i hopp om att komma åt varulvarna och när de går till attack är hon där och försvarar honom. Det hon inte räknar med är hur hon påverkas av Michael och hur detta får henne att omvärdera hela sin tillvaro. Betyg: 8/10 Underworld: Evolution Handling: Sagan om kriget mellan de aristokratiska vampyrerna och de otämjda varulvarna fortsätter. Vampyren Selene och varulven Michael har förälskat sig i varandra och börjar utforska sina rötter för att förstå ursprunget till kampen mellan de två blodslinjerna. Samtidigt står de inför en sammandrabbning som kan bli början på slutet för de odödliga raserna Betyg: 7/10 Underworld: Rise of the Lycans Handling: En historia som berättar ursprunget till den sekelgamla striden mellan en klan aristokratiska vampyrer och deras före detta slavar - varulvar som kallas Lycans. Under medeltiden framträder en Lycan vid namn Lucian som en stark ledare för varulvarna i deras kamp mot Viktor, den grymma vampyrkungen som förslavat dem. Lucien får sällskap av sin hemliga älskarinna Sonja i kampen för frihet mot vampyrarmén. Betyg: 6/10 Första bäst, andra okej, tredje.. sådär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 7 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2009 Boondock Saints - 9/10 Ge mig en uppföljare nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 7 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2009 Snakes on a Plane Rätt bra actionfilm. Bättre än man kan tro även om den visar sina dåliga sidor ibland, speciellt när Ormarna först attackerar. Då ser man regisörens fjantiga humor när en orm kryper upp ur toaletten och biter en kille på penisen, eller när en biter en naken tjej på bröstvårtan eller när en klättrar upp för klänningen på en fet kvinna så hon stönar i sömnen osv. Men den blir mycket bättre sedan. En sammling med udda karaktärer som en kille alla felaktigt tror är homnosexuell pga att han är så femenin till sättet, en tuff sexistisk pilot, en Hip-Hoppare med bakteriefobi, en glamo-tjej med en liten hund i handväskan osv. Men jag saknar ett riktigt slut. Filmen börjar med att en kille blir vittne till ett brutalt mord och måste vittna men man får aldrig någon uppföljning på det. 7,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2009 Snakes on a Plane ... 7,5/10 ..och där kommer jag aldrig läsa en till recension från dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 7 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2009 ..och där kommer jag aldrig läsa en till recension från dig. Detta är som sagt vad jag tycker. Du kanske tycker den är bättre men jag tycker inte att den förkänar högre än så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 7 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2009 Detta är som sagt vad jag tycker. Du kanske tycker den är bättre men jag tycker inte att den förkänar högre än så. Jag skrattade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2009 Jag skrattade. Jag grät. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 7 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2009 Såg nyss klart på Duct Tape Forever Störtskön, speciellt då jag gillar The Red Green show Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 Fletch Deckar-klassiker med Chevy Chase baserad på Gregory Mcdonald populära bokserie (en adaption av första boken). Filmen som gjorde Chevy Chase till en hit igen efter sina drogproblem. Fletch är en snabbkäftad deep undercover investigating Journalist och mästare på förklädnader. När han, utklädd till knarkande uteliggare, undersöker knarkförsäljning på stranden så får han ett mystiskt erbjudande av en rik att smyga in i hans hus på natten och mörda honom. Mycket bra Deckar-komedi. Och Chevy Chase har uppenbarligen satt sin prägel på karaktären med bla Fletch's dröm att bli en svart Basketspelare och en hel del impro komik. 8/10 Fletch Lives Uppföljaren som, till skillnad från första filmen, inte är baserad på någon av böckerna. Fletch ärver sin fasters farm i södern och lämnar L.A för att dra sig tillbaka på sin stora herrgård med nya drömmar om att bli en stor Sydstatsgeneral. Men när han anländer så vissar det sig att herrgården har sett sina bästa dagar. Dessutom verkar någon vara villig att göra vad som helst, tillochmed mörda, för att köpa hans mark. Typ lika bra som första. 8/10 Undrar hur den blir med den Prequel (Fletch Won, baserad på boken med samma namn) om Fletch's ungdom. Den verkar helt ha fastnat sedan Zach Braff och Bill Lawrence hoppade av. Verkligen synd eftersom Bill Lawrence är ett stort Fletch fan av både filmerna och böckerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 Chevy Chase Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 The Shawshank Redemption. Underbar. Hade dock gärna sett att slutet hade kommit när han sade "...see my friend and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope." istället för att se dem träffas igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 (redigerad) Blindness I en stad där alla drabbat av en mystisk sjukdom som gör folk blinda är det bara en doktors fru som har synen kvar. Blindheten, som visar sig vara startskottet till en epidemi, sprider sig snabbt bland stadens, kanske hela världens, invånare. Panik utbryter. De drabbade vi får följa isoleras på olika avdelningar på ett nedlagt sanatorium, där de övervakas av militären. Förutom att de förses med (för lite) mat, får de klara sig bäst de kan. I kaosets mitt finns läkaren (Mark Ruffalo) som med hjälp av sin fru (Julianne Moore), som fortfarande kan se, försöker upprätthålla någon slags demokrati på avdelning 1 medans avdelning 3, med Gael Garcia Bernal i spetsen, beter sig som riktiga avskum, tar över matransoneringen, plundrar, misshandlar och våldtar. Bra film Spännande. Dock lite dåligt slut. =) [youtube-old]KTivdzpDqP0[/youtube-old] Ganska svårt att betygsätta. Troligtvis förtjänat av ett högre betyg men jag sätter 7 av 10 Redigerad 8 mars, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 Beck - Den Svaga Länken Efter en brutal våldtäkt där offret blivit strypt så finner Beck en svag länk till andra spridda våldtäkter i området. Kan de ha begåtts av samma gärningsman? Grym och hemsk men också bra. Lite överaskande för omväxlings skull. Man får sig dessutom en liten tanke ställare i slutet. Bäst är klart att Martin Beck följer LOST. 7,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 The Mist Mycket mycket bra skräckfilm med underbar stämning (precis som Stephen King filmer ska vara) som om kuslighet är en filt man kan svepa in sig i. Ollie var en oväntad cool karaktär. Och monsterna är coola. Bästa scenen var när den gammla lärarinnan brände spindlen med insektssprej. Och den mäst irriterande karaktären var den predikande galna kvinnan som man bara bad att någon skulle döda. Spännande med en intresant story som var en blandning av Silent Hill och Half-Life med lite Lovecraft i mixen. För det mästa bra skådespeleri. Och ett av de sämsta slut jag sett i mitt liv. Pinsamt dåligt så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Ångestframkallande var det men när räddningen kommer från samma håll som de flydde från precis efter han dödat alla så ville jag bara smälla av. Visst, ett rätt unikt slut men också jäkligt dåligt och korkat som om de som gjorde filmen ville bevisa något för såhär slutar inte romanen. Där slutar det med att de hittar skydd för natten och hör ett radiosamtal som ger dem hopp. Och grejen med att kvinnan som stack hem till sina barn kom åkandes i säkerhet ... nej, det här borde de visa i filmskola som exempel på hur man förstör en film med ett korkat dåligt slut. Jag förstår inte varför de ändrade slutet så pass när de annars behöll sig väldigt trogna boken i resten av filmen? En annan sak jag inte gillade var att man aldrig fick veta vad som hände Norton och hans gäng. (vilket man fick i boken) Men trots slutet så är den jättebra. Hade fått nästan full pott om det inte varit för just slutet. 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Snakes on a Plane 7,5/10 The Mist 9/10 :doh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Hade fått nästan full pott om det inte varit för just slutet. Nu var det ju det den fick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 :doh: Det där är ju en smaksak. Själv gillar jag både Snakes On A Plane och The Mist. Knappast toppbetyg men båda är underhållande på ett originellt sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts