_ThuuG Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Var precis på Åhléns och köpte Band of Brothers boxen. 10 avsnitt, 10 timmar. Nu har jag något att göra hela sportlovet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 The Wackness Handling; New York City, sommaren 1994. Marijuanalangaren Luke Shapiro försöker komma på ett sätt att lösa sina föräldrars ekonomiska kris, minska sin depression och ha sex innan han börjar plugga på college. Han lyckas byta till sig terapitimmar mot marijuana hos psykiatrikern Squires, vars äktenskap befinner sig i kris, samtidigt som han blir huvudlöst kär i Squires styvdotter. Åhh vilken feelgood rulle, sköna karaktärer, dold och nästan omedveten humor i filmen, skön mix på musik, allt från tung hiphop till Neil Young. 9/10 Det där låter som en väldigt schysst film, tack för tipset! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 (redigerad) Var precis på Åhléns och köpte Band of Brothers boxen. 10 avsnitt, 10 timmar. Nu har jag något att göra hela sportlovet. Åh, älksar BoB! Vad finns det för extramaterial? Redigerad 25 februari, 2009 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 (redigerad) Jag såg No Country for Old Men häromdagen. Jag har haft den liggandes på hårddisken väldigt länge, har undvikit den för att jag trodde att den skulle vara tråkig. Men där hade jag fel, det var en riktigt bra film med härlig känsla. 85/100 får den. Redigerad 25 februari, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Jag såg No Country for Old Men häromdagen. Jag har haft den liggandes på hårddisken väldigt länge, har undvikit den för att jag trodde att den skulle vara tråkig. Men där hade jag fel, det var en riktigt bra film med härlig känsla. 85/100 får den. Sjukt bra film. Hade väldigt höga förväntningar när jag såg den, den nådde upp till dom också. Rekommenderar er som inte sett den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Var precis på Åhléns och köpte Band of Brothers boxen. 10 avsnitt, 10 timmar. Nu har jag något att göra hela sportlovet. Funderar på att köpa Band of Brothers på bluray från webhallen. Älskar verkligen den serien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 (redigerad) Åh, älksar BoB! Vad finns det för extramaterial? Det kommer med en DVD som inte går att köpa separat. Den innehåller dokumentären "We Stand Alone Together" om männen i det riktiga Easy Company, Bakom Kulisserna, Ron Livingstons videodagbok och "Who's Who, The Men of Easy Company" som jag inte riktigt vet vad det är ännu. Har inte haft tid att kolla extramaterialet. Köpte boxen igår och har sett de första fem avsnitten. Går fan inte att sluta kolla! Edit: Och sen är ju boxen jävligt snygg också! Funderar på att köpa Band of Brothers på bluray från webhallen. Älskar verkligen den serien. Gör det! Sjukt värt. Redigerad 25 februari, 2009 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Det kommer med en DVD som inte går att köpa separat. Den innehåller dokumentären "We Stand Alone Together" om männen i det riktiga Easy Company, Bakom Kulisserna, Ron Livingstons videodagbok och "Who's Who, The Men of Easy Company" som jag inte riktigt vet vad det är ännu. Har inte haft tid att kolla extramaterialet. Köpte boxen igår och har sett de första fem avsnitten. Går fan inte att sluta kolla! Edit: Och sen är ju boxen jävligt snygg också! Gör det! Sjukt värt. Jag får ta och köpa den då. Ruggigt bra serie, och intervjuerna med de riktiga personerna från E kan nästan få en tårögd ibland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Nu har jag sett klart Band of Brothers. Det måste vara den bästa serien som någonsin gjorts. Mer än maxbetyg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 The Pacifier Klart underhållande action komedi om en Navy S.E.A.L. som får i uppdrag att vara barnvakt åt några ungar för att skydda dem mot spioner. Haltar lite ibland och vissa scener är lite väl (som när ungarna försöker få honom att rammla ned för trappan för att bli av med honom) då komiken shiftar mellan vanlig komik och extrem komik (som Rumänskan som ser ungarna som onda varelser från helvetet). Men väldigt rolig och har sina varma delar med drama. Var roligt mot slutet när ungarna, nu tränade, besegrar en av skurkarna. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 The Pacifier Klart underhållande action komedi om en Navy S.E.A.L. som får i uppdrag att vara barnvakt åt några ungar för att skydda dem mot spioner. Haltar lite ibland och vissa scener är lite väl (som när ungarna försöker få honom att rammla ned för trappan för att bli av med honom) då komiken shiftar mellan vanlig komik och extrem komik (som Rumänskan som ser ungarna som onda varelser från helvetet). Men väldigt rolig och har sina varma delar med drama. Var roligt mot slutet när ungarna, nu tränade, besegrar en av skurkarna. 8/10 Haha, såg också den precis. Älskar den! Lite fånig ibland men det är väl meningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 A Nightmare On Elmstreet Bättre än förväntat. Jag och min bror såg denna innan idag, måste säga att den var bättre än jag trodde. Var lite skeptisk till den, men eftersom brodern köpte hela boxen så började vi med ettan idag. Handling: Nancy har under en tid plågats av en återkommande mardröm där hon jagas av en svårt brännskadad man med slokhatt och knivförsedda fingrar. Relativt snart går det upp för Nancy att hon inte är ensam om dessa mardrömmar, även hennes vänner har plågats av samma mardröm. Hon måste övertyga dom andra om vad hon ser i sina mardrömmar och försöka besegra Freddy Kreuger på hans hemma plan, i mardröms landskapet. Betyg: 7,5/10 One, two, Freddy´s coming for you... Three, four, better lock your door... Five, six, grab your crucifix... Seven, eight, gonna stay up late... Nine, ten, never sleep again... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cinekadens Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 Blade Runner Efter en ytterligare session med denna film har jag kommit fram till att det är en av de vackraste jag skådat. Jag känner en oerhörd sympati för replikanten Roy Batty, och rös ut i fingerspetsarna åt hans korta monolog: "I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhäuser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 The Reader En dag insjuknar den 15-årige pojken Michael Berg på väg till skolan och räddas av den runt 30-åriga Hanna. De förälskar sig oväntat och inleder en passionerad affär fram till den dagen Hanna plötsligt och utan förklaring försvinner. Åtta år senare är Michael en ung juridikstuderande som iakttar de pågående krigsförbrytarrättegångarna mot nazisterna. Han träffar sin forna älskarinna igen, underväldigt annorlunda omständigheter. Hanna står anklagad för ett fruktansvärt brott och vägrar rätten till försvar. Michael inser gradvis att hans ungdoms kärlek döljer en hemlighet som hon anser vara mer skamlig än mord. [youtube-old]Kfn0Tilajps[/youtube-old] Ganska svårt att betygsätta. Troligtvis förtjänat av ett högre betyg men jag sätter 7 av 10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 Blade Runner Efter en ytterligare session med denna film har jag kommit fram till att det är en av de vackraste jag skådat. Jag känner en oerhörd sympati för replikanten Roy Batty, och rös ut i fingerspetsarna åt hans korta monolog: "I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhäuser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain." Den obligatoriska följdfrågan: Deckard, människa eller replikant? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 Det där låter som en väldigt schysst film, tack för tipset! Det var så lite så Yes Man Carl Allen går med i ett självhjälpsprogram som baseras på en enda regel: säg ja till allt. Genom att släppa lös ”ja-krafterna” förändras Carls liv på häpnadsväckande och oväntade sätt, men han upptäcker snart att de nyfunna och obegränsade möjligheterna har sina nackdelar. Det här var lite av en besvikelse tycker jag, det känns som man känner igen konceptet från tidigare, skämten kändes töntiga, kort och gott, det här var ingen höjdare, den hade sina stunder, som tex Carls chef som hade sina temafester hela tiden, och han som spelar Hyde i That 70`s Show, men det räcker inte. 3/10 Seven Pounds Ben jobbar som skatteutredare och är djupt deprimerad efter sin frus bortgång. Han har svåra skuldkänslor för de misstag som han begått i det förflutna, och funderar på att ta sitt liv. Men först ger han sig ett uppdrag, som involverar sju andra personer. Efter ca 30 min tänkte jag "fan vad seg rulle" och den tanken höll i sig ett bra stund, tills det var ca 40 min kvar då allt långsamt började hänga ihop och han utvecklade sin relation fullt ut med Emily . Däremot förstod jag aldrig riktigt hur han Ezra kom in i bilden. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 det känns som man känner igen konceptet från tidigare, skämten kändes töntiga, kort och gott, Lite som i Liar Liar. Han inser att han inte kan ljuga och försöker ljuga allt han kan. Yes Man = Svarar ja till allt. "Yes I would like to take Chinese-lessions, Yes I would like to bungyjump" osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 Lite som i Liar Liar. Han inser att han inte kan ljuga och försöker ljuga allt han kan. Yes Man = Svarar ja till allt. "Yes I would like to take Chinese-lessions, Yes I would like to bungyjump" osv. Precis, där har vi det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Splinter Handling: Ett ungt par har begett sig ut i vildmarken för en romantisk camping-helg, men resan blir snart till en mardröm när de stöter på en förrymd fånge och hans flickvän som vill åt deras bil. Men vid en bensinmack mitt ute i ödemarken så bryter en epidimi ut med en parasit som tar sig in i kroppen på människor via trästickor och förvandlar dem till mordiska galningar. Betyg: 7,5/10 - Sevärd film! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Den obligatoriska följdfrågan: Deckard, människa eller replikant? Replikant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts